Vastauksia olisi mukava saada!

droper

Hei! olen 16-vuotias poika ja suvussani ei ole ollut keliakiaa laisinkaan. kävin elokuussa(ihan muun asian yhteydessä) verikokeissa ja luvut olivat normaalit ja hyvät, olen huamannut nynykään että koulussa tunneilla mahassa tulee ilmavaivoja ja kun ei sitä tunnilla kehtaa pieraista niin maha alkaa möyrimään. tänään huomasin myös sen,että syötyäni El-maco hampurilais aterian tuli sen jälkeen tarve mennä vessaan "kakille" ja uloste oli hmm. ehkä hieman löysää. mitä tämä voisi olla? en olut käynyt WC aiemmin isommalla hädällä kyseisenä päivänä mutta mietityttää silti.. haluaisin täsmällisiä ja tietäviä kommentteja/neuvoja! kiitos

4

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laktoosi- ja gluteenivammainen

Kokeiles El macoa ilman juustoa, tuleeko samanlainen olo silloinkin. Hampurilaisissa on cheddar-juustoa, joka sisältää laktoosia. Noin nopea reaktio syönnin jälkeen viittaisi enemmän laktoosin sietämättömyyteen. Laktoosi-intoleranssin oireita ovat juuri ilmavaivat ja ripuli. Laktoosin aiheuttamat kaasut haisevat pahalta - jopa itsellekin haju voi olla kuvottava : ), "keliakia-pierut" ovat miedompituoksuisia.

• droper

kiitos vastauksestasi, ja kun ehdotit tätä maitoallergiaa,niin aloin miettimään että olisiko se mahdollista? juon nimittäin päivittäin useita(3-6)lasia maitoa, syön paljon maitovalmisteita, eikä minulle ole ikinä tullut mitään vaivoja.kummaa.. :o

• jasmiina
        droper kirjoitti:

kiitos vastauksestasi, ja kun ehdotit tätä maitoallergiaa,niin aloin miettimään että olisiko se mahdollista? juon nimittäin päivittäin useita(3-6)lasia maitoa, syön paljon maitovalmisteita, eikä minulle ole ikinä tullut mitään vaivoja.kummaa.. :o

Alkuperäinen vastaaja ehdotti sinulle laktoosi-intoleranssin mahdollisuutta. Itse mainitsit maitoallergian. Kommentoin vain tätä yhtä seikkaa, laktoosi-intoleranssi ei nimittäin ole sama asia kuin maitoallergia. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, paitsi että maidon osaset aiheuttavat oireet. Laktoosi-intoleranssissa on kyse elimistön ongelmista maitosokerin eli laktoosin pilkkomisessa. Maitoallergiassa ongelmia aiheuttaa taas maitoproteiini.

Laktoosi-intoleranssi sekä maitoallergia saattavat puhjeta vasta myöhemmälläkin iällä. Jos kuitenkin ongelmitta käytät paljon maitotuotteita päivittäin, nämä tuskin ovat oireidesi takana.

• ...
        jasmiina kirjoitti:

Alkuperäinen vastaaja ehdotti sinulle laktoosi-intoleranssin mahdollisuutta. Itse mainitsit maitoallergian. Kommentoin vain tätä yhtä seikkaa, laktoosi-intoleranssi ei nimittäin ole sama asia kuin maitoallergia. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, paitsi että maidon osaset aiheuttavat oireet. Laktoosi-intoleranssissa on kyse elimistön ongelmista maitosokerin eli laktoosin pilkkomisessa. Maitoallergiassa ongelmia aiheuttaa taas maitoproteiini.

Laktoosi-intoleranssi sekä maitoallergia saattavat puhjeta vasta myöhemmälläkin iällä. Jos kuitenkin ongelmitta käytät paljon maitotuotteita päivittäin, nämä tuskin ovat oireidesi takana.

Mulla todettiin kesällä laktoosi-intoleranssi. Kuvittelin että mulla on lievä kun pystyn pelkkää maitoo juomaan ja pahin oli jäätelön ja suklaan syöminen, niistäkin tuli vaan ilmavaivoja. Testi osoitti kyllä sen että mulla on aivan selvä laktoosi-intoleranssi. Siis kaikilla ei oireile samaan tapaan. Nykyään en pysty jouomaan edes hyla maitoa. Närästys väheni huomattavasti, sekin saattaa olla intoleranssin yksi oireista joillakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 526
      8069
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1901
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1715
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1496
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1252
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe