dogin

lihotuskuuri!

Meillä reilu 2 vuotias uros doggi, joka on tullut toisesta avioeroperheestä jokin aika sitten meille. Koira laihtui(varmaankin elämäntilanteen muutoksesta)jonkin verran meillä olo ajan alkuaikana.Nyt pitäisi saada paino takaisin nousemaan ja massaa kunnolla päälle.Mikäköhän olisi parasta "lihotusruokaa"?Onko muuta vaihtoehtoa kuin eläinkaupan tyrnät ruuat?Voiko esim jollain kotiruualla saada massaa lisää??? Tällä hetkellä annan 15dl 2Xpäivässä.Sekotettuna koiran kuivamuonaa/kotiruuan tähteet/jauhelihaa.Saisiko tavallisista ruokakaupoista jotain kuivamuonaa millä saisi koiraan massaa vai pitääkö kääntyä eläinkaupan puolelle?

4

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuh

      Massaa tulee ajallaan ei ruokinnalla! Ts siis tottakai hyvä perusruoka pohjalla mutta ei ruualla varsinaisesti massaa saa..

      Hyvä perusruoka kaksi vuotiselle ja varmaan sais olla vahvempaa mitä teillä nyt on jos sitä menee 15dlx2.. ja tuon kokoisen ruokamäärän jakaisin kyllä ainakin kolmeen ruokintaan.

      Mitä teillä nyt syötetään? rasva ja prot arvot?

      • lihotuskuuri!

        Tällä hetkellä koira saa samaa, mitä on edellisessäkin perheessä syönyt, eli Friskies kuivamuonaa, jossa on raakaprotskua 25% ja raakarasvaa 10%.Miltä kuulostaa? Itse kun en oikein tiedä mikä olisi hyvä määrä protskuja ja rasvaa "lihotusaikana".Oon kanssa samaa mieltä, että tää ruokamäärä tuntuu jo isolta, mutta ehkä siinä on sekin, että koira ei aina tätä määrää syö vaan jättää välillä ruuan väliin nyt oon kyllä koittanut saada sen meneen keinolla millä hyvänsä, sekotan vaikka sitä jauhelihaa joka ruokaan, jotta se sen söisi...Dogin paino oli nyt elänlääkärissä vaivaset 59kg, mikä minusta on ainakin aika vähän tuntuisesti! :( onko jauheliha hyvä antaa raakana?


      • eläinkauppaan
        lihotuskuuri! kirjoitti:

        Tällä hetkellä koira saa samaa, mitä on edellisessäkin perheessä syönyt, eli Friskies kuivamuonaa, jossa on raakaprotskua 25% ja raakarasvaa 10%.Miltä kuulostaa? Itse kun en oikein tiedä mikä olisi hyvä määrä protskuja ja rasvaa "lihotusaikana".Oon kanssa samaa mieltä, että tää ruokamäärä tuntuu jo isolta, mutta ehkä siinä on sekin, että koira ei aina tätä määrää syö vaan jättää välillä ruuan väliin nyt oon kyllä koittanut saada sen meneen keinolla millä hyvänsä, sekotan vaikka sitä jauhelihaa joka ruokaan, jotta se sen söisi...Dogin paino oli nyt elänlääkärissä vaivaset 59kg, mikä minusta on ainakin aika vähän tuntuisesti! :( onko jauheliha hyvä antaa raakana?

        Kannattaa kokeilla Royal Caninin tanskandoggi ruokaa... tai muuta royalin tms. sapuskaa, voi olla että koirasi käyttää paremmin hyödyksi...


      • tuollaiset
        eläinkauppaan kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla Royal Caninin tanskandoggi ruokaa... tai muuta royalin tms. sapuskaa, voi olla että koirasi käyttää paremmin hyödyksi...

        markettiruuat usein läpipaskotavaraa että sen vuoksi ei välttämättä liho! Kyllä esim 8dl riittää lihottamaan jos on laadukasta ruokaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe