Paikallinen A la Carte-ravintola

Pettyneet ruokailijat

No huh huh! Hyvän ruuan ystävänä, ja taitavana kotikokkina, olen niin minä, kuin moni muukin, joutunut pettymään karvaasti paikallisen Hullu Kissa -ruokaravintolan tasoon. Tai siis sen puutteeseen. Ruoka on sanalla sanoen pahaa ja ravintolasta lähtee ruokailun jälkeen kiukkuisena ja pettyneenä.

Kyseisessä ravintolassa tarjoillaan annoksia, jotka maistuvat teolliselta puolivalmisteelta; toisin sanoen ruuat vaikuttavat siltä, että ne valmistetaan hyvin pitkälti valmiseineksistä. Esimerkiksi kastikkeiden maku on jopa vastenmielisen teollinen -puhtaat raaka-aineet ja raikkaat maut loistavat poissaolollaan. Muuten kelvollisen kala-aterian "kruunaa" surullinen kastike ja läjä pakasteen aarteita eli herne-maissi-porkkana -seosta. Mikä makuelämys!

Tex-mex -pöytä on pullollaan tavaratalon pakastealtaasta tuttuja rasva/jauho -klönttejä ja edelleen teollisia kastikkeita. Eikö tulisi jopa halvemmaksi valmistaa ruoka ihan ITSE oikeasti laadukkaista raaka-aineista, kuin ostaa ko. tuotteet valmiina? Mutta jos taidot eivät riitä ruuan valmistukseen, niin eihän sille mitään voi... Miten olisi alan vaihto?

Henkilökohtaisena kokemuksena todettakoon, että kolmas kerta toden sanoo. Olen joka kerta seurueeni kanssa valinnut listalta uuden ruoan siinä toivossa, että jospa edellisellä kerralla olikin vain harvinaisen huono tuuri. Vaan näin ei valitettavasti ole. Joka kerta ruoka on ollut luokattoman kehnoa, ja annoksesta on pystynyt syömään nälkäisenäkin korkeintaan 2/3. On sääli, että miljööltään ja sijainniltaan ihan ok ravintola ei pysty panostamaan enempää ruuan laatuun. Miksi ei?

Onneksi täältä löytyy kuitenkin kaksi todellista valopilkkua: kesäravintola (olisipa auki muinakin vuodenaikoina!) Pavis ja kahvila Vinkel. Paviksessa ruoka on todella maittavaa ja taidolla tehtyä, palvelu asiantuntevaa ja ympäristö viehättävä. Samaa voi sanoa Vinkelistä. Vinkel on tämän pysähtyneen pikkukaupungin lämmin sydän :) Kiitos siitä!

3

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaskisiin

mutta kanaa ei kannata tilata

• krstadby

Vaasaan asti vain niin ei tarvi pettyä

• mammu

Niin, paikalla olisi mahdollisuuksia vaan taidoissa puutteita. Olen monta kertaa nolostuneena joutunut toteamaan, ettei vieraita uskalla viedä sinne. Paikan siisteydessäkin on toivomisen varaa. Viini tarjotaan joskus kuohuvana ja olut ilman vaahtoa.

Vinkeliin on ilo viedä kahvivieras ja myös työlounastapaaminen on helppo järjestää. Laatu ja palvelu kohdallaan, mukava miljöö ja paikka siivotaan säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      115
      10253
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5020
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2191
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2048
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1904
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      981
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      973
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      967
    Aihe