Terva vanhin voitehista.

Psori-aasi

Käyttävät kuulemma sairaaloissa pahimmanlaatuisen psorin hoitoon tervalla ja sen sivutuotteella, pikiöljyllä, voitelemista. Onko kokemuksia näiden tehosta? Mistähän tervaa saisi näin talviaikana ostaa? HongKongin myymälässä näin sitä yhtenä kesänä, mutta tuskin sille näin talvisaikaan kysyntää on, kun ei sitä nykyisin muutenkaan paljon käytetä.

4

3406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarena

et kai tarkoita että voitelisit jollain suksitervalla itseäsi? Onhan tuota paljon tällä palstalla mainostettua koivutervavaseliinia. Sekin haisee kuin myrkky niin että kuinkahan mahtasi joku suksiterva lemuta ja tahria. Hyvä torjuntakeino liian lähenteleville ihmisille:))

• Psori-aasi

Aito hautaterva ei haise, vaan tuoksuu, eikä se ole myrkky, vaan lääke. Koivutervasta olen kuullut, mutten ole sitä nähnyt. Hautaterva on bakteereja tappava ja haavoja hoitava aine, jota ennen käytettiin monin tavoin. Jalkapohjat tervattiin, kun kuljettiin kesällä ulkona kengittä, ihottumiin siveltiin tervaa ja tervaa jopa sekotettiin aamupuuroon vatsavaivojen ja närästyksen hoitamiseksi. Nykyään sitä käytetään sairaaloissa psorin hoitoon. Onhan se tietysti tahraavaa, siinä sen huonoin puoli onkin, mutta ainakin ennen se kuivatettiin auringon lämmössä kesäisin kiinni ihoon, jolloin se lakkasi tahraamasta.

• makeoo
        Psori-aasi kirjoitti:

Aito hautaterva ei haise, vaan tuoksuu, eikä se ole myrkky, vaan lääke. Koivutervasta olen kuullut, mutten ole sitä nähnyt. Hautaterva on bakteereja tappava ja haavoja hoitava aine, jota ennen käytettiin monin tavoin. Jalkapohjat tervattiin, kun kuljettiin kesällä ulkona kengittä, ihottumiin siveltiin tervaa ja tervaa jopa sekotettiin aamupuuroon vatsavaivojen ja närästyksen hoitamiseksi. Nykyään sitä käytetään sairaaloissa psorin hoitoon. Onhan se tietysti tahraavaa, siinä sen huonoin puoli onkin, mutta ainakin ennen se kuivatettiin auringon lämmössä kesäisin kiinni ihoon, jolloin se lakkasi tahraamasta.

Tosiaan, kuulin saman jutun n.10 vuotta sitten ja pitihän sitä testata...Sain hankittua oikeaa hautatervaakin.

Lopputulos oli seuraava: Psori ei muuttunut miksikään, kaikki paikat oli tervassa ja asunto haisi kuukausien ajan tervalle. Eli silloin en keksinyt ainuttakaan hyvää puolta kokeilustani. Tokikaan en sano, että lopputulos olisi samanlainen kaikilla, kaikkea kannattaa yrittää...

Nykyään minulla on psoria myös päänahassa ja olen huomannut, että tervashampoo hoitaa sitä hyvin =)

• zininen

Luontaistuotekaupasta saattaa saada.

Mulla on sellainen kuin Tervavoide. Valmistajan puh.050 541 9670.

Sitähän on tervashampoota ja tervasaippuaakin olemassa.

Kantsii pyytää omaan luontaistuotekauppaan tilaamaan niitä.

Se on siinä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe