eli että lapsi nelivuotiaana puhuu yhä epäselvästi.poikamme on kärsinyt korvakierteistä,kuulo ja muuten ihan ok.suvussa kuitenkin esiintynyt myöhään puhumaan alkamista.osa sanoista tosi selviä,jopa ärräkin vilahtaa välillä.lauseita tulee ja ymmärrys pelaa.itseä kuitenkin vähän huolestuttaa että vaikka puheterapeutilla ollan käyty.pojalla on puhelias isoveli joka alkoi puhua tosi varhain.pistäkääpä vastauksia,thanks!
onko kohtalotovereita..
2
822
Vastaukset
- mapee
kyllä korvakierre pahana vaikutta apuheen oppimisen ikään yleensäkin ja vielä lisää sen selvyyteen. Jos ei kuule ei oikein voi kuulemalla oppia..
Muuten tuossa iässä monela puhe on vielä mitä on, eli ei sikälikään ole syytä huoleen ilman noita korviakaan.
Puheterapeutti on kehissä jo joten juttele hänen kanssaan asiasta niin saat juuri oma alastasi koskevaa tietoa... - pälpättää
todella selvästi (12v.). Meni kolmi vuotiaana tarhaan, kun puhui vain tavuja. Eikä yksin leikkiessään kotona tarvinnutkaan puhella. Tarhassa toisten kanssa leikkiessä alkoi puhelemaan, mutta todella pitkään todella epäselvästi. Vain minä äiti ja toiset lapset ymmärsimme häntä.
Puheterapeutilla käynnit teki tehtävänsä ja toisella luokalla käynnit lopetettiin, ei enään edes puhevikoja.
Pienenä oli myös paljon korvatulehduksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618170- 1334634
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353976- 213288
- 232862
- 292787
- 532557
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992194- 322139