Tähkät sun muut

Ilmiö sinänsä

Hesasta, Tampereelta, Porista, Oulusta ja Joensuusta on lähtenyt monia hyviä ja pitkä-aikaisia bändejä.

Nyt on tullut Lauri Tähkä jostain Teuvalta. Mitä ihmeellistä siinä on? Ei mitään! Kaikki pohjalaiset kuvittelevat että nyt on syntynyt Suomeen ensimmäinen bändi, joskus tuntuu siltä, kun sieltä päin olevat ei muusta osaa puhuakaan kuin vain heidän uljaasta Tähkästään. Ihmettelen näitä "jee, se on meiltä päin" huutoja. Ei jokainen stadilainenkaan sekoa jos kuulee jossain ravintelissa oman paikkakunnan artistin kappaleen alkavan.

En halua moittia Tähkää, mutta pientä rajaa, eihän näistä edes tiedä miten ohimeneviä tähdenlentoja on kyseessä. Kai joka Perähikiältä nyt joskus on joku tullut, Juankoskelta eräs suurikin nimi.

7

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lummukan luistelija

      Tähkässä onkin kyse juuri tuosta mistä kirjoitit. Musiikillisesti keskinkertainen, livenä laulajan osalta ok mutta muuten avuton. Bändin suurin funktio on pönkittää pohjalaisten itsetuntoa ja siinä se näyttää onnistuvan. Pysyy riesanamme vielä vuosia vaikka tekisi vielä karmeampaa duupaa kuin nyt (valitettavasti).

      • harmittaako noin paljon?

        bändin menestys?

        Kannattaa käydä keikoilla ja kuunnella levyjä, myös varhaisempaa tuotantoa, niin on jotain osviittaa asiasta, josta täällä marisee. Bändi on LIVENÄ lähes täydellinen!


      • - ap -
        harmittaako noin paljon? kirjoitti:

        bändin menestys?

        Kannattaa käydä keikoilla ja kuunnella levyjä, myös varhaisempaa tuotantoa, niin on jotain osviittaa asiasta, josta täällä marisee. Bändi on LIVENÄ lähes täydellinen!

        On se Tähkä ihan okei, en minä sillä, en halua haukkua sitä.

        Luepa uudelleen aloitukseni. Tarkoitan sitä, että jokainen pohjalainen suunnilleen halkeaa kun luulee että nyt kun Teuvan poika (joka taitaa asua jossain muualla nyttemin, melkein vetoa löisin että näin on) hiukan laulaa.

        Ei ole nimittäin ensimmäinen bändi maassamme.


      • mää kualen
        harmittaako noin paljon? kirjoitti:

        bändin menestys?

        Kannattaa käydä keikoilla ja kuunnella levyjä, myös varhaisempaa tuotantoa, niin on jotain osviittaa asiasta, josta täällä marisee. Bändi on LIVENÄ lähes täydellinen!

        Itken sunki puolesta. Bändi olis hajonneena 110% täydellinen. POIS MUN RADIOSTA JA TELKKARISTA TÄHKÄ!


      • Yksinkertaista, mutta totta!
        mää kualen kirjoitti:

        Itken sunki puolesta. Bändi olis hajonneena 110% täydellinen. POIS MUN RADIOSTA JA TELKKARISTA TÄHKÄ!

        Ei tunne oo järkeä köyhempää
        köyhä on järki ja tunne käypää
        Jos tunne on suoraa ja järki väärää
        kuka järjen säätää ja tunteen määrää


      • kerjuuta
        Yksinkertaista, mutta totta! kirjoitti:

        Ei tunne oo järkeä köyhempää
        köyhä on järki ja tunne käypää
        Jos tunne on suoraa ja järki väärää
        kuka järjen säätää ja tunteen määrää

        pingo-pango-pongo aina rakas ompi kongo
        sinne kaipaan mä vaan


    • kun vähänkin miettii

      Lauri Tähkä ja Elonkerjuu -orkesteri on vaikuttanut jo yli vuosikymmenen musarintamalla.
      Ja se, että siitä pohjalaiset ovat niin ylpeitä bändistä, johtuu kai vain siitä, että muut bändit eivät ole tuoneet esiin kotiseutuaan niin voimakkaasti kuin Tähkät ovat tuoneet omaa kotiseutuaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe