"Takorautakamerat"

Silloin ennen...

5

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieläkin

kuvata vaikka kenkäaatikolla.
      ei kai se sua haittaa jos mulla on modernimmat vempeleet?

• mua haittaa jos sulla on modernimmat vempeleet.
        Mutta sun lapsia se voi haitata ja kovasti. Kun niillä ei oo kuvia omasta lapsuudesta Vai kuinka meinaat että ne kuvat säilyy ja saadaan auki vielä sadanvuoden päästä . Yksi keino on säilyttää tietokoneohjema jolla ne on tehty . Mulla ollut tietokone vuodesta -91 en saa auki nykyisillä tieto koneilla sen aikaisia tiedostoja siis vuodelta 1991.
        Mutta vanhanaikaisella kameralla kuvattu kuva isoisän kuva ensimmäisestä maailmansodasta on niin hyvässä kunnossa kun olis eilen studiosta tullut

• meikäläinenkin

palaan kuvailemaan aina yhä uudestaan Leica ja Hasselblad-järjestelmilläni, kun digivehkeillä pelaaminen rupeaa tympäisemään (ja usein rupeaa). En tiedä mistä syystä, mutta näin vain on. Ei mulla mitään modernia tekniikkaa vastaan ole, mutta kun kuvaa tuollaisella "patarautakameralla", niin on siinä vain valokuvan ottamisen ja tekemisen tuntuma.

• ostin vuosi sitten digi- kamaran makso noin 350 € opettelin käyttämään ja kuvasin vanhasta tottumulsesta 12 ruutua filmasin yhden pätkän jalustalta loistava laatu. Ei vaan kiinnostanut annoin kameran vaimolle . Ja otin esiin ammattimiehen laitteet Mamiya c 330 prof. Kowa-super 6x6, käyttöön tuli kans IFF- S2 13cm x18 cm suurennus-kone paino 140 kg korkeus 2m30cm
        Näillä pärjään loistavasti . Ja niistä jää jälkiä että on joskus valokuvattu, Digikameralla ottettujen kuvien jäljet on niin ohuet että katoavat nopeasti. Muuten kyllä hieno keksintö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3123
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      740
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      733
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      600
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      587
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      581
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      19
      520
    8. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      511
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      509
    10. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      495
    Aihe