imusolmuke jälleen...

auttakee

Mulla on vas.puolella turvonnut imusolmuke, tai imusuoni, on semmoinen pitkä ja turvonnut, jatkuu kaulalle asti.Ei oikeastaan mikään patti eikä todellakaan kova, pään ollessa suorassa ei tunnu mitään, mutta kun kääntää päätä, näkyy pieni kohouma.Voiko imusolmukkeet jäädä pysyvästikin turvonneiksi ym, vaikkei olisi syöpää.Laitatteko vastauksia, mikäli näin on käynyt..

8

4609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipi olla.

      Kyllä ihmisillä on kaikennäköisä patteja, jotka ovat eri kokosia. Tiedän monta ihmistä, joilla on imusolmukkeita turvoksissa?/suurentuneita ollut vuosia, ilman mitään syytä.

      Käy toki lääkärissä näyttämässä mikäli häiritsee.

      • voivat

        olla turvoksissa monia vuosia, kuten edellisessä viestissä myös selvisi. Mutta jos ne on turvonneet, se kertoo yleensä siitä että jossain päin kehoa on joku paikallinen tulehdus tms. jota vastaan imusolmukkeet taistelee.


    • sal20

      Ajattelin just aloittaa täällä aiheen asiasta, mutta löysin tämän sinun ketjusi.

      Eli mullakin on kyhmy tai jokin, oikealla puolella kaulassa, siellä kohdin missä leukaluu "loppuu". Se ei niin selvästi tunnu kun pää on suorassa, mutta jos leukaa nostaa ylöspäin, se tuntuu selvästi. Se on ollut tuossa n. 4kk ja mielestäni on suurentunut. Minkä tuntoisia ne turvonneet imusolmukkeet ovat?
      Tuo ei ole mikään kiinteä patti, vaan sellainen "muljahteleva".

      • *******

        Se on todennäköisesti imusolmuke. Imusolmukkeet tuntuvat usein juuri leukaluun kulmassa. Kuitenkin tuo jatkuva suureneminen vaatii tarkempia tutkimuksia, eli varaa aika lääkärille, ja anna hänen tutkia se. Kerro myös tuosta kasvusta. Normaali imusolmuke on kooltaan n.1mm-25mm ja on aika pehmeä, ehkä vähän aristava kun siihen koskettaa.


      • oikealla,,,

        n 3 cm korvasta alas, ilmestyi vuosia sitten,silloin ei kipuja, häipyi välillä pois,
        tuli uudestaan viime talvena ja ollut siitä asti, repivää kipua patin ympäristössä,
        Voisiko patti liittyä kaulavaltimoon = sillä kohtaa, kolesterolit koholla.
        Tänään kipu jo oikessa ohimossa, myös oikeassa jalassa kipuja.
        Keväällä sairaanhoitaja koetteli pattia muttei puhunut mitään, saati että olisi lääkärin luokse lähettänyt.
        Särkylääkkeitä syön paljon, eivät auta.


    • luultavasti

      Minulla on ollut kaulassa kauan imusolmukkeet turvoksissa, läpimitaltaan noin 1,5-2 cm. Näytin lääkärille, kävin verikokeessa, ei löytynyt mitään erikoista, lääkärin mukaan ei ollut vaarallista. Nyt puoli vuotta kulunut ja imusolmukkeet vieläkin turvoksissa, eli ilmeisesti on normaalia että ihmisellä voi olla imusolmukkeet turvoksissa eikä siitä ole mitään vaaraa.

      • Elisama

        Voi olla turvoksissa jopa vuosia. Näitä tapauksia on paljon.
        Aina ei tiedetä miksi mutta ei silti ole syövästä kyse.


    • Anonyymi

      Minulla kainalossa turvonnut imusolmuke, joka paljastui ultrassa normaaliksi. Kuulemma niin vähän rasvakudosta ylävartalon alueella, että tuntuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe