Heippa! Eli siis päätin täs kolme päivää sitte, että
elän ne päivät vaan vedellä sen normaalinalle 500kcal per päivä ja eilen oli tosi huono-olo ja söin kaks lautasellista mysliä. Noh, päätin sitte eile et jos mun paino on noussu jatkan tota mutta JOS se olisi sama ku alotin ni rupeen opettelee syömään kunnolla! Ja paino oli laskenu kilon.
Ei helvetti, pään sisällä ääni sanoo et mun kannaattaa jatkaa vesilinjalla mutta toisaalta HALUAN opetella syömään terveellisesti! Tää kierre on niin vituttava, mä oikeesti luulin että tätä pystyy hallita..:( Mutta rly, kannattaisko mun nyt kuitenkin yrittää syödä terveellisesti? Aamupala, välipala, lounas jne..? Pelottaa vaa hirveesti et jos niin teen ni painoki nousee!
Kiitos kauheesti jos joku vaivautuu vastaamaan...
What should I do?
12
840
Vastaukset
- ...jopa...
...kolme seuraavaa päivää*
- .....
Mä oon kanssa tossa kierteessä ollut moniamonia kertoja, suosittelen tietenkin ehdottomasti terveellisesti syöntiä! Jos olet jo pitkään elänyt vähillä kaloreilla niin tottakai painosi aluksi nousee joten aloita vähän kerrallaan ja terveellisesti syöden. Jos mahdollista kertoa jollekkin jolta saat tukea niin ehdottomasti suosittelen, yksin kaikesta on niin vaikea päästä eroon jopa mahdoton ja sortumisen riski on suuri mutta paljon tsemppiä, toivottavasti pystyt siihen! :)
- billiee
sun kannattaa opetella syömään terveellisesti. ja niinku jo edellinen sanoi niin se paino kyllä nousee hetkellisesti, mutta tasaantuu sitten kun oot saanu rytmistä kiinni. kokeile opetella syömään vaikka startilla (Start
Aamiainen:
2dl puuroa
1 viipale leipää
2dl maitoa/piimää/viiliä/jogurttia
3g margariinia
kasviksia
Lounas:
2perunaa/2dl sosetta/2dl riisiä/2dl makaronia
½dl lisäkekastiketta
4 jauhelihapyörykkää/2 pihviä/2kasvispihviä/100g kalaa/3 nakkia/100g broileria/2dl lihakastiketta/3dl kasviskastiketta
kasviksia
salaattia 10g salaattikastiketta
2dl maito/piimää
1 viipale leipää
3g margariinia
Välipala:
jäätelöpikari/makuviili/rahkavaahto/leivonnainen/vanukas
Päivällinen:
3dl keittoa tai 2dl laatikkoa
kasviksia
keiton kanssa 2 viipaletta leipää, laatikon kanssa 1 viipale leipää
6g margariinia
2dl maitoa/piimää
1½dl rahakaa tai vispipuuroa/2dl kiisseliä/jäätelöpikari/4 lettua hilloa
Iltapala:
2 viipaletta leipää
1 viipale juustoa tai leikkelettä
6g margariinia
2dl maito/piimää/jogurttia/viiliä
kasviksia
lisäksi 3 hedelmää) tolla syömishäiriöiset opettelee syömään esim. lapparissa.- noin paljon...?!?!
*olen ihan äimänä*
mähän olen menettänyt sitten ihan kokonaan käsityksen normaalista ruokamäärästä...
jo toi aamupalan koko tarkottais mulle ahmimista. ehkä mä sittenkin tartten apua mun syömiseni kanssa... luulin syöväni jo normaalisti.
- oopbs
jos syöt terveellisesti ja monipuolisesti, sopivin aikavälein, yleensä kun syö kuitupitoista ilmaa laskee mahasta, eikä kuitu lihota, siinä ei ole energiaa ja se sitoo nestettä. Mitä kaemmin olet syömättä, ne tulevat takaisin kaksin kerroin.Hyvällä syömisellä ja yhden päivän herkuttelulla joka kiihdyttää aineenvaihduntaa :)
- aloittaja...
Onpas tullut kauheasti vastauksia! Joo, en kyllä uskalla kertoa kenellekkään toiminnastani.. Aikoja sitten kerran kyllä lipsautin vahingossa liikaa informaatiota yhdelle ystävälleni ja sen jälkeen olen pyrkinyt välttelemään häntää..:/
Kiitos kauheasti kaikille vastauksista ja vielä suurempi kiitos tuosta startista! Saa edes jonkinlaisen kuvan, mitä normaali syöminen on. Tää on jatkunu aivan liian kauan. - billiee
aloittaja... kirjoitti:
Onpas tullut kauheasti vastauksia! Joo, en kyllä uskalla kertoa kenellekkään toiminnastani.. Aikoja sitten kerran kyllä lipsautin vahingossa liikaa informaatiota yhdelle ystävälleni ja sen jälkeen olen pyrkinyt välttelemään häntää..:/
Kiitos kauheasti kaikille vastauksista ja vielä suurempi kiitos tuosta startista! Saa edes jonkinlaisen kuvan, mitä normaali syöminen on. Tää on jatkunu aivan liian kauan.toi startti ei ole ihan normaalia, se on liian vähän normaalille ihmiselle, mut saa jotain suuntaa. eli ei ole paha vaikka söiskin enemmän kun siinä sanotaan !
- ......................
billiee kirjoitti:
toi startti ei ole ihan normaalia, se on liian vähän normaalille ihmiselle, mut saa jotain suuntaa. eli ei ole paha vaikka söiskin enemmän kun siinä sanotaan !
minä olen kyllä ihan normaali ihminen, enkä kärsi syömushäiriöstä. Mutta silti tuo ruokamäärä näyttää tosi paljolta. Tai ehkä mula opiskelijana ei vaan oo varaa ruokaan :) kotona käydessäni syön varmaan enemmän :)
- aloittaja
...................... kirjoitti:
minä olen kyllä ihan normaali ihminen, enkä kärsi syömushäiriöstä. Mutta silti tuo ruokamäärä näyttää tosi paljolta. Tai ehkä mula opiskelijana ei vaan oo varaa ruokaan :) kotona käydessäni syön varmaan enemmän :)
siis hui, tossahan on jo iha järkyttävä määrä ruokaa! :s
- billiee
aloittaja kirjoitti:
siis hui, tossahan on jo iha järkyttävä määrä ruokaa! :s
mutta tolla määrällä voi vielä paino laskea. Tosta seuraava ruokalista on advanced ja sitten tulee professional, joten..
kannattaa lukea täältä juttua http://www.syomishairioliitto.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1084 noista. - alottaja
billiee kirjoitti:
mutta tolla määrällä voi vielä paino laskea. Tosta seuraava ruokalista on advanced ja sitten tulee professional, joten..
kannattaa lukea täältä juttua http://www.syomishairioliitto.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1084 noista.pitääkin tutkia noi sivut.. Hmph, söin eilen normaalisti eikä paino ollu onneksi noussut! Mut nyt taas ahistaa ku pitäs mättää ruokaa naamaa... //:
Kiitos vastauksistasi..:)
- Alottaja
Ei tästä vittu mitään tuu! Jos syön ni syön liikaa ja nytki söin iha vitusti liikaa, äiti oli päättäny leipoo joulutorttuja! INHOAN ITTEENI. DDD'x
En syö mitään huomenna enkä ylihuomenna enkä sen jälkeenkään..! //':
Ihan turhaan ees yritän mitään, koska ei tästä mitään tuu.
Oon mursu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448