Onko niin että laktoositon tuote ei välttämättä käy maidottomalle ruokavaliolle. Mistä tietää varmasti että tuote sopii varmasti myös maidottomaan ruokavalioon???
Maidoton ruokavalio
5
629
Vastaukset
- Veges
Eli ei auta muu kuin tutkia pakkauksia ja ottaa selvää ainesosista että saa ne maidottomat tuotteet esiin.
- anskutin_89
Monesti luullaan, et laktoositon on maidoton. Mut ajattele, et juustokin on laktoositonta, tekä takuulla väittäis sitä maidottomaks :-) Siitä vaan tuoteselosteita lukemaan, maidottomassa ei saa olla edes maitoproteiinia lisäaineena!
- murmeli-
Olen itse maidoton. Jos kyseessä on maitotuote, se ei käy maitoallergikolle, koska maitoallerginen on allerginen maidon proteiinille, ei laktoosille! Hyviä maidon korvaajia ovat kaura- ja soijajogurit(esim. Yosa, Go Green), kaura-, riisi- ja soijamaidot (Go Green, Oatly...) sekä samaisten valmisteiden vaniljakastikkeet ja kermat. Jos maitoproteiinista saadut oireet ovat pahoja, kannattaa varoa myös kaikkia ei-maitotuotteita, joissa voi olla kuitenkin lisänä maitoproteiinia.
- Opettelua...
...tämä vaatii kyllä!
- kuitenkin
Opettelua... kirjoitti:
...tämä vaatii kyllä!
että esim. laktoositon margariini (keiju&floora ainakin) ovat myös maidottomia joten koska niissä ei ole maitoa, niissä ei voi siis olla laktoosiakaan.
tosiaan, tuoteselosteita lukemalla selviää! on se kumma miten moneen tuotteeseen tungetaankin kaikkia maito- ja herajauheita ja jos ei muuta olisi niin sitten on vähintään lisätty maitoproteiinivalmistetta :( tarkka täytyy siis olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482513
- 1801758
- 921598
- 691593
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61866
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818