etelä saksa.

kokemuksia!

Olen menossa ekakertaa eteläsaksaan serkkuni luokse. Onko kenelläkään kokemuksia, mitä nähtävyyksiä ja elämyksiä olisi tarjolla. Serkkuni on vain määräaikaisella työkeikalla, joten ei ole ehtinyt tutustumaan matkailutarjontaan.

7

2591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

      Etelä-Saksa on melko laaja alue, joten tarkentaisitko vähän, mihin olet menossa. Ja kuinka pitkiä matkoja ja millä kulkupelillä sinulla on tarkoitus liikkua?

      • lennän

        zyrihiin. määränpääni on konstanz. schwarzwald lienee lähialuetta. Onko kauniita luontokohteita tai erikoisia elämyksiä? olen julkisten kulkuvälineiden varassa. olisikohan mahdollista päästä esim. opastetuille ryhmämatkoille.
        ummikko.


      • tarkennus

        aikaa minulla ei ole montaa päivää, joten päivämatkoihin on tyytyminen.


      • Gute Reise!
        tarkennus kirjoitti:

        aikaa minulla ei ole montaa päivää, joten päivämatkoihin on tyytyminen.

        Konstanzhan sijaitsee Bodenseen rannalla ja järveä pääsee ristiin rastiin laivoilla. Järven rannalla on viehättäviä kaupunkeja, mm. Lindau, jonka keskusta on Bodenseen saarella sekä Itävallan puolella sijaitseva Bregenz. Järven Konstanzin puoleisessa päässä on myös upea kukkasaari Mainau.

        Ai juu, mainitsitkohan, mihin aikaan vuodesta olet menossa? Äskeistä kirjoittaessani olin ajatuksissani kesäajassa.

        Lähellä Konstanzia Sveitsin puolella löytyy esim. Schaffhausen, jossa ovat Rein-joen suurimmat putoukset.

        Ainakin Lindausta käsin, ja varmaan Konstanzistakin, järjestetään valmiita eripituisia bussiretkiä, kesäaikaan varmaankin enemmän kuin talvella.


      • vinkeistä
        Gute Reise! kirjoitti:

        Konstanzhan sijaitsee Bodenseen rannalla ja järveä pääsee ristiin rastiin laivoilla. Järven rannalla on viehättäviä kaupunkeja, mm. Lindau, jonka keskusta on Bodenseen saarella sekä Itävallan puolella sijaitseva Bregenz. Järven Konstanzin puoleisessa päässä on myös upea kukkasaari Mainau.

        Ai juu, mainitsitkohan, mihin aikaan vuodesta olet menossa? Äskeistä kirjoittaessani olin ajatuksissani kesäajassa.

        Lähellä Konstanzia Sveitsin puolella löytyy esim. Schaffhausen, jossa ovat Rein-joen suurimmat putoukset.

        Ainakin Lindausta käsin, ja varmaan Konstanzistakin, järjestetään valmiita eripituisia bussiretkiä, kesäaikaan varmaankin enemmän kuin talvella.

        talvilomareissu on kysymyksessä, joten rajoittaa tietysti aikatavalla. putouksia varmasti voi ihailla talvellakin, joten sinne ehkä ainakin suunistan. olen jostain lukenut kuumista lähteistä ja kylpylöistä, mutta olen unohtanut paikan nimet.


      • nipottaja
        vinkeistä kirjoitti:

        talvilomareissu on kysymyksessä, joten rajoittaa tietysti aikatavalla. putouksia varmasti voi ihailla talvellakin, joten sinne ehkä ainakin suunistan. olen jostain lukenut kuumista lähteistä ja kylpylöistä, mutta olen unohtanut paikan nimet.

        Asuin siellä 15 vuotta ja opastin myös turisteja..

        Kohteita:
        Konstanz
        Marienschlucht
        Reichenaun saari
        Schaffhausenin putoukset (Sveitsissä, mene etelänpuoleiselle rannalle, Laufenin linnan kautta)
        Stein am Rhein (Sveitsissä)
        Schwarzwald, mutta vain ehkä, koska aikasi on rajoitettu
        Meersburg
        Überlingen
        Weingarten/Ravensburg
        Birnaun kirkko
        Lindau
        Mainaun saari (keväällä, kesällä ja syksyllä)
        Bregenz - siellä Pfänder
        ja lisäksi retki Säntikselle.
        Laivat eivät kulje talvella.


      • Matkajussi
        lennän kirjoitti:

        zyrihiin. määränpääni on konstanz. schwarzwald lienee lähialuetta. Onko kauniita luontokohteita tai erikoisia elämyksiä? olen julkisten kulkuvälineiden varassa. olisikohan mahdollista päästä esim. opastetuille ryhmämatkoille.
        ummikko.

        Jos olet määränpäässä vain muutaman päivän, älä reissaa siellä liikaa. Sinuna jäisin Konstanziin ja tekisin pikku retkiä lähistolle. Käy vaikka kävellen Sveitsin puolella, sillä sielläkin riittää nähtävää. Jos nyt jonnekin kauemmaksi haluat ehdottomasti mennä, aja junalla Schwarzwaldiin, esim. Freudenstadtiin. Sen asemakahvilassa on ystävällinen myyjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe