Energiahoidoista

paremmaksi vai huonommaksi

Olen monesti saanut apua energiahoitajalta vaivoihini, aina kylläkään vaiva ei ole parantunut halutulla tavalla. Olen saanut kauko sekä paikalla annettavaa energiahoitoa.

Teistäkin on varmaan moni saanut kyseistä hoitoa ja kysynkin nyt teiltä, että onko ns. paranemiskriisi ollut teillä kova.
Olen joskus kuullut, että hoidosta tulleet huonon olon tunnut ja kipuilu voi kestää kuukaudenkin.

Välillä apu tulee välittömästi ja toisinaan vaiva alkaa helpottamaan vasta viikkojen ja useiden hoitokertojen kautta.

Kysynkin nyt minkälaisia kokemuksia teillä on energiahoidoista ja minkälaisia parantajia olette kohdanneet?

117

26851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

      että mikä on mielestänne energiahoitajan vastuu hoidettavistaan?

      Eräskin hoitaja sanoi, että on täysin asiakkaan omalla vastuulla, kun antaa itsensä alttiiksi hoidoille. Niin varmaan, mutta moraalinen vastuu nyt ainakin on.

      • tee se itse mies

        Vaatii paljon yritteliäisyyttä opetella itsensä hoitajaksi.
        Olen saanut energiahoitoa vain Reikikursseilla. En aistinut siinä erilaisuutta
        omahoitoon verrattuna.

        Energiahoitomuotoja on monenmoista: Reikiomahoidon opettelin L Johanssonin kirjasta.

        Reiki 2 kurssin hyödyntäminen omahoidossa avaa hyvät lähtökohdat kehon & psyyken
        kokonaishoitoon; myös henkiseen kasvuun.

        Minulle oli henkilökohtaisesti yllätys, että Reikimeditaatio antoi kyvyn
        mm. sydämen lievän rytmihäiriön hallintaan parissa minuutissa.
        Rytmihäiriön takana itsellä näyttäis olevan sekasortoinen ajatussisältö eli tressihäiriö.

        Unihäiriöiden hoito meditaatiolla onnistuu pitempiaikaisen harjoituksen myötä.

        Päivittäinen Reikimeditaatio on kuin ainutlaatuinen vakuutus huomisen onnistumiseksi.


      • tee se itse - nainen :)
        tee se itse mies kirjoitti:

        Vaatii paljon yritteliäisyyttä opetella itsensä hoitajaksi.
        Olen saanut energiahoitoa vain Reikikursseilla. En aistinut siinä erilaisuutta
        omahoitoon verrattuna.

        Energiahoitomuotoja on monenmoista: Reikiomahoidon opettelin L Johanssonin kirjasta.

        Reiki 2 kurssin hyödyntäminen omahoidossa avaa hyvät lähtökohdat kehon & psyyken
        kokonaishoitoon; myös henkiseen kasvuun.

        Minulle oli henkilökohtaisesti yllätys, että Reikimeditaatio antoi kyvyn
        mm. sydämen lievän rytmihäiriön hallintaan parissa minuutissa.
        Rytmihäiriön takana itsellä näyttäis olevan sekasortoinen ajatussisältö eli tressihäiriö.

        Unihäiriöiden hoito meditaatiolla onnistuu pitempiaikaisen harjoituksen myötä.

        Päivittäinen Reikimeditaatio on kuin ainutlaatuinen vakuutus huomisen onnistumiseksi.

        Olen kyllä käynyt energiahoitajilla ja suurimmaksi osaksi kokenut hoidot hyviksi. Nykyään kannatan omahoitoa ja vastuun ottamista itse itsestä.

        Mikä tahansa meditaatio, jossa pyritään rauhoittumaan, lienee hyvästä.

        Itselläni omahoito tuntuu olevan tehokkaampaa kuin toisen antama hoito. Liekö taustalla se vastuun ottaminen itsestään, joka sinänsä on jo suuri asia.


      • hoidettava
        tee se itse - nainen :) kirjoitti:

        Olen kyllä käynyt energiahoitajilla ja suurimmaksi osaksi kokenut hoidot hyviksi. Nykyään kannatan omahoitoa ja vastuun ottamista itse itsestä.

        Mikä tahansa meditaatio, jossa pyritään rauhoittumaan, lienee hyvästä.

        Itselläni omahoito tuntuu olevan tehokkaampaa kuin toisen antama hoito. Liekö taustalla se vastuun ottaminen itsestään, joka sinänsä on jo suuri asia.

        Niinhän sitä sanotaan, että jokainen löytää omasta itsestään kaikki vastaukset, eikä tarvita muita, ei selvännäkijöitä kuin energiahoitajiakaan.

        Mutta totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempää, ei jokainen osaa vielä hoitaa itseään niin kuin pitäisi, eikä kaikilla ole niin vahvaa kykyä visualisoida itseään terveeksi vaikka kuinka kova halu olisikin.

        Eli auttajia kyllä tarvitaan jatkossakin, eri asia onkin sitten se minkälaisia nämä hoitajat ovat.


    • h.oitaja

      En ole saanut negatiivista palautetta hoidoista. En ole itse kokenut hoidon jälkiseurauksina muuta kuin enintään symboolisia unia nähnyt.

      Kyllä hoitajalla on eettinen vastuu. Se tulee kiistattomasti esille ainakin alkuperäisen Mikao-Usui reikiläisten koulutuksessa. Valitettavasti markkinoilla on monenlaista häslääjää ja itseoppinutta maakaria. Energiahoito, reiki ainakin, on itseään korostamaton, vaatimaton hoitomuoto, jossa itsehoidolla on suuri merkitys. Itsehoidolla tarkoitan hoitajan omaa itsehoitoa, jonka avulla kehitytään ja pysytään terveenä. Ei sairas tai henkisesti tasapainoton voi toisia hoitaa.

      • aloittaja

        Siis hoitajalla on mielestäni eettinen vastuu hoidettavistaan.

        Mitäs sitten jos vaiva ei vaan parane, vaikka on jo monta kertaa hoidettu ja hoidettava on elänyt elämäänsä niin kuin hoitaja on esittänyt? Mm. on juonut paljon hoidon jälkeen, on levännyt pari päivää eikä ole käyttänyt mitään lääkkeitä.

        Muuten tuo lääkeasia onkin erittäin mielenkiintoinen, oman hoitajani mielestä lääkkeet ovat useimmiten syynä siihen ettei hoito onnistu.
        Mitä mieltä sinä olet siitä?

        Hoitajani on melko kovin sanoin sanonut, että hänen puoleensa on turha kääntyä, jos lääkkeitä käyttää. Melko jyrkkää puhetta ja silloin on kyllä oltava 110% varma omista hoitajan kyvyistään.

        Mahtaakohan koskaan koittaa se päivä jolloin kova lääketiede ja vaihtoehtoiset hoidot täydentävät toisiaan, nykyään kummatkin tuntuvat pitävän kynsin hampain kiinni omasta näkemyksestään.


      • h.oitaja
        aloittaja kirjoitti:

        Siis hoitajalla on mielestäni eettinen vastuu hoidettavistaan.

        Mitäs sitten jos vaiva ei vaan parane, vaikka on jo monta kertaa hoidettu ja hoidettava on elänyt elämäänsä niin kuin hoitaja on esittänyt? Mm. on juonut paljon hoidon jälkeen, on levännyt pari päivää eikä ole käyttänyt mitään lääkkeitä.

        Muuten tuo lääkeasia onkin erittäin mielenkiintoinen, oman hoitajani mielestä lääkkeet ovat useimmiten syynä siihen ettei hoito onnistu.
        Mitä mieltä sinä olet siitä?

        Hoitajani on melko kovin sanoin sanonut, että hänen puoleensa on turha kääntyä, jos lääkkeitä käyttää. Melko jyrkkää puhetta ja silloin on kyllä oltava 110% varma omista hoitajan kyvyistään.

        Mahtaakohan koskaan koittaa se päivä jolloin kova lääketiede ja vaihtoehtoiset hoidot täydentävät toisiaan, nykyään kummatkin tuntuvat pitävän kynsin hampain kiinni omasta näkemyksestään.

        on pelastanut kaksi lastani elämälle vaikeasta sairaudesta. Arvostan lääketiedettä ja sen kiistattomia saavutuksia. Mielestäni hoitajan ei tule kieltää lääkkeitä, eikä alkaa tehdä diagnooseja. Itse, kun "tunnen" jotain vakavaa olevan kysymyksessä, suosittelen menemään tutkimuksiin. Kuitenkin valitsen sanani niin, ettei hoidettava säikähtäisi, mutta tulisi vakuuttuneeksi, että kannattaa mennä lääkäriin.
        Energiahoidon toimiminen on tutkimaton juttu. Se toimii kuitenkin. Lääketiede kehittyy koko ajan ja löytää uutta, jopa muuttaa entisiä menetelmiään. Se panostaa tutkimukseen, joka maksaa paljon. Energiahoitoja ei tutkita. Keskiajalla hoitajat poltettiin roviolla noitina. Aikamme noitavainot ovat sentään lievempiä juttuja. Tosin lakeja halutaan tehdä hoitojen esteeksi nykyäänkin.


      • h.oitaja
        h.oitaja kirjoitti:

        on pelastanut kaksi lastani elämälle vaikeasta sairaudesta. Arvostan lääketiedettä ja sen kiistattomia saavutuksia. Mielestäni hoitajan ei tule kieltää lääkkeitä, eikä alkaa tehdä diagnooseja. Itse, kun "tunnen" jotain vakavaa olevan kysymyksessä, suosittelen menemään tutkimuksiin. Kuitenkin valitsen sanani niin, ettei hoidettava säikähtäisi, mutta tulisi vakuuttuneeksi, että kannattaa mennä lääkäriin.
        Energiahoidon toimiminen on tutkimaton juttu. Se toimii kuitenkin. Lääketiede kehittyy koko ajan ja löytää uutta, jopa muuttaa entisiä menetelmiään. Se panostaa tutkimukseen, joka maksaa paljon. Energiahoitoja ei tutkita. Keskiajalla hoitajat poltettiin roviolla noitina. Aikamme noitavainot ovat sentään lievempiä juttuja. Tosin lakeja halutaan tehdä hoitojen esteeksi nykyäänkin.

        LÄÄKETIEDE.. :)


      • Aritta
        h.oitaja kirjoitti:

        on pelastanut kaksi lastani elämälle vaikeasta sairaudesta. Arvostan lääketiedettä ja sen kiistattomia saavutuksia. Mielestäni hoitajan ei tule kieltää lääkkeitä, eikä alkaa tehdä diagnooseja. Itse, kun "tunnen" jotain vakavaa olevan kysymyksessä, suosittelen menemään tutkimuksiin. Kuitenkin valitsen sanani niin, ettei hoidettava säikähtäisi, mutta tulisi vakuuttuneeksi, että kannattaa mennä lääkäriin.
        Energiahoidon toimiminen on tutkimaton juttu. Se toimii kuitenkin. Lääketiede kehittyy koko ajan ja löytää uutta, jopa muuttaa entisiä menetelmiään. Se panostaa tutkimukseen, joka maksaa paljon. Energiahoitoja ei tutkita. Keskiajalla hoitajat poltettiin roviolla noitina. Aikamme noitavainot ovat sentään lievempiä juttuja. Tosin lakeja halutaan tehdä hoitojen esteeksi nykyäänkin.

        on ensiksi varmistauduttava siitä että asiakas on käynyt lääkärin tutkimuksissa jos sairaus on sen laatuinen.

        Eikä energiahoitajat pysty parantamaan sellaista joka ei itse halua parantua. Ei riitä että luulee haluavansa parantua, se pitää tietää.

        Tiedän erään joka mielellään haluaisi olla ilman vaivojaan mutta hän ei koskaan parane koska hänestä on mukavaa välillä voivotella vaivojaan ja juoksuttaa ystäviään asioilla.

        Tai sitten voi olla sellainen sairaus ettei pysty uskomaan siihen että se paranee. Silloinkin on valinnut sairauden parantumisen sijasta.


      • h.oitaja
        Aritta kirjoitti:

        on ensiksi varmistauduttava siitä että asiakas on käynyt lääkärin tutkimuksissa jos sairaus on sen laatuinen.

        Eikä energiahoitajat pysty parantamaan sellaista joka ei itse halua parantua. Ei riitä että luulee haluavansa parantua, se pitää tietää.

        Tiedän erään joka mielellään haluaisi olla ilman vaivojaan mutta hän ei koskaan parane koska hänestä on mukavaa välillä voivotella vaivojaan ja juoksuttaa ystäviään asioilla.

        Tai sitten voi olla sellainen sairaus ettei pysty uskomaan siihen että se paranee. Silloinkin on valinnut sairauden parantumisen sijasta.

        Sinäpä sen sanoit! Minä en tohtinut. :)


      • sairas....
        Aritta kirjoitti:

        on ensiksi varmistauduttava siitä että asiakas on käynyt lääkärin tutkimuksissa jos sairaus on sen laatuinen.

        Eikä energiahoitajat pysty parantamaan sellaista joka ei itse halua parantua. Ei riitä että luulee haluavansa parantua, se pitää tietää.

        Tiedän erään joka mielellään haluaisi olla ilman vaivojaan mutta hän ei koskaan parane koska hänestä on mukavaa välillä voivotella vaivojaan ja juoksuttaa ystäviään asioilla.

        Tai sitten voi olla sellainen sairaus ettei pysty uskomaan siihen että se paranee. Silloinkin on valinnut sairauden parantumisen sijasta.

        Aika lailla puppua tuputatte ihmisille näillä jutuilla..
        Eihän kukaan voi vaikeaa sairautta valita tai siitä parantua siksi, jos niin sattuu vai haluamaan.

        Itselläni on vaikea hermovaurio, eikä reiki- tai muut energiahoidot ole minua auttaneet. Hermovaurion aiheuttaja oli massiivinen kasvain.

        On todella kornia sanoa, että jos ottaa energiahoidon vastaan avoimella mielellä niin voi parantua mistä tahansa! (Vrt. sokea saisi näön takaisin, koska haluaisi nähdä, tai rullatuolissa tahtomattaan oleva alkaisi kävellä yllättäen.)

        Miettikää nyt vähän mitä selitätte. Ei teidän energiahoitonne voi parantaa mitään reaalista fyysistä vammaa. Ainut mihin se voi toimia ovat psykosomaattiset oireet, joihin voi löytää avun, jo viestiketjussa aiemminkin mainitun, itsemeditaation kautta.


      • TheOneAndOnly
        sairas.... kirjoitti:

        Aika lailla puppua tuputatte ihmisille näillä jutuilla..
        Eihän kukaan voi vaikeaa sairautta valita tai siitä parantua siksi, jos niin sattuu vai haluamaan.

        Itselläni on vaikea hermovaurio, eikä reiki- tai muut energiahoidot ole minua auttaneet. Hermovaurion aiheuttaja oli massiivinen kasvain.

        On todella kornia sanoa, että jos ottaa energiahoidon vastaan avoimella mielellä niin voi parantua mistä tahansa! (Vrt. sokea saisi näön takaisin, koska haluaisi nähdä, tai rullatuolissa tahtomattaan oleva alkaisi kävellä yllättäen.)

        Miettikää nyt vähän mitä selitätte. Ei teidän energiahoitonne voi parantaa mitään reaalista fyysistä vammaa. Ainut mihin se voi toimia ovat psykosomaattiset oireet, joihin voi löytää avun, jo viestiketjussa aiemminkin mainitun, itsemeditaation kautta.

        Haluaisin kommentoida tuota väitettä että energiahoidoilla ei voi muka parantaa mitään "oikeaa fyysistä vaivaa".

        Kyllä voi.

        Paljon riippuu hoitajasta ja hoidettavan vaivan vaikeudesta, hoitojen määrästä jne. mutta kyse ei todellakaan ole vain itsemeditaatioon verrattavasta asiasta.

        Olen nähnyt useita kertoja miten eri vaivat ovat hävinneet silmieni edessä energiahoidolla.

        Dramaattisimpia niistä lienee huomattavan vinon selkärangan oikeaminen muutamassa minuutissa. Ja kyse oli energiahoidosta, eli ei mitään fyysistä manipulaatiota. Kyseinen henkilö ei edes tiennyt mitä olin hänelle tekemässä. Selkäranka oli ollut vino noin 10 vuotta. Ei ole enää ja siihen liittyneet selkäkivut hävisivät samalla.

        Jos tuollaista ei ole omin silmin nähnyt niin niitä tietenkin pitää mahdottomina koska se on yleinen mielipide asiasta.

        Ja yleinen mielipidehän on tunnetusti aina oikeassa.

        -Pete


      • ei kiinni kurssista

        Joku sen reikinkin on joskus keksinyt... Itseoppinut voi olla parempi kuin kurssitettu. Joku voi kehittää paljon tehokkaamman energiahoitomenetelmän kuin mikään tällä hetkellä olemassa oleva. Uskon, että lopulta tarkoitus onkin, että jokainen oppisi sen ihan oman polun ja hoidon. Tulisi riippumattomaksi muista. Tästä oli jo moni edellinenkin samaa mieltä :)


      • Aricia
        ei kiinni kurssista kirjoitti:

        Joku sen reikinkin on joskus keksinyt... Itseoppinut voi olla parempi kuin kurssitettu. Joku voi kehittää paljon tehokkaamman energiahoitomenetelmän kuin mikään tällä hetkellä olemassa oleva. Uskon, että lopulta tarkoitus onkin, että jokainen oppisi sen ihan oman polun ja hoidon. Tulisi riippumattomaksi muista. Tästä oli jo moni edellinenkin samaa mieltä :)

        Olen tuosta samaa mieltä, että reiki(kään) ei ole mikään autuaaksi tekevä juttu, ei se alkuperäinenkään. Yksi lapsituttuni tykkää hieroa ja ei ole käynyt mitään kursseja, mutta näpeissään on jännä voiman tunne ;)

        Energiahoidoissa lopulta ihminen on ratkaisevampi tekijä.. se tietenkin on todella sääli, jos joku kokee tulevansa huijatuksi tai painostetuksi vaikkapa uskomusten kautta, mutta kun sellaisen tilanteen itse huomaa niin jättää koko hoidon. On itsellänikin joku vähemmän miellyttävä kokemus, mutta ajan myötä sitä alkaa nähdä niitä tietynlaisina opetuksina ja pienemmissä mittakaavoissa. Oppimassa täällä kai ollaan...


      • kantaa otettava tähän
        aloittaja kirjoitti:

        Siis hoitajalla on mielestäni eettinen vastuu hoidettavistaan.

        Mitäs sitten jos vaiva ei vaan parane, vaikka on jo monta kertaa hoidettu ja hoidettava on elänyt elämäänsä niin kuin hoitaja on esittänyt? Mm. on juonut paljon hoidon jälkeen, on levännyt pari päivää eikä ole käyttänyt mitään lääkkeitä.

        Muuten tuo lääkeasia onkin erittäin mielenkiintoinen, oman hoitajani mielestä lääkkeet ovat useimmiten syynä siihen ettei hoito onnistu.
        Mitä mieltä sinä olet siitä?

        Hoitajani on melko kovin sanoin sanonut, että hänen puoleensa on turha kääntyä, jos lääkkeitä käyttää. Melko jyrkkää puhetta ja silloin on kyllä oltava 110% varma omista hoitajan kyvyistään.

        Mahtaakohan koskaan koittaa se päivä jolloin kova lääketiede ja vaihtoehtoiset hoidot täydentävät toisiaan, nykyään kummatkin tuntuvat pitävän kynsin hampain kiinni omasta näkemyksestään.

        kas kun itse olen antanut energiahoitoa ihmisille joilla on hyvin raskaat psyykenlääkkeet päällä, eikä ole tullut mielenkään ehdottaa että lopettaisivat. Olen uskonut itsestäänselvänä asiana että hoidot kanavoituvat siten että lääkkeet otetaan huomioon ja kun niiden vaikutusta ei enää tarvita, järjestyy hoksaavainen lääkäri joka huomaa ne vähentää tms. Tosin en hoida ketään ammatikseni vastaanotolla enkä rahasta vaan ainoastaan jos joku tulee "vastaani" tai pyydetään jonkun puolesta. Eli siinä ei ehkä leipiinny ja väsy. Jos sellaisesta on kyse noissa hiukan oudoissa vastauksissa.
        Lisäksi minusta on tärkeää että voin olla varma yheyden säilymiseen tavalla tai toisella hoidon saajaan, jotta tiedän antaa taas hoitoa jos nousee vanhoja asioita pinnalle ensimmäisen hoidon jälkeen. Eli kyllä itse koen vastuun itsellänikin olevan juuri tässä kohden sekä siinä,että kerron hoidettavalle mitä saattaa tapahtua hoidon tuloksena (niin myönteiset kuin tilapäiset huonotkin)ja myös siinä, että kerron miten ja missä voi kouluttaa itse itseään jos niin haluaa.


      • Muu Tiede
        h.oitaja kirjoitti:

        LÄÄKETIEDE.. :)

        Eikö se ollutkaan joku muu yhtä hyv tiede?


      • Voit valita!
        sairas.... kirjoitti:

        Aika lailla puppua tuputatte ihmisille näillä jutuilla..
        Eihän kukaan voi vaikeaa sairautta valita tai siitä parantua siksi, jos niin sattuu vai haluamaan.

        Itselläni on vaikea hermovaurio, eikä reiki- tai muut energiahoidot ole minua auttaneet. Hermovaurion aiheuttaja oli massiivinen kasvain.

        On todella kornia sanoa, että jos ottaa energiahoidon vastaan avoimella mielellä niin voi parantua mistä tahansa! (Vrt. sokea saisi näön takaisin, koska haluaisi nähdä, tai rullatuolissa tahtomattaan oleva alkaisi kävellä yllättäen.)

        Miettikää nyt vähän mitä selitätte. Ei teidän energiahoitonne voi parantaa mitään reaalista fyysistä vammaa. Ainut mihin se voi toimia ovat psykosomaattiset oireet, joihin voi löytää avun, jo viestiketjussa aiemminkin mainitun, itsemeditaation kautta.

        "Ei sairautta voi valita"

        Voi valita!
        Esim: syöminen ja juominen!
        Voit valita minkä tahansa sairauden!


      • Anonyymi
        aloittaja kirjoitti:

        Siis hoitajalla on mielestäni eettinen vastuu hoidettavistaan.

        Mitäs sitten jos vaiva ei vaan parane, vaikka on jo monta kertaa hoidettu ja hoidettava on elänyt elämäänsä niin kuin hoitaja on esittänyt? Mm. on juonut paljon hoidon jälkeen, on levännyt pari päivää eikä ole käyttänyt mitään lääkkeitä.

        Muuten tuo lääkeasia onkin erittäin mielenkiintoinen, oman hoitajani mielestä lääkkeet ovat useimmiten syynä siihen ettei hoito onnistu.
        Mitä mieltä sinä olet siitä?

        Hoitajani on melko kovin sanoin sanonut, että hänen puoleensa on turha kääntyä, jos lääkkeitä käyttää. Melko jyrkkää puhetta ja silloin on kyllä oltava 110% varma omista hoitajan kyvyistään.

        Mahtaakohan koskaan koittaa se päivä jolloin kova lääketiede ja vaihtoehtoiset hoidot täydentävät toisiaan, nykyään kummatkin tuntuvat pitävän kynsin hampain kiinni omasta näkemyksestään.

        Itse olin taannoin vastaavalla hoitajalla, joka vahvasti kehotti jättämään lääkkeet pois, antoi jotain homeopatia juttuja. Homma päättyi 2 viikon sairaalareissuun. Hoitaja tuntui lopulta olevan eniten itse avun tarpeessa. Taipaleemme päättyi...


      • Anonyymi
        Voit valita! kirjoitti:

        "Ei sairautta voi valita"

        Voi valita!
        Esim: syöminen ja juominen!
        Voit valita minkä tahansa sairauden!

        Syöpää et voi valita.


    • by-step

      Energiahoidot ovat merkinneet minulle askelta eteenpäin. Myöskin silloin kun fyysinen paraneminen ei ole tuottanut odotettua iloa ja vaikutelmaksi on jäänyt epämääräinen tyhjyys. Tuntemus että pohjimmiltaan parannusta ei tullutkaan. Oikea aavistus oikeaan aikaan.

      Sielun ja mielen välisen tasapainon saavuttamiseksi on välttämätöntä ymmärtää miksi keho oirehtii. Mitä olisi pitänyt tehdä toisin, mikä ajattelussa meni vikaan, mikä tunteissa mättää. Jotta sairauden voi parantaa perusteiltaan, sen alkulähde on selvitettävä. Hoitajan tehtävä on auttaa avuntarvitsija oikeille raiteille ja ikävä kyllä hoidettava harvoin tästä ilahtuu.

      Tapaamani energiahoitajat ovat olleet hyvin erityylisiä, voimakkaita persoonallisuuksia. Minun oli mahdollista oppia heiltä monia elämisen kannalta tarpeellisia seikkoja, mutta vielä enemmän opin heiltä silloin, kun he olivat hiljaa. Havaitsin että heilläkin oli opittavaa ja ajoittain energia olikin varsin latautunut. Heillä oli myös monia merkillisiä kykyjä, joita mielestäni olisi pitänyt hyödyntää laajemmin. Nyt ajattelen toisin. Lahja on hyödyksi vain, jos sen saaja tietää, mitä sillä tehdä.

    • olen

      Olen myös saanut apua omiin lähinnä fyysisiin oireisiini energiahoitajilta. Toisinaan kivut ovat hävinneet välittömästi, joskus taas apua ei tunnu tulevan millään, vain rahaa ja aikaa kuluu.

      Tämä alue on vielä vähän tutkimaton alue ja loputon suo suurelle massalle kuin asiaan vihkiytyneillekin.

      Olen tullut siihen tulokseen näistä hoidoista ja hoitajista, että olisi hyvä jos heistä joku vaivautuisi tai uskaltautuisi laatimaan kirjan tai jonkinlaisen oppaan energiahoidoista ja niiden seurauksista. Siitä miten pitää toimia hoidon jälkeen, miten hoito toimii, mistä se tulee ja mitä vaivoja voidaan ylipäätään hoitaa energiahoidoilla.

      Hoitajat ovat monesti erittäin voimakkaita persoonia ja kovin varmoja siitä, että heidän hoitonsa on ainoa oikea tapa, mutta tuntuu siltä, että mitään vastuuta he eivät kuitenkaan ota, jos hoito ei tehoakaan. Sen taakse on niin helppoa mennä,kun näitä 'huuhaa' hoitoja ei ole viralliselta taholta hyväksytty, niin ei ole vastuutakaan. Asiakkaan on itse otettava vastuu. Eipä tietysti lääkäritkään voi olla lainkaan varmoja hoitojensa tehoista, mutta heiltä voi vaatia jonkin sortin korvauksia, jos hoito ei ala lainkaan tehoamaan.

      • niin vaikeaa

        ottaa se oma vastuu omasta elämästään eikä aina etsiä syytä joko energiahoitajasta tai lääkäristä, jos vaiva ei ala helpottaa?

        Mielestäni on ihmisen omaa tyhmyyttä, jos uskoo jonkun energiahoitajan tai lääkärin kaikkivoipaisuuteen. Myöskin aloittajan kuvaama energiahoitaja kuulostaa minusta oudolta voimakkaine lääkekommentteineen. Kannattaa kokeilla eri hoitajia, heissä on valtavia eroja.


      • Aritta

        paranna yhtään mitään yksinään. He antavat mahdollisuuden "potilaalle" parantaa itse itsensä. Jos ei itse ole mukana niin parannusta ei tule vaikka juoksisi jokaikisellä hoitajalla ja maksaisi vaikka kuinka paljon.

        Olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit aktiivisesti siinä itse mukana. Silloin saat kyllä odottaa.


      • tätä mieltä olen
        Aritta kirjoitti:

        paranna yhtään mitään yksinään. He antavat mahdollisuuden "potilaalle" parantaa itse itsensä. Jos ei itse ole mukana niin parannusta ei tule vaikka juoksisi jokaikisellä hoitajalla ja maksaisi vaikka kuinka paljon.

        Olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit aktiivisesti siinä itse mukana. Silloin saat kyllä odottaa.

        Sinä et ilmeisesti ole lukenut koko viestiäni, kun noin heti pystyt tuomitsemaan, että * olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit itse aktiivisesti siinä mukana*.
        Hohhoijaa!

        Kerroinhan, että olen apua saanut. Olen vuodesta 2003 asti saanut energiahoitoja ja minulla olisi melkoinen sairauskertomus tässä kerrottavana kaiken kaikkiaan. Eli parantunut olen tai sinun mukaasi olen parantanut itse itseni.


      • tätä mieltä olen
        Aritta kirjoitti:

        paranna yhtään mitään yksinään. He antavat mahdollisuuden "potilaalle" parantaa itse itsensä. Jos ei itse ole mukana niin parannusta ei tule vaikka juoksisi jokaikisellä hoitajalla ja maksaisi vaikka kuinka paljon.

        Olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit aktiivisesti siinä itse mukana. Silloin saat kyllä odottaa.

        Että peräänkuulutin hoitajan vastuuta, jos hoito ei tehoakaan useista hoitokerroista huolimatta.

        On se kumma, että silloin pallo heitetään heti asiakkaalle ja irtisanoudutaan vastuusta. Juu ei ole tehonnut, kun et itse ole aktiivisesti ollut mukana.

        Tiedän kyllä mistä puhun, on minua sen verran monta kertaa hoidettu ja enhän olisi niin montaa kertaa hoidettavaksi mennytkään jos siitä ei olisi apua ollut.

        Mutta tämä vastuukysymys tuntuu olevan vähän kuuma peruna tällä areenalla, sitä ei oikein kukaan halua ottaa kontolleen. On paljon helpompaa heittää pallo takaisin asiakkaalle, kuin ottaa vastuu omasta tietämättömyydestään, sillä ei energiahoitajakaan aina tunnu kaikkea tietävän.


      • Aritta
        tätä mieltä olen kirjoitti:

        Sinä et ilmeisesti ole lukenut koko viestiäni, kun noin heti pystyt tuomitsemaan, että * olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit itse aktiivisesti siinä mukana*.
        Hohhoijaa!

        Kerroinhan, että olen apua saanut. Olen vuodesta 2003 asti saanut energiahoitoja ja minulla olisi melkoinen sairauskertomus tässä kerrottavana kaiken kaikkiaan. Eli parantunut olen tai sinun mukaasi olen parantanut itse itseni.

        jos ymmärsin väärin, mutta sinä olit sitä mieltä että energiahoitajilta pitäisi vaatia jonkinlaisia takeita parantumisesta. Se ei ole mahdollista koska he eivät siis itse paranna vaan antavat energiaa parantumiseen. Koskaan ei tiedä miksei energia tehoa. Yleensä se kuitenkin johtuu huonosta vastaanotosta. Aina ei ole edes tarkoitus parantua.


      • Aritta
        tätä mieltä olen kirjoitti:

        Että peräänkuulutin hoitajan vastuuta, jos hoito ei tehoakaan useista hoitokerroista huolimatta.

        On se kumma, että silloin pallo heitetään heti asiakkaalle ja irtisanoudutaan vastuusta. Juu ei ole tehonnut, kun et itse ole aktiivisesti ollut mukana.

        Tiedän kyllä mistä puhun, on minua sen verran monta kertaa hoidettu ja enhän olisi niin montaa kertaa hoidettavaksi mennytkään jos siitä ei olisi apua ollut.

        Mutta tämä vastuukysymys tuntuu olevan vähän kuuma peruna tällä areenalla, sitä ei oikein kukaan halua ottaa kontolleen. On paljon helpompaa heittää pallo takaisin asiakkaalle, kuin ottaa vastuu omasta tietämättömyydestään, sillä ei energiahoitajakaan aina tunnu kaikkea tietävän.

        pystyy mittaamaan tätä energiaa että voisi sitten todistaa sen toimivuuden?

        Ei tosiaan ole energiahoitajan syy jos ei parane. Energiaa voi antaa kuka hyvänsä, ei tarvitse olla kursseja käynyt eikä tarvitse ottaa maksuakaan. Tietenkin on hyvä jos alkaa voida huonosti hoidon jälkeen että hoitaja on mukana ja selittää miksi niin voi käydä. Se on hänen vastuunsa. Mutta parantumiseen tarvitaan kyllä omaakin tahtoa.


      • h.oitaja
        tätä mieltä olen kirjoitti:

        Että peräänkuulutin hoitajan vastuuta, jos hoito ei tehoakaan useista hoitokerroista huolimatta.

        On se kumma, että silloin pallo heitetään heti asiakkaalle ja irtisanoudutaan vastuusta. Juu ei ole tehonnut, kun et itse ole aktiivisesti ollut mukana.

        Tiedän kyllä mistä puhun, on minua sen verran monta kertaa hoidettu ja enhän olisi niin montaa kertaa hoidettavaksi mennytkään jos siitä ei olisi apua ollut.

        Mutta tämä vastuukysymys tuntuu olevan vähän kuuma peruna tällä areenalla, sitä ei oikein kukaan halua ottaa kontolleen. On paljon helpompaa heittää pallo takaisin asiakkaalle, kuin ottaa vastuu omasta tietämättömyydestään, sillä ei energiahoitajakaan aina tunnu kaikkea tietävän.

        Vastuukysymys on vaikea. Eettinen vastuu on helpompi. Eli ei syöteteä ihmisilli olematonta "tietoa." Valitettavasti on "hoitajia," jotka esiintyvät suurina parantajina omaa egoaan korostaen. Kysymys on, kuten näistä kirjoituksista on ilmennyt, energian välittäminen, kanavointi. Tuo kyky on kaikilla, toisilla kehittyneempänä kuin toisilla.
        Muuten, eipä lääkärikään antamastaan hoidosta voi etukäteen takuupapereita kirjoittaa. Menen itsekin lääkäriin kun siltä tuntuu ja jos ei apua tule, menen toiseen. Ainahan tuo apu on löytynyt ja ainakin syy selvinnyt.
        Tämä energiahoito on niin monisäikeinen juttu, että tällä foorumilla en aio paljoakaan selvitellä asiaa, koska kohta täällä riehuisi kiistat ja kahakat. Parhaan tiedon asioista saa lukemalla mahdollisimman monta erilaista kirjaa ja tekemällä johtopäätökset sitten. Eräs tapa on myös tutustua asioihin kurssilla. Mikao Usuin ry:n jäsenten pitämän kurssin voi keskeyttää ilman kustannuksia yhden kurssipäivän jälkeen, jos siltä tuntuu.


      • Pieraisu
        Aritta kirjoitti:

        paranna yhtään mitään yksinään. He antavat mahdollisuuden "potilaalle" parantaa itse itsensä. Jos ei itse ole mukana niin parannusta ei tule vaikka juoksisi jokaikisellä hoitajalla ja maksaisi vaikka kuinka paljon.

        Olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit aktiivisesti siinä itse mukana. Silloin saat kyllä odottaa.

        Lämmintä ruokaa on saanut jokapäivä!


      • kantaa :)
        Aritta kirjoitti:

        paranna yhtään mitään yksinään. He antavat mahdollisuuden "potilaalle" parantaa itse itsensä. Jos ei itse ole mukana niin parannusta ei tule vaikka juoksisi jokaikisellä hoitajalla ja maksaisi vaikka kuinka paljon.

        Olet tietenkin vain odottanut parantumista ilman että olisit aktiivisesti siinä itse mukana. Silloin saat kyllä odottaa.

        Minähän en ammatikseni anna energiahoitoa mutta silti..
        Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös oööut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut.

        Olen jopa sanonut hoidettaville että jos ei vaikutusta ole niin se ei johdu siitä että uskoivat tai eivät uskoneet siihen.
        Minulla ainakin homma on toiminut näin. Olen käsittänyt energiahoidon vähän kuin kirurgin veitseksi: se toimii jos on toimiakseen eikä siihen veitseen tai kirurgiin tarvitse uskoa. Ja se usko siihen että voi parantua. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat suureksi hämmästyksekseen parantuneet. Sellaisiakin jotka ovat rakastaneet sairautensa sitä osaa jolla voidaan hankkia sääliä ja manipuloida muita. Silti ovat parantuneet...ihan kuten kirurgin veitsi parantaajos on parantaakseen. Sitten hoidettava vain hoitaa sen psyyken puolen tai tulee hakemaan siihenkin lisäpuhtia tai helpotusta jos siltä tuntuu että tarvitsee.


      • tuota
        tätä mieltä olen kirjoitti:

        Että peräänkuulutin hoitajan vastuuta, jos hoito ei tehoakaan useista hoitokerroista huolimatta.

        On se kumma, että silloin pallo heitetään heti asiakkaalle ja irtisanoudutaan vastuusta. Juu ei ole tehonnut, kun et itse ole aktiivisesti ollut mukana.

        Tiedän kyllä mistä puhun, on minua sen verran monta kertaa hoidettu ja enhän olisi niin montaa kertaa hoidettavaksi mennytkään jos siitä ei olisi apua ollut.

        Mutta tämä vastuukysymys tuntuu olevan vähän kuuma peruna tällä areenalla, sitä ei oikein kukaan halua ottaa kontolleen. On paljon helpompaa heittää pallo takaisin asiakkaalle, kuin ottaa vastuu omasta tietämättömyydestään, sillä ei energiahoitajakaan aina tunnu kaikkea tietävän.

        onko sinulle kerrottu etukäteen että ei ole varmaa että hoito auttaa ja että kuinka monta hoitokertaa kannattaa siihen vaivaan yrittää jonka jälkeen voi todeta ettei auta. Jos on kerrottu, niin sitten minusta vastuu siirtyy hoidettavalle jos ei kyse ole psyykenpotilaasta, kehitysvammaisesta tai dementikosta. Noissa tapauksissa kannattaakin olla joku yhdyshenkilö mukana neuvottelemassa ja sopimassa hoidoista.
        Minusta on myös hyvä jos hoitaja sanoo nuo asiat niin, että hoidettava myös ymmärtää, että on mahdollista ettei hoito ajan kanssakaan vie halutua vaivaa pois.
        Mielestäni ei voi ajatella niin, että hoitaja maksaa hodon hinnat takaisin. Jos lääkärin vastaanotolla antama lääke ei tehoakaan ei potilaalla ole oikeutta vaatia sen kerran vastaanottomaksua takaisin. Voi käydä lääkärilläkin niin ettei kokonaiseen vuoteen löydy sitä lääkettä joka auttaisi ja sivuvaikutukset vain ovat kauheita. Silti lääkäri ei maksa killinkiäkään palkastaan potilaalle. Ei edes vaikka joutuisi toteamaan ettei mikään hoito sitten autakaan.

        Mutta soisin kyllä energiahoitajien osaavan selittää nämä asiat niin, että asiakas voisi itse arvioida milloin kannattaa lopettaa. Eli että asiakas saisi realistista tietoa.


      • Aritta
        kantaa :) kirjoitti:

        Minähän en ammatikseni anna energiahoitoa mutta silti..
        Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös oööut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut.

        Olen jopa sanonut hoidettaville että jos ei vaikutusta ole niin se ei johdu siitä että uskoivat tai eivät uskoneet siihen.
        Minulla ainakin homma on toiminut näin. Olen käsittänyt energiahoidon vähän kuin kirurgin veitseksi: se toimii jos on toimiakseen eikä siihen veitseen tai kirurgiin tarvitse uskoa. Ja se usko siihen että voi parantua. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat suureksi hämmästyksekseen parantuneet. Sellaisiakin jotka ovat rakastaneet sairautensa sitä osaa jolla voidaan hankkia sääliä ja manipuloida muita. Silti ovat parantuneet...ihan kuten kirurgin veitsi parantaajos on parantaakseen. Sitten hoidettava vain hoitaa sen psyyken puolen tai tulee hakemaan siihenkin lisäpuhtia tai helpotusta jos siltä tuntuu että tarvitsee.

        sitä että ihminen antaa luvan jossain sielun alueella. Eläimet tekevät sen myös. Skeptikko voi siis antaa luvan ruumiinsa parantumiseen ilman että tajuaa sitä.

        Älä kuitenkaan anna hoitoa sellaisille jotka eivät ymmärrä saavansa sitä. Aina on pyydettävä lupa. :-)


      • Aritta
        kantaa :) kirjoitti:

        Minähän en ammatikseni anna energiahoitoa mutta silti..
        Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös oööut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut.

        Olen jopa sanonut hoidettaville että jos ei vaikutusta ole niin se ei johdu siitä että uskoivat tai eivät uskoneet siihen.
        Minulla ainakin homma on toiminut näin. Olen käsittänyt energiahoidon vähän kuin kirurgin veitseksi: se toimii jos on toimiakseen eikä siihen veitseen tai kirurgiin tarvitse uskoa. Ja se usko siihen että voi parantua. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat suureksi hämmästyksekseen parantuneet. Sellaisiakin jotka ovat rakastaneet sairautensa sitä osaa jolla voidaan hankkia sääliä ja manipuloida muita. Silti ovat parantuneet...ihan kuten kirurgin veitsi parantaajos on parantaakseen. Sitten hoidettava vain hoitaa sen psyyken puolen tai tulee hakemaan siihenkin lisäpuhtia tai helpotusta jos siltä tuntuu että tarvitsee.

        Kirjoitin että älä anna hoitoa niille joilta et ole kysynyt lupaa. Tajuttomilta voi myös pyytää luvan. Heidän sielunsa myöntävät sen ja sen tuntee.

        Yritin antaa tyttäreni hevoselle kaukoparannusta sen etujalkaan kun tyttäreni sanoi että hevonen varoo sitä. Kuitenkin näin mielessäni kuinka hevonen pakitti karkuun parannusta eikä siis halunnut sitä.

        Kysyin oppaaltani miksi hevonen tekee näin ja sain nähdä kuinka kipeä kohta olikin ihan eri paikassa ja siihen sain luvan antaa hoitoa.

        Siis, kun pyytää luvan niin sen tuntee kyllä jos sen saa tai ei vaikka potilas olisikin tajuton tai jossain muualla.


      • noh..
        Aritta kirjoitti:

        sitä että ihminen antaa luvan jossain sielun alueella. Eläimet tekevät sen myös. Skeptikko voi siis antaa luvan ruumiinsa parantumiseen ilman että tajuaa sitä.

        Älä kuitenkaan anna hoitoa sellaisille jotka eivät ymmärrä saavansa sitä. Aina on pyydettävä lupa. :-)

        puhuitko sinä tuossa syvemmistä tasoista ? kirjoituksestasi sain joidenkin muiden tavoin käsityksen että ihmisen maanpäällinen tietoisuus ja hänen tahtonsa ja uskonsa vaikuttaa asiaan.
        En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?


      • Aritta
        noh.. kirjoitti:

        puhuitko sinä tuossa syvemmistä tasoista ? kirjoituksestasi sain joidenkin muiden tavoin käsityksen että ihmisen maanpäällinen tietoisuus ja hänen tahtonsa ja uskonsa vaikuttaa asiaan.
        En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?

        Jos loukkaannuit kirjoituksestani niin sorry. Voisit ehkä lukea jatkon siihen niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin.


      • sitten sen enempää
        Aritta kirjoitti:

        Jos loukkaannuit kirjoituksestani niin sorry. Voisit ehkä lukea jatkon siihen niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin.

        Olin lukenut jatkon kun vastasin sinulle ? Jos et omasta mielestäsi aliarvioi ketään niin mikäpä siinä sitten.


      • mutta kuitenkin :)
        Aritta kirjoitti:

        Jos loukkaannuit kirjoituksestani niin sorry. Voisit ehkä lukea jatkon siihen niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitin.

        miksi edes kuvitella että olisin loukkaantunut ? En voi tulla myöhemmin lukemaan (pitkään aikaan) vastausta joten on vain toteava kysymys.


      • Aritta
        sitten sen enempää kirjoitti:

        Olin lukenut jatkon kun vastasin sinulle ? Jos et omasta mielestäsi aliarvioi ketään niin mikäpä siinä sitten.

        käsitit kirjoitukseni sillä tavalla. Ei ollut ainakaan tarkoitus loukata ketään.


      • loukkaamisesta
        Aritta kirjoitti:

        käsitit kirjoitukseni sillä tavalla. Ei ollut ainakaan tarkoitus loukata ketään.

        tai loukkaantumisesta on kyse? Onko sillä mitään väliä mitä minä olen kirjoittanut ? Luetko vain omia luulojasi jotka projisoit muihin ?


      • utelen
        Aritta kirjoitti:

        Kirjoitin että älä anna hoitoa niille joilta et ole kysynyt lupaa. Tajuttomilta voi myös pyytää luvan. Heidän sielunsa myöntävät sen ja sen tuntee.

        Yritin antaa tyttäreni hevoselle kaukoparannusta sen etujalkaan kun tyttäreni sanoi että hevonen varoo sitä. Kuitenkin näin mielessäni kuinka hevonen pakitti karkuun parannusta eikä siis halunnut sitä.

        Kysyin oppaaltani miksi hevonen tekee näin ja sain nähdä kuinka kipeä kohta olikin ihan eri paikassa ja siihen sain luvan antaa hoitoa.

        Siis, kun pyytää luvan niin sen tuntee kyllä jos sen saa tai ei vaikka potilas olisikin tajuton tai jossain muualla.

        Osaatko antaa kaukohoitoa eläimelle, jota et ns. tunne/tiedä henk.kohtaisesti? Mistähän eläin-energiahoitajista saisi tietoa...


      • exkaxyx
        utelen kirjoitti:

        Osaatko antaa kaukohoitoa eläimelle, jota et ns. tunne/tiedä henk.kohtaisesti? Mistähän eläin-energiahoitajista saisi tietoa...

        Mikä eläin? Nimi? Paikka, vaikkapa maakunnan tarkkuudella. Mikä vaiva? Voin kokeilla, ei se ainakaan pahenna asiaa.


      • Aritta
        utelen kirjoitti:

        Osaatko antaa kaukohoitoa eläimelle, jota et ns. tunne/tiedä henk.kohtaisesti? Mistähän eläin-energiahoitajista saisi tietoa...

        pari kertaa ja silloin minulla on ollut kuva eläimestä.

        Kokeile googlata.


      • Aritta
        loukkaamisesta kirjoitti:

        tai loukkaantumisesta on kyse? Onko sillä mitään väliä mitä minä olen kirjoittanut ? Luetko vain omia luulojasi jotka projisoit muihin ?

        Mutta tämä vaikuttaa hieman siltä kuin olisit jotenkin näreissäsi siitä mitä kirjoitin:

        "En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?"


      • mutten viitsi
        exkaxyx kirjoitti:

        Mikä eläin? Nimi? Paikka, vaikkapa maakunnan tarkkuudella. Mikä vaiva? Voin kokeilla, ei se ainakaan pahenna asiaa.

        laittaa eläimen tietoja tänne. Kiitos kuitenkin ehdotuksesta ja hyvää joulua!


      • huoks, huoks
        Aritta kirjoitti:

        Mutta tämä vaikuttaa hieman siltä kuin olisit jotenkin näreissäsi siitä mitä kirjoitin:

        "En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?"

        >Mutta tämä vaikuttaa hieman siltä kuin olisit jotenkin näreissäsi siitä mitä kirjoitin:

        "En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?" <

        Jännä piirre, että väität jossain tekstissä olevan jotain olettamiasi tunteita, haluat kertoa ne ja sitten pyytää anteeksi ja todeta ettet halunnut loukata. Vieläkään en löydä tekastistäni sanoja "olen loukkaantunut".
        Sinun lienee vaikea pysyä tekstissä ja puhua siitä?


      • josta kirjoitin
        huoks, huoks kirjoitti:

        >Mutta tämä vaikuttaa hieman siltä kuin olisit jotenkin näreissäsi siitä mitä kirjoitin:

        "En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?" <

        Jännä piirre, että väität jossain tekstissä olevan jotain olettamiasi tunteita, haluat kertoa ne ja sitten pyytää anteeksi ja todeta ettet halunnut loukata. Vieläkään en löydä tekastistäni sanoja "olen loukkaantunut".
        Sinun lienee vaikea pysyä tekstissä ja puhua siitä?

        oli:
        "Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös ollut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut."

        Eikä tämä viestisi sisältö "neuvoineen ja opetuksineen" liittynyt siihen:

        "Älä kuitenkaan anna hoitoa sellaisille jotka eivät ymmärrä saavansa sitä. Aina on pyydettävä lupa. :-) "

        Eikä tarkennusviestisikään puhunut siitä:

        "Kirjoitin että älä anna hoitoa niille joilta et ole kysynyt lupaa.

        Olipa tunteeni mitkä tahansa, niin ilmeisesti et osaa niitä lukea tekstistäni, enkä ymmärrä mitä ne tähän asiaan edes kuuluvat?

        Asia josta täällä puhuttiin, oli kylläkin kiinnostava.


      • Aritta
        huoks, huoks kirjoitti:

        >Mutta tämä vaikuttaa hieman siltä kuin olisit jotenkin näreissäsi siitä mitä kirjoitin:

        "En usko että tarvitsen juuri sinulta neuvoja tähän asiaan. Jäikö sinulta huomaamatta että hoidot joita annan toimivat? Onko sinulla jotain syytä olettaa etten tiedä mitä teen? Vai onko sinulla muuten vain tapana aliarvioida muita?" <

        Jännä piirre, että väität jossain tekstissä olevan jotain olettamiasi tunteita, haluat kertoa ne ja sitten pyytää anteeksi ja todeta ettet halunnut loukata. Vieläkään en löydä tekastistäni sanoja "olen loukkaantunut".
        Sinun lienee vaikea pysyä tekstissä ja puhua siitä?

        unohda koko juttu.


      • Aritta
        josta kirjoitin kirjoitti:

        oli:
        "Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös ollut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut."

        Eikä tämä viestisi sisältö "neuvoineen ja opetuksineen" liittynyt siihen:

        "Älä kuitenkaan anna hoitoa sellaisille jotka eivät ymmärrä saavansa sitä. Aina on pyydettävä lupa. :-) "

        Eikä tarkennusviestisikään puhunut siitä:

        "Kirjoitin että älä anna hoitoa niille joilta et ole kysynyt lupaa.

        Olipa tunteeni mitkä tahansa, niin ilmeisesti et osaa niitä lukea tekstistäni, enkä ymmärrä mitä ne tähän asiaan edes kuuluvat?

        Asia josta täällä puhuttiin, oli kylläkin kiinnostava.

        sitten ymmärtänyt tekstiäsi. :-)


      • Näinkö oli?
        Pieraisu kirjoitti:

        Lämmintä ruokaa on saanut jokapäivä!

        Sinulla on siis pierutauti, mutta et saanut apua enrgiahoitajilta?


      • Anonyymi
        kantaa :) kirjoitti:

        Minähän en ammatikseni anna energiahoitoa mutta silti..
        Ei ole tullut mieleenikään ettäkö hoidettavan pitäisi uskoa hoitoon ennenkuin vaikuttaa. On ollut hyvin skeptisiä ihmisiä joille on vaikuttanut, on ollut psyykksistä syist ja vahvoissa "kamoissa" olevia joille on vaikuttanut eivätkä ole mitään tienneet että edes saavat hoitoa. On myös oööut eläimiä jotka eivät voi siihen "uskoa" tai tahtoa kun eivät siitä ymmärrä jne. Silti on vaikuttanut.

        Olen jopa sanonut hoidettaville että jos ei vaikutusta ole niin se ei johdu siitä että uskoivat tai eivät uskoneet siihen.
        Minulla ainakin homma on toiminut näin. Olen käsittänyt energiahoidon vähän kuin kirurgin veitseksi: se toimii jos on toimiakseen eikä siihen veitseen tai kirurgiin tarvitse uskoa. Ja se usko siihen että voi parantua. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat suureksi hämmästyksekseen parantuneet. Sellaisiakin jotka ovat rakastaneet sairautensa sitä osaa jolla voidaan hankkia sääliä ja manipuloida muita. Silti ovat parantuneet...ihan kuten kirurgin veitsi parantaajos on parantaakseen. Sitten hoidettava vain hoitaa sen psyyken puolen tai tulee hakemaan siihenkin lisäpuhtia tai helpotusta jos siltä tuntuu että tarvitsee.

        Kaikkeen ne ihmiset uskoo energiahoito ihan huu haata


    • älä usko kaikkea

      mitä täällä palstoilla kirjoitellaan.

      Kovin tuntuu olevan taas ärhäkkää tämä keskustelu, yks yhtä ja toinen toista.

      Kysyit hoitajien vastuusta. Mielestäni vastuu on molemmilla niin hoitajilla kuin hoidettavillakin, ei kumpikaan voi olla aina oikeassa.

      Mutta sen tiedän, että kun ja jos joskus nämä vaihtoehtoiset hoitomuodot hyväksytään virallisesti, niin silloin vastuukysymyksiäkin tarkastellaan ihan eri valossa.

      Lääkäreillä on valansa, sairaanhoitajilla ja lähihoitajilla ym. hoitajilla on eettiset ohjeensa ja velvoitteensa, joita seuraa vastuu hoidettavista potilaista tai asiakkaista.

      Silloin kun yhteiskunnan varoista tuetaan hoitoja on vastuukysymys ihan toista luokkaa kuin mitä tältäkin palstalta saa lukea. Silloin ei enää voida pelkästään sanoa potilaalle, että et ole halunnut parantua, tai et ole ottanut hoitoa vastaan. Varmasti jokainen haluaa parantua, kyllä nämä vaihtoehtohoidotkin sen verran maksavat, että kai sitä nyt haluaa rahoilleen vastinetta.

      Varmemmaksi vakuudeksi voin sanoa, että olen saanut hoitoa niin lääkäreiltä, kuin energiahoitajiltakin ja molemmista on sekä hyviä, että huonoja kokemuksia.

      • tuossa

        "Varmasti jokainen haluaa parantua, kyllä nämä vaihtoehtohoidotkin sen verran maksavat, että kai sitä nyt haluaa rahoilleen vastinetta."

        Ei pidä paikkaansa.
        Jotkut ihmiset tarvitsevat sen huomion, jota saavat sairaudestaan eivätkä nimen omaan halua parantua.

        Moni meistä tuntee niitä ikuisia valittajia ja marmattajia, joiden silmiin syttyy oikein loiste kun pääsevät lempi-aiheeseensa eli omiin vaivoihinsa. Yleensä näihin tapauksiin liittyy vaatimus, että toisten on osoitettava erityistä huomiota "sairasta" kohtaan. Kyse voi olla luulosairauksista, mutta myös todellisista kivuista/vaivoista joista halutaan pitää kiinni.


      • energiaa
        tuossa kirjoitti:

        "Varmasti jokainen haluaa parantua, kyllä nämä vaihtoehtohoidotkin sen verran maksavat, että kai sitä nyt haluaa rahoilleen vastinetta."

        Ei pidä paikkaansa.
        Jotkut ihmiset tarvitsevat sen huomion, jota saavat sairaudestaan eivätkä nimen omaan halua parantua.

        Moni meistä tuntee niitä ikuisia valittajia ja marmattajia, joiden silmiin syttyy oikein loiste kun pääsevät lempi-aiheeseensa eli omiin vaivoihinsa. Yleensä näihin tapauksiin liittyy vaatimus, että toisten on osoitettava erityistä huomiota "sairasta" kohtaan. Kyse voi olla luulosairauksista, mutta myös todellisista kivuista/vaivoista joista halutaan pitää kiinni.

        Virhe juu oli kirjoittaa tälle palstalle mitään.

        Tuo nyt on itsestään selvyys, että jokainen tuntee ja tietää näitä alati sairaita valittajia ja marisijoita, jotka kuolisivat ilman näitä vaivojaan. Joku syy tällaiseenkin käyttäytymiseen on.
        Mutta ei se poista hoitajan vastuuta missään vaiheessa,se on ammattitaidon puutetta jos ei osaa hoitaa näitä tapauksia. On osattava kertoa sairauden todellinen syy, ei auta jeesustella, että tuo nyt on tuollainen, ei se haluakaan muuta kuin huomiota.

        Luulisin kuitenkin, että näitä valittajia on prosentuaalisesti avuntarvitsijoista kovin pieni osuus ja luulen myös, että hoitajan ei kannata yleistää näitä tapauksia silloin kuin tulee kyse hoitajan vastuukysymyksistä.

        Minun mielestäni se joka haluaa vaivoistaan eroon ja menee joko lääkärin pakeille tai päätyy energiahoitajan juttusille ja maksaa näistä palveluista on oikeutettu saamaan hoitoa ja parantumaan.


      • niin.
        energiaa kirjoitti:

        Virhe juu oli kirjoittaa tälle palstalle mitään.

        Tuo nyt on itsestään selvyys, että jokainen tuntee ja tietää näitä alati sairaita valittajia ja marisijoita, jotka kuolisivat ilman näitä vaivojaan. Joku syy tällaiseenkin käyttäytymiseen on.
        Mutta ei se poista hoitajan vastuuta missään vaiheessa,se on ammattitaidon puutetta jos ei osaa hoitaa näitä tapauksia. On osattava kertoa sairauden todellinen syy, ei auta jeesustella, että tuo nyt on tuollainen, ei se haluakaan muuta kuin huomiota.

        Luulisin kuitenkin, että näitä valittajia on prosentuaalisesti avuntarvitsijoista kovin pieni osuus ja luulen myös, että hoitajan ei kannata yleistää näitä tapauksia silloin kuin tulee kyse hoitajan vastuukysymyksistä.

        Minun mielestäni se joka haluaa vaivoistaan eroon ja menee joko lääkärin pakeille tai päätyy energiahoitajan juttusille ja maksaa näistä palveluista on oikeutettu saamaan hoitoa ja parantumaan.

        Energiahoitajan tulee olla vähintään puolijumala, joka parantaa kaiken. On kovat vaatimukset...

        Silloin energiahoitaja (ja lääkäri) tekee mielestäni selkeän virheen, kun lupaa täydellistä parantumista. Ihminen voi vain yrittää auttaa toista, ei sen enempää. Moni ihminen kuolee lääkärinkin hoidosta huolimatta.

        Mielestäni energiahoitajan vastuu on siinä, että ei lupaa liikoja eikä kehota jättämään esim. lääkkeitä pois tai kehota jättämään lääkärintarkastuksia yms. väliin.


      • Aritta
        niin. kirjoitti:

        Energiahoitajan tulee olla vähintään puolijumala, joka parantaa kaiken. On kovat vaatimukset...

        Silloin energiahoitaja (ja lääkäri) tekee mielestäni selkeän virheen, kun lupaa täydellistä parantumista. Ihminen voi vain yrittää auttaa toista, ei sen enempää. Moni ihminen kuolee lääkärinkin hoidosta huolimatta.

        Mielestäni energiahoitajan vastuu on siinä, että ei lupaa liikoja eikä kehota jättämään esim. lääkkeitä pois tai kehota jättämään lääkärintarkastuksia yms. väliin.

        lupaa parannusta vaan juuri energiaa itseparantamiseen.


      • itsekin enparantunut

        Kyllä taitaakin olla todella tietämyksen puutetta ihmisillä näistä energioilla tapahtuvista tervehtymisistä, kun luen näitä tekstejänne. Jotenka ainut keino tuoda siihen itselleen jonkinlaista ymmärrystä on se, että aloittaa itsekin tekemään tietoisena niitä, koska sehän ON jokaisen synnyinoikeus. Eli kanavana sille Reikille ensin ja sen jälkeen vieläkin korkeammille energioille. Jotka ovat siis ainoastaan meidän OMIA energioitamme, joita vain tuomme tänne maan päälle.

        Eli mitenkä silloin mitataan ihmisen tai sen kanavan "eettisyyttä", kun kuitenkaan ei niitä hoitojakaan tee kukaan ihminen vaan se ihmisen korkeamman tietoisuuden henki!??????

        Onko siis sanomisenne joku protesti sellaisia voimianne kohtaan, joita ette tänne maan päälle olisikaan valmiita vastaanottamaan. Vai mitenkä tämänlaatuisia keskusteluja pitää tulkita, että menee totuus siitäkin perille, että ei enää kukaan mitenkään niitä voi estellä tulemasta päivän valoon. Sillä se nyt vain kertakaikkiaan ON tämän uuden Ajan Henki.


    • aloittaja

      Paljon on tullut vastauksia, mutta jotenkin keskustelu meni ärhäkkääksi koskien hoitajien vastuuta.

      Olisin myös halunnut kuulla siitä, jos teistä jollain on kokemusta " paranemiskriisistä". Tähän seikkaan kukaan ei vastannut mitään. Jos ja kun paraneminen on kehon itsensä parantamista, niin varmaan siihen kuuluu myös paranemiskriisi mukaan.

      • TheOneAndOnly

        on minusta liian vahva sana. Puhdistusoireet on kuvaavampi termi.

        Ja näitä ei ole tullut kuin pienelle osalle hoidettavista ja heillekin yleensä aika mietona. Eli samana iltana ja seuraavana päivänä voi olla vähän tavallista väsyneempi ja hiukan flunssan kaltainen olo joka menee kuitenkin hyvin pian ohi.

        Muutamalle hoidettavalle on tullut kuitenkin voimakkaat oireet, eli muutaman päivän aikana pintaan on tullut paljon padottuja tunteita mikä on saanut raavaan miehenkin itkuiseksi.

        Mutta nämä ovat siis vain väliaikaisia ja kestävät sen aikaa kun keho saa nämä "roskat" ulos. Jälkeenpäin olo on entistä kevyempi ja tuokin mies tuli sitten toiseen hoitoon ihan omasta halustaan.

        -Pete


      • ymmällään....
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        on minusta liian vahva sana. Puhdistusoireet on kuvaavampi termi.

        Ja näitä ei ole tullut kuin pienelle osalle hoidettavista ja heillekin yleensä aika mietona. Eli samana iltana ja seuraavana päivänä voi olla vähän tavallista väsyneempi ja hiukan flunssan kaltainen olo joka menee kuitenkin hyvin pian ohi.

        Muutamalle hoidettavalle on tullut kuitenkin voimakkaat oireet, eli muutaman päivän aikana pintaan on tullut paljon padottuja tunteita mikä on saanut raavaan miehenkin itkuiseksi.

        Mutta nämä ovat siis vain väliaikaisia ja kestävät sen aikaa kun keho saa nämä "roskat" ulos. Jälkeenpäin olo on entistä kevyempi ja tuokin mies tuli sitten toiseen hoitoon ihan omasta halustaan.

        -Pete

        "tuokin mies tuli sitten toiseen hoitoon ihan omasta halustaan"

        Kenen halusta hän ensteks tuli? Joko vaihtoehtopuolella harrastetaan pakkohoitoa?;)


      • aloittaja
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        on minusta liian vahva sana. Puhdistusoireet on kuvaavampi termi.

        Ja näitä ei ole tullut kuin pienelle osalle hoidettavista ja heillekin yleensä aika mietona. Eli samana iltana ja seuraavana päivänä voi olla vähän tavallista väsyneempi ja hiukan flunssan kaltainen olo joka menee kuitenkin hyvin pian ohi.

        Muutamalle hoidettavalle on tullut kuitenkin voimakkaat oireet, eli muutaman päivän aikana pintaan on tullut paljon padottuja tunteita mikä on saanut raavaan miehenkin itkuiseksi.

        Mutta nämä ovat siis vain väliaikaisia ja kestävät sen aikaa kun keho saa nämä "roskat" ulos. Jälkeenpäin olo on entistä kevyempi ja tuokin mies tuli sitten toiseen hoitoon ihan omasta halustaan.

        -Pete

        Tuli jonkinlainen vastaus kysymykseeni. Näitä flunssaoireita minulle tulee joka kerta, kun saan energiaa, kuume nousee ja välillä tulee oikein kunnon flunssa eikä vaan pelkkiä oireita. Unet voi myös kärsiä, voi tulla painajaisiakin, itkuisuutta, masennustakin.

        Ekan päivän kyllä olo on kuin seitsemännessä taivaassa, mutta sitten tulee "krapulavaihe".

        Näitä pahempia oireita on pari kolme päivää ja kokonaisuudessaan menee ainakin viikko ennen kuin nämä oireet katoavat kokonaan. Joskus olen jopa joutunut jäämään pois töistä näiden oireiden vuoksi. Eli kyllä paranemiskriisi taitaa olla kuitenkin oikea sana kuvaamaan oloa hoidon jälkeen.

        Keho on melko kovilla, kun se alkaa puhdistautumaan vanhoista moskista ja kuonista.


      • TheOneAndOnly
        aloittaja kirjoitti:

        Tuli jonkinlainen vastaus kysymykseeni. Näitä flunssaoireita minulle tulee joka kerta, kun saan energiaa, kuume nousee ja välillä tulee oikein kunnon flunssa eikä vaan pelkkiä oireita. Unet voi myös kärsiä, voi tulla painajaisiakin, itkuisuutta, masennustakin.

        Ekan päivän kyllä olo on kuin seitsemännessä taivaassa, mutta sitten tulee "krapulavaihe".

        Näitä pahempia oireita on pari kolme päivää ja kokonaisuudessaan menee ainakin viikko ennen kuin nämä oireet katoavat kokonaan. Joskus olen jopa joutunut jäämään pois töistä näiden oireiden vuoksi. Eli kyllä paranemiskriisi taitaa olla kuitenkin oikea sana kuvaamaan oloa hoidon jälkeen.

        Keho on melko kovilla, kun se alkaa puhdistautumaan vanhoista moskista ja kuonista.

        No sitten sinä olet niitä harvoja jotka saavat kovat oireet hoidon jälkeen.

        Oletko ottanut useampia hoitoja siten että kun entiset oireet on menneet niin uutta hoitoa putkeen?

        Tuolla tavalla ei oireita pitäisi tulla montaa kertaa. Yleensä voimakkaat oireet tulevat vain yhdesti ja kun ne on kärsinyt niin seuraavat hoidot ovat sitten yleensä huomattavasti mukavempia.

        Suosittelen lepäämään, juomaan paljon vettä ja ottamaan suolakylpyjä jotta tuon puhdistusvaiheen yli pääsisi nopeammin. Eikä uutta hoitoa ennen kuin entiset roskat on siivottu pois. Paitsi jos kyseessä on pelkästään puhdistava hoito, mutta hoitajan pitää sitten osata tehdä sellainen..se on oma juttunsa.

        -Pete


      • aloittaja
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        No sitten sinä olet niitä harvoja jotka saavat kovat oireet hoidon jälkeen.

        Oletko ottanut useampia hoitoja siten että kun entiset oireet on menneet niin uutta hoitoa putkeen?

        Tuolla tavalla ei oireita pitäisi tulla montaa kertaa. Yleensä voimakkaat oireet tulevat vain yhdesti ja kun ne on kärsinyt niin seuraavat hoidot ovat sitten yleensä huomattavasti mukavempia.

        Suosittelen lepäämään, juomaan paljon vettä ja ottamaan suolakylpyjä jotta tuon puhdistusvaiheen yli pääsisi nopeammin. Eikä uutta hoitoa ennen kuin entiset roskat on siivottu pois. Paitsi jos kyseessä on pelkästään puhdistava hoito, mutta hoitajan pitää sitten osata tehdä sellainen..se on oma juttunsa.

        -Pete

        ....että mitä useammin näitä hoitoja ottaa, niin sen voimakkaammat on oireetkin. Viikon väli nyt on vähimmäisaika, mutta kuukausi pitäisi olla väliä. Vaivat ja sairaudet ei mene kyllä aina putkeen näiden aikataulujen kanssa ;-)

        Kyllä välillä tulee niin kamalat oireet, että päätän pyhästi etten enää ikinä soita yhdellekään hoitajalle, mutta kun niistä selviää ja vaiva paranee, niin on se vaan ihana tunne.


        Sen olen huomannut, että hormonitoiminta vaikuttaa myös näihin hoitoihin tai pikemminkin niihin hoidon jälkeisiin oireisiin.


      • TheOneAndOnly
        aloittaja kirjoitti:

        ....että mitä useammin näitä hoitoja ottaa, niin sen voimakkaammat on oireetkin. Viikon väli nyt on vähimmäisaika, mutta kuukausi pitäisi olla väliä. Vaivat ja sairaudet ei mene kyllä aina putkeen näiden aikataulujen kanssa ;-)

        Kyllä välillä tulee niin kamalat oireet, että päätän pyhästi etten enää ikinä soita yhdellekään hoitajalle, mutta kun niistä selviää ja vaiva paranee, niin on se vaan ihana tunne.


        Sen olen huomannut, että hormonitoiminta vaikuttaa myös näihin hoitoihin tai pikemminkin niihin hoidon jälkeisiin oireisiin.

        Säähän ihme epeli oot ;)

        Minun hoidettavilla ei kyllä ole ollut yleensä kuin ne yhdet kovat oireet ja sen jälkeen mukavia hoitoja. Ja ne kovatkin on olleet harvassa.

        Mutta niinhän se on että kun ottaa monta hoitoa peräkkäin niin ne myöhemmät hoidot menee syvemmälle. Sulla sitten varmaan vaan on niin paljon kertynyt roinaa että sitä riittää.

        Mutta ei sitä loputtomasti ole kellään. Ja sitten kun se moska loppuu niin jäljelle jää vain hyvä ja onnellinen olo. Ja siihenhän näillä hoidoilla pyritään.

        -Pete


    • tästä

      "Välillä apu tulee välittömästi ja toisinaan vaiva alkaa helpottamaan vasta viikkojen ja useiden hoitokertojen kautta."

      mun mielestä syvien tunneperäisten traumojen käsittely ja purkautuminen voi kestää kuukausia aktiivihoidolla. Vähemmällä keskittymisellä jopa vuosia. Sitä mukaa, mitä "keho antaa myöten".

      Ruumiillisiin vaivoihin ja kipuihin olen saanut apua joskus kertaheitolla, joskus useamman hoidon jälkeen. Tunnetraumat vievät aikaa.

      • aloittaja

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta kaikesta mitä kirjoitit.

        Olen tullut siihen tulokseen, että pitää kuunnella kehoaan ja sitä kuinka paljon se antaa myöten, ei voi " pakottaa" parantumaan nopeampaa,ennen kuin mieli alkaa ymmärtämään asioita. Stressiperäiset vaivat tuntuvat olevan sitkeimpiä parantumaan.

        Kehoa ja mieltä ei kuitenkaan voi erottaa, aina ne kulkevat käsi kädessä. Ihminen on vaan niin hätäinen, että vaivan pitäisi kadota joka kerta taivaan tuuliin nyt ja heti paikalla. Kai se johtuu osittain myös siitä hyvästä kokemuksesta, kun joskus vaiva tosiaan paranee siinä hetkessä, kun saa hoitoa. Sitä alkaa ajattelemaan, että joka vaivan pitäisi poistua samalla tavalla.

        Mutta sepä onkin vaikeaa erottaa näitä syitä ja seurauksia toisistaan. Sanotaanhan, että kaikki sairaudet ovat omien ajatusten tuloksia.
        Eli muuta ajatuksesi, niin muutat elämäsi. Voi miten hieno klisee, mutta niin se kyllä on. Helppoa se ei mitenkään ole ja voi viedä vuosia parantua jostain pitkään vaivanneesta sairaudesta.
        Kokemusta on.


      • tästä
        aloittaja kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta kaikesta mitä kirjoitit.

        Olen tullut siihen tulokseen, että pitää kuunnella kehoaan ja sitä kuinka paljon se antaa myöten, ei voi " pakottaa" parantumaan nopeampaa,ennen kuin mieli alkaa ymmärtämään asioita. Stressiperäiset vaivat tuntuvat olevan sitkeimpiä parantumaan.

        Kehoa ja mieltä ei kuitenkaan voi erottaa, aina ne kulkevat käsi kädessä. Ihminen on vaan niin hätäinen, että vaivan pitäisi kadota joka kerta taivaan tuuliin nyt ja heti paikalla. Kai se johtuu osittain myös siitä hyvästä kokemuksesta, kun joskus vaiva tosiaan paranee siinä hetkessä, kun saa hoitoa. Sitä alkaa ajattelemaan, että joka vaivan pitäisi poistua samalla tavalla.

        Mutta sepä onkin vaikeaa erottaa näitä syitä ja seurauksia toisistaan. Sanotaanhan, että kaikki sairaudet ovat omien ajatusten tuloksia.
        Eli muuta ajatuksesi, niin muutat elämäsi. Voi miten hieno klisee, mutta niin se kyllä on. Helppoa se ei mitenkään ole ja voi viedä vuosia parantua jostain pitkään vaivanneesta sairaudesta.
        Kokemusta on.

        Hyvin olet asioita oivaltanut mielestäni, ja hyvällä tiellä olet.
        Onnea matkaan


    • no-huuhaalle

      Pelkkää rahastusta. Myös muita, kuten shiatsu ym huumpuukihoitoja kokeillut. Eivät tehoa Todellisiin ongelmiin.

      • näitä

        terveitä kultalusissa suussa syntyneitä ihmisiä, jotka sanoo että energiahoidot voivat auttaa mihin vain. Heillä ei ole kokemusta elämän nurjasta puolesta juuri ollenkaan henkilökohtaisesti. Energiahoidot auttaa parhaiten psyykkisiin ongelmiin jos saadaan ihminen uskomaan, että hän voi itse tehdä elämässään jotain joka muuttaa suhtautumista siihen. Se saattaa ollakin totta. Mutta parantaa vaikeita fyysisiä vammoja, en ole kuullut yhtään tapausta. Tarkoitan nimenomaan vaikeita.

        Äärimmäisen rakkaudetonta ja myötätunnotonta sitten pläjäyttää "olet valinnut tuon" mutta he juuri ovat anonyymeja täällä.


      • Ihmeellinen on maailma
        näitä kirjoitti:

        terveitä kultalusissa suussa syntyneitä ihmisiä, jotka sanoo että energiahoidot voivat auttaa mihin vain. Heillä ei ole kokemusta elämän nurjasta puolesta juuri ollenkaan henkilökohtaisesti. Energiahoidot auttaa parhaiten psyykkisiin ongelmiin jos saadaan ihminen uskomaan, että hän voi itse tehdä elämässään jotain joka muuttaa suhtautumista siihen. Se saattaa ollakin totta. Mutta parantaa vaikeita fyysisiä vammoja, en ole kuullut yhtään tapausta. Tarkoitan nimenomaan vaikeita.

        Äärimmäisen rakkaudetonta ja myötätunnotonta sitten pläjäyttää "olet valinnut tuon" mutta he juuri ovat anonyymeja täällä.

        Juuri näinhän se menee. Huuhaamaakari on aina täysin vakuuttunut parantajan taidoistaan. Syy epäonnistumisiin on aina jossain muualla, yleensä asiakkaan asenteessa. "Ei se halunnutkaan parantua, oli valinnut sairauden". Minusta on hyvin merkillistä, että vielä tällä vuosituhannella löytyy ihmisiä, joita voidaan höynäyttää ilmiselvällä humpuukilla. Pisa-tutkimuksen mukaan Suomen koululapset ovat hyvin kykeneviä omaksumaan tietoa. Kuitenkin vielä löytyy maaperää aivan käsittämättömän oudoille ja täysin reaalimaailman ulkopuolisille uskomuksille. Kuinka sivistyneessä maailmassa voidaan sallia heikkolahjaisten rahastaminen petoksella?


      • Aura65
        Ihmeellinen on maailma kirjoitti:

        Juuri näinhän se menee. Huuhaamaakari on aina täysin vakuuttunut parantajan taidoistaan. Syy epäonnistumisiin on aina jossain muualla, yleensä asiakkaan asenteessa. "Ei se halunnutkaan parantua, oli valinnut sairauden". Minusta on hyvin merkillistä, että vielä tällä vuosituhannella löytyy ihmisiä, joita voidaan höynäyttää ilmiselvällä humpuukilla. Pisa-tutkimuksen mukaan Suomen koululapset ovat hyvin kykeneviä omaksumaan tietoa. Kuitenkin vielä löytyy maaperää aivan käsittämättömän oudoille ja täysin reaalimaailman ulkopuolisille uskomuksille. Kuinka sivistyneessä maailmassa voidaan sallia heikkolahjaisten rahastaminen petoksella?

        Voi hyvät kanssa ihmiset.Kaikkea on tervettä epäillä ja sallia toisille se mikä heitä auttaa.Mikä sopii yksille ei sovi toisille.
        Itse olen ihan jalat maassa oleva ihminen ja olen käynyt Reiki-kurssin ihan vaan kun olen utelias elämän eri puoliin.
        Olen sitten tehnyt lähimmilleni (myös niille skeptikoille)hoitoja ilmaiseksi ja ainakin palaute on ollut positiivista.Huono olo tulee ns.hoitokriisistä kun me varastoimme kaikki ikävät muistot tai stressin esim.lihaksiin ja sieltä ne lähetevät kuonan tavoin purkautumaan rentoutuksen tarpeeksi syvälle mennessä.
        Minulla on halu auttaa ja sydän siinä mukana.Maailmassa kun on paljon asioita joita ei ole paperilla testattu eikä voida todentaa koska me ihmiset olemme paljon monimutkaisempia olentoja kuin voimme käsittää.Totta on että näissäkin asioissa liikkuu mitä erillaisempia henkilöitä ja oltava valppaana kenen luo menee.
        Onneksi meillä Suomessa saa uskoa kuka mihinkin ja toivonkin että ne jotka kulkevat laput silmillä raottaisivat niitä ihan rohkeasti.


      • fakta.
        Aura65 kirjoitti:

        Voi hyvät kanssa ihmiset.Kaikkea on tervettä epäillä ja sallia toisille se mikä heitä auttaa.Mikä sopii yksille ei sovi toisille.
        Itse olen ihan jalat maassa oleva ihminen ja olen käynyt Reiki-kurssin ihan vaan kun olen utelias elämän eri puoliin.
        Olen sitten tehnyt lähimmilleni (myös niille skeptikoille)hoitoja ilmaiseksi ja ainakin palaute on ollut positiivista.Huono olo tulee ns.hoitokriisistä kun me varastoimme kaikki ikävät muistot tai stressin esim.lihaksiin ja sieltä ne lähetevät kuonan tavoin purkautumaan rentoutuksen tarpeeksi syvälle mennessä.
        Minulla on halu auttaa ja sydän siinä mukana.Maailmassa kun on paljon asioita joita ei ole paperilla testattu eikä voida todentaa koska me ihmiset olemme paljon monimutkaisempia olentoja kuin voimme käsittää.Totta on että näissäkin asioissa liikkuu mitä erillaisempia henkilöitä ja oltava valppaana kenen luo menee.
        Onneksi meillä Suomessa saa uskoa kuka mihinkin ja toivonkin että ne jotka kulkevat laput silmillä raottaisivat niitä ihan rohkeasti.

        energiahoidot,horoskoopit,ennustajat,laihdutuspillerit jne.kuuluvat sarjaan huuhaata.Näille löytyy paljonkin tieteellistä faktaa,että nämä ovat hölynpölyä. Jokainen saa uskoa mihin haluaa,minä uskon tieteellisesti tutkittuihin asioihin,enkä satuihin tai mutu-juttuihin.Aina on maailmasta löytynyt herkkäuskoisia höynäytettäviä,joilta on helppoa kiskoa rahoja.


      • tietemies
        fakta. kirjoitti:

        energiahoidot,horoskoopit,ennustajat,laihdutuspillerit jne.kuuluvat sarjaan huuhaata.Näille löytyy paljonkin tieteellistä faktaa,että nämä ovat hölynpölyä. Jokainen saa uskoa mihin haluaa,minä uskon tieteellisesti tutkittuihin asioihin,enkä satuihin tai mutu-juttuihin.Aina on maailmasta löytynyt herkkäuskoisia höynäytettäviä,joilta on helppoa kiskoa rahoja.

        Tiede on hyvä. Mutta myös se joutuu aika ajoin muuttamaan käsityksiään, joita ensin piti tosina. Vai onko maa edelleen litteä? Kiertääkä aurinko maata? Ovatko sydänleikkaukset mahdottomia? (1900-luvun alkupuolella olivat) Onko Marsissa kanavia? Onko atomi edelleen pienin mahdollinen olomuoto? Entäpä jos tiede joutuukin eräänä päivänä muuttamaan käsitystään vaikkapa energioista ja niiden käytöstä hoitokeinona? Mutta kuu on kyllä varmana juustoa. Sehän on faktaa siinä kuin joulupukkikin. :)


      • se suuri ero
        tietemies kirjoitti:

        Tiede on hyvä. Mutta myös se joutuu aika ajoin muuttamaan käsityksiään, joita ensin piti tosina. Vai onko maa edelleen litteä? Kiertääkä aurinko maata? Ovatko sydänleikkaukset mahdottomia? (1900-luvun alkupuolella olivat) Onko Marsissa kanavia? Onko atomi edelleen pienin mahdollinen olomuoto? Entäpä jos tiede joutuukin eräänä päivänä muuttamaan käsitystään vaikkapa energioista ja niiden käytöstä hoitokeinona? Mutta kuu on kyllä varmana juustoa. Sehän on faktaa siinä kuin joulupukkikin. :)

        Juuri näin. Tieteen tekijät muuttavat käsityksiään sitä mukaa, kun uutta tietoa pystytään varmentamaan. Aivan oikein oivalsi tietemies.

        Humpuukikauppiaat sen sijaan myyvät tuotteitaan siitä huolimatta, että ne käytettävissä olevan tiedon valossa eivät toimi.


      • Eisamaannippuun

        Horoskoopit ja reiki ym. energiahoidot on omansa, shiatsu ainakin missä itse käyn on fyysistä hierontaa ja kunnon vatkausta kuin länsimainenkin hieronta. Ei mitään mystistä vaan lihashieronta. Minusta ei mitään tekemistä kaukoparantamisen ja vastaavan ksnssa.


    • Kokenut

      Olkaa varovaisia näiden energiahoitojen kanssa.Niihin liittyy ikävä kyllä sellaisia voimia myös,joiden kanssa ei kannata alkaa diiliin.Kaikki ei todellakaan ole sitä,miltä näyttää.Uskon kyllä,että tällaisia hoitoja on mahdollista käyttää....siinä vain iskee kätensä sellaiseen soppaan,josta pitemmän päälle löytyy vaikka mitä.Eli hyvin varovainen kannattaa olla ja kiertää nämä parannuskeinot kaukaa.

      • valitan

        Minä menen mukaan kaikkeen mitä vaan vastaan tulee. Ja olen monta kaveria saanut menemään energiahoitoihin... jatkan tämän ilosanoman levittämistä.

        Meni varoittelusi ainakin meikäläisen kohdalla harakoille. Valitan. :)


      • Asiasta toiseen
        valitan kirjoitti:

        Minä menen mukaan kaikkeen mitä vaan vastaan tulee. Ja olen monta kaveria saanut menemään energiahoitoihin... jatkan tämän ilosanoman levittämistä.

        Meni varoittelusi ainakin meikäläisen kohdalla harakoille. Valitan. :)

        Kun tunnen joistakin ihmisistä lämmöntunteen yleensä käsivarressa, tai sydämen alueella rintakehässä? Varsinkin omasta pojastani tunnen voimakkaana tuon lämmöntunteen useasti.


      • h.oitaja
        Asiasta toiseen kirjoitti:

        Kun tunnen joistakin ihmisistä lämmöntunteen yleensä käsivarressa, tai sydämen alueella rintakehässä? Varsinkin omasta pojastani tunnen voimakkaana tuon lämmöntunteen useasti.

        Tiedehän selittää sen lämpötilaeroksi eri ruumiin osissa. Mutta pahepa kokeeksi mittari ao. paikkoihin ja vertaa tulosta muuhun paikkaan. Eipä taida tuntemukseksi asti olla eroa? Mitähän tuo lienee?:) Ehkä joskus asiaan saadaan tieteellinenkin selitys. Jos kerron oman näkemykseni, saatan kuvainnollisesti joutua roviolle. ;)


    • Solaria

      Energiahoito on osa niin suurta kokonaisuutta, jota on vaikea edes meidän valotyöläisten eli mm. energiahoitajien välillä käsittää.

      Totuus energiahoidossa on se, että hoitaja ei paranna vaivojasi, vaan auttaa vaivasi perimmäisen syyn löytämisessä. Ja uskokaa tai älkää - apu ja parantuminen ei tule mistään ulkopuolelta, keneltäkään ulkopuoliselta, enkeleiltä tai muilta vaan sinusta itsestäsi. Miten uskomatonta onkaan, että ihminen pystyy itse parantamaan peräti kuolemaan johtavia sairauksia itsessään.

      Se, että vaiva ei hellitä niin nopeasti kuin haluaisimme, johtuu siitä että joskus vaiva on jossain paljon syvemmällä tai aivan muualla kuin miten se fyysisessä kehossamme paikantuu. Esim. krooninen migreeni voikin johtua vaikkapa kriisistä tai stressistä. Ja energiahoito pyrkii ohjaamaan elämääsi siihen perimmäiseen ongelmasi suuntaan. Tai sitten et saakaan apua juuri hakemaasi ongelmaan - energia ohjautuu aina sinne missä sitä kaikista eniten tarvitaan. Esimerkiksi jos haet apua jatkuvaan päänsärkyyn, et saakaan apua siihen vaan sinulla onkin jokin parantumaton sairaus..energia hakeutuu sille fyysiselle, henkiselle tai muulle elämänalueelle.

      Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni. Jos siis pidät energiahoitajaa tai energiahoitoja ylipäätään huuhaana ja päätät sellaista kokeilla, ei siitä ole sinulle mitään hyötyä, sillä asennoitumisesi syvä vastarinta ei päästä sinussa itsessäsi tapahtuvaa paranemisprosessia tapahtumaan.

      Jos energiahoitaja tekisi työtään täysin ilmaiseksi, eikö tulisi tunne että hän ei itse uskoisi asiaansa tai arvostaisi sitä? Itse annan sitä mielelläni kehittymismielessä sukulaisille ja tuttavilleni, jos alkaisin tekemään sitä kokopäiväisesti työnäni vieraille ihmisille, kyllä siitä jonkinlaisen korvauksen haluan ansaitakseni leipäni.

      Tunnet sydämessäsi onko energiahoitaja oikealla asialla, järjenkäyttö on sallittua - myös vastarinta on ymmärrettävää ja sallittua. Emme me valotyöläiset, energiahoitajat halua kenellekään pahaa. Päivastoin, toivomme sinunkin löytävän itsestäsi valon ja ilon.

      Iloa ja Valoa kaikille ! :)

      P.S. Jos jotakuta kiinnostaa aihe enempikin, kerron todella mielelläni!

      • Utelias lukija

        Kerro toki lisää!!
        En osaa kysyä mitään, kun ei ole kokemusta. Mutta positiivisesti olen kiinnostunut.


      • Solaria
        Utelias lukija kirjoitti:

        Kerro toki lisää!!
        En osaa kysyä mitään, kun ei ole kokemusta. Mutta positiivisesti olen kiinnostunut.

        Otahan minuun yhteyttä sähköpostitse, täällä helposti menee tekstit sekaisin ja on hankalaa seurata. Voin myös kertoa sinulle henkilökohtaisesti ja yksityisesti enempi!
        [email protected]


      • Anonyymi
        Solaria kirjoitti:

        Otahan minuun yhteyttä sähköpostitse, täällä helposti menee tekstit sekaisin ja on hankalaa seurata. Voin myös kertoa sinulle henkilökohtaisesti ja yksityisesti enempi!
        [email protected]

        Luotettavan oloista kun hupsu aikoo kertoa lisää.


    • parantaja

      On todella hyviä kokemuksia energiahoidosta. Olen aina saanut apua vaivoihin ja muuten elämään. suosittelen kaikille.

      • olette saaneet

        apua tai mitä vaivoja olette parantaneet? Siis konkreettisesti?


      • saanut

        Olen käynyt samalla energiahoitajalla monen vuoden ajan aina kun olen alkanut tuntemaan uupumuksen merkkejä ja hyvin ovat hoidot tehonneet. Suosittelen lämpimästi!


      • pistänpä minäkin korteni ke...
        olette saaneet kirjoitti:

        apua tai mitä vaivoja olette parantaneet? Siis konkreettisesti?

        pari vuotta sitten energiahoitaja paransi selkäni joka oli jumalattoman kipeä.En ennen tätä uskonut näihin hoitoihin mutta nyt uskon. Hän on myös auttanut minua kaukoparannuksella kun mulla oli migreenin takia pää kipeä.


    • Jouluja

      Olen käynyt joitakin kertoja energiahoidoissa oman henkisen jaksamiseni tueksi ja olen saanut paljon apua. Vaikkei se juuri sillä hetkellä ole tuntunut helpottavan niin pikkuhiljaa on huomannut olon helpottuvan. Olen käynyt usean eri ihmisen luona energiaa hakemassa. Tosista energia virtaa voimakkaammin kuin toisista. Kai siihen vaikuttaa myös oma olo ja miten jaksaa itse ottaa avun vastaan. Lopputulos on kuitenkin ollut se, että apu on tullut.

    • yllättäen

      Perinteisen hieronnan päätteeksi hieroja vaihtoi minulle kertomatta reiki-hoitoon. Ihmet-
      telin olon alkaessa tuntua hyvin kummalliselta,
      että mitä nyt tapahtuu, vasta sitten hän kertoi
      "antavansa joululahjan" joka oli siis tämä reikihoito ilman että olisi kysynyt minulta luvan
      aloittaa reiki. Oloni muuttui tosi tukalaksi,
      ikäänkuin olisin sisälläni olisi paisunut suun-
      naton möhkäle litistäen keuhkoni ja muut sisus-
      kaluni. Sydänoireita myös oli. Jotenkin siitä
      tokenin hoidon päätyttyä, mutta toiste en mene.

      • Solaria

        ... kokemus sinulla siis reikistä. Tässä meni vikaan se, että reikiä tai muuta energiahoitoa ei milloinkaan saa antaa hoidettavan lupaa kysymättä.

        Voi olla, että kehossasi oli todella suurempia tukoksia jotka aiheuttivat sinulle tukalan olon. Energiahoidoille tyypillistä on, että ne saattavat hetkellisesti voimistaa jonkin sairauden oireita mutta hyvin nopeasti vaikuttaa helpottavasti..

        Todennäköistä on, että hierojasi ei ole kovin kokenut työskentelmään energioiden kanssa, eikä ole tarkkaan tiennyt hoitamisen lainalaisuuksia, jos todella antoi reikiä lupaa kysymättä.

        Toivottavasti rohkenisit vielä joskus käymään energiahoidossa! Etsi käsiisi esim. hoitaja joka tekee energiahoitoja työkseen, silloin olet luotettavissa käsissä ja toivottavasti kokemuksesi parempi...


    • ....!

      Minä kävin hermokipujen takia kuusi vuotta erilaisissa reiki ja energiahoidoissa, akupunktioissa, vyöhyketerapiassa ym. Mikään ei auttanut, koskaan, meni vaan pahemmaksi. Kyseessä oli suomen nimekkäimpiä tyyppejä ja rahaa paloi tuhansia ja tuhansia markkoja. Sitten menin Seppo Juntusen kokoukseen ja Jumala se sitten paransi lopulta. Ilmaiseksi. Suosittelen. TUrvallisin juttu. Raamattu lupaa parantumisen Jeesuksen kautta. Se osoittautui todeksi mun elämässä, eikä falskaa kenenkään kohdalla joka haluaa selvittää pitääkö paikkaansa.

      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa


      • Anonyymi

        Eli uskon asioita tälläiset hoidot.


    • ansku609

      Kyllä energiahoito auttaa, mutta pitää myös muistaa että vaivat eivät ole tulleet hetkessä vaan ihmisen kroppa on kerännyt niitä vuosien ajan , joten hoitokin kestää kauan. kipuja ja monia muita hankaliakin tuntemuksia tulee kyllä esiin, joskus hyvinkin rajusti.
      puhun kokemuksesta, sillä olen nyt 5vuotta käynyt läpi vaikeita asioita elämäni varrelta ja voin sanoa että hoidot ovat olleet rankkoja. Niimpä teenkin nyt itsehoitoja . autan myös muita löytämään oman sisikuntansa. hoitaja ei paranna ketään vaan auttaa hoidettavaa itse päästämään irti vaikeista asioista.
      suosittelen energiahoitoa

    • hoidettu on

      Eilen kävin energiahoitajalla. Traumat puskivat läpi, itkin ja huusin lapsuuteni tuskaa pois, puhdistauduin. Olo oli yliluonnollinen, mutta luonnollistahan tuo kaikki on.

      Hoidon teho siirtyi myös meditaatioon, jota harrastan itsekseni. Kesken meditaation aloin pyörimään ja vääntelehtimään sängyssä - energia teki sen tahtomattani, laittoi minua uuteen kuntoon, päästää pahoinvointia ulos.

      Yhden kerran kokemuksella voin sanoa, että energiahoito on toimiva ja hämmentävä hoitomuoto.

      • Energiahöpöt.

        --Yhden kerran kokemuksella voin sanoa, että energiahoito on toimiva ja hämmentävä hoitomuoto.--

        Uskomalla kaikenlaisia höpöjuttuja voi joutua todella hämmentyneeseen tilaan.


      • hoidettu on
        Energiahöpöt. kirjoitti:

        --Yhden kerran kokemuksella voin sanoa, että energiahoito on toimiva ja hämmentävä hoitomuoto.--

        Uskomalla kaikenlaisia höpöjuttuja voi joutua todella hämmentyneeseen tilaan.

        Eikö ole höpöjuttuja sanoa, sieltä jostain, minun puolestani, mitä minä koin?


      • Ihan kahjoa.
        hoidettu on kirjoitti:

        Eikö ole höpöjuttuja sanoa, sieltä jostain, minun puolestani, mitä minä koin?

        Sinun kokemuksistasi en tiedä, mutta energiahoidot ovat ihan käsittämätöntä huuhaata, ei voi kun ihmetellä miten aikuiset ihmiset voi uskoa tuollaista hölynpölyä.


      • capt. cöpenick
        Ihan kahjoa. kirjoitti:

        Sinun kokemuksistasi en tiedä, mutta energiahoidot ovat ihan käsittämätöntä huuhaata, ei voi kun ihmetellä miten aikuiset ihmiset voi uskoa tuollaista hölynpölyä.

        Ihan kahjoa

        Palaan asiaan kun on enemmän aikaa.


      • Käsittämätöntä
        Ihan kahjoa. kirjoitti:

        Sinun kokemuksistasi en tiedä, mutta energiahoidot ovat ihan käsittämätöntä huuhaata, ei voi kun ihmetellä miten aikuiset ihmiset voi uskoa tuollaista hölynpölyä.

        > mutta energiahoidot ovat ihan käsittämätöntä huuhaata,.....

        Käsittämätöntähän se on, jos on oppinut vain sen pilleripurkin mainostettuun tehoon!


      • ...ja tee samoin
        Käsittämätöntä kirjoitti:

        > mutta energiahoidot ovat ihan käsittämätöntä huuhaata,.....

        Käsittämätöntähän se on, jos on oppinut vain sen pilleripurkin mainostettuun tehoon!

        Niin...tai Raamatun ilmoitukseen. Mainitaanko siellä myös tietokoneet, joita uskovaisetkin mielellään käyttävät.


    • Plussaa

      Ole saanut hyviä kokemuksia energiahodoista ja olen kohdannut todella hienoja hoitajia.

      • Intuitiivinenhoitaja

      • c c

        Meditointi on nykyään laajalle levinnyt harrastus kaikkialla maailmassa. Tuskin kuuluu vaihtoehtoisiinhoitoihin, mutta tuo harrastajalleen mm. tressin ja elämänhallintaa yleensäkin.
        On ihmisiä, jotka ovat harrastaneet joogaa tai meditointia koko elämänsä ajan. On tutkimuksia, jotka osoittavat näiden ihmisten parempaa tressinsietokysyä.


    • British Medical Jour

      British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
      BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.

      Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.

      Kirjallisuusviitteet
      http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"

    • eräshajatelma

      Tyhjää täynnä on skeptikon pää.

      • tiedemie

        Lääketiedeskeptikot ovatkin tyhjän jauhajia ja tuuleen virtsaajia.


      • luinen.putka
        tiedemie kirjoitti:

        Lääketiedeskeptikot ovatkin tyhjän jauhajia ja tuuleen virtsaajia.

        Hei!

        Et ole alkuperäinen nimimerkki 'tiedemie', vaan olet apinoinut sen minulta. Plagiointi varmaan auttaa sinua jotenkin.

        --
        signature gI0JY5


      • oletPerverssi
        luinen.putka kirjoitti:

        Hei!

        Et ole alkuperäinen nimimerkki 'tiedemie', vaan olet apinoinut sen minulta. Plagiointi varmaan auttaa sinua jotenkin.

        --
        signature gI0JY5

        Sinä olet se palstan nuudelipussi!
        Ja sinua auttaa se, että saat toteuttaa seksiperversiosi eläinten kanssa, tarkemmin vielä puudelien kanssa!


      • Putkalukki
        oletPerverssi kirjoitti:

        Sinä olet se palstan nuudelipussi!
        Ja sinua auttaa se, että saat toteuttaa seksiperversiosi eläinten kanssa, tarkemmin vielä puudelien kanssa!

        Ja entä sinä? Neuvot aina sitä "insesti-CAMia" käyttämään.


    • Lintucryz

      Hei! Tääl kirjoittelee yks entinen energiaparantaja/parantajaoppilas. No itseasiassa on ihan pakko sanoo teille kaikille apua kipuihin etsijöille et mulle tuli tossa 2014 vuonna stoppi koko touhulle. Kyllä hetkeksi parannuinki itse polvitulehduksesta mut tuli vaan pahempana itellä takaisin. Löysin syyn 2015, herkkänä ihmisenä koko energiatouhu oli viedä mut hautaan kun tajusin mitkä jutut siinä takana vaikuttaa. Oon aistiherkkä ja vaistoon jopa fyysisellä tasolla sairauksina yms. Tai outoina kipuina, olotiloina yms. Ympäröivää maailmaa ja tota energiamaailmaakin eli voin omalta kohdaltani sanoa. Ne on samoja voimia siinä takana jotka vaikuttaa idän ja aasian uskonnoissa "kundaliinienergiaksi" sanotaan näin ymmärtävämmissä piireissä, ne on siis samoja jotka vaikuttaa esim. "Energiahörhöjen" henkiparannuksessa ja esim. Spiritismissä, idän taistelulajeissa sekä joogassa eikä niiden kanssa ole leikkimistä missään oloissa. Paras kun ei usko ollenkaan...

      Koin itse "heräämisen" asiaan 2015 kun mua piinasi 2vk "jokin" kaikkialla mihin menin. Saatiin ääniäkin nauhalle ja kavereita todistamaan outoja hajuja ja paksujen kynttilänjalkojen hajoamista yms. Yms.

      Mut sain elämäni takaisin parempana kun (kuukauden sitä piinaa kesti, sitten oli niitä kausia jolloin mikään henkien häiriköinti ei ollut näkyvää, eli koski vaan sisäisestija polvet hajosivat ja mieli painui alas ja tuli outoja pelkotiloja joita ei ollut ennen ollut) paikallisessa helluntaiherätyksessä. Ja tulin uskoon kotona raamattua lukiessa tästä syystä. Siispä voin entisenä energiaparantajana sanoa että Jeesus ON tosissaan ainoa oikee parantaja eikä meidän pidä sekaantua noihin juttuihin. Sain kokemuksista tietää kun sain poikkeuksellisen yliherkkyyden että sekä taivas että helvetti ovat todellisia ja tää maanpäällisyys on vain pieni raapaisu pintaa mitä tapahtuu elämän aikana.

      Olen nykyään Jeesuksen armosta parantaja joka toimii rukouksen voimalla. Mut minä en paranna yhtikäs ketään - Jumala oikeesti sen tekee. Polveni ovat parantuneet tulehduksesta ja voin taas vuosien jälkeen kävellä! Mikä ilo ja rauha siitä seuraa kun kuuntelee Jumalaa en oo tällasta rakkaudentuntua kokenut edes henkiparannusvuosieni aikana ja sitä juuri etsin :) Ottakaa selvää miten pääsette kivuistanne ja kävelkää paikalliseen vapaaseurakuntaan tai helluntaiseurakuntaan, siellä Jumala todella toimii vaikkakin mediassa paljon väärää tietoa siitä ollut.....

      Rukoilen jo nyt että Jumala parantaisi(edellyttää uskoa Jeesukseen ja Häneb tekoihinsa) ja eheyttäisi sydämeltä ihan KAIKKIA jotka tätä lukevat ja Siunaisi myös kaikkia energiaparantajia löytämään todellisen lähteen parannukseen ja eheytymiseen ja pitkä aikaisen avun...

      Kiitän joka päivästä Häntä jotka saan elää vapaana...

      Tämä asia on myös mun sydämellä siksi että henkiparantajat ja heidän asiakkaansa on mun sydäntä lähellä koska olen itse ollut sekä energiaparantaja sekä potilas. Jokainen sydämessään HALUAA sekä parantua että parantaa ja auttaa, siihen nähden olemme vaan ihan jokainen suuren valheen loukkuun jääneet tässä asiassa...

      Paranemisia ja tienlöytämisiä :)

      T: Anu159

      • Anonyymi

        Taas yksi huijari lisää


    • Lintucryz

      Siis lisään toki että myös lääketiede on Jumalan antamaan apua ja sitä tulee ehdottomasti kunnioittaa kaikissa määrin... Mun mielestä siis ei vaan saisi hyväksyä näitä hoitoja lääketieteen rinnalla varteenotettavina keinoina kun olen itse aiemmin usuin menetelmää itse käyttänyt vuosia ja huomasin tulleeni huijatuksi....
      T:Anu159

      • mitenlienee

        Voisiko Jumala käyttää lääketiedettä ruoskanaan? Lääkkeistä joka tapauksessa sairastutaan enemmän kuin mistään muusta, enemmän kuin huumausaineista ja noista on jopa vaikeampi vieroittautua kuin perinteisemmistä hallusinaatioista. Oletko nyt aivan varma kaikinpuolisesta kunnioituksesi kohteesta, etkä epäröi lainkaan?

        Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Näin siis pyhässä kirjassa. Kysyttäessä voisiko Jumala vielä nykyisinkin parantaa ihmisen piispakin päätyi toteamaan, että lääketieteen kautta Jumalakin toimii. Entäs se vastakkainen voima, keihin mahtanee sitoutua vai toiminneeko jo enemmän oma-alotteisesti?


      • Anonyymi
        mitenlienee kirjoitti:

        Voisiko Jumala käyttää lääketiedettä ruoskanaan? Lääkkeistä joka tapauksessa sairastutaan enemmän kuin mistään muusta, enemmän kuin huumausaineista ja noista on jopa vaikeampi vieroittautua kuin perinteisemmistä hallusinaatioista. Oletko nyt aivan varma kaikinpuolisesta kunnioituksesi kohteesta, etkä epäröi lainkaan?

        Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Näin siis pyhässä kirjassa. Kysyttäessä voisiko Jumala vielä nykyisinkin parantaa ihmisen piispakin päätyi toteamaan, että lääketieteen kautta Jumalakin toimii. Entäs se vastakkainen voima, keihin mahtanee sitoutua vai toiminneeko jo enemmän oma-alotteisesti?

        Minä uskon ainoastaan lääkärin apuun ei kai kukaan usko oikeesti johonkin enengiahoitohin


      • Anonyymi
        mitenlienee kirjoitti:

        Voisiko Jumala käyttää lääketiedettä ruoskanaan? Lääkkeistä joka tapauksessa sairastutaan enemmän kuin mistään muusta, enemmän kuin huumausaineista ja noista on jopa vaikeampi vieroittautua kuin perinteisemmistä hallusinaatioista. Oletko nyt aivan varma kaikinpuolisesta kunnioituksesi kohteesta, etkä epäröi lainkaan?

        Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Näin siis pyhässä kirjassa. Kysyttäessä voisiko Jumala vielä nykyisinkin parantaa ihmisen piispakin päätyi toteamaan, että lääketieteen kautta Jumalakin toimii. Entäs se vastakkainen voima, keihin mahtanee sitoutua vai toiminneeko jo enemmän oma-alotteisesti?

        Kysyn vaa kuinkahan,paljon se jumala on parantanut syöpä lapsia jos lapsi on parantunut syövästä tai muusta sairaudesta sen on parantanut lääkäri ei jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon ainoastaan lääkärin apuun ei kai kukaan usko oikeesti johonkin enengiahoitohin

        👍👍👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia energiahoitajista, monen yrittäjän/ "parantajan" toiminta ei todellisuudessa kestä päivänvaloa, olen havainnut niin paljon asiakkaiden manipulointia, valehtelua sekä henkistä väkivaltaa, joka verhoutuu näihin palveluihin hyvin monilla tavoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe