Hei,
Oon menossa pian vatsan tähystykseen, mutta kysyisin kuitenkin jo täältä.
Eli mulla on jo ollut pitkään, ainakin vuoden, vatsa todella turvoksissa (näyttää kuin olisin loppuvaiheilla raskaana), ilmavaivoja päivittäin ja paljon, alavatsaa polttaa ja ylävatsaan sattuu. Tosin ripulia tai laihtumista ei ole ollut, ennemminkin ummetusta. Röyhtäilyä on myös paljon.
Lääkäri epäili keliakiaa, toisaalta olisi helpotus, itse epäilen jotain paljon pahempaa. Miltä kuulostaa nämä oireeni?
Keliakiaa tämä?
3
1317
Vastaukset 3
- sama juttu
samanlaisia oireita. Vatsa ei toiminut, se oli vähänkin syömisen jälkeen paisuksissa, anemia, väsymys. Herpestä ja aftoja suussa. Olin kalpea ja masentunut. Olen lukenut että moni laihtuu, mutta minä lihoin. Vaikka kuinka yritin syödä ruisleipää ja puuroa, että vatsa toimisi, niin tietenkin olo oli vielä kurjempi. Ihanaa, että syy selvisi, senverran parempi on oloni nyt, 11 dieettikuukauden jälkeen!
- en laih...
En laihtunut jos en lihonutkaan vatsa toimi normaalisti.Jatkuva väsymys oli ja ylä-maha kipu.
- tyypillisiä
Keliakiaan todellakin kuuluu suun limakalvovaivaa ja nimenomaan aftoja. Niistä pääsee yleensä eroon, kun ruokavalio muuttuu.
Jos esim. nuorella iällä alkaa olla em. vaivoja usein, kannattaa asia tutkituttaa. Kuuluneeko nuo herpes ongelmat samaan limakalvovaivaan, kuulostaisi loogiselta. Ei varmaan keliakin takia, mutta sen seurauksena kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1132341Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???301157- 106953
- 71942
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha611912- 48855
- 85790
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 70666
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31666