Haapaveteen?
Kuubalainen serenadi on Suomen suosituimpia "juomalauluja",jonka juuret ovat Haapavedellä,vaikka
sanoitus antaa toisenlaisen kuvan.
Miltä osin kuubalainen serenadi liittyy
36
2066
Vastaukset
- niitä vasuri-veljien
villen ja eskon runoja?
Heiltä kyllä iskee...- tai piilovasuri
j.jussiW-T kirjoitti:
tekijä on umpikepulainen.
ollu.
Joka ei aatettaan uskaltanu ikinä julkistaa. tai piilovasuri kirjoitti:
ollu.
Joka ei aatettaan uskaltanu ikinä julkistaa.ole.Sillä mehän tulimme kapakasta,kai hiukkasen horjuen.
- ja millon
j.jussiW-T kirjoitti:
ole.Sillä mehän tulimme kapakasta,kai hiukkasen horjuen.
sinä tulit kapakasta.
- tais olla
ja millon kirjoitti:
sinä tulit kapakasta.
että tulimme seuroista vähesen horjahellen.
Mutta irvileuvat oikas... tais olla kirjoitti:
Mutta irvileuvat oikas...hengellinen laulu tai iskelmä niin kyllä se Koskelan suvulta onnistuu.
- jussi kulukenu
tais olla kirjoitti:
Mutta irvileuvat oikas...seurois.
- kenestä
laulu kertoo vai pitäisikö sanoa, kelle laulu on tehty?
http://www.maines.fi/levyt.htm- etkö kertoisi
j.jussiW-T kirjoitti:
laulu on tehty?
sitä mulle ja samalla kelle se on tehty tai kenestä laulu kertoo?
Minua on aina kiinnostanut myös kuka on se Watkinson? etkö kertoisi kirjoitti:
sitä mulle ja samalla kelle se on tehty tai kenestä laulu kertoo?
Minua on aina kiinnostanut myös kuka on se Watkinson?tehty löytyy Haapavedeltä.
Laulun sanat ovat pelkkää kuvitelmaa ja laulussa mainittu Watkinson on myös kuvitteelinen henkilö.- että laulun
j.jussiW-T kirjoitti:
tehty löytyy Haapavedeltä.
Laulun sanat ovat pelkkää kuvitelmaa ja laulussa mainittu Watkinson on myös kuvitteelinen henkilö.sanoihin olisi vaikuttanut aivan elävässä elämässä oleva nainen. Mutta missä se paikka on?
että laulun kirjoitti:
sanoihin olisi vaikuttanut aivan elävässä elämässä oleva nainen. Mutta missä se paikka on?
K-Marketin ja Alkon parkkipaikkana.
- Kai Watkinson
j.jussiW-T kirjoitti:
Laulun sanat ovat pelkkää kuvitelmaa ja laulussa mainittu Watkinson on myös kuvitteelinen henkilö.Eipä ole Jussilla tietoa. Watkinson etunimeltänsä Kai, oli ihan olemassa ollut henkilö.
- Anonyymi
j.jussiW-T kirjoitti:
Laulun sanat ovat pelkkää kuvitelmaa ja laulussa mainittu Watkinson on myös kuvitteelinen henkilö.Eikä ole, kyse on Walt Watkinssonista.
- oli koulukortteerissa
Karihtalan vintillä. Se oli yhteiskoulussa niihin aikoihin. Olisko kaatunu sovassa, minä en muista ennää. Mahtokohan olla Karihtalan Venla, joka omisti talon niihin aikoihin tai sen jäläkeen. En muista enempää eikä siinä laulussa oo tojellisuuspohojaa, se oli nuoren pojan kaukokaippuuta ja mielikuvitusta.
Karihtala oli harmaja kaksikerroksinen siivellinen taitekattonen talo Kankaalla. Nivalan tie kulukee justiisa sen tontin yli ABClle päin ja talo oli siinä kaikkein korkeimmalla kohalla. Hintikat siinä asu sovan jäläkeen.- syntyy päässä
vilkastuneessa mielikuvituksessa.
- Väinö Hintikka DI
Minä olen Väinö Hintikka, syntynyt ja pitkään asunut Haapavedellä, juuri kuten edellä kerrottiin. Isäni omisti tuon Harjula nimisen talon, jossa Kuubalainen Serenadi syntyi Unto Koskelan toimesta,1942. Tausta on sellainen, että yliopistoon johtavat koulut olivat siihen aikaan se verran harvinaisia, että missä sellainen oli, siellä oli paljon koululaisia vuokra-asunnoissa sivistyksen tiellä. Näin oli vievä minunkin kouluaikanani 50 ja 60-luvuilla.
Koululaisten vierailut toisten kortteerien ikkunoiden takana olivat varmaankin melko yleisiä ajankulureissuja.
Tässä tausta tälle kuvitteellisille tapahtumasarjalle, josta laulun mielikuvitussanoissa kerrotaan. Sopii vielä muistaa, että tuo koulu oli jo 1928
perustettu paikallisen sivistyneisön apteekkari Ruuskanen, rovasti ja ruustinna Pöyhönen sekä kansanopistonjohta Eino Mikkonen.
Terveisin "Rikkaiden varoilla se sivistys on aina alkuunpantu" Väinö Hintikka.DI
Outokumpu, Pohjois-Karjala - Asessori,
Laulu on ilmeisesti syntynyt Unto Koskelan palvellessa sillinpyyntialuksilla.
Hän kuoli jo vuonna 1934, joten hän ei ainakaan ollut sitä Haapavedellä tekemässä 1942. - Epä-tietoinen
Kuka sen laulun oikein teki?
- Watkinson
Voiskohan tuo nimi kuitenkin liittyä jotenkin Wattuseen.
- Kuuban Helmi
Wadelma Jussii mieki eppäilen.
- Wikipedia tietää
Unto Koskela (3. joulukuuta 1908 Rauma – 19. lokakuuta 1934 Helsinki) oli Tulenkantajiin kuulunut suomalainen runoilija,
joka nykyään tunnetaan lähinnä Kuubalainen serenaadi -nimisestä runostaan,
johon urkuri Juhani Pohjanmies teki sävellyksen.
Koskela kirjoitti runon jo koulupoikana, ja se julkaistiin hänen 1930 ilmestyneessä esikoiskokoelmassaan.
Unto Koskela menehtyi lokakuussa 1934 syfiliksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen.- Anonyymi
Kuppaan kuoli.
- R.I.P.
Siinäpä se!
- Wattukson!
Mites jussi nyt sen laulun teon kanssa on?
- missä ja mitäkin
Heippa lauluneuvos Jussi!
Mites nyt suu pannaan. - Laulua kolmannella
Miten jatketaan Jussi?
- Nuapur
Jussi puhu taas lööperii. Mite aikuinen mies huastaa paskkoo alavariinsa ?
- Hän tietää!!!
Miksi Jussi ei selitä koko totuutta?
- Katoppa ite
Oli kai se Unto Haapaveellä lukiossa, vai mikä se oli?
- Vanhat tuntee
"Minä olen Väinö Hintikka DI, syntynyt ja pitkään asunut Haapavedellä, juuri kuten edellä kerrottiin. Isäni omisti tuon Harjula nimisen talon, jossa Kuubalainen Serenadi syntyi Unto Koskelan toimesta,1942."
Kovinpa oli kepoiset tiedot tuolla Pappa-Hintikalla.
Julistusta kyllä tuli tarpeeksi,
en ihmettele! - Anonyymi
Kyllä, Hintikan talon yläkerrassa sanoitettu. Siinä Paakinahon talon vieressä, eli vanhan k kaupan parkkipaikalla oli harmaa talo.
- Anonyymi
Kun kerta Haapavesi liittyy tähän serenadiin olellisesti, niin kenenkäs Ikkunan alla te olisette tämän lukioikäisenä (n. 16 - 18) vuotiaana halunneet laulaa? Itse olisin kyllä suunnannut Kytökylälle!
- Anonyymi
Kepulaiset tulevat kapakasta horjuen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855