Heippa!
Huomasin vahingossa tosi hyvän tavan kosteuttaa hiuksia ja saada niistä tuuheamman näköiset :)
Aloin hieromaan Aqualan Plus- perusvoidetta päänahkaan kun se alkoi kutista kuivuuden tähden muutama viikko sitten. Huomasin suihkun jälkeen että myös hiukset näyttivät kiiltävämmiltä ja tuntuivat tosi sileiltä tyvistä jotka oli ollut rasvan kanssa kosketuksissa. Kokeilin seuraavana päivänä hieroa rasvaa myös joka paikkaan hiuksiin ja pestä sen pois ja nyt näyttikin koko tukka paljon paremmalta! Kuivat latvatkin tuntuu pehmoisemmilta.
Aqualan Plus on siis ihan normaali perusvoide, jota käyttää atoopikot nimenomaan kuivan ihon hoitoon, myös päänahkaan ja meikinpuhdistukseen. Aqualan L toimii varmaan ihan samalla tavalla mutta se tuntuu vähän paksummalta joten luulen että se ei lähde pesussa yhtä helposti pois.
Aqualan Plussaa saa apteekeista noin 5 euroa/ 100g puteli.
Ainoa huono puoli on se, että kun olen nyt joka toinen tai kolmas päivä käyttänyt sitä hiuksissani niin tuntuu, että hiukset alkaa ehkä rasvoittumaan hiukan nopeammin. Mutta jos on kuivat hiukset niin se ei varmaan haittaa, koska itselläni ei ainakaan yleensä rasvoitu hiukset millään kun ovat niin kuivat.
Kokeilun iloa!
Toimiva apu kuiville hiuksille!
11
8463
Vastaukset
- heh :)
täytyykin kokeilla :D päänahka ei ole kylläkään kuiva mutta hiukset sitäkin kuivemmat! ja tuntuu ettei oikeen mitkään kalliit hoitoaineetkaan auta asiaa.. niin voisihan tuota kokeilla :D
- teelityttö
Että luulen että jos päänahka on tosi rasvoittuva luonnostaan niin sen rasvaaminen voi vaan pahentaa asiaa, joten silloin kannattaa pistää pelkästään hiusten latvoihin. :)
- heh :)
levititkö rasvaa kuiviin vai märkiin hiuksiin?
- teelityttö
Eli kuiviin, ja annoin vaikuttaa viisitoista minsaa tai puoli tuntia ennen pesua!
Kas kun unohdin kirjoittaa kaikki olelliset asiat tuohon viestiin :D - heh :)
teelityttö kirjoitti:
Eli kuiviin, ja annoin vaikuttaa viisitoista minsaa tai puoli tuntia ennen pesua!
Kas kun unohdin kirjoittaa kaikki olelliset asiat tuohon viestiin :DKokeilin tätä Aqualan Plus kikkaa, ja itselläni oli vähän vaikeuksia saada rasva levittymään yhtään minnekkään :D
Et kertonut millainen hiustyyppi sinulla on :)
Voisin arvata, että suora ja sileä?
Itselläni erittäin huokoinen lainehtiva luonnon kihara, jotta olisin saanut rasvan tasaisesti, olisi siihen mennyt 3 tuubia :D yhdestä tuubista meni jo puolet ja sain sitä vain etuhiuksiin :D
(niissäkin vain pintakerrokseen).
Mutta eipä siinä mitään :D Rasva ei kuitenkaan mene hukkaan, itselläni todella kuivat kädet talvisin :D - teelityttö
heh :) kirjoitti:
Kokeilin tätä Aqualan Plus kikkaa, ja itselläni oli vähän vaikeuksia saada rasva levittymään yhtään minnekkään :D
Et kertonut millainen hiustyyppi sinulla on :)
Voisin arvata, että suora ja sileä?
Itselläni erittäin huokoinen lainehtiva luonnon kihara, jotta olisin saanut rasvan tasaisesti, olisi siihen mennyt 3 tuubia :D yhdestä tuubista meni jo puolet ja sain sitä vain etuhiuksiin :D
(niissäkin vain pintakerrokseen).
Mutta eipä siinä mitään :D Rasva ei kuitenkaan mene hukkaan, itselläni todella kuivat kädet talvisin :DHiukseni ovat paksut ja karkeat. Mutta en siis levitellyt voidetta ihan tolkuttomia määriä, Aqualan PLus on kuitenkin sen verran "sulavaista" (paremman sanan puutteessa) että kyllä rasvaa ainakin itselläni meni ainakin jonkun verran joka paikkaan. Yleensä aloitan hieromalla päänahkaan ja lopulta latvoihin, sitten vielä kampaan hiukset läpi niin että rasva leviää joka paikkaan.
- tuntuu hyvältä
teelityttö kirjoitti:
Hiukseni ovat paksut ja karkeat. Mutta en siis levitellyt voidetta ihan tolkuttomia määriä, Aqualan PLus on kuitenkin sen verran "sulavaista" (paremman sanan puutteessa) että kyllä rasvaa ainakin itselläni meni ainakin jonkun verran joka paikkaan. Yleensä aloitan hieromalla päänahkaan ja lopulta latvoihin, sitten vielä kampaan hiukset läpi niin että rasva leviää joka paikkaan.
Pidän kun kuivahko päänahka saa viileyttä, ja juuri tuo esim. voiteen levittely antaa rentouttavan tunteen, tekee hiukset eläviksi ja kiiltäviksi. Naminami.
- Kandy's
On oliiviöljy. Se tosin täytyy pitää hiuksissa vähän pidempään. Esim yön yli. On kuitenkin vaivan arvoista. Hiuksista tulee upeat.
- hyvä voide
Itse käyttänyt joskus vauvojen iholle tarkoitettua baby creamea, toisinaan jopa vaseliinia (saa pikkupurkeissa, ja ulkomailla käyttänyt sitä auringonsäteitä vastaan), myös Vital hiusvoideputkilosta riittoisaa ja hyväntuoksuista vesiliukoista ainetta.
- on tosiaan hyvä!
hyvä voide kirjoitti:
Itse käyttänyt joskus vauvojen iholle tarkoitettua baby creamea, toisinaan jopa vaseliinia (saa pikkupurkeissa, ja ulkomailla käyttänyt sitä auringonsäteitä vastaan), myös Vital hiusvoideputkilosta riittoisaa ja hyväntuoksuista vesiliukoista ainetta.
Eikä sitä välttämäti tarvii yön yli roikottaa, ja mulla on sentään afro. Mulla joku tuntikin tekee jo sellasen eron et oksat pois!!
- teelityttö
on tosiaan hyvä! kirjoitti:
Eikä sitä välttämäti tarvii yön yli roikottaa, ja mulla on sentään afro. Mulla joku tuntikin tekee jo sellasen eron et oksat pois!!
..tuota oliiviöljyä. Olen aiemminkin kuullut että se toimisi, olen vaan suhtautunut öljyihin vähän varovaisesti, kun kokeilin joskus jotain hiusöljyä se ei meinannut lähteä ollenkaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669