Aihe

PIC ohjelmointi

Nimetön

onko kukaan rakennellut tuommosta mikrobitin pic prommeria,?? itellä kirjoitus tyssää heti alkuunsa ilmoitukseen: virhe muistipaikan 0 kirjoituksessa.. tms..

osaako kukaan neuvoa?

6

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MBnetistä

Miksi PicProm pysähtyy virheilmoitukseen "Virhe muistipaikan 0 (0) ohjelmoinnissa"?

Tähän virheilmoitukseen voi olla useita syitä. Kontrolleri voi olla viallinen tai siinä voi olla muistin suojausbitti päällä. Yleisempää kuitenkin ovat ongelmat muistiin kirjoittamisessa. Jos PicPromia käytetään paristoilla, täytyy niissä olla riittävästi varausta jäljellä. Jotkut kontrollerit ovat hyvin tarkkoja oikeasta ohjelmointijännitteestä, joten laitteessa olevan zener-diodin D1 toiminta on syytä tarkistaa mittaamalla, että normaalitilassa nastassa 1 (nasta 4 16F84 -kontrollerissa) on 13 voltin jännite. Kontrollerit ovat herkkiä myös lähetettävän datan oikealle ajoitukselle. Windows-käyttöjärjestelmä aiheuttaa joissakin tapauksissa ohjelman toimintaan ylimääräisiä viiveitä, jolloin muistiinkirjoitus ei onnistu. Kannattaa yrittää käynnistää tietokone uudelleen niin, että käynnissä on ohjelmoinnin aikana mahdollisimman vähän muita prosesseja.

• jo katottu

joo ton oon lukenu ja koittanu.. onko kellään omakohtasia kokemuksia tosta laitteesta?

• LINUX ON PARAS

Polttolaite on ehjä...!
      Yrität luultavasti polttaa xp:llä(EI TOIMI)...Vaikka mitä säädät kokeiltu on..

xp:ssä suojattut portit"KUULOPUHETTA"

Kokeile win95:sta sillä saattaa toimia.

Linuxilla poltto onnistuu picprog ohjelmalla.
      (IC piiristä HEF40106BP pinnit 5 ja 6 taivuta ylös ettei ota kontaktia ja alle hyppylanka 5 ja 6 välille.

Poltan linuksilla... tuolla mikrobitin prommerilla
      halpa ja hyvä. Nuo jännite puheet on soopaa...

• Pic-mies

Kannattaakohan kyrsäillä itse jotain rimpuloita, kun valmiit ja varmasti toimivat eivät paljoa maksa? Ohjelmointilaitteet Picstart Plus ja vielä halvempi Pickit 2 ovat hyviä ja käteviä, tiedot löytyvät Microchipin sivuilta. Sieltä saa myös ilmaisen MPLAB-kehitysympäristösoftan. Ohjelmointilaitteetkin voi tilata sieltä, tai vaikka Farnellilta.

• valittee

Niin saa vielä in-circuit-debuggerin kaupan päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      281
      20120
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13992
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      10644
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      73
      7841
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      368
      4817