Teerve!
Kertokaapas kannattaako tuollaista Derbi senda r x-racea ostaa?
Mitä se menee vakiona ja onko paljonkin vikoja? En tiedä mopoista paljon mitään, ainakaan vielä.
Kertokaa kokemuksianne tuosta kyseisestä moposta ja olisi kiva jos pistäisitte ja - tuosta. Ja jos mahdollista niin ehdottaisitte samankaltaista, mutta jollain tavalla parempaa.
Derbi senda r x-race 2007
21
8369
Vastaukset
- asdasd123
Derbeissä on paljon sähkö vikoja ja muutenkin niitä tulee kokoaika vastaan. Osta cpi
- jggjgjgjgjf
Morjes, no sinuna en ostais x-racea, sillä se on laadultaa huonompi kuin x-treme. Luulen, että paljon vähemmän surua ja murehetta tulee kun ostat muutaman satasen kalliimman x-tremen kuin x-racen joka lahoaa käsiin. ps. kokemusta on.
Sähkövikoja ei ollut muutakuin sulake paloi ja sekin oli oma vika. Mutta stefat alkoivat melkein heti vuotaa ja kaikkea muuta pientä. Osta x-treme. Cpi:tä en suosittele sillä kaverilla ei ole muutakuin ongelmia ollut sen kanssa. Ja jos haluat virittää niin ehdottomasti derbi.- Derbiikkö
Siis en aijo pahemmin virittää mopoani. Paljonkohan nuo derbit siis kulkee ilman virejä?
Kaverilla oli sähkövikoja tuossa x-tremessä ja sulaketta poltti kokoajan mutta se oli jotain että johto oli litistynyt johkin väliin.
Mitäs nuo stefat on??
Entä olisiko jotain muita hyviä mopoja jotka vakiona menisivät suht lujaa ja ei olisi paljoakaan ongelmia niitten kansaa kun ei jaksaisi joka päivä korjailla. - DZFRBHZDNBZGNDZN
kova äijä x race ja x treme on sama paska eri katteissa :)
- ghm, ,cgjhm cgmn
kova äijä x race ja x treme on sama paska eri katteissa :)
- on ok vekotin
Kyllä derbit on ihan ok. Joissain yksilöissä on kuulemma sähkövikoja muttei varmasti mitään ylitsepääsemättömiä. Derbien kone on todella luotettava vakiokäytössä ja aika tehokaskin vakiona.
Jos aiot virittää mopoasi, suosittelen ennemmin Minarelli am 6- moottorilla varustettuja mopoja (tehokkaampia kuristamattomina) kuten riejut ja peugeotit. - derbi xtreme
kaikis derbeis on sähkövikoja joten älä IKINÄ osta derbiä :D:D osta honda
- tyytymätön
1/2-vuotta vanha seisoo nytkin tallissa eikä lähde käyntiin.
Käynnistysongelmien kanssa tapeltu koko talvi.
Huollosa suutinta isonnettu mutta ei auta.
Sähköjohdot huonosti asennettu. Ohjaustangon ympärillä napsahtelee poikki ääri asennoissa.
olis sittenkin pitänyt osataa se Rieju...- derbiiii
alussa mullaki oli käynnistys ongelmia derbin kans mut nyt o ajettu 1000 km ni tässä yks päivä käynnistin(seisonut 5kk) ja lähti laakista!
eikä oo mitään sähkövikoja ollu. Btw se on -06 vm - Eukkis
derbiiii kirjoitti:
alussa mullaki oli käynnistys ongelmia derbin kans mut nyt o ajettu 1000 km ni tässä yks päivä käynnistin(seisonut 5kk) ja lähti laakista!
eikä oo mitään sähkövikoja ollu. Btw se on -06 vmJos on käynnistys vikoja niin kannattaa vaihtaa isompi suutin joku 70-80 koska vakio suutin (68) on liian pieni
- derbi2004
Eukkis kirjoitti:
Jos on käynnistys vikoja niin kannattaa vaihtaa isompi suutin joku 70-80 koska vakio suutin (68) on liian pieni
Derbi 2004 x-tremessä kylmänä käynnistysongelma. Ei lähde kylmänä polkasemalla ollenkaan käymään. Pienellä mäkistartilla lähtee mutta käy vähänaikaa vaivaisesti eikä hae kierroksia. En ole vielä löytänyt vikaa. Suutin 80, kaasari putsattu, akku on uusi. Lämpöisenä lähtee ihan heti. Samana päivänä lähtee kun on kerran saanut käymään. Ei auta onko ryyppy päällä vai ei. Missä vika? Voisi luulla, että imu ei ole tarpeeksi hyvä?! ja ei aukaise jotain venttiiliä, mutta mitä?
- Derbi senda x-race
derbi2004 kirjoitti:
Derbi 2004 x-tremessä kylmänä käynnistysongelma. Ei lähde kylmänä polkasemalla ollenkaan käymään. Pienellä mäkistartilla lähtee mutta käy vähänaikaa vaivaisesti eikä hae kierroksia. En ole vielä löytänyt vikaa. Suutin 80, kaasari putsattu, akku on uusi. Lämpöisenä lähtee ihan heti. Samana päivänä lähtee kun on kerran saanut käymään. Ei auta onko ryyppy päällä vai ei. Missä vika? Voisi luulla, että imu ei ole tarpeeksi hyvä?! ja ei aukaise jotain venttiiliä, mutta mitä?
Mulla ainaki lähtee säällä ku säällä kolmannella...ryyppy päälle ja kaasu pohjaan ja kaasu pois ni toisella polkasulla käynnistyy. Alku vaihees piti aina tehä mäki startti mut enää ei oo tarvinnu :)
- jezuwius
derbi2004 kirjoitti:
Joo on. mutta miksi mopoa talvella, säilyttäkää lämpimässä nii ei bensa jäädy hahahahahahahaaa ja ei ruostu älkää ostako jos ei oo muuta paikkaa säilytää kun terassi ta avoin parkkipaikka tai joku saatanan korpi
- Antero 2000
derbi2004 kirjoitti:
Imuläpät valskaa, voi testata ihan imemällä kaasarin jälkeisestä imu kurkusta, ei saa tulla yhtään ilmaa kaasariin päin.
- Reisseri
Ihme vikoja teillä... mun xracea ajettu nyt 3500km, 1 kerran sulake palanu ja seki oma vika.... Mitään muuta ei oo ollu.. miinuksena vaa et melkonen bensa syöppö :D:D Mutta kulkee vakionaki hyvin.. =)
- oiuytfkiuyhgn
Vanha topikki mutta laitanpa tanne.
Itsella Derbi extreme sm ei lahde pienellakaan pakkasella ollenkaan kayntiin. huoneenlammossa kylla lahtee aina ensimmaisella polkaisulla eika mitaan ongelmaa. missa vika...? taysin vakio muuten mutta hukka putki tukittu...
Ja missa ihmeessa tossa on imu? kun ei loydy mistaan... vai onko automaatti imu? - x-race69
oiuytfkiuyhgn kirjoitti:
Vanha topikki mutta laitanpa tanne.
Itsella Derbi extreme sm ei lahde pienellakaan pakkasella ollenkaan kayntiin. huoneenlammossa kylla lahtee aina ensimmaisella polkaisulla eika mitaan ongelmaa. missa vika...? taysin vakio muuten mutta hukka putki tukittu...
Ja missa ihmeessa tossa on imu? kun ei loydy mistaan... vai onko automaatti imu?Jos dööpi ei lähre käyntii ykkösel ni kannattaa polkasta pari kertaa ilma kaasuu ni sit lähtee.
Tos yks vkl ku oli -20C ni lähti kolosel käyntii. 7,8 ajettu 08vvuode X-race
- gogemustaon
nojoo tänäaamuna oli -25 pakkasta niin sain polkee ryyppy päällä ainakin sen 50 polkasua että lähti käyntiin :) mutta tykkään kuitenkin. kesällä lähtee 1 polkasulla käyntiin
- 2008 derbi x-race sm
Kyllä kannattaisi ostaa derbi. Varsinkin x-race tai tuo x-race R malli, jos tarvitset hyvää enduromopoa. Itse omistan 2008 vuosimallisen derbi senda x-race sm:än, eli supermoton ja täytyy sanoa, että ei ole ollut mitään sähkövikoja. Kuitekin on takana jo lähes 9000km. Miinuksia en oikein löydä, koska kaikki asiat toimivat kunnolla ja ei ole muutakaa moittimista.
Ajettavuus
Teho ja huippunopeus vakiona
Tuunaus sekä varaosien saatavuus
Hinta (jos ostat uutena)
Hinta säilyy hyvin vuosien varrella
Hyvä maastossa - derbi vihaaja
Derbi on pelkkä iso läjä paskaa! En suosittele kenellekkää missään tapauksessa. Itellä on derbi extreme 09 jos lämpötila on alle 15 astetta ni ei lähe ku työntämällä käyntii. Ja ku vie liikkeeseen tarkistettavaks ni ne sanoo et 'ei oo mitään vikaa' Pelkkää paskaa!
- x-race01
riippu paljon kyseinen x-race on ajettu. Itse ostin viime keväänä 2008 vuosmallin derbi x-racen. Silloin sillä oli ajettu 6500km, nyt 8000 eli itse olen ajanut jo 1500km ja lähes vuoden eikä oo ollut mitään vikoja puhumattakaan jostain sähkövioista. Derbit on vakiomopista tehokkaampia ja vakiona kulkee mubn x-race ~50km/h. Eli minusta ihan kelpo tulos. Derbeille on myös tietääkseni paljon varaosia jokapuolelta saatavilla. Siitä pakkaskäynnistyksestäkin on mulla hyviä kokemuksia eli käynnistyy kelillä kuin kelillä.
Hyvä ajettavuus
Kestävyys
(ulkonäkö)
teho/ nopeus/ kiihtyvyys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762