Persoonan muutos..

neuvoja???

Minua todella vaivaa tämä asia, mutta en löydä mistään tietoa aiheesta. olisiko jollain kokemuksia?
seurustelen miehen kanssa, jonka persoona muuttuu lähes täysin hänen ollessaan humalassa... hän puhuu lakkaamatta, tavallaan "itsekseen", ja puheet ovat joskus todella outoja... ei kuuntele ollenkaan muita. joskus tuntuu, ettei hän tajua edes jos hänelle jotain sanoo.
lisäksi hän toisinaan käyttäytyy uhkaavasti, on agressiivinen (ei ole lyönyt kuitenkaan), särkee tavaroita, uhkailee, silmissä on semmoinen "hullun katse", mikä pelottaa todella.
hän ei myöskään pysty juomaan kohtuudella....eli yleensä (lähes aina) kun hän avaa olut tai viinapullon, niin tietää että hän juo kunnes sammuu.

onko syytä olla huolissaan (sitä jo olen kyllä). kertooko tämä jostain? esim. alkoholismista? vai onko vain niin, että jotkut muuttuvat enemmän alkoholin vaikutuksesta?
kiitos todella paljon, jos viitsitte vastata!:-)

lisään vielä, että selvinpäin hän ei tahdo puhua ollenkaan asiasta, ja suuttuu kun mainitsen hänen humalakäyttäytymisestään.

19

5044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttujuttujuttututtu

Silloin kun minä aikoinani join enemmän, käyttäydyin vähän samalla tavoin.

Minulla oli silloin SSRI lääkitys (serotoniinin takaisinottaja) ja juodessani tulin hemmetin agressiiviseksi ja v***umaiseksi. Lopetin lääkkeet, agressiivisuus katosi ja juon alkoholiakin runsaasti vähemmän.

Onko hänellä jokin mielialalääkitys? Usein alkoholi ja mielialalääkkeet eivät sovi yhteen missään tapauksessa..

• ap.

ei ole mielialalääkitystä, eikä mitään muutakaan lääkitystä. (hän ei mielellään syö edes buranaa)

• itselläni on

vähän sama juttu, kun alan juoda, juon yleensä itseni sammuksiin. Okei oon ihan fiksu nuorehko nainen, mutta juominen ei mulle sovi. Ensinnäkin alan flirttailla jne, muuten ei seksi kiinnosta pätkääkään. Suhteessa ollessa petin miestäni humalassa aivan kuin näyttääkseni hänelle (ja itselleni, kuinka alhainen tunsin suhteessamme olevani) No olemme eronneet, mutta juominen on läsnä. Kun lapset on pois vedän "lärvit" ja jälkeenpäin aina vituttaa. Vaikka oon ollu ihan kohtuukännissä, silti. Lähettelen sähköposteja, jotka harmittaa jälkeenpäin, kohtaan baarissa näitä tän kylän vittumaisia ämmiä, jotka herjaa jostain vanhasta. Tien et ne yrittää vaan saada riitaa aikaiseksi (vanhasta kokemuksesta), mut silti tunnen huonoa omaatuntoa jälkeenpäin, vaikka oisin nyt ainakin toiminut ihan kuin mun moraali oikeestikin toimisi.

En osaa kans oikeen puhuu ongelmistani selvinpäin, sitä vaan yrittää olla niin vahva. En soita ystäville jos on mieli maassa (kuka sellasta jaksais kuunnella,muka asenteella) sukulaiset yrittää heti ratkoa ongelmiani tavoilla, jotka vaatisi minulta taas hypervoimia, tai ihmettelevät miksi voin ajatella niin ym. Ystävät taas yleensä purkavat minulle ongelmiaan, eivätkä jaksa perehtyä minun tilanteeseen,,, oikeesti.. Neuvolatädit,lääkärit, psykologi, ei mitään apua, senku hommaat äijäs lyhyempiin työpäiviin niin sit kaikki okei (vaan ku ei onnistunut!) no oomme sittemmin eronneet.

Mutta ongelmat ei jääneet siihen, että pääsin miehestä, joka oli aina töissä. Nyt on sitten huolena raha, ja lasten ikävä isäänsä.

