startin korjaus

1.8 vvti avensis

Starttimoottori on ilmeisesti viallinen. Kun avainta vääntää, niin solenoidi kyllä naksuu mutta ei lähde pyörittämään kuin vasta muutaman yrityksen jälkeen. Joskus käynnistyy kerta yrittämälläkin Akku on uusittu. Voisiko vika olla starttimoottorin hiilissä? Onko kellään kokemusta Aven starttimoottorin irroituksesta onko vaikea homma? Onko hiilet helppo vaihtaa itse vai pitääkö ostaa uusi starttimoottori?

8

8152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - MOK -

      ... akun kaapelit puhdistettu hapettumista ja ovatko ne hyvin kiinni akun navoissa? Voisi ensiksi akkunapaharjalla pyöräyttää akun navat ja kaapelikengät puhtaiksi ennen kuin rupeaa mitään suurempia remontteja miettimään.

      Naksuminen jotenkin viittaisi virran vähyyteen tai puutteeseen...

      • ja liittimet

        ovat puhtaat. Akku on uusi.
        Maadoituksia ja liitoksia voisi tietysti katsoa.
        Varsinkin starttiin menevät liitokset vois katsoa ennen kuin repii mitään irti. Autolla on ajettu vasta 110 000 km. Siis 2001 vuoden 1.8 vvt-i Avensis.


      • - MOK -
        ja liittimet kirjoitti:

        ovat puhtaat. Akku on uusi.
        Maadoituksia ja liitoksia voisi tietysti katsoa.
        Varsinkin starttiin menevät liitokset vois katsoa ennen kuin repii mitään irti. Autolla on ajettu vasta 110 000 km. Siis 2001 vuoden 1.8 vvt-i Avensis.

        ... virtalukko (virtalukon pohja) oireilee, jos se menee rikki? Sellaista vikaa on tainnut joskus avessa olla.


      • bobo
        - MOK - kirjoitti:

        ... virtalukko (virtalukon pohja) oireilee, jos se menee rikki? Sellaista vikaa on tainnut joskus avessa olla.

        edellisestä -01 vm. Avensiksesta virtalukon pohja, oireet oli samat. Maksoi toyotalla muistaakseni 70 €


    • minä vain

      startin solenoidin nastojen olevan loppu, ei saa kontaktia startin pyöritykseen.

      • edellistä.

        Carina E:ssä oli kerran samaa vikaa, startissa olevat kuparitassut/nastat olivat kuluneet. Vaihdettiin itse vaikkakin on aika ahdas irroittaa, tosin en tiedä miten ahtaassa paikassa on startti kyseisessä autossa?. Autolla on tosin ajettu kakskertaa enemmän kuin tuolla.


      • solenoidin

        nastoja -01 aven startissa, ei ainakaan d4d dieselissä. On rakenteeltaan erilainen kuin carinassa. Jos vika olisi virtalukon pohjassa ei edes naksahda joten senkin voi unohtaa luulen. Startti vaan uusiin puihin.


    • Hartsavaan

      Entäs kun ei naksu eikä sano mitään ku yrittää startata avensista työntämällä lähtee käyntiin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe