dyndns / Modeemi asetukset

graft72

Vaihdoin tuossa modeemin (uusi TW-EA510 v3). Minulla on apache palvelin asennettuna koneelle jonka ip sattuu ny olemaan ....101. Laitoin modeemin asetuksiin NAT:n päälle, sekä ohjelmalliseen palvelimeen tcp/http ja portit 20, 21, 80 auki. Silti tuo ei toimi. En saa sivustoja avattua. Sisäverkossa toisella koneella kun laitan tuon palvelimen ip:n ...101, selaimeen, niin se aukaisee sivut hienosti, mutta osoitteella ei (ei avaa vaikka yritääisi avata toisesta verkosta käsin).
Olisko apuja tähän. Kiitos

4

2212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa sitä

toimimaan NAT:in takaa tuolla tavalla.
      Nyt olet laittanut Telewellin mokkulaan NAT:n päälle ja se taitaa jakaa DHCP:llä ip-osoitteet!
      Muistelen että toi jakaa C-luokan osoitteet aktiivilaitteille 192.168.0.100->. Ulospäin mokkula taas antaa ihan toisen osoitteen joka taas tulee palvelun tarjoajan DHCP-palvelusta. Voin kertoa että tuolla virityksellä et saa sitä toimimaan.

Tiedätkö edes mitä NAT (Network Address Translation) tekee ja mikä on sen tarkoitus?

• harkules_gran

On ikävää huomata että täällä on myös negatiivisen asenteen omaavia. Luulisi että keskustelupalstat yms. on myös tarkoitettu että niissä voi kysyä asioista.

• vielä vähän lisää..
    • näin.........

Määrittele telewellin asetuksiin sama ip luokka kun se sinun palvelinkin on.
      Eli jos nyt antaa 192.168.0.100 --- 254.
      Palvelimen ip on esim. 192.168.1.100.

Telewelliin määrittelet Dhcp:n antaman ip avaruuden 192.168.1.150 -254. Huomaa koska palvelimellasi on kiinteä ip on se syytä jättää telewellin dhcp:n antamien ip osoitteiden ulkopuolelle. Kunhan on samassa luokassa.

Http:lle riittää että portti 80 on forwardattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 55
      725
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      694
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38