Luottokortilla maksaminen

Yhdysvalloissa

Miten luottokortin käyttö Yhdysvalloissa toimii käytännössä? Kysytäänkö siellä yleensä PIN-koodia aina vai hoituuko hommat allekirjoituksella?

30

8099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin näin

      että kun maksan pelkällä luottokortilla niin silloin pitää allekirjoittaa. Minulla ei ole edes pin-numeroa luottokorttiin (saan sen jos haluan). Kun maksan debit-kortilla (pankkikortti, jossa visa-logo) niin voin näppäillä pin-numeron tai voin allekirjoittaa jos haluan. Nämä siis amerikkalaisilla korteilla. Suomalaisella yhdistelmäkortilla voinet varmaan maksaa joko pin-numeron näppäilemällä tai allekirjoituksella.

      • voin

        halutessani maksaa PIN-koodilla, jos niin pyydän?

        Kiitos edellisestä vastauksesta!


      • outoa on
        voin kirjoitti:

        halutessani maksaa PIN-koodilla, jos niin pyydän?

        Kiitos edellisestä vastauksesta!

        tosi helppoa sillä esim. bensa-automaatti ei edes kysy pin koodia vaan tankkaus alkaa heti kun kortin luukkuun laitat. Ja sen huomaa sitten Visa laskussa että toimii.


      • jotenkin näin

        Minulla on siis tämä amerikkalainen debit-kortti jossa on VISA-logo, mutta siinä ei ole mitään luotto-ominaisuutta. Käy maksamiseen kuitenkin esim. Suomessa ihan joka paikassa missä VISA kelpaa, ja ostoksiin käytetty raha menee suoraan täkäläiseltä tililtäni.

        Ihan varma en siis uskalla olla suomalaisista korteista ja niiden toiminnasta, mutta olettaisin, että toimivat hyvin Pin-numerolla tai allekirjoituksella. Voi myös nostaa automaateista rahaa.


    • ...koodia...

      ...en ole joutunut laittamaan ikinä. Bensa-asemilla riittää, kun laittaa kortin koneeseen ja tankkaa. Motelleissa ja hotelleissa maksu varmistetaan allekirjoituksilla. Kaupoissa on nykyään elektroniset päätteet, jotka kysyvät usein ZIP-koodin. Siihen voit naputella esimerkiksi viisi nollaa, kuten minua neuvottiin, kun en omaa paikallista ZIP-koodia. Sen jälkeen tapahtuma etenee ja allekirjoitetaan suoraan näytölle.
      Luottokorttimaksut ovat toimineet siellä aina moitteetta ja ilman ongelmia. Kerran on käynyt niin, että maksamaani bensalaskua ei koskaan velotettu. Olisiko syy ollut siinä, että kuitissa luki: "takaamme asiakkaillemme 110 % tyytyväisyyden".

    • mieleen

      Olimme Fort Lauderdalessa siinä "krokotiili" jättiostoskeskuksessa, jonka nimeä en nyt muista. Visakorttini ei toiminut siellä olevassa Ron Jon surffishopissa syystä tai toisesta. Myyjä kysyi; Where you from? Sanoin; From Finland, johon tyttö "Is it far?" ei varmaan edes tajunut että on jenkkien ulkopuolella..

      • Uuupsi

        Joku kysyi kadulla galluppiin, ja sitten olisi pitänyt antaa zip-koodi. Sanoin että olen Suomesta, mutta tyyppi jankkasi monta kertaa että anna nyt joku zip-koodi... Muistaakseni itse keksitty ei sitten kumminkaan kelvannut...

        Mitä tulee luottokorttiostoksiin, niin pieniä ($


    • pankit perässä

      kannattaa ottaa huomioon, että koko Pohjois-Amerikka on noin 10-15v jäljessä pankkisysteemeissä ja sähköisessä tiedonsiirrossa. Ihmiset maksavat yhä paperisilla shekeillä ja palkka tulee samoin yleensä tällä paperille, joka sitten pitää mennä pankkiin lunastamaan ja tallentamaan tilille.

      Jossain isommissa kaupoissa saattaa olla pin-koodilaitteet, muuten allekirjoitat kuitin.
      Käteistä käytetään aika vähän, mutta on hyvä olla vähän pieniin ostoksiin muutama taala ihan valuuttanakin. Vaihda matkarahaa jo kotimaassa.

      • ei ole

        ollenkaan jäljessä pankkisysteemeissä kun vertaa Suomeen. Täällä on vain laskunmaksussa eri tapa eli Suomen kaltaista pankkisiirtojärjestelmää ei tunneta vaan laskut maksetaan shekillä. Nykyään kyllä nettipankin kautta voi laskuja maksaa, joten ihan ollaan nykyajassa. Nykyään näkee aika harvoin, että joku maksaa shekillä kaupassa. Jotkut vanhemmat ihmiset joskus kaivelevat shekkivihkon esille. Palkkakin tulee pankkitilille suoraan tai jopa kahdelle tilille. Meillä menee osa palkasta suoraan säästötilille ja loput shekkitilille. Korteilla voi maksaa, pin-numerolla tai allekirjoituksella. Kortti vetäistään itse lukijalaitteesta ja siinä lukijalaitteessa on vaihtoehdot miten haluaa maksaa esim. debit, kredit jne.

        Meillä on täällä kaupoissa jopa itsepalvelukassatkin, joten olemme Suomea edellä teknisessä kehityksessä. Nettikauppakin on Suomessa ihan lapsenkengissä vielä, mutta täällä se toimii sujuvasti ja joustavasti.


      • miten toteutettu
        ei ole kirjoitti:

        ollenkaan jäljessä pankkisysteemeissä kun vertaa Suomeen. Täällä on vain laskunmaksussa eri tapa eli Suomen kaltaista pankkisiirtojärjestelmää ei tunneta vaan laskut maksetaan shekillä. Nykyään kyllä nettipankin kautta voi laskuja maksaa, joten ihan ollaan nykyajassa. Nykyään näkee aika harvoin, että joku maksaa shekillä kaupassa. Jotkut vanhemmat ihmiset joskus kaivelevat shekkivihkon esille. Palkkakin tulee pankkitilille suoraan tai jopa kahdelle tilille. Meillä menee osa palkasta suoraan säästötilille ja loput shekkitilille. Korteilla voi maksaa, pin-numerolla tai allekirjoituksella. Kortti vetäistään itse lukijalaitteesta ja siinä lukijalaitteessa on vaihtoehdot miten haluaa maksaa esim. debit, kredit jne.

        Meillä on täällä kaupoissa jopa itsepalvelukassatkin, joten olemme Suomea edellä teknisessä kehityksessä. Nettikauppakin on Suomessa ihan lapsenkengissä vielä, mutta täällä se toimii sujuvasti ja joustavasti.

        Kun täällä on ollu puhetta siitä että kassalla ei oo turvallista näppäillä pin koodia kun sen voi muut nähdä niin helposti, ja osittain sen takia ei oo maksaminen yleistyny koodila vaan mielummin ihmiset allekirjottaa. Luulis että usassa heti joku rikollinen näkee jos näppäilet pin koodia kun joka toinenhan siel on melkin rikollinen


      • mitä väliä
        miten toteutettu kirjoitti:

        Kun täällä on ollu puhetta siitä että kassalla ei oo turvallista näppäillä pin koodia kun sen voi muut nähdä niin helposti, ja osittain sen takia ei oo maksaminen yleistyny koodila vaan mielummin ihmiset allekirjottaa. Luulis että usassa heti joku rikollinen näkee jos näppäilet pin koodia kun joka toinenhan siel on melkin rikollinen

        sillä on vaikka joku näkeekin minun pin-numeroni jonossa? Korttihan on kuitenkin minulla eikä kuvitellut tai todelliset rosvot tee mitään sillä pelkällä pin-numerolla.


      • taas suomalaiselta
        miten toteutettu kirjoitti:

        Kun täällä on ollu puhetta siitä että kassalla ei oo turvallista näppäillä pin koodia kun sen voi muut nähdä niin helposti, ja osittain sen takia ei oo maksaminen yleistyny koodila vaan mielummin ihmiset allekirjottaa. Luulis että usassa heti joku rikollinen näkee jos näppäilet pin koodia kun joka toinenhan siel on melkin rikollinen

        asiaatuntematon ja typera vastaus, jos ei ole parempaa sanottavaa, jata sanomatta.


      • mikä tuossa
        taas suomalaiselta kirjoitti:

        asiaatuntematon ja typera vastaus, jos ei ole parempaa sanottavaa, jata sanomatta.

        oli typerää? Mielestäni ei ole mitään syytä luoda hysteriaa siitä, että joku sivullinen sattuu näkemään pin-numeron. Täytyy tulla ihan iholle jos meinaa nähdä toisten näppäilyt ja siinähän jo epäilyt herää jos joku kuikkii olan yli. Itse suojaan vähän toisella kädellä kun näppäilen, kukaan ei näe minun pin-numeroa. Siis, PIN-numeron näppäilemällä on erittäin turvallista maksaa!


      • sivusta keskustelua seurannut
        mikä tuossa kirjoitti:

        oli typerää? Mielestäni ei ole mitään syytä luoda hysteriaa siitä, että joku sivullinen sattuu näkemään pin-numeron. Täytyy tulla ihan iholle jos meinaa nähdä toisten näppäilyt ja siinähän jo epäilyt herää jos joku kuikkii olan yli. Itse suojaan vähän toisella kädellä kun näppäilen, kukaan ei näe minun pin-numeroa. Siis, PIN-numeron näppäilemällä on erittäin turvallista maksaa!

        "kun joka toinenhan siel on melkin rikollinen"

        Voi v..tu mitä yleistämistä. Hei, jenkeissäkin asuu ihan normaaleja ihmisiä kuin meillä täällä Suomessakin.


      • kirjoitin
        sivusta keskustelua seurannut kirjoitti:

        "kun joka toinenhan siel on melkin rikollinen"

        Voi v..tu mitä yleistämistä. Hei, jenkeissäkin asuu ihan normaaleja ihmisiä kuin meillä täällä Suomessakin.

        "Jaa, mitä väliä" ja "kerrohan mikä tuossa" on minun kirjoittamiani juttuja ja ne oli tarkoitettu tuolle joka luulee, että Amerikassa joka toinen on rikollinen ja tuolle joka sanoi, että ei pitäisi vastata jos ei ole oikeaa sanottavaa. Näissä viestiketjuissa on joskus vaikeaa päätellä kuka vastaa kenellekin. Vai olenko minä ainut joka on joskus ihan pihalla?


      • Tottuus

        Jenkeissä on jälkeenjäänyttä vain se, että kaikki käy. Voit maksaa suoraveloituksella, tilisiirrolla, luottokortilla, shekeillä, käteisellä, jne, ihan miten huvittaa. Muualla on rajoittuneempaa, ja erityisesti Suomessa mennään sellaiseen äärimmäisyyteen että on vain yksi ns. the kehittynein systeemi jota sitten kaikkien tulee vain ja ainoastaan käyttää.


    • Ruuhkakivi

      Visa/MC toimii kuten Suomessa. Käy lähes joka paikassa...ei kysellä mitään...sen kun maksaa vaan...USAsta lisää sivuilla www.usvaaputkeen.com

      • Yhdysvalloissa?

        Eli Visa Debit toimii sekä kassoilla, että pankkiautomaateilla?


    • pikkuin.en.

      voiko jenkeissä maksaa visa-elektronilla ? olen lähössä kolmen viikon päästä, enlä tiädä, nostaisinko kaiken käteisenä, vai voinko luottaa via-eloktroniin..

    • ei kysytä

      Vanha viestiketju, mutta parempi vastata kun asia ei näemmä yksiselitteisesti selvinnyt. Voi auttaa jotakuta toista.

      Suomalaisella luottokortilla maksaessa USA:ssa ei kysytä PIN-koodia. Ainakaan itseltäni ei ole koskaan kysytty, vaikka olen matkustanut jenkeissä loma- ja työmatkoilla 20 kertaa ja nykyään asun täällä vakituisesti, käyttäen edelleen usein suomalaisia korttejani.

      Vaihtoehdot ovat allekirjoitus digitaaseen ruutuun, kuittiin tai ei allekirjoitusta lainkaan. Niinkin on käynyt välillä, että kortin höyläämisen jälkeen saa kuitin käteensä. Huoltoasemalla ei automaatti kysy myöskään mitään koodeja.

      Amerikkalaisella kortilla maksaessa kysytään usein PIN-koodia.

      Oma kommenttini amerikkalaiseen pankkijärjestelmään on, että se on auttamattomasti vanhanaikainen. Joka muuta väittää, on ollut liian kauan pois Suomesta. Nettipankki USA:ssa on aivan naurettava. Suomessa oli jo nettipankin alkutaipaleella 90-luvulla toiminnallisempi ja turvallisempi nettipankkisysteemi kuin Yhdysvalloissa vuonna 2011. Aikaisemmin kirosin englantilaista nettipankkia, mutta USA:laiseen nähdeen sekin on moderni.

    • 20

      Minulle taas tuottaa vaikeuksia vain suomalainen pankkisysteemi. Suurillekaan firmoille ei voi maksaa visalla, 'ei ole sellaisia valmiuksia' on minulle sanottu. Lasku tulee tanne paperilla ja sitten marssit pankkiin niiden mysteerikoodien kanssa. Onneksi omassa pankissani on nyt henkilo joka on opetellut miten suomalaisten kanssa toimitaan, bless her heart.
      t. usalainen

    • internat. bankining

      Suomalainen yksityishenkilö taas voi maksaa kotikoneelta netin kautta ulkomaan laskutkin... eikö pankkisi tarjoa tällaista vaihtoehtoa Yhdysvalloissa?

      "Mysteerikoodit" ovat IBAN=international bank account number ja BIC=bank indentification code, ei mitään sen kummempaa.

      • been there

        Et kylla yhtaan uhoaisi suomalaisen systeemin paremmuudella jos olisit joutunut sen kanssa tekemisiin ulkomailta kasin.
        Kuukauden kesti ennenkuin rahalahetykseni oli 'kirjattu'. Silla valilla sain paperikirjeita jotka lahetettiin kai soutuveneella kun olivat matkalla viikkotolkulla.
        Sahkopostiin vastaaminen kesti viikon.


      • ei kysytä
        been there kirjoitti:

        Et kylla yhtaan uhoaisi suomalaisen systeemin paremmuudella jos olisit joutunut sen kanssa tekemisiin ulkomailta kasin.
        Kuukauden kesti ennenkuin rahalahetykseni oli 'kirjattu'. Silla valilla sain paperikirjeita jotka lahetettiin kai soutuveneella kun olivat matkalla viikkotolkulla.
        Sahkopostiin vastaaminen kesti viikon.

        Käytän suomalaista nettipankkia täältä Yhdysvalloista käsin lähes viikottain. Aikaisemmin olen käyttänyt myös muista maista käsin, joissa olen asunut. Nykyään asun ja työskentelen pysyvästi Yhdysvalloissa, mutta minulla on edelleen tuloja ja menoja Suomessa. On tullut siis erittäin tutuksi nettipankin käyttö ulkomailta käsin ja rohkenen väittää, että suomalainen nettipankki on ehdottomasti maailman parhaimpia, edistyksellisimpiä ja turvallisimpia. Tutuksi on tullut myös muutaman muun maan nettipankit kuten myös suomalaisten nettipankkien käyttö eri maista, joten vertailupohjaa riittää. Yhdysvalloissa sekä nettipankkien toiminnallisuus että turvallisuus ovat antiikkisia; täällä eletään aikalailla sellaista nettipankkia, mitä Suomessa oli 1990-luvulla, kun nettipankit olivat uusi juttu. Tuollaisia ongelmia mitä kuvaat suomalaisten pankkien kanssa en ymmärrä, enkä ole itse koskaan kohdannut. Kun lähetän esim. rahaa tililleni Yhdysvaltoihin, niin summa kirjautuu lähteneeksi heti seuraavana päivänä ja rahat ovat täällä USA:ssa tililläni viimeistään 5-7 päivän sisällä. Siitä on tosin USA:n päässä pankissa vähennetty jotain ihmeellisiä kuluja, joita US-pankkini ei vielä tähän päivään mennessä ole kyennyt selvittämään, vaikka olen kysynyt ja on selvää, että he ovat vähentäneet kulut. Yleensä he syyttävät suomalaista pankkiani, mutta tiedän ettei vika ole siellä päässä. Joka tapauksessa, mitään paperikirjeitä en ole koskaan saanut asiasta enkä ymmärrä mihin niitä tarvitaan!? Kaikki merkinnät, tiliotteet yms. saa suoraan sähköisenä nettipankista. Toisinpäin asiointi voi kestääkin, mutta siitä ei ole kokemuksia. Tiedän vain moninkertaisesta kokemuksesta, että Suomesta esimerkiksi tavanomainen posti saapuu säännönmukaisesti Yhdysvaltoihin viikon sisällä, mutta Yhdysvalloista Suomeen voi mennä jopa kuukausi. Veikkaisinkin ongelmiesi loppujen lopuksi liittyvän antiikkiseen USA:n pään pankkeihin.


      • been there
        ei kysytä kirjoitti:

        Käytän suomalaista nettipankkia täältä Yhdysvalloista käsin lähes viikottain. Aikaisemmin olen käyttänyt myös muista maista käsin, joissa olen asunut. Nykyään asun ja työskentelen pysyvästi Yhdysvalloissa, mutta minulla on edelleen tuloja ja menoja Suomessa. On tullut siis erittäin tutuksi nettipankin käyttö ulkomailta käsin ja rohkenen väittää, että suomalainen nettipankki on ehdottomasti maailman parhaimpia, edistyksellisimpiä ja turvallisimpia. Tutuksi on tullut myös muutaman muun maan nettipankit kuten myös suomalaisten nettipankkien käyttö eri maista, joten vertailupohjaa riittää. Yhdysvalloissa sekä nettipankkien toiminnallisuus että turvallisuus ovat antiikkisia; täällä eletään aikalailla sellaista nettipankkia, mitä Suomessa oli 1990-luvulla, kun nettipankit olivat uusi juttu. Tuollaisia ongelmia mitä kuvaat suomalaisten pankkien kanssa en ymmärrä, enkä ole itse koskaan kohdannut. Kun lähetän esim. rahaa tililleni Yhdysvaltoihin, niin summa kirjautuu lähteneeksi heti seuraavana päivänä ja rahat ovat täällä USA:ssa tililläni viimeistään 5-7 päivän sisällä. Siitä on tosin USA:n päässä pankissa vähennetty jotain ihmeellisiä kuluja, joita US-pankkini ei vielä tähän päivään mennessä ole kyennyt selvittämään, vaikka olen kysynyt ja on selvää, että he ovat vähentäneet kulut. Yleensä he syyttävät suomalaista pankkiani, mutta tiedän ettei vika ole siellä päässä. Joka tapauksessa, mitään paperikirjeitä en ole koskaan saanut asiasta enkä ymmärrä mihin niitä tarvitaan!? Kaikki merkinnät, tiliotteet yms. saa suoraan sähköisenä nettipankista. Toisinpäin asiointi voi kestääkin, mutta siitä ei ole kokemuksia. Tiedän vain moninkertaisesta kokemuksesta, että Suomesta esimerkiksi tavanomainen posti saapuu säännönmukaisesti Yhdysvaltoihin viikon sisällä, mutta Yhdysvalloista Suomeen voi mennä jopa kuukausi. Veikkaisinkin ongelmiesi loppujen lopuksi liittyvän antiikkiseen USA:n pään pankkeihin.

        Suomen paassa on antiikkista kun ei edes osata laittaa automaattivastausta sahkopostiin. Vai olisiko se vaan sita sita huonoa asiakaspalvelua?
        Sain juuri antiikkipankistani uuden Mastercardin jota ei tarvitse edes vetaa lukijan lapi, riittaa kun heilauttaa sita lukijan paalla ja silla selva.
        Suomessa on se vika etta siella on vain se yksi systeemi joka toimii, saavat hepulikohtauksen jos yrittaa jotain uudempaa kuviota.


      • ö ö ö ö
        ei kysytä kirjoitti:

        Käytän suomalaista nettipankkia täältä Yhdysvalloista käsin lähes viikottain. Aikaisemmin olen käyttänyt myös muista maista käsin, joissa olen asunut. Nykyään asun ja työskentelen pysyvästi Yhdysvalloissa, mutta minulla on edelleen tuloja ja menoja Suomessa. On tullut siis erittäin tutuksi nettipankin käyttö ulkomailta käsin ja rohkenen väittää, että suomalainen nettipankki on ehdottomasti maailman parhaimpia, edistyksellisimpiä ja turvallisimpia. Tutuksi on tullut myös muutaman muun maan nettipankit kuten myös suomalaisten nettipankkien käyttö eri maista, joten vertailupohjaa riittää. Yhdysvalloissa sekä nettipankkien toiminnallisuus että turvallisuus ovat antiikkisia; täällä eletään aikalailla sellaista nettipankkia, mitä Suomessa oli 1990-luvulla, kun nettipankit olivat uusi juttu. Tuollaisia ongelmia mitä kuvaat suomalaisten pankkien kanssa en ymmärrä, enkä ole itse koskaan kohdannut. Kun lähetän esim. rahaa tililleni Yhdysvaltoihin, niin summa kirjautuu lähteneeksi heti seuraavana päivänä ja rahat ovat täällä USA:ssa tililläni viimeistään 5-7 päivän sisällä. Siitä on tosin USA:n päässä pankissa vähennetty jotain ihmeellisiä kuluja, joita US-pankkini ei vielä tähän päivään mennessä ole kyennyt selvittämään, vaikka olen kysynyt ja on selvää, että he ovat vähentäneet kulut. Yleensä he syyttävät suomalaista pankkiani, mutta tiedän ettei vika ole siellä päässä. Joka tapauksessa, mitään paperikirjeitä en ole koskaan saanut asiasta enkä ymmärrä mihin niitä tarvitaan!? Kaikki merkinnät, tiliotteet yms. saa suoraan sähköisenä nettipankista. Toisinpäin asiointi voi kestääkin, mutta siitä ei ole kokemuksia. Tiedän vain moninkertaisesta kokemuksesta, että Suomesta esimerkiksi tavanomainen posti saapuu säännönmukaisesti Yhdysvaltoihin viikon sisällä, mutta Yhdysvalloista Suomeen voi mennä jopa kuukausi. Veikkaisinkin ongelmiesi loppujen lopuksi liittyvän antiikkiseen USA:n pään pankkeihin.

        Minä USAsta käsin käytän vakituisesti Nordean nettipankkia Suomesta ja Schwb Bankin ja USBankin nettipankkeja USAsta. Erilaisiahan ne ovat kyllä, mutta mielestäni suomalaisen pankin käyttöliittymä ei ole mitenkään ratkaisevasti parempi. Minun mielestäni luottokortti on kuitenkin kaikista näppärin tapa laskujen maksamiseen, eli laskuttajille annetaan vain kerran luottokortin numero eikä koskaan tarvitse enää muistaa näpytellä kuukausittaisia laskuja minnekään. Luottokortti taas maksetaan automaattisesti kuukausittain palkkatililtä. Tilitapahtumat tulee tarkastettua tiotokoneelta tai iPhonelta 2-3 kertaa kuukaudessa.


    • Kohta reissuun

      Hei, mua kiinnostaisi myös tietää tuo, että käykö visa electron Jenkeissä? Kummallakohan olisi järkevämpää maksaa, sillä vai visalla?

      • .ulkosuomi

        Hiljaista voi olla Visa Electronin kanssa. Visa taas käy käytännössä kaikkialla.


    • 1950-lukua USA:ssa

      Varminta on ottaa Yhdysvaltoihin mukaan paksu shekkivihko. Yhä vieläkin siellä maksuliikenne (palkat, vuokrat yms) maksetaan pääsääntöisesti shekeillä. Reaaliaikaiset tilisiirrot ovat tuntemattomia. Siinä mielessä USA:n pankkimaailma muistuttaa 1950-luvun Suomen tilannetta.

      • 17

        Ala nyt viitsi puppua kirjoittaa. USAssa onneksi on vaihtoehtoja maksamisessa. Miten kay Suomessa jos se yksi ainoa systeemi romahtaa tai tietokone menee rikki?
        Heikoilla olet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1023
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      710
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    10. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      694
    Aihe