Hei, millaisia kokemuksia teillä on virtuaaliyliopistossa opiskelusta? itseäni kiinnostaa lähinnä historia, yhteiskuntatieteet tai kasvatustieteet. Lähinnä olisin hankkimassa itselleni uutta ammattia ja opiskelu pitäisi sujua mahdollisimman paljon etänä. Kuinka pitkälle lähes pelkillä virtuaaliopinnoilla on päästä? En nyt kyllä ole aivan varma onko "virtuaali" opinto oikea sana. Haluasin kuitenkin opiskella mahdollisimman paljon kotona.kaikki vinki tervetulleita!
Vastaukset 3
- Avoimessa yo:ssa
Avoimessa yliopistossa voit suorittaa verkkokursseja, katso www.avoinyliopisto.fi ja sieltä paikkakunnasta riippumaton opetus.
- ''''
Juuri avoimen kautta on helppo tiettyjä kursseja suorittaa paikasta riippumatta. Itse suoritin parissa kuukaudessa henkilöstöjohtamisen opintokokonaisuuden 30 op. En kertaakaan käynyt yliopistolla, tilasin tehtävät postissa ja lähetin valmiit oppimistehtävät (esseet) sähköpostilla opettajille arvioitaviksi. He antoivat sähköpostilla ohjeita. Tilasin kirjat kirjastoista netin kautta jne.
Eli jonkun verran pystyy opiskelemaan etänä, ei tosin koko tutkintoa. Hei,
Olen vastannut muutamille henkilöille aikaisemmin vähän samantyyppisiin kysymyksiin, joten kovin pitkää selvitystä ei tule..
Virtuaaliopinnot Suomessa:
Kymmeniä opintoviikkoja on mahdollista opiskella, esim. monissa aineissa on mahdollista opiskella esim. perus- ja aineopinnot.
Virutaaliopinnot ulkomailla:
Esim. englantilaisissa yliopistoissa onnistuu koko tutkinnon suorittaminen virtuaaliopintoina. Jotkin koulut järjestävät tentit suomalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa (Helsingissä) ja joissakin yliopistoissa kurssien arvostelu tapahtuu esseiden perusteella, eli aikarajaan mennessä lähetetään esseet sähköpostilla koululle.
Eikä se ulkomailla opiskelu edes ole kovin kallista. Itse maksan noin. 1000 euroa/vuosi opiskelumaksuja Portsmouthin yliopistolle, joten se on vain hiukan kalliimpaa kuin Suomessa, jossa avoimista opinnoista saa maksaa kai jotain 300 euroa/25 opintopistettä..
Lisäksihän pitää tietenkin ostaa kirjoja jne, mutta esim. tuohon mainitsemaani 1000 euroon kuuluu omassa yliopistossani mm. pääsy muutamaan säköiseen kirjastoon ja satoihin eri tietokantoihin, joissa on kymmeniä tuhansia artikkeleita..
Virtuaaliopiskelu ei ole sen helpompaa kuin normaali opiskelukaan, ja itsekin joudun ottamaan pari kertaa vuodessa virkavapaata, jotta saisin viimeisteltyä koulutyöt ennen aikarajaa, sillä arvostelu esseiden suhteen on ainakin meillä tiukkaa.
Kannattanee siis vakavasti miettiä virtuaaliopintojen suorittamista myös ulkomailla, jos kielipäätä riittää (sisään päästäkseen pitää suorittaa yleensä TOEFL tai joku muu testi ja saada sopiva tulos). Ulkomailla (ainakin Euroopassa) suoritetut opinnot ovat yleensä vertailukelpoisia suomalaisten opintojen kanssa.
Englanti on hyvä vaihtoehto siinä mielessä, että siellä on lailla rajoitettu opiskelumaksujen suuruutta (vrt. esim yhdysvallat) ja huijareita, jotaka myöntävät opiskelutodistuksia rahasta ei juurikaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1241265Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️89949Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää248945On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien75767- 54754
Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞34672- 66667
- 44612
Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh30577Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä30575Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah176554Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.143533Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?
Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus96492- 31492
- 198474
Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?
Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi91448Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit
Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle17447Olet oikeasti paras
Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e27446Paula hakenut rovaniemelle
Ei vissiin seurakunnan hommat ollutkaan mieleen vai olisiko kenties joku muu syy?19432- 34428