Mikä sitten juomisessa kiehtoo, on ehkä se, että se virittää uudelle aaltopituudelle, kaiken tavallisen puurtamisen jälkeen. Kuten just kirjoittelemaan netissä. (vaikka jälkeenpäin harmittaakin) mutta se vaihtelu siitä elämän harmaudesta (ehkä myös tutusta ja turvallisesta) johonkin tuntemattomaan kiehtoo. Ja vituttaa samalla kertaa.
      Isäni on alkoholisti ja olen aina tuntenut itseäni verrattavan häneen. Olen kieltänyt totaalisesti asian näihin päiviin asti ja äitini kieltää edelleen, mutta itse tunnen minua aina verrattaneen isääni ulkonäköni vuoksi. Ja kerran tempperamenttini vuoksi ( vain kerran koko elämässäni olen menettänyt itsehillintäni ja huutanut ja heti sain kuulla kuinka samanlainen olen kuin isäni) Muutoin olen aina se järkevä ja fiksu....

Miksi oikeen kirjoitin tähän. Oikeestaan koska oma persoonani muuttuu juodessani, sekä hyvään että pahaan suuntaan. Kaipaan sitä hyvää rohkeaa puolta ollessani selvinpäin ja taas ärsyttää se tyhmä puoli samoin.

• neuvoja vähemmän.

Et maininnut kuinka usein ukko juopottelee. Se kait se tärkein kriteeri on. Jos vetää jonkun kerran vuodessa tai kerran kuussa lärvit niin ei se mitään alkoholismia ole. Eriasia jos dokaa joka viikko ja useammankin kerran.

Monet amatöörijuopot muuttuvat ties minkälaisiksi esimerkiksi pikkujouluissa. He eivät ole tottuneet juomaksiin ja äly katoaa nopeasti.

Ammattilaiset ovat jo juoneet aivonsa kaurapuuroksi eikä heistä oikein erota milloin ovat kännissä ja milloin selvinpäin.

Ja sitten normaalijuopot todellakin voivat olla skitsoilevan oloisia promilletason vaihdellessa nollasta neloseen.

Vaikuttaisi että ukkelillesi ei oikein tuo viuna sovi. Siis jotenkin pitäisi saada tyypille taottua kalloon että pitäisi vähän niin kuin lopetella. Tuohan se just on kun sitä on vähän vaikea selittää jos ei selvänä kuuntele ja kännissä suuttuu. Mutta se jos ei selvänä halua puhua niin tietää takuulla asiasta itsekin.

Sitten jos jotenkin saat tyypin avautumaan ja pääsisitte keskustelemaan asiasta niin jotain voisi tapahtuakin. Kun ei toisen puolesta voi vähentää dokaamista tai peräti lopettaa sitä, se on ikäänkuin henkilökohtainen asia itsekellekin.

Ja voi olla että takana on jotain muuta. Perkeleellinen stressi purkautuu humalassa, jokin piilevä mielenterveysongelma jne.

Joo, viina ei vaan sovi kaikille.

• ap.

olen sen huomannut, että viina ei hänelle sovi.

mutta lähinnä haluaisin juuri tietää, että onko olemassa syitä, miksi viina ei jollekin sovi....esim. onko hänellä mahdollisesti jokin alkoholistin geeni (suvussa on alkoholismia), tai kertooko tuommoinen jostain mielenterveyden häiriöstä...?
        koska suurin osa ihmisistähän muuttuu vain hieman hilpeämmiksi kännissä, ei sen kummempaa. joskus tietysti saattavat vähän rähistäkin, mutta that's it.

mutta tällä miehellä siis käytös muuttuu täysin. selvinpäin on mukava, auttavainen, kaikin puolin kunnollinen. en oikein osaa edes kuvata tuota muutosta.... mutta hän on jotenkin yli-virkeä (ja kerrassaan outo, maaninen jopa...)kännissä, ei mene nukkumaan baari-illan päätteeksi, vaan valvoo ja juo koko yön seuraavaan iltapäivään tai iltaan....kunnes sitten väsähtää ja sammuu.

tuossapa tuli vähän lisäystä ekaan viestiin....ja juomista tapahtuu viikonloppuisin (lähes jokaviikko)
        mutta lähinnä olen kuitenkin kiinnostunut tuosta käytöksen muutoksesta (en juomisen määrästä), koska se on niin totaalinen.

tuon takia on vaikea välillä ymmärtää, millaisen miehen kanssa oikein seurustelen? hänessä on ikäänkuin kaksi puolta, ja tuosta kännipuolesta en tiedä mitä ajatella. en voi kuin ihmetellä kerta toisensa jälkeen sitä muutosta!

mutta kiitos vastauksista kumminkin:)

• yläp.
        ap. kirjoitti:

mutta lähinnä haluaisin juuri tietää, että onko olemassa syitä, miksi viina ei jollekin sovi....esim. onko hänellä mahdollisesti jokin alkoholistin geeni (suvussa on alkoholismia), tai kertooko tuommoinen jostain mielenterveyden häiriöstä...?
        koska suurin osa ihmisistähän muuttuu vain hieman hilpeämmiksi kännissä, ei sen kummempaa. joskus tietysti saattavat vähän rähistäkin, mutta that's it.

mutta tällä miehellä siis käytös muuttuu täysin. selvinpäin on mukava, auttavainen, kaikin puolin kunnollinen. en oikein osaa edes kuvata tuota muutosta.... mutta hän on jotenkin yli-virkeä (ja kerrassaan outo, maaninen jopa...)kännissä, ei mene nukkumaan baari-illan päätteeksi, vaan valvoo ja juo koko yön seuraavaan iltapäivään tai iltaan....kunnes sitten väsähtää ja sammuu.

tuossapa tuli vähän lisäystä ekaan viestiin....ja juomista tapahtuu viikonloppuisin (lähes jokaviikko)
        mutta lähinnä olen kuitenkin kiinnostunut tuosta käytöksen muutoksesta (en juomisen määrästä), koska se on niin totaalinen.

tuon takia on vaikea välillä ymmärtää, millaisen miehen kanssa oikein seurustelen? hänessä on ikäänkuin kaksi puolta, ja tuosta kännipuolesta en tiedä mitä ajatella. en voi kuin ihmetellä kerta toisensa jälkeen sitä muutosta!

Niin, geeneistähän se ihminen on loppujen lopuksi tehty. Oletkos selvillä ukkelin sukulaisista, miten siellä osastolla toimitaan viinan kanssa?

Tuli mieleen kun itsellä tahtoo tuolla faijan puolella olla jos jonkinlaista elämäntaiteilijaa. Ja tuotanoin, kaitpa minäkin siihen sukuun kuulun. Ainakin monilla serkuilla on ollut tapana juoda talonsa ja sen perään itsensä hengiltä keski-iässä. Ei tullut tuota taloa perittyä, mutta viina maistuu loistavasti. Luonnekin aika samantyylinen sekä kännissä että selvinpäin. Ja sanavalmius, sekä selvinpäin että kännissä, jälkimmäinen ominaisuus tosin saisi mieluummin olla mykkyys.

Jahans, näitten täysin mihinkään tieteellisempiin tietoihin pohjautuneiden pohdintojen jälkeen onkin aika suunnistaa kohden pitkäripaista.

• sardonumpsa
        ap. kirjoitti:

se on sillai että kun helvetisti ahistaa joku asia ja sitä ei pysty selvinpäin käsittelemään, niin se puhalletaan sitten kännissä ulos. Ihminen on rakennettu niin, että jos sulle tehdään vääryyttä ja sää sen epäoikeudenmukaisuuden nielet niin jo vain se sitten pullahtaa ulos sopivassa hutikassa. Jos joku tekee sulle mieliks niin se kehukin tulee kyllä yhtä nopeasti.

Kuinkakoha monta sotaakin on aloitettu maailmassa kaljapäissään, kun ukot lähti kostoretkelle jurripäissään! Niin ja ne tappelut ja puukotukset!! Vanhoja kärhämiä selvitellään.

Suomihan on henkirikoksissa maailman ykkösmaita, mitä tulee kun alkoholilla on ollut osuutta asiaan.

Tälläkin palstalla notkuu laumoittain patoutuneita ihmisiä joille se eka ryyppy on maailman loppu. Itsekontrolli pettää ja teot voivat olla peruuttamattomia. Ihmisten tarttis purkaa syvintä oloaan mutta kuka sitä nyt kokoajan viittii parkua kuin pieni vauva. Juodaan viinaa ja puretaan se pahaolo muihin! Niin se menee sukupolvelta toiselle. Paskat asiat kiertää paskasuvuissa paskageenien välityksellä.

Patoutuma johtaa yleensä katkeroitumiseen, ja katkeroituminen yksinäisyyteen ja henkiseen kuolemiseen.

Joku voi sanoa että AA on pelastus, minä sanon että tars tulla taas sota niin pullamössöt heräis!

• ymmärtää jäät
        ap. kirjoitti:

koukkuun juuri sen takia. et tule ikinä ymmärtämään. Alkoholisti tajuaa kyllä sen sun halusi ymmärtää ja sitten osaa aina yllättää jollain järjettömyydellä.
        sitten lopulta löytää vielä noin about järkevän selityksenkin. Jos et ensiimäsitä selitystä sulata ja hyväksy. Niin vaivihkaa selitys muokkautuu sellaiseklsi, että sen ymmärrät omasta mielestäsi ja hyväksyt.
        Sitten taas uudet jutut.
        Tuttu on tuokin alkoholin koukkukuvio.
        On se alkuun mielenkiintoista yrittää tutustua "outoon" persoonaan.
        Lopulta ole korviasi myöten "paskassa" ja se rimpuilu siitä irti on tiukassa.

Usko nyt meitä kokeneitä. On aika lähteä.
        Satututat ja sairastutat vain itsesi.
        Minullekin kävi niin. Luulin olevani älykäs ja fiksu, että saisin toisen muuttumaan paremmaksi.
        Ei se onnistu jos ei toiselta löydy tarpeeksi omaa tahtoa.
        Eikä sitä tuon tason alkoholistilta tule löytymään. Kieroilua vain Ja helvetin ovelaa sellaista.
        Tunnepeliä sitä se on. alkoholismi on tunne-elämän sairaus.
        Tunteilla siinä pelataan. Onhan se hellyttävää kun toinen on niin avoin ja tunteellinen. kyllä sitedän se on rakastettavaa. Siksi aina rakstutaan renttuihin. He ovat herkkiä ja tunteellisiä. Siihenpä se jääkin sitten. Ne ovat lopulta erittäin itsekkäitä ne tunteet. Niillä vain pelataan omaan pussiin ja erittäin typerästi. Koska alkoholi tyhmentää. Toisen ihmisen kustannuksella se tapahtuu lopulta.

Ja tässä tapauksessa sinun.

• ap.
        ymmärtää jäät kirjoitti:

koukkuun juuri sen takia. et tule ikinä ymmärtämään. Alkoholisti tajuaa kyllä sen sun halusi ymmärtää ja sitten osaa aina yllättää jollain järjettömyydellä.
        sitten lopulta löytää vielä noin about järkevän selityksenkin. Jos et ensiimäsitä selitystä sulata ja hyväksy. Niin vaivihkaa selitys muokkautuu sellaiseklsi, että sen ymmärrät omasta mielestäsi ja hyväksyt.
        Sitten taas uudet jutut.
        Tuttu on tuokin alkoholin koukkukuvio.
        On se alkuun mielenkiintoista yrittää tutustua "outoon" persoonaan.
        Lopulta ole korviasi myöten "paskassa" ja se rimpuilu siitä irti on tiukassa.

Usko nyt meitä kokeneitä. On aika lähteä.
        Satututat ja sairastutat vain itsesi.
        Minullekin kävi niin. Luulin olevani älykäs ja fiksu, että saisin toisen muuttumaan paremmaksi.
        Ei se onnistu jos ei toiselta löydy tarpeeksi omaa tahtoa.
        Eikä sitä tuon tason alkoholistilta tule löytymään. Kieroilua vain Ja helvetin ovelaa sellaista.
        Tunnepeliä sitä se on. alkoholismi on tunne-elämän sairaus.
        Tunteilla siinä pelataan. Onhan se hellyttävää kun toinen on niin avoin ja tunteellinen. kyllä sitedän se on rakastettavaa. Siksi aina rakstutaan renttuihin. He ovat herkkiä ja tunteellisiä. Siihenpä se jääkin sitten. Ne ovat lopulta erittäin itsekkäitä ne tunteet. Niillä vain pelataan omaan pussiin ja erittäin typerästi. Koska alkoholi tyhmentää. Toisen ihmisen kustannuksella se tapahtuu lopulta.

Ja tässä tapauksessa sinun.

vastauksesi avasi hiukan silmiäni. tunnistan itsessäni juuri tuon, että olen yrittänyt ymmärtää. ja liiallisen kiltteyden.....
        vaikea on vain hyväksyä, että toinen ei sittenkään ehkä koskaan muutu:( olen sen tavallaan jo tajunnut, ja siitä nämä ajatuksetkin sitten, että haluanko todella tällaista....

