Joo haluaisin tehdä galluppia, ketkä omistaa abban espanjankielisiä versioita? Ootko kuullut abbaa espanjaksi, tai mahdollisesti muilla kielillä? kolahtaako?
Mulla ei ole levyä mutta al andar, grazias por la musica, fernando ja andante andante kolahtavat.
Fernando ruotsiksi ja waterloo ranskaksi on kanssa hauska..! kommenteja por favor
Gracias por la musica!
8
480
Vastaukset
- Fernando
ruotsiksi, sehän tehtiinkin alunperin levylle Frida ensam, mut kun siitä tuli niin iso hitti ruotsissa niin nelikko tuumi ettå ehkäpä tää kannattas julkaista myös englanniksi ja Abban nimellä. Ja kannattihan se, yksi Abban isoimmista hiteistähän siitä tulikin, ja hyvinkin 20:n parhaan abba-biisin joukkoon sen vieläkin mahduttaisin.
- DiscoDan
Kokoelma ABBA Oro löytyy levyhyllystä. Kuntelen sitä joskus. Pidän ehdottomastienemmän englanninkielisistä versioista, jotka on myös tuotettu paljon paremmin. I Have A Dream on mielestäni hyvä espanjaksi. SOS on ihan hyvä myös ruotsinkielisenä versiona ja tehty ilmeisesti saman taustan päälle kuin ABBAn SOS. Waterloo on hauskan kuuloinen saksaksi.
Oli muten yllätys todeta, että täällä nykyään jopa keskustellaan:) Ja täällä on jopa nettituttujen kommentteja. Vierailin sivustolla vimeksi kuukausia sitten, ja keskustelu oli silloin ihan kuollutta. - aapo63
No mulla on tuo Gracias Por La Musica vinyylinä ja sitten tuo Oro ja Mas Oro, mutten kyllä koskaan ole ollut mitenkään viehättynyt näihin espanjankielisiin viisuihin. Kuten jo Disco Dan mainitsikin, ne kuulostaa jotenkin halvalta tuotannolta verrattuna tähän varsinaiseen Abbaan.Lienee Fernando, Chiquitita ja Estoy Sonando jotka kuulostaa parhaimmalta.
Waterloota sitten löytyy saksaksi ja ranskaksi, mutta ne on kans enemmän tällaisia - no onpahan kuultu - versioita.
Ruotsin kielinen Waterloo ja Honey Honey kuin myös Ring Ring kuulostaa enemmän normaalille, kun tietää porukan olevan ruotsalaisia.
Tuo SOS ruotsiksi on pelkästään Agnethan laulama, mutta tausta tosiaan on lainattu Abbalta ja sekin kuukostaa hyvältä, samoin kuin Fridan Fernando.
Joskus seitkyt luvulla oli jollakin kokoelmalla myös I Do I Do jonkun cover versiona ruotsinkielellä, mutta Abba ei sitä ruotsiksi tehnyt koskaan. Ei ainakaan ole päivänvaloa nähnyt.
Mutta onhan ne kuitenkin ihan mukavia nämä erikoisversiot, vaikka englanniksi se parhaiten sujuikin. - Chiquitita
Mä oon kuullut Gimme Gimme Gimmen espanjankielisenä ja se on aika mielenkiintoisen kuuloinen. :D Se on aika hauskaa, kun ABBA on laulanut niin monta biisiä espanjaksi ja muillakin kielillä. Mä oon kuullut Waterloon ranskaksi, Ring Ringin saksaksi ja Honey Honeyn ruotsiksi.
- chiquitita 22
Kuinka kivaa että satutaan samoille aiheille! Kiva että oot rekisteröinyt nimimerkin niin tunnistaa sun huippujutut...Harmi kun tuhkimotarina loppuu huomenna. Mä en tiedä miten mä kestän sitä...toivottavasti tulis uusintana nin sais katella taas...ja innolla odotan sitä dvd boksia!
Joo sit abbaan...gimme gimme gimme espanjaksi on ihan huippu...Ring ring on Ruotsiksi huippu samoin sos...! - Chiquitita
chiquitita 22 kirjoitti:
Kuinka kivaa että satutaan samoille aiheille! Kiva että oot rekisteröinyt nimimerkin niin tunnistaa sun huippujutut...Harmi kun tuhkimotarina loppuu huomenna. Mä en tiedä miten mä kestän sitä...toivottavasti tulis uusintana nin sais katella taas...ja innolla odotan sitä dvd boksia!
Joo sit abbaan...gimme gimme gimme espanjaksi on ihan huippu...Ring ring on Ruotsiksi huippu samoin sos...!Sä sait tännekin ujutettua vähän Tuhkista. :D Mä en tiennyt, että kirjotan huippujuttuja. :) Kivaa...
- chiquitita 22
Chiquitita kirjoitti:
Sä sait tännekin ujutettua vähän Tuhkista. :D Mä en tiennyt, että kirjotan huippujuttuja. :) Kivaa...
Jep nyt tiedät et sulla on huippujutut...:) No kylläpä täällä näkee kaikenmaailman sibelius fanejakin nin kyl tuhkiskin ansaitsee silloin tulla huomatuksi....En tiedä miksi edes lähdin kommentoimaan sen juttuja..tän sibelius friikin..."hävettää.."
Mä olin varmaan kaksitoista kun aloin kuuntelemaan abbaa. Kuinkas vanhana sä löysit? - Chiquitita
chiquitita 22 kirjoitti:
Jep nyt tiedät et sulla on huippujutut...:) No kylläpä täällä näkee kaikenmaailman sibelius fanejakin nin kyl tuhkiskin ansaitsee silloin tulla huomatuksi....En tiedä miksi edes lähdin kommentoimaan sen juttuja..tän sibelius friikin..."hävettää.."
Mä olin varmaan kaksitoista kun aloin kuuntelemaan abbaa. Kuinkas vanhana sä löysit?Kyllähän mä jo aika pienenä kuuntelin Abbaa, kun isosisko osti yhden kokoelmalevyn ja me kuunneltiin välillä automatkoilla, mut ihan "itse" siitä innostuin joskus toissakeväänä, kun Euroviisut oli paljon esillä, tai noi esiintyjät ja biisit, niin mun sisko lainasi kirjastosta Abba-dvd:n, jossa oli tietysti Waterlookin ja mä kattelin sitä. Sit pian säntäsin kirjastoon ja lainasin sieltä Abban levyjä ja Abbasta kertovan kirjan, jonka luin toissakesänä. Pienestä asti mä oon kyllä tykännyt tosi paljon Abbasta, mutta ei sen ikäisenä musiikista oikein mitään ymmärrä, että siihen sen enempää "perehtyisi". :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882