Tämä palsta on ollut omalla tavallaan hauskaa luettavaa tässä menneinä aikoina. Täältä löytyy paljon provoja, kateutta, valheita ja toisten/firmojen mustamaalaamista. Itse 20 v. myyntityötä tehneenä ja nyt myyntityöstä pois jääneenä ajattelin muutaman sanasen tänne laittaa.
Myyntityöhän on kutsumusammatti kuten esim sairaanhoitajat omaa ammattiaan nimittää. Tämä pitää paikkaansa. Täällä omaa palkkaansa liioittelevat ovat varmasti pahin myyntialan pohjasakka. Samoin, jotka ihmettelevät tai itkevät palkkansa perään kun eivät saa mitään myytyä.
Itse 20 v. itsensä ja myöhemmin perheeni myyntityöllä elättäneenä tiedän mistä puhun.
Nuorille ja innokkaille myyjän aluille toivotan onnea. Aina se ensimmäinen työpaikka ei ole se "eläkevirka" ja vaikka olisikin ehkä hyvä paikka, alalla on todella kova kilpailijoilta rekrytointi koko ajan käynnissä. Kannattaa aina miettiä todella tarkkaan, josko tähän lähtee. Suuria lupauksia tulee. Tärkein asia on: AJATTELE ITSE JA LUE TARJOTTU TYÖSOPIMUS, älä lankea kilpailevan firman johtajien lepertelyyn ja lupauksiin.
Vanhemmille myyntimiehille ja jo alalla olleille ja myös opiksi uusille: tämä palsta ei tarjoa mitään luotettavaa tietoa myyntityöstä, yrityksistä tai millä myynnin sektorilla paras tuotto/palkka.
Itse olen aikanaan "eksynyt" myyntialalle sattumien sanelemana. Hyviä päiviä ja aikoja on ollut paljon ja myös niitä alamäkiä. Koko ajan mieltä on painanut oma terveys jossain taka-alalla, vaikka sen on pystynyt aina välillä hyvinä hetkinä unohtamaankin. Välillä on menty todella lujaa, jolloin tullut erinäisiä palkintoja ja selkään taputuksia ja seuraavassa hetkessä on jo potkittu pois. Ja taas uuteen firmaan kovalla vauhdilla. Jne.
Pari kuukautta sitten vaimoni vihdoin "pakotti" menemään lääkäriin ja soitettuani lääkärille, pienen jutustelun jälkeen otti seuraavalle päivälle kiireellisenä sisään. Siitä alkoi sairasloma, joka yhä jatkuu. Pitkäaikainen aaltoileva masennus tai kaksisuuntainen mielenhäiriö. STOP. Peli vihellettiin poikki. Oli aika miettiä ja pysähtyä.
Tämän 2 kk:n aikana on paljon tullut mietittyä menneitä vuosia, niinä hetkinä, kun on jaksanut. Nyt on ollut lupa sairastaa, eikä yrittää epätoivoisesti mennä eteenpäin tai keksiä, miksi tänään en lähde "kentälle", vaan pidän puhelin päivän eli en nouse sängystä.
Tämä kirjoitus ei ole mikään itsesäälijuttu, mutta ajatus oli, että kaikkien alalle ajautuvien tiedoksi, ala on mitä paras ahkeralle, motivoituneelle ja varsin tavoitteelliselle ihmiselle, joka tuntee sen omakseen. Tähän työssä todella pärjäävälle ja tähän työhön syntyneelle on hieno tulevaisuus edessään, mutta laiskat ja turhan valittajat älköön vaivautuko myyntialalle.
TSEMPPIÄ KAIKILLE
Myyntityön testamentti
23
3382
Vastaukset
- kuin että
KIITOS!
- yksi joukosta!
Itsekkin olen myyntialalla ja jotenkin se luovuus ja itsestä antaminen saa myös minulla aikaan sen, että ei aina tahdo jaksaa... Mutta vaikea on antaa periksi kun siihen liittyy kasvojen menettäminen ja huoli tulevaiduudesta...
Suosittelen muuten sitä, että selätät sen masennuksen etkä anna sille periksi... Se kannattaa muistaa, että ei ala pistämään tuon taudin piikkiin asioita... siis siten, että antaa asioissa periksi sen takia kun on masis...
Tulet huomaamaan että jäljelle jää timanttinen jätkä (tai nainen) jolla on hirvesti annettavaa myös työelämälle... sitten jossain vaiheessa... - myyntimies myös
kiitos! tiedän tasan mistä puhut! välillä tulee paha, mutta se häviää ku disneyn piirretyissä... parane pian ja nähdään kentällä!!!
- hjk.
Myynti on parhaiten palkattu "osasto" yleisesti yrityksillä. Jos hyville palkoille haluaa päästä, niin myynti on silloin oikea osoite. Myynnillä on pitkä huono maine ja ihmiset mieltää myynniksi edelleenkin ensimmäiseksi puhelinmyynnin ja imurikauppiaat. Tänä päivänä myynti on paljon muuta ja todellinen taitolaji.
- 3 v myyntityössä
Moi!
Paljon hyvää asiaa ja monessa kohtaa sitä tunnisti omia kokemuksia. Itse olen varsinaisessa myynnissä ollut vasta 3 vuotta, mutta työelämässä jo 12 vuotta, mikä ikään nähden on aika hyvin.
Nostan hattua herroille, jotka taistelevat kentällä elantonsa eteen ja toiset jotka jaksavat päivä päivältä nostaa luuria toisensa jälkeen. Oma toimenkuva on myyntityötä noiden yhdistelmänä ja toimin tällä hetkellä myös esimiestehtävissä. Voin sanoa omasta kokemuksesta, että voisin itse kuvitella tekeväni nykyistä hommaa monta kymmentä vuotta, sillä joka päivä oppii jotain uutta ja saa niin monesta asiasta puhtia jatkamaan eteenpäin. On vapautta, vastuuta ja mahdollisuutta kehittää itseään ja asiakkuuksia sekä näiden vastapainona on motivoiva palkitseminen työnantajan puolelta.
Toivota omalta osaltani sinulle zemppiä ja jaksamista, sillä myyntityö on varmasti yksi ihmismieltä kuluttavimmista toimenkuvista mitä maan päällä on. Olen myös oppinut sen, ettei raha ole se tärkein meriitti, vaan se että aidosti jaksaa ja tietää tekevänsä itselle sitä oikeinta hommaa. En sano ettäkö sitä ns. unelmahommaa olisi helppo saavuttaa, mutta tässä on ainakin yksi tapaus joka on todella lähellä sitä :=)
Kaikille myyntityössä ahertaville, rentouttavaa sunnuntaita ! - ilmeni
Et millään viitsisi kertoa vaikka summittaisesti oireistasi. Saattaisi olla hyväksi opiksi ja ojennukseksi muillekin, ettei vie itseään liian pitkälle piippuun.
Koita jaksaa toipua- neuvoja....
Ota itseäsi niskasta kiinni ja painu ulos ihmisten ilmoille. Liiku ja syö hyvin. Älä jää sänkyyn makaamaan.
- mitä mitä
neuvoja.... kirjoitti:
Ota itseäsi niskasta kiinni ja painu ulos ihmisten ilmoille. Liiku ja syö hyvin. Älä jää sänkyyn makaamaan.
Itse loppuunpalaneena ja masennuksen kokeneena ihan pakko puuttua tähän "ota itseäs niskasta kii" - kommenttiin. Kyse ei todellakaan ole mistään laiskuudesta, tai ylipäätään siitä että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Kyse on sairaudesta, joka vaati toipumisaikaa ja rauhaa. Siinä ei auta torumiset ja "takaisin kentälle" -lässytykset.
Mutta ketjun aloittajalle voimia ja menestystä jatkossakin, elämässä on toki muutakin kuin työ. - Gefilus
mitä mitä kirjoitti:
Itse loppuunpalaneena ja masennuksen kokeneena ihan pakko puuttua tähän "ota itseäs niskasta kii" - kommenttiin. Kyse ei todellakaan ole mistään laiskuudesta, tai ylipäätään siitä että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Kyse on sairaudesta, joka vaati toipumisaikaa ja rauhaa. Siinä ei auta torumiset ja "takaisin kentälle" -lässytykset.
Mutta ketjun aloittajalle voimia ja menestystä jatkossakin, elämässä on toki muutakin kuin työ.On syytä muistaa että "kaksisuuntainen mielialahäiriö" josta ennen käytettiin nimeä maanis-depressiivisyys, on vakava diagnoosi, joka joskus vaatii lääkehoidon lisäksi sairaalahoitoa. Sairaus on eri asia kuin työuupumus/masennus. Voisi kuvitella että tälläinen persoona tekee maanisessa vaiheessa huikeita tuloksia ja on työnantajan unelma valtavalla toimeliaisuudellaan. Depressiivinen vaihe taas edustaa työntekijän riittämättömyyden tunteita, väkisin töihin raahautumista aamuisin, tai selitysten keksimistä sille, miksi ei lähde tänään töihin.
- meikäläinen myös
Itse olen tehnyt myyntihommia noin 15vuotta,
erilaisissa paikoissa ja eri aloilla. On mennyt hyvin mutta on mennyt huonostikin, on tullut kenkää ja kerran firman kaatunut alta jne.
Aina on kovia paineita,
aina pitää myydä enemmän, tavoitteet nousee ja kilpailu kovenee - näin on ollut ainakin 15v!
Olen myös huomannut että viimeiset pari vuotta
olen ollut masentunut, väsynyt,enkä meinaa saada enää kiksejä. Itsensä pitää repiä ylös.
Mutta mitä muuta tekisin? Myynti on ainoa asia mitä voi CV:n kirjoittaa, sen osaa ja tietää.
Siinä on kieltämättä tienannut ihan kivasti.
Hyvä edut usein, paljon positiivisia juttuja
mutta erittäin paljon henkisesti raastavaa.
En tiedä.- Sitkeä sissi myös
Kyllä myyntityö todella on hermoja raastavaa, haastavaa, mukaansa tempaavaa, ja stressaavaa.Kaikkea sitä. on aamuja jolloin todella ei jaksa nousta ylös, tai edes meittiä jaksaako lähteä kenttätyöhön. on aamuja jolloin innoissaan pakkaa salkkunsa ja päättää tänään on hyvä päivä. Usein onkin.
oman kehon hälyttysmerkkejä on osattava kuunnella, nykyisessä hektisessä yhteiskunnassa. on liian kiire, liikaa suorituspaineita, ja liikaa vaatimuksia.
olen kanssasi eri mieltä siitä, etteikö tältä palstalta löytyisi totuuden mukaisia kommentteja myntityöstä. Suurin osa on provoilua, kuuluu ilmeisesti suomalaiseen kateuteen, että pitää seota sanomaan asioissa joista ei todellakaan oikeasti tiedä yhtään mitään. Sananvapaus on kova juttu.
Kuitenkin uskon että on myös rehellisesti mielipiteitään ilmaisevia myyntitykkejä, jotka ovat joko menestyneet myynnissä, tai jostain syystä ura on jäänyt kesken ja huono onnisuus vaatinut lopettamaan työt.
Itse olen kirjoittanut useaan otteeseen täysin rehellisiä kommentteja, kehumatta palkkaani tai etuja,..jotka eivät mielestäni kenellekkään ulkopuoliselle kuulu.
Olen useasti pyrkinyt kertomaan juuri sen, että tämä ala on raadollinen, mutta siinä on mahdollisuus menestyä, kun on kykyjä.On tärkeää myös asennoituminen, sillä esimerkiksi provisiopalkkaus ilman pohjaa on varmasti eräs hermojakiristävimmistä palkkauksista.
Ehkä alalla kerrottavat bonukset ja porkkanat ovat juuri sitä varten, että tekijät jaksaisivat yrittää,elättää itsensä ja perheensä ja tuottaa talolle voittoa.
Uupuminen on yleistä nykypäivänä lähes jokaisella allalla.Ihminen joka on velvollisuuden tuntoinen ja haluaa tehdä enemmän kuin parhaansa, ei olla sairaslomalla, vaikka olisikin sairaana.Omasta selkänahastaan sen varmasti repii.
Työsopimus todella kannattaa lukea, ja ottaa selvää yrityksestä johon on hakeutumassa töihin. Jos yritys esim.on velkasaneerauksessa, en usko että on kannattavaa mennä heidän palkkalistoilleen.
myyntityöntestamentti on hätkähdyttävä kertomus pitkän uran puurtaneen ihmisen kirjoittamana. Nostakaamme hattua hyvin suoriutuneelle myyntiihmiselle, joka on antanut kaikkeensa. nyt on aika huilata, ja huolehti amasennus ja elämä kuntoon.
Masennus on yleisempää kuin luullaan, ja se on loppuunpoltettujen ihmisten tapa päästä irti oravanpyörästä joka imee jokaisen mehun joka irti lähtee.
Myyntiala on kuitenkin ala, joka jatkuu ja jatkuu...se ei lopu ensimmäisenä ,
tsemppiä jokaiselle joka on alalla, ja jokaiselle joka on halunnut tai joutunut raskaan työn uuvuttaman lopettamaan. - rankkaaa..
Sitkeä sissi myös kirjoitti:
Kyllä myyntityö todella on hermoja raastavaa, haastavaa, mukaansa tempaavaa, ja stressaavaa.Kaikkea sitä. on aamuja jolloin todella ei jaksa nousta ylös, tai edes meittiä jaksaako lähteä kenttätyöhön. on aamuja jolloin innoissaan pakkaa salkkunsa ja päättää tänään on hyvä päivä. Usein onkin.
oman kehon hälyttysmerkkejä on osattava kuunnella, nykyisessä hektisessä yhteiskunnassa. on liian kiire, liikaa suorituspaineita, ja liikaa vaatimuksia.
olen kanssasi eri mieltä siitä, etteikö tältä palstalta löytyisi totuuden mukaisia kommentteja myntityöstä. Suurin osa on provoilua, kuuluu ilmeisesti suomalaiseen kateuteen, että pitää seota sanomaan asioissa joista ei todellakaan oikeasti tiedä yhtään mitään. Sananvapaus on kova juttu.
Kuitenkin uskon että on myös rehellisesti mielipiteitään ilmaisevia myyntitykkejä, jotka ovat joko menestyneet myynnissä, tai jostain syystä ura on jäänyt kesken ja huono onnisuus vaatinut lopettamaan työt.
Itse olen kirjoittanut useaan otteeseen täysin rehellisiä kommentteja, kehumatta palkkaani tai etuja,..jotka eivät mielestäni kenellekkään ulkopuoliselle kuulu.
Olen useasti pyrkinyt kertomaan juuri sen, että tämä ala on raadollinen, mutta siinä on mahdollisuus menestyä, kun on kykyjä.On tärkeää myös asennoituminen, sillä esimerkiksi provisiopalkkaus ilman pohjaa on varmasti eräs hermojakiristävimmistä palkkauksista.
Ehkä alalla kerrottavat bonukset ja porkkanat ovat juuri sitä varten, että tekijät jaksaisivat yrittää,elättää itsensä ja perheensä ja tuottaa talolle voittoa.
Uupuminen on yleistä nykypäivänä lähes jokaisella allalla.Ihminen joka on velvollisuuden tuntoinen ja haluaa tehdä enemmän kuin parhaansa, ei olla sairaslomalla, vaikka olisikin sairaana.Omasta selkänahastaan sen varmasti repii.
Työsopimus todella kannattaa lukea, ja ottaa selvää yrityksestä johon on hakeutumassa töihin. Jos yritys esim.on velkasaneerauksessa, en usko että on kannattavaa mennä heidän palkkalistoilleen.
myyntityöntestamentti on hätkähdyttävä kertomus pitkän uran puurtaneen ihmisen kirjoittamana. Nostakaamme hattua hyvin suoriutuneelle myyntiihmiselle, joka on antanut kaikkeensa. nyt on aika huilata, ja huolehti amasennus ja elämä kuntoon.
Masennus on yleisempää kuin luullaan, ja se on loppuunpoltettujen ihmisten tapa päästä irti oravanpyörästä joka imee jokaisen mehun joka irti lähtee.
Myyntiala on kuitenkin ala, joka jatkuu ja jatkuu...se ei lopu ensimmäisenä ,
tsemppiä jokaiselle joka on alalla, ja jokaiselle joka on halunnut tai joutunut raskaan työn uuvuttaman lopettamaan.myyntiala on vahvoille ihmisille,ne jotka luovuttavat ensimmäisen viikon jälkeen kun tulos ei hiponutkaan kattoa kuuluvat tuntityö palkkaus alalle..
myynti on rankka-ala,siellä ei pärjää ilman henkistä voimaa..
itsellä on meinannut pää hajota pariinkin otteeseen,sitten viikon parin loma ja takaisin hommiin..
ehkä en ole oikea ihminen alalle,tahdonvoimaa löytyy mutta ei aina sitä voimaa henkisesti,välillä luovutan..
arvostan suuresti ihmisiä jotka jaksavat vuodesta toiseen..
- kirjoittaja
Kiitos mukavista ja asiallisista vastauksista. Hyvää jatkoa kaikille myyntimiehille. Itse en aio palata myyntityöhön, vaan kouluttaudun ihan uudelle alalle ajan kanssa.
TSEMPPIÄ- elämällesi
ja pärjäile.
toivoo. Burnoutin kokenut myyntipäällikkö
- Lissunäiti
Hei!
Tosi kurjaa että sairastuit. Myyntityö on varmaankin ollut silloin "suhtkoht" rehellistä puuhaa kun sinä olet aloittanut tuon työn, ja myyntimiehet pidettyjä.
Toisin on nyt, suurin osa myy/tyrkyttää väkisin ja epärehellisin keinoin, sanon kokemuksesta.
Koulutuksessa jo ilmeisesti opetetaan kierot keinot myydä. Houkutellaan nuoria suurilla lupauksilla rikastumisesta, on pyramiidi malleja miten etenet ja aina vaan rikastut, naurettavaa ja alaarvoista hommaa. Vaatii aika kovaa fysiikkaa ja henkistä kanttia kierrellä bemarin kuvat silmissä naruttamassa ihmisiä.
Että sillai...- on täällä
Se on ikävä kuulla, että jossain todella tyrkytetään ja niinhän se on. Mutta onneksi itse myyn sellaista, mitä tarvitaan ja ostetaan. En myy tuotetta, myyn kokonaisuuksia ja
"palvelua". Tässä ei itseä pidäkään tietyllä tavalla "myyjänä" vaan konsulttina ,jossa asiakas saa rahoilleen vastinetta ja tämän yhteistyön kautta hänen yrityksensä saa rahaa. Että niin ja myyntityö on monessa mielessä rankkaa jne. Toista se on tässä hommassa, aivan mahtavaa :D - kilpailijoita?
on täällä kirjoitti:
Se on ikävä kuulla, että jossain todella tyrkytetään ja niinhän se on. Mutta onneksi itse myyn sellaista, mitä tarvitaan ja ostetaan. En myy tuotetta, myyn kokonaisuuksia ja
"palvelua". Tässä ei itseä pidäkään tietyllä tavalla "myyjänä" vaan konsulttina ,jossa asiakas saa rahoilleen vastinetta ja tämän yhteistyön kautta hänen yrityksensä saa rahaa. Että niin ja myyntityö on monessa mielessä rankkaa jne. Toista se on tässä hommassa, aivan mahtavaa :DKuulostaa siltä, ettei olisi. Kyllä kilpailu pitää huolen siitä, että ei ole aina niin mukavaa ja asiakkaat vaan ostaa kokonaisuuksia ja säästää rahaa. Siinä kun menee 10 kauppaa sivu suun, niin jopas alkaa verenpaineet nousta ja yöunet keventyä. Ja siinä on masennusriski lähellä pitkään jatkuessa.
Aloittajalle ja muille: onko sen arvoista ollut, että terveys saa mennä tuohon pisteeseen?
En nyt sano, että missään muuallakaan on nykyään sen helpompaa, mutta oletteko rehellisesti sitä mieltä, että on ollut niin antoisaa ja mukavaa.
Minua on ainakin v...tanut, kun olen antanut vuosia selkänahasta repijöille ja siinä sivussa stressannut itseni hetkeksi aikaa rikki. - kysymykseesi
kilpailijoita? kirjoitti:
Kuulostaa siltä, ettei olisi. Kyllä kilpailu pitää huolen siitä, että ei ole aina niin mukavaa ja asiakkaat vaan ostaa kokonaisuuksia ja säästää rahaa. Siinä kun menee 10 kauppaa sivu suun, niin jopas alkaa verenpaineet nousta ja yöunet keventyä. Ja siinä on masennusriski lähellä pitkään jatkuessa.
Aloittajalle ja muille: onko sen arvoista ollut, että terveys saa mennä tuohon pisteeseen?
En nyt sano, että missään muuallakaan on nykyään sen helpompaa, mutta oletteko rehellisesti sitä mieltä, että on ollut niin antoisaa ja mukavaa.
Minua on ainakin v...tanut, kun olen antanut vuosia selkänahasta repijöille ja siinä sivussa stressannut itseni hetkeksi aikaa rikki.On kilpailijoita kyllä. Ja töitä saa tehdä. Tilanne on monessa mielessä herkullinen, että kaikki vaan menee kuin kuumille kiville ja kilpailijoista erotutaan 10-0.
Kauppoja menee sivuun kyllä, mutta kun tässä hommassa juju onkin siinä, että osaa hoitaa niitä asiakassuhteita. Sama asiakas voi olla mukana vaikka koko vuoden jne. Jos yks kauppa menee sivuun, ei koko suhden ole kätelty vaan sitten yritetään seuraavalla kerralla. En kerro tarkemmin, ettei mene maku :=)
Verenpainetta ja tulospainetta on kyllä, mutta toistaiseksi se vain tekee hyvää. Teamspirit on loistava ja rahaa tulee, ei voisi parempaa kuvitella :D
En voisi kuvitella tekeväni mitään muuta, kuin myyväni. Nyt on vaan tottunu niin hyvään, että jatkoa ajatellen rima on noussut aika korkealle, siis kun puhutaan palkkauksista toimenkuvasta. - vuosi?
kysymykseesi kirjoitti:
On kilpailijoita kyllä. Ja töitä saa tehdä. Tilanne on monessa mielessä herkullinen, että kaikki vaan menee kuin kuumille kiville ja kilpailijoista erotutaan 10-0.
Kauppoja menee sivuun kyllä, mutta kun tässä hommassa juju onkin siinä, että osaa hoitaa niitä asiakassuhteita. Sama asiakas voi olla mukana vaikka koko vuoden jne. Jos yks kauppa menee sivuun, ei koko suhden ole kätelty vaan sitten yritetään seuraavalla kerralla. En kerro tarkemmin, ettei mene maku :=)
Verenpainetta ja tulospainetta on kyllä, mutta toistaiseksi se vain tekee hyvää. Teamspirit on loistava ja rahaa tulee, ei voisi parempaa kuvitella :D
En voisi kuvitella tekeväni mitään muuta, kuin myyväni. Nyt on vaan tottunu niin hyvään, että jatkoa ajatellen rima on noussut aika korkealle, siis kun puhutaan palkkauksista toimenkuvasta.No niin. Siinä se tuli, ei taida olla paljon kokemusta, jos nyt juuri ollenkaan. Taitaa olla toimistoluukuttaja tai vastaava selittelemässä. Sinällään onhan se hyvä koulu aloittaa.
- tä??
vuosi? kirjoitti:
No niin. Siinä se tuli, ei taida olla paljon kokemusta, jos nyt juuri ollenkaan. Taitaa olla toimistoluukuttaja tai vastaava selittelemässä. Sinällään onhan se hyvä koulu aloittaa.
Hehe...ja en muuten todellakaan ole toimistoluukuttaja :D
Myymisestä kokemusta 10 vuotta, entäs itselläsi. - lisäten...
vuosi? kirjoitti:
No niin. Siinä se tuli, ei taida olla paljon kokemusta, jos nyt juuri ollenkaan. Taitaa olla toimistoluukuttaja tai vastaava selittelemässä. Sinällään onhan se hyvä koulu aloittaa.
Minkä takia ylipäätänsä täytyy kateellisena lässyttä ä jos jollakin toisella hommat sujuu ja ei kamalammin ressaa. Maanantaisin on mahtava nousta duuniin tekemään kauppaa, ottaa konttorilla kuppi kahvia ja olla yhteydessä asiakkaisiin. Mun mielestä kirjoitin ihan asiallista juttua, mutta ilmeisesti jotkut ei vaan kestä toisten onnistumisia. Käy sääliksi sun työkavereita, oikeesti.
- repetus
älkää missään tapauksessa verratko verkosto markkinointia myyntialaan ...
kaksi aivan eri asiaa ...
- 3,5 vuotta alalla
Kiitos viisaista sanoistasi ja voimaa ja jaksamista sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232