• lopulta aika
        ap. kirjoitti:

vastauksesi avasi hiukan silmiäni. tunnistan itsessäni juuri tuon, että olen yrittänyt ymmärtää. ja liiallisen kiltteyden.....
        vaikea on vain hyväksyä, että toinen ei sittenkään ehkä koskaan muutu:( olen sen tavallaan jo tajunnut, ja siitä nämä ajatuksetkin sitten, että haluanko todella tällaista....

nopeasti. jos otat vaikka viikon loman ao. henkilöstä ja olet ns. "terveiden" ihmisten joukossa.
        Eli vanhojen ystäviesi tai sukulaisten.
        Juttelet jollekin ystävällesi jolla ei ole alkoholiongelmaista puolisoa.
        Niin ja tehkää se selvinpäin. Se on tässä kaikkein olennaisinta.

Koska ajatusmaailmasi on jo valitettavasti osittain kieroutunut. Jos itse nyt käytät alkoholia, niin olet siinä samassa todellisuudessa kuin hän ja se seura kyllä tekee kaltaisekseen nopeasti. ajattelutapasi muuttuu etc... No sitä on jo tapahtunut paljon.

Itselle riitti lopulta viikko vanhempien luona täydellisesti erossa omasta alkoholiongelmaisesta.

Kotiinpaluu oli järkytys. Sitä kun näki toisen ulkomuodosta jo sen miten alkoholi on runnellut.
        Ja miten se alkoi se sama "p...skan" jauhanta heti.
        Yritin Kuitata sen suhteen loppuun samantien.

Mutta ei kun toinen roikkui siinä vain ja ajtukseni alkoi taas sumeta. Ja virata sen toisen maailman mukaan.

Tärkeintä on nyt, ettet sorru samaan, eli puimaan elämäntilannettasi alkoholin voimalla.
        Koska silloin olet alamäessä ja alkoholisti tekee kyllä nopeasti toisestakin läheisestä kaltaisensa erittäin nopeasti.

Joten älä ainakaan itse juo niin selkiytyy asiat nopeasti.

• katos.
        ap. kirjoitti:

Ota toki huomioon että tältä palstalta tuskin saat muita neuvoja kuin, "Eroa".

Ihmiset täällä ovat katkeroituneita ja puusilmäisiä oman totuudensa torvia. Jokainen taaplaa tyylillään, jotkut eivät tajua että voi mennä joko perinteisellä- tai v-tyylillä... Tai sitten ihan omalla tyylillään.

Tee kaikenlaista ensin, eroo sitten jos siltä tuntuu. Älä luota nettiviisastelijoihin koskaan, haki ammattiapua jos tarviit. Kaikenlaisia perheneuvottelijoita ja alkoholiterapioita on olemassa ihan ammattilaisien terveydenhoitotoimen oiteiden puolesta. Älä haahuile jerundan perään.

• älä viitsi kaunistella
        katos. kirjoitti:

Ota toki huomioon että tältä palstalta tuskin saat muita neuvoja kuin, "Eroa".

Ihmiset täällä ovat katkeroituneita ja puusilmäisiä oman totuudensa torvia. Jokainen taaplaa tyylillään, jotkut eivät tajua että voi mennä joko perinteisellä- tai v-tyylillä... Tai sitten ihan omalla tyylillään.

Tee kaikenlaista ensin, eroo sitten jos siltä tuntuu. Älä luota nettiviisastelijoihin koskaan, haki ammattiapua jos tarviit. Kaikenlaisia perheneuvottelijoita ja alkoholiterapioita on olemassa ihan ammattilaisien terveydenhoitotoimen oiteiden puolesta. Älä haahuile jerundan perään.

En tiedä mitkä on tarkoitusperäsi, mutta rehellisyyden nimissä voisit sinäkin toimia.

Suutarit pysyköön lesteissään. eli alkoholistiäijät ottakoon alkoholistinaisia silloin suhteet on balanssissa. Ja molemmat osaa suhtautua asioihin oikein. Sellainen joka ei ole alkoholisti vain kärsii siitä kun ei toista ymmärrä.
        Pitäköö sitä itsehankittua paskaa toisten niskaan syytää.
        Koska se ei useinkaan parane se alkoholismi sillä ettei juo. Se vain pahentaa niitä henkisiä ongelmia ja tunne-elämän häiriöitä.

Tiedän kyllä mitä helvettiä se on olla raitistuneenkin alkoholistin mukana.

Tämmösessä tapauksessa, missä homma on vasta alussa, niin on parasta lähteä heti. Varmasti löytyy 1000 kertää parempiakin äijiä kuin joku mielenterveysongelmainen alkoholisti.

Aika vastuutonta edes suositella tommosta, että kannattaisi jatkaa.
        Kai toivot itsellesikin jotain "kunnollista" naista pelastajaksi. Se on vain toisen hyväksikäyttöä eikä asioille löydy balanssia.

Ei se ole suhde eikä mikään jossa toinen hoitaa toisen sairautta.

• silti purkaudu
        sardonumpsa kirjoitti:

se on sillai että kun helvetisti ahistaa joku asia ja sitä ei pysty selvinpäin käsittelemään, niin se puhalletaan sitten kännissä ulos. Ihminen on rakennettu niin, että jos sulle tehdään vääryyttä ja sää sen epäoikeudenmukaisuuden nielet niin jo vain se sitten pullahtaa ulos sopivassa hutikassa. Jos joku tekee sulle mieliks niin se kehukin tulee kyllä yhtä nopeasti.

Kuinkakoha monta sotaakin on aloitettu maailmassa kaljapäissään, kun ukot lähti kostoretkelle jurripäissään! Niin ja ne tappelut ja puukotukset!! Vanhoja kärhämiä selvitellään.

Suomihan on henkirikoksissa maailman ykkösmaita, mitä tulee kun alkoholilla on ollut osuutta asiaan.

Tälläkin palstalla notkuu laumoittain patoutuneita ihmisiä joille se eka ryyppy on maailman loppu. Itsekontrolli pettää ja teot voivat olla peruuttamattomia. Ihmisten tarttis purkaa syvintä oloaan mutta kuka sitä nyt kokoajan viittii parkua kuin pieni vauva. Juodaan viinaa ja puretaan se pahaolo muihin! Niin se menee sukupolvelta toiselle. Paskat asiat kiertää paskasuvuissa paskageenien välityksellä.

Patoutuma johtaa yleensä katkeroitumiseen, ja katkeroituminen yksinäisyyteen ja henkiseen kuolemiseen.

Joku voi sanoa että AA on pelastus, minä sanon että tars tulla taas sota niin pullamössöt heräis!

vaan sitä samaa paskaa puidaan vuodesta toiseen.
        Kuvitellaan että se kännissä meuhkaaminen ja asioiden vatvominen jotain auttas.

Paskan marjat pahenee vain mitä enemmän kännissä niitä uikuttaa ja purkaa.
        Ja sitten sitä kuuntelee koko lähipiiri ja oppii sen saman mallin. Ja kohta taas heiluu puukko tai joku kuolee, kun uskaltaa jotain olla eri mieltä.
        Alkoholi on kovaa huumetta ja tappavaa sellaista.

• Ja typerä lausunto:
        älä viitsi kaunistella kirjoitti:

En tiedä mitkä on tarkoitusperäsi, mutta rehellisyyden nimissä voisit sinäkin toimia.

Suutarit pysyköön lesteissään. eli alkoholistiäijät ottakoon alkoholistinaisia silloin suhteet on balanssissa. Ja molemmat osaa suhtautua asioihin oikein. Sellainen joka ei ole alkoholisti vain kärsii siitä kun ei toista ymmärrä.
        Pitäköö sitä itsehankittua paskaa toisten niskaan syytää.
        Koska se ei useinkaan parane se alkoholismi sillä ettei juo. Se vain pahentaa niitä henkisiä ongelmia ja tunne-elämän häiriöitä.

Tiedän kyllä mitä helvettiä se on olla raitistuneenkin alkoholistin mukana.

Tämmösessä tapauksessa, missä homma on vasta alussa, niin on parasta lähteä heti. Varmasti löytyy 1000 kertää parempiakin äijiä kuin joku mielenterveysongelmainen alkoholisti.

Aika vastuutonta edes suositella tommosta, että kannattaisi jatkaa.
        Kai toivot itsellesikin jotain "kunnollista" naista pelastajaksi. Se on vain toisen hyväksikäyttöä eikä asioille löydy balanssia.

Ei se ole suhde eikä mikään jossa toinen hoitaa toisen sairautta.

"Ei se ole suhde eikä mikään jossa toinen hoitaa toisen sairautta."

Kertoo kirjoittajastaan hyvin hyvin paljon.

• itsehankkittu sairaus
        Ja typerä lausunto: kirjoitti:

"Ei se ole suhde eikä mikään jossa toinen hoitaa toisen sairautta."

Kertoo kirjoittajastaan hyvin hyvin paljon.

Mitäpä sitä toisten niskaan laittaa.
        Varsinkin kun se sitten täyttää koko elämän ja koko parisuhde pyörii vain sen sairauden ympärillä.
        Kannattaako siihen tieten tahtoen lähteä, kun muutakin on tarjolla.
        Eri asia jos on itse ollut "aiheuttamassa" sairauden syntyä.
        Eli että suhteen aikana toinen on alkoholisoitunut.

Itseasiassa mielestäni olisi paras hoito alkoholismin kitkemiseksi lähettää jokainen alkoholiongelmainen siperiaan pakkotöihin.
        Se on kumma miten se siperia opettaa.

Kivahan se täällä on katkaisuhoidoissa etc... muussa yhteiskunnan kustantamassa hotellielämässä sairauden varjolla chillailla.
        Kukkahattu täduit vain päätä silittelee, että voi voi, kun sinä pikkunen olet nyt sairastunut alkoholismiin. Ja sitten ollaan niin reppanoita ja alistutaan siihen ja nautitaan osasta.

Kyullä se sipearia taas alkoholisteista miehiä tekisi ja baarihoroista naisia.

• voipytty

Vertaistukea itsellesi on saatavissa ainakin AL ANON -toveriseurasta ja sen ohjelmasta. Kannattaa hakea apua mieluummin liian aikaisin kuin myöhään.

• sanon

Kirjoitit:
      "hän toisinaan käyttäytyy uhkaavasti, on agressiivinen (ei ole lyönyt kuitenkaan), särkee tavaroita, uhkailee, silmissä on semmoinen "hullun katse", mikä pelottaa todella.
      hän ei myöskään pysty juomaan kohtuudella....eli yleensä (lähes aina) kun hän avaa olut tai viinapullon, niin tietää että hän juo kunnes sammuu. "

Neuvoni on: lähde!
      Älä ryhdy hänen "pelastajakseen", et siihen kuitenkaan pysty. Se ensimmäinen lyönti tulee aikanaan, senjälkeen niitä tulee lisää - tavaroita hän jo rikkoo. Hän ei hallitse juomistaan. Vaikka nyt hän juo vain viikonloppuisin (kerrot alempana), iän myötä juominen lisääntyy ja tihentyy.
      Jos hän itse ei halua edes puhua asiasta, häntä et lääkärille saa.
      Jotkut tulevat agressiivisiksi humalassa, niin se vain on.
      Alkoholi tulee menemään edellesi pikku hiljaa, jäät siis toiseksi teetpä mitä vaan.

Juu, syytä on olla huolissaan, itsestään ja tulevaisuudestaan.

• olet tekemisissä

Varo vaan kohtaa alat saad anyrkistä. Ei mene kauan.
      Lähtisit jo kun vielä voit.
      Vaan minkäst teet kun olet niin rakastunut ja hänkin sinua selvinä hetkinään niin ihanasti rakastaa. Se on niin rajua.

Voi voi. Taas yksi alkoholistin uhri olet.

• hajotettu

Hei

Lueskelin viestejänne ja aattelin teille kaikille kirjoittaa yhden syyn muutokseen.
      Eli ns monipersoonallisuuden joka ei nyt riipu varsinaisesti geeneistä vaan tunteidemme hyvin voinnista.

Kun tranatisoituneen persoona on hajonnut, niin on muodostunut useita sivupersooniaa jotka ovan niin sanotusti sojauksia.

Kun alkohoia alkaa nauttia niin sivupersoona ottaa vallan ja nomi tunne säätely muuttuu ja tapahtuneista asiaoista ei muodostu normaaleja muistiuvia ja kaikki tapahtumat on hyvin etäisiä jos niitä yleensä edes muistaa.

Puhun kokemuksen rinta äänellä ja kaikilla neljällä persoonallani josta saan ns "kiiittää" vanhempieni "isäni" henkistä väkivaltaaa.

Voin teille kaikille kertoa että jos kyseistä henkilöä haluatte auttaa niin läheisyys on kaikkein vahvin asia, mutta varokaa itsenne takia, mikäli henkilö ei itse uskalla ottaa läheisyyttä vastaan niin käyttää sitä sitten surutta omiin tarkoituksiinsa.

Tervesin itsestään tietoinen

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe