Kysyin tällaiseen asiaan neuvoa ja kaipaisin tietoa.
Luin netistä hirvittävää tietoa jonka mukaan joillakin pellatyräleikkauksen jälkeen oli tullut kaikenlaisia ongelmia, jopa sellaisia ettei pystynyt nielemään eikä pystynyt syömään ilman suuria ongelmia, ja piti jopa käydä yökkimässä ruoka pois. Näitä kyseisiä henkilöitä on kaduttanut että menivät leikkaukseen. Oliko kirjoitukset pelkkää bluffia vai onko se totta, että leikkaushoito on huono ratkaisu nykypäivänä?
Eli miten tuo palleatyräleikkauksen jälkeen elämä sujuu.
Minun vatsani on tähystetty, löytyi palleatyrä, sisätautien erikoislääkäri ei suositellut leikkausta, viitaten ongelmiin mitä syntyy leikkauksen jälkeen, joten nyt kaipaisin tietoa, uskaltaako leikkaukseen mennä, sillä tuo palleatyrä aiheuttaa minulle kaikenlaisia ongelmia, lääkehoidosta huolimatta.
Tai jos ei leikkausta, niin mitä pitäisi tehdä että vaivat saisi mahdollisimman minimiin.
Minulla on juuri lääkitys muutettu Nexiumista Lansoiprazoliin, odotan ihmettä eli että vaivat vähenisivät mutta pessimisti olen tämänkin lääkkeen suhteen.
Palleatyräleikkaus
10
2120
Vastaukset
- nyt kesällä
palleatyrän koska hapot nousivat ylös ja tyrä painoi vatsaporttiani.meni noin 2 kk et nieleminen oli vaikeaa ja a´jattelin et mitenköhän tästä toipuu mut nyt on ihan hyvä olo ja leikkaus ei vaivaa paitsi jos syön oikein rasvasta ruokaa niin se ei meinaa vielä mennä alas vatsaportista jota kuristettiin samalla tyräleikkauksen yhteydessä.valitsisin itse vieläkin tämän saman vaihtoehdon koska haponnousu saa ruokatorven rikki..muutenkin pääsin nexsiumista jota meni 2-3 kpl/vrk 40 mg.tä.
- Outo lintu
on tutkinut useampikin sisätautien erikoislekuri, ja kaikki heistä eivät ole suositelleet leikkausta, mikä ainakin minulla herätti epäilyjä siitä, että tulee leikkauksen jälkeen mahdollisia muita vaivoja, ehkä pahempiakin kuin mitä itse palleatyrä aiheuttaa.
Suosittelen sinulle sitä että katsot mitä pistät suuhun. Aika suuri helpotus tulee ruokavalion kautta. Nexium ja Somac mm. suojelevat ruokatorvea ettei se pääse tulehtumaan, eli syö näitä lääkkeitä, mutta todellista apua vaivoihin saat ruokavaliolla, eli ainakin mun kohdalla piti jättää muutkin kuin suklaa, sitrushedelmät, kahvi. Esimerkiksi viljatuotteissa on paljon sellaisia jotka ärsyttävät vatsaa ja ovat omiaan aiheuttamaan noita vaivoja, ja kun syöt, älä syö yhdellä kertaa vaan vaikkapa 10 eri kertaa päivässä.
Tsemppiä!
Palleatyrä on kyllä useammallakin ihmisellä, ja heitä ei ole edes tähystetty kun se ei vaivaa, eli sinuna panostaisin ruokavalioon ja unohtaisin tuon leikkausvaihtoehdon. - leikattu refluksipotilas
ja kyseenalaistat ihmisten kertomukset fundopli-
kaation seurauksista.
Olen yksi uhri ja odotan ruokatorven venytykseen
menoa enkä usko että sekään tuo avun.
En voi syödä ihmisten joukossa,syön hk mikroate-
rioita kopissani.
Tässä yksi hurjimmista esimerkeistä.
Söin 300gr:n broilerilaatikkoa 40 min. ja ehkä
n.150gr sain menemään vatsalaukkuun ,söin ja oksen-
sin ,olin aivan loppu ja työt kutsuivat.
Aina ei sentäs näin vaikeeta ole mutta vaikeeta
riittävästi.
Lääkäri vaan selittää nielemismotoriikan heiken-
tymisestä ja paskat,meni liian tiukalle,ei ole
koskaan aikasemmin ollut tälläsiä vaikeuksia
ja alkoivat leikkauksen jälkeen..- jos saa kysyä
En ole alkuperäinen kyselija, mutta minua iinnostaisi tietää missä sairaalassa sinut
leikattiin, ymmärrän toki jos et halua vastata(itse harkitsen leikkausta.
Tehtiinkö sinulle manometria ennen leikkausta, jossa nähtiin että ruokatorvi toimii normaalisti?
Ikävältä kuullostaa tuo tilanteesi, toivottavasti saat pian apua. - Palleatyräleikkaus
jos saa kysyä kirjoitti:
En ole alkuperäinen kyselija, mutta minua iinnostaisi tietää missä sairaalassa sinut
Tehtiinkö sinulle manometria ennen leikkausta, jossa nähtiin että ruokatorvi toimii normaalisti?
Ikävältä kuullostaa tuo tilanteesi, toivottavasti saat pian apua.että jos pitää päästä palleatyräleikkaukseen niin älkää antako leikata kuin pääkaupunkiseudulla.
TYKS:issä on tehty epäonnistuneita leikkauksia, samoin Tampereella.
Pääkaupunkiseudulla taitavat olla ne osaajat, muissa sairaaloissa on töpeksijät.
Ylläoleva perustuu tietoihin mitä on lukenut eri keskustelufoorumejen palstoilta ja kaikki eivät voi puhua potaskaa! - leikattu refluksipotilas
jos saa kysyä kirjoitti:
Ikävältä kuullostaa tuo tilanteesi, toivottavasti saat pian apua.olin erään muka hyvän kirurgin yksityis-
potilaana.Ei tehty manometriaa,ph-mittaus ja tä-
hystys tehtiin.
Nyt sain tiedon pääsen tiistaina tyksiin venytyk-
seen ,aika kummaa nyt hoitaja sanoi että on leik-
kauksessa mennyt liian tiukalle ja lääkäri vaan
selitti mulle ruokatorven motoriikan heikentymises-
tä jota en kyllä uskonut.
Toivottavasti saan apua..
- Palleatyrä ...
ei ole vaarallinen! Siis ITSE voi tehdä valintoja ilman leikkausta syömällä oikeita ruokia ja pieniä määriä.
Olen kuullut omalta keuhkolääkäriltäni, kun epäilen, että on palleatyrä joka ahdistaa hengitystä, että ei suosittele leikkausta!
Koita löytää sopivat ruokalajit ja - määrät. Pahoin pelkään, ettet leikkauksen jälkeen tervettä päivää näe...Siis niinkään tervettä kuin nyt.- MAIKKI7I
Nyt on aikaa kulunut noista keskusteluista, mutta jos joku nyt lueskelee näitä niin minä tulin juuri vastaavasta leikkauksesta. Vatsalaukustani suurin osa oli mennyt pallean aukosta yläpuolelle ja oli anemiaa koska vatsan sisäpinta oli nirhennyt rikki.
Leikkaus tehtiin tähystyklellä.5 reikää on nyt vatsalla, parit tikit kaikissa. lähti tosinopeaan paranemaan. Syöminen on tietysti vielä jonkunaikaa hankalaa. Pieniä eriä sosekeittoja..Kaikki lempiruoat sauasekoittajalla aivan hienoksi LÖYSÄKSI soseeksi. Jogurtit viilit joissa ei ole palasia. näillä mennään niinkauan kun tarve.noi alla olevat laskutoimitukset on iha tyh öhöm - Anonyymi
MAIKKI7I kirjoitti:
Nyt on aikaa kulunut noista keskusteluista, mutta jos joku nyt lueskelee näitä niin minä tulin juuri vastaavasta leikkauksesta. Vatsalaukustani suurin osa oli mennyt pallean aukosta yläpuolelle ja oli anemiaa koska vatsan sisäpinta oli nirhennyt rikki.
Leikkaus tehtiin tähystyklellä.5 reikää on nyt vatsalla, parit tikit kaikissa. lähti tosinopeaan paranemaan. Syöminen on tietysti vielä jonkunaikaa hankalaa. Pieniä eriä sosekeittoja..Kaikki lempiruoat sauasekoittajalla aivan hienoksi LÖYSÄKSI soseeksi. Jogurtit viilit joissa ei ole palasia. näillä mennään niinkauan kun tarve.noi alla olevat laskutoimitukset on iha tyh öhömHei Maikki! Mitä kuuluu nykyään? Olen menossa Tyksiin palleatyräleikkaukseen ison palleatyrän ja kamalan röyhtäilyn vuoksi ja hirvittää ihan tolkuttomasti onnistuminen, jos ei enää pysty normaalisti syömään ja elämä menee pilalle lopullisesti, riski on kai otettava.
- Anonyymi
On huono ratkaisu, pilasi minun elämäni, sosiaalinen elämä loppui kokonaan,, kadun leikkausta, entinen elämä oli paljon parempaa nykyiseen elämääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016941- 474626
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542606Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän51978Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101028Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1481007Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241837Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30826Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736