Onko muilla vastaavia tai samanlaisia kokemuksia Lappeenrannan työkkäristä.
Petyin pahasti Lappeenrannan työvoimatoimistoon.
Yhtä huonoa "palvelua" en ole koskaan saanut missään.
Asuessani Lappeenrannassa yritin saada töitäharjoittelu paikkaaopiskelu paikkaa työkkärin kautta. Eipä vain onnistunut.
Aktiivisesti etsin itselleni jotain aiemmin mainitsemaani paikkaa ja työkkäri pilasi niistä suurimman osan.
Löydettyäni työpaikanharjoittelu paikan ja hakiessani tukea niin työkkäri laittoi usein myös muita hakemaan itselleni etsimään paikkaan.
Pääsääntöisesti minulle ei tukia myönnetty vaikka olisin kuulunut tukien piiriin. Näille muille tuet kyllä myönnettiin. Yleensä nämä sitten saivat paikan jonka olin löytänyt.
Työkkäri ei puoltanut yhtäkään hakemaani opiskelu paikkaa.
Tästä kyrpiintyneenä muutin paikkakuntaa ja johan alkoi asiat rullaamaan.
Käytännöllisesti katsoen olen saanut valita työopiskelu paikan itselleni.
Mutta silti on ikävä hienoa kesä kaupunkia mutten ikävöi pätkääkään Lappeenrannan surkeaa työkkäriä ja sen palveluita.
Hyvää kesää kaikille.
Työvoimatoimisto
13
942
Vastaukset
- elsku
Miksi/miten työkkärin pitäisi "puoltaa" opiskelupaikkaa???
- duunari
kun on kyse aikuisopiskelijasta niin työkkäri on mukana valinnoissa ja pystyy näin ollen vaikuttamaan valintaan. Jos työkkäri kovasti vastustaa niin yleensä sellaista hakijaa ei valita. Poikkeuksiakin kyllä on.
Muutettuani Lappeenrannasta ja haettuani kouluun niin juuri tämä työkkärin suosituksen takia pääsin hakemaani kouluun.
- heh
muutoin voisi vaikka naurattaa mutta
no ei ne täällä korvessakaan toimi sen paremmin - missä muuten sait kunnon palvelua työkkäristä, sellaisesta en ole koskaan keltään kuullut ?- duunari
En viitsi paikkakuntaa mainita kun on niin pieni mesta.
Mut täällä olen saanut todellakin hyvää palvelua työkkärissä.
Kiva et tälläisiäkin paikkoja vielä on.
- lpr sucks
Tuttu juttu!
Työllistämispalvelut hoidettu anuksesta LPR:ssa.
T: Kesä rannoilla - Mie
Perkele, työkkäri on perseestä ja aion mennä sen sanomaan!! Pojalle tuli karenssia, kun kieltäytyi menemästä töihin, jossa oma auto olis valttia - mutta kun pojalla ei ole edes ajokorttia!! Mitä helvettiä Lappeenrannan (tai yleensäkkään minkään) työvoimatoimisto miettii??!! Ei työkkäri niitä sulosia tilastojaan saa yhtään kauniimmaks tällä tavalla! Millonkohan järjen käyttö on kielletty virastoissa?? Olis tullu edes Etelä-Saimaaseen semmonen tiedote...
- Mie
Surkee paikka se on ollu aina - ei miulle niinkään mut nuoret kärsii AINA! Lappeenrannassa ei pelaa mikään. Luulisin, et se johtuu siittä, et ne ihmiset(?), mitkä ei kelpaa muualle, pääsee täällä pätemään. Jippii...
- Kale. P
Vieläkö suojatyöpaikkakiusaaja Auvinen on virattomassa virassaan?
Ei tosiaan ole ikävä Lappeenrantaa. - Paikkaopiskelu
Kyllä ensimmäisen viestin kirjoittajan kielioppi ja ilmaisu on sitä luokkaa, että "töitäharjoitteluopiskelupaikan" sijaan hän tarvitsee hoitopaikan. Ei ole viranomaisen vika, jos ihmisellä on päässä vika.
- karmee löyhkä
sä oletkin suraan prseestä, haisee kusipäisyys tänne asti.
- ...
"Kyllä ensimmäisen viestin kirjoittajan kielioppi ja ilmaisu on sitä luokkaa, että "töitäharjoitteluopiskelupaikan" sijaan hän tarvitsee hoitopaikan"
Kommenttisi on hiukan ihmeellinen. Oletettavasti ole työkkärin henkilökuntaa ja vedit herneet nenuun siitä, kun joku (ilmeisesti) vammainen on ilmaissut mielipiteensä 10 vuotta sitten. Terveille ihmisille kun niitä tukia myönnetään jos ei ole töitä tarjolla.
- lypyr meininkiä
Tilanne ei ole sitten kymmeneen vuoteen mihinkään näköjään muuttunut.
paitsi jos joku sukulainen on siellä töissä tai hyvä tuttu, sillon homma pelaa, muuten ei. - Ei toimi ei....
Vähän kuulostaa samalta kun aikaanaan itse menin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ilmottautumaan työttömäksi sain kuulla suoraan päin näköäe ettei mun tilanteeni heitä kiinnosta niin pitkään kun lapseni on alta 3v. Joten työttömäksi kyllä kirjattiin, mut merkkasi vaan sinne t 6kk päästä tulla uusimaan hakua ja koko aikana ei työvoimatoimistosta kuulunut mitään. Hain itse 5-6 paikkaan mutta kummallisesti aina sai kuulla "puuttuuu alan koulutus" tai "ei ole venäjänkielen taitoa"
Sittemmin päätin et tehdään sitten kaikki lapset kerralla, nyt sitten jälleen työttömäksi ilmottautunut, saa juosta kk välein uusimassa hakua ja taas on alta 3v lapsi joten kohtelu sen mukaista :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803