Sähköjohdot

???

Olen asentamassa kerrostalo asuntoon kattopaneeleita ja sitä varten tarvitsee kattoon kiinnittää koolauspuut.

Kiinnostaisi tietää että mistä tiedän missä katossa menee sähköjohdot? kun ei uskalla ruveta sattuman varaisesti poraamaan.

Minulla on sähköpiirrustukset ja tiedän suunniilleen että missä niitä menee, mutta SUUNNILLEEN! olisi mukavempaa jos tietäisi edes vähän peremmin...

9

5289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvata

että ne menee kytkimelle tai jakorasialle aika suoraan.

• ???

Niin kai se on sitten arvattava... pelkästään jo olohuoneen kattoonkun tulee jo n.50 reikää niin melkoista arvausleikkiä saa harrastaa :D

• sksölkölfgdd
        ??? kirjoitti:

Niin kai se on sitten arvattava... pelkästään jo olohuoneen kattoonkun tulee jo n.50 reikää niin melkoista arvausleikkiä saa harrastaa :D

osuu jos osuu sitten korjataan. Ei niitä mistään tiedä.

Itse asensin joskus viitisen vuotta sitten asuntoon valkolakatun panelikaton ja iskin noin 200 5x60 ruuvia kattoon rimoja pitämään ja vielä kaikki on toiminut vieläkin.

jotkut pistävät liimamassalla ruoteet kiinni. Jos on täysin suora katto niin mikäettei. Kyllä nykyisillä liimamassoilla pysyy kun asennusvaiheessa kiilaa kunnolla

• poraisi
        ??? kirjoitti:

valopisteeltä suoraan ovelle päin noin 500 mm leveälle kaistalle, siellä se johto on.

• pois

Suoraan se putki menee. Muoviputki?
        Ota virta pois kattovalosta.
        Jos pora osuu putkeen, niin vedä pora pois, kokeile että poppa palaa edelleen ja poraa uusi reikä muutaman sentin päähän.
        Jos johto menisi poikki, joka on hyvin epätodennäköistä, niin sitten on vedettävä uusi johto tilalle.

• tuskin johdot vaurioituu

Onhan niitä mittareita millä voi pakkallistaa johtoja rakenteesta.

Mutta ei se johto todennäköisesti vaurioidu, vaikka onnistuisti osumaan siihen. Johto väistää ruuvia. Kokeile vaikka porata levun läpi irrallaan olevaan johtoo, tuskin saat ruuvi uppoamaan johtoon vaikka yrittäisit.

• Rince

eli aika turvallista porata. Paitsi jos joku on on vetänyt MMJ:tä ilman putkea... tuskin betonin sisään kuitenkaan.

• >jt<
        Rince kirjoitti:

eli aika turvallista porata. Paitsi jos joku on on vetänyt MMJ:tä ilman putkea... tuskin betonin sisään kuitenkaan.

niiden koolinkien kiinnityksessä.. vaikee sieltä on kaapeleita löytää.. kun käyttää standardi mittää reijityksessä. ja maalaisjärki on ihan sallittua.. :)

• aggragr

Tosta vaan sanoi Tsaikovski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe