Olen aloittamassa rakennussiivoustyön ja kiinnostaisi kuulla kokemuksianne. Mitä tehdään ensimmäisenä, missä järjestyksessä edetään, miten teette, millä teette jne ym.? Onko kiire, mitä kaikkea pitää ehtiä päivässä?
Rakennusten loppusiivous
8
7997
Vastaukset
itse olen ollut eräässä kaupassa, parissa pienessä liikkeessä ja sairaalassa..
työ on hieman rasittavaan koska siivousta tehdään rakennustyön keskellä. eli kun saat siivottua esim. jonkun huoneen se on samannäköinen seuraavan päivänä kun ne miehet sotkee koko ajan..
aikataulut viivästyy aikakin viikolla jos parilla..
työssä on ikkunan pesua, lattiasta maalitahrojen raapimista, kalusteiden pyyhkimistä pölystä..
vaihtelevaan työtä perussiivouksen verrattuna, likaista ja pölyistä..
työ kannattaa aloittaa siitä mistä alkaa olla valmista ja jatkaa siitä eteenpäin..- mie vaan
Yleensä loppusiivoukset aloitetaan vasta kun suunnilleen kaikki isommat työt on tehty.Ikkunoista aloitetaan,sitten kaapit/istot,sitten saniteettitilat mutta saunan lauteita ei pestä,laatoista pölyjäljet pestään/pyyhitään,lattiat pyyhitään/pestään kunnolla ettei näy "rätin jälki",vahataan jos tarvitsee.Näin ainakin minä olen tehnyt mutta voihan se olla työpaikka kohtainen miten ko.työ tehdään.Ei kait sitä urakoida tartte?Juttele esimiehesi kanssa millä aikataululla tarttee edetä,mutta ei niitä kaikkia ikkunoita sun muita tartte viikossa tehdä!
- vuosi sitten
loppusiivoojana. Palkka työhön nähden huono. Kiva pestä ikkunoita talvipakkasella jeeee. Vedet ei ehkä tule pestäviin kohteisiin joudut kantamaan parakista, sähköt ei toimi roikkia ja valonheittimiä joudut kulettamaan jne.
Työ aloitetaan yleensä ikkunoiden pesulla, sitten kaapistot ja pesutilat viimeisenä lattiat . uusinta kieroksia tehdään lattioiden suhteen. aikataulun määrää pomosi kahvitauot ei saa venyä ja kotiin lähdetään vasta kun kello on pykälässä ellei sitten muuten sovita kun saadaan esim. joku homma tehtyä nopeammin.Työ tehdään tuntipalkalla mutta ei aina täysiä päiviä mahdollisuus kiireinpään aikaan tehdä myös ylitöitä myös viikonloput.
Kokemus kokemuksien joukossa. Tunnit kannattaa aina laittaa tarkasti ylös ja seurata tilinauhasta täsmääkö huijausta esiintyy paljon, tarkkana siis kuin porkkana ( ihan vaan vinkiksi)
Onnea työllesi toivottavasti viihdyt. olin itsekkin useamman vuoden kunnes löysin uuden työpaikan. ;)- Locke
Meil yleensä ensin seinät, sitten ikkunat pölyn laskeutumisen vuoksi, sen jälkeen tasot & pesutilat ja viimeiseksi lattiat. Kannattaa tarkkaan sopia etukäteen, teetkö urakkana vai et - ainakin täälläpäin firmalla on paha tapa merkata ylityöt urakaksi, vaikkei ole koskaan tehnyt asiasta kirjallista sopimusta (ilta- ja arkipyhälisät kannattaa kanssa tarkistaa). Noh, sama firma myös usutti kuumeisen työntekijän raksalle ja maksoi komeat korvaukset kun kyseinen ihminen loukkaantui. Että ehkä mulla on vaan kyyninen kuva työstä.
- ensin kaikki
purkujäte pois, sitten seinät ikkunat tasot lattiat ja kulkuväylät puhtaaseen kohttan, eli paperit. ja kokoajan oot vittuuntunut kun ihmiset kulkee siivoutilla kohilla, mutt liksa kyll on sen mukanen. ainakin itellä oli muutama vuos sitt joku 1700 kuussa. oli ihan hyvin siivouksesta.
- omakotitalo meni
päivässä ja kakskerroksinen kaks rappunen kerrostalo meni viikossa siihen sain apumiehen kantamaan rakennusjätettä pois-just niitä levyjä yms. mutt hemmetin hyvä duuni kaikinpuolin oli.
- tuleva siivooja
Hei, olen itse lähdössä laitoshuoltajan at:hen ja mietin mitkä valinnaisaineet ottaisin.. Kertoisitko mikä firma oli kyseessä joka maksoi kyseisen palkan? ja muutkin, vanhat konkarit jotka siivoatte raksoilla tms minkälaista palkkaa on?
- miten pois?
Onko teillä hyvä konsti siihen, miten sen raivostuttavan ja loppumattoman pölyn saa kaakeleista pois? Seinistä siis. Pesin pesimellä, huuhtelin, kuivasin mutta silti sitä pölyä oli edelleen kaakelit täynnä.
Entä muita vinkkejä miten työt tekee nopeasti ja kätevästi? Tuntuu etten osaa tehdä mitään ja kaikki tuntuu monimutkaiselta.. täytyy olla jotain helpompia ja kätevämpiäkin tapoja siivota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723