Paikallinen A la Carte-ravintola

Pettyneet ruokailijat

No huh huh! Hyvän ruuan ystävänä, ja taitavana kotikokkina, olen niin minä, kuin moni muukin, joutunut pettymään karvaasti paikallisen Hullu Kissa -ruokaravintolan tasoon. Tai siis sen puutteeseen. Ruoka on sanalla sanoen pahaa ja ravintolasta lähtee ruokailun jälkeen kiukkuisena ja pettyneenä.

Kyseisessä ravintolassa tarjoillaan annoksia, jotka maistuvat teolliselta puolivalmisteelta; toisin sanoen ruuat vaikuttavat siltä, että ne valmistetaan hyvin pitkälti valmiseineksistä. Esimerkiksi kastikkeiden maku on jopa vastenmielisen teollinen -puhtaat raaka-aineet ja raikkaat maut loistavat poissaolollaan. Muuten kelvollisen kala-aterian "kruunaa" surullinen kastike ja läjä pakasteen aarteita eli herne-maissi-porkkana -seosta. Mikä makuelämys!

Tex-mex -pöytä on pullollaan tavaratalon pakastealtaasta tuttuja rasva/jauho -klönttejä ja edelleen teollisia kastikkeita. Eikö tulisi jopa halvemmaksi valmistaa ruoka ihan ITSE oikeasti laadukkaista raaka-aineista, kuin ostaa ko. tuotteet valmiina? Mutta jos taidot eivät riitä ruuan valmistukseen, niin eihän sille mitään voi... Miten olisi alan vaihto?

Henkilökohtaisena kokemuksena todettakoon, että kolmas kerta toden sanoo. Olen joka kerta seurueeni kanssa valinnut listalta uuden ruoan siinä toivossa, että jospa edellisellä kerralla olikin vain harvinaisen huono tuuri. Vaan näin ei valitettavasti ole. Joka kerta ruoka on ollut luokattoman kehnoa, ja annoksesta on pystynyt syömään nälkäisenäkin korkeintaan 2/3. On sääli, että miljööltään ja sijainniltaan ihan ok ravintola ei pysty panostamaan enempää ruuan laatuun. Miksi ei?

Onneksi täältä löytyy kuitenkin kaksi todellista valopilkkua: kesäravintola (olisipa auki muinakin vuodenaikoina!) Pavis ja kahvila Vinkel. Paviksessa ruoka on todella maittavaa ja taidolla tehtyä, palvelu asiantuntevaa ja ympäristö viehättävä. Samaa voi sanoa Vinkelistä. Vinkel on tämän pysähtyneen pikkukaupungin lämmin sydän :) Kiitos siitä!

3

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaskisiin

      mutta kanaa ei kannata tilata

      • krstadby

        Vaasaan asti vain niin ei tarvi pettyä


    • mammu

      Niin, paikalla olisi mahdollisuuksia vaan taidoissa puutteita. Olen monta kertaa nolostuneena joutunut toteamaan, ettei vieraita uskalla viedä sinne. Paikan siisteydessäkin on toivomisen varaa. Viini tarjotaan joskus kuohuvana ja olut ilman vaahtoa.

      Vinkeliin on ilo viedä kahvivieras ja myös työlounastapaaminen on helppo järjestää. Laatu ja palvelu kohdallaan, mukava miljöö ja paikka siivotaan säännöllisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe