No huh huh! Hyvän ruuan ystävänä, ja taitavana kotikokkina, olen niin minä, kuin moni muukin, joutunut pettymään karvaasti paikallisen Hullu Kissa -ruokaravintolan tasoon. Tai siis sen puutteeseen. Ruoka on sanalla sanoen pahaa ja ravintolasta lähtee ruokailun jälkeen kiukkuisena ja pettyneenä.
Kyseisessä ravintolassa tarjoillaan annoksia, jotka maistuvat teolliselta puolivalmisteelta; toisin sanoen ruuat vaikuttavat siltä, että ne valmistetaan hyvin pitkälti valmiseineksistä. Esimerkiksi kastikkeiden maku on jopa vastenmielisen teollinen -puhtaat raaka-aineet ja raikkaat maut loistavat poissaolollaan. Muuten kelvollisen kala-aterian "kruunaa" surullinen kastike ja läjä pakasteen aarteita eli herne-maissi-porkkana -seosta. Mikä makuelämys!
Tex-mex -pöytä on pullollaan tavaratalon pakastealtaasta tuttuja rasva/jauho -klönttejä ja edelleen teollisia kastikkeita. Eikö tulisi jopa halvemmaksi valmistaa ruoka ihan ITSE oikeasti laadukkaista raaka-aineista, kuin ostaa ko. tuotteet valmiina? Mutta jos taidot eivät riitä ruuan valmistukseen, niin eihän sille mitään voi... Miten olisi alan vaihto?
Henkilökohtaisena kokemuksena todettakoon, että kolmas kerta toden sanoo. Olen joka kerta seurueeni kanssa valinnut listalta uuden ruoan siinä toivossa, että jospa edellisellä kerralla olikin vain harvinaisen huono tuuri. Vaan näin ei valitettavasti ole. Joka kerta ruoka on ollut luokattoman kehnoa, ja annoksesta on pystynyt syömään nälkäisenäkin korkeintaan 2/3. On sääli, että miljööltään ja sijainniltaan ihan ok ravintola ei pysty panostamaan enempää ruuan laatuun. Miksi ei?
Onneksi täältä löytyy kuitenkin kaksi todellista valopilkkua: kesäravintola (olisipa auki muinakin vuodenaikoina!) Pavis ja kahvila Vinkel. Paviksessa ruoka on todella maittavaa ja taidolla tehtyä, palvelu asiantuntevaa ja ympäristö viehättävä. Samaa voi sanoa Vinkelistä. Vinkel on tämän pysähtyneen pikkukaupungin lämmin sydän :) Kiitos siitä!
Paikallinen A la Carte-ravintola
Pettyneet ruokailijat
3
897
Vastaukset
- Kaskisiin
mutta kanaa ei kannata tilata
- krstadby
Vaasaan asti vain niin ei tarvi pettyä
- mammu
Niin, paikalla olisi mahdollisuuksia vaan taidoissa puutteita. Olen monta kertaa nolostuneena joutunut toteamaan, ettei vieraita uskalla viedä sinne. Paikan siisteydessäkin on toivomisen varaa. Viini tarjotaan joskus kuohuvana ja olut ilman vaahtoa.
Vinkeliin on ilo viedä kahvivieras ja myös työlounastapaaminen on helppo järjestää. Laatu ja palvelu kohdallaan, mukava miljöö ja paikka siivotaan säännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1683835Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä163831Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk152918Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst211391Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk421050- 811033
- 1141033
- 64970
- 162969
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk5885