Starttimoottori on ilmeisesti viallinen. Kun avainta vääntää, niin solenoidi kyllä naksuu mutta ei lähde pyörittämään kuin vasta muutaman yrityksen jälkeen. Joskus käynnistyy kerta yrittämälläkin Akku on uusittu. Voisiko vika olla starttimoottorin hiilissä? Onko kellään kokemusta Aven starttimoottorin irroituksesta onko vaikea homma? Onko hiilet helppo vaihtaa itse vai pitääkö ostaa uusi starttimoottori?
startin korjaus
8
8686
Vastaukset
- - MOK -
... akun kaapelit puhdistettu hapettumista ja ovatko ne hyvin kiinni akun navoissa? Voisi ensiksi akkunapaharjalla pyöräyttää akun navat ja kaapelikengät puhtaiksi ennen kuin rupeaa mitään suurempia remontteja miettimään.
Naksuminen jotenkin viittaisi virran vähyyteen tai puutteeseen...- ja liittimet
ovat puhtaat. Akku on uusi.
Maadoituksia ja liitoksia voisi tietysti katsoa.
Varsinkin starttiin menevät liitokset vois katsoa ennen kuin repii mitään irti. Autolla on ajettu vasta 110 000 km. Siis 2001 vuoden 1.8 vvt-i Avensis. - - MOK -
ja liittimet kirjoitti:
ovat puhtaat. Akku on uusi.
Maadoituksia ja liitoksia voisi tietysti katsoa.
Varsinkin starttiin menevät liitokset vois katsoa ennen kuin repii mitään irti. Autolla on ajettu vasta 110 000 km. Siis 2001 vuoden 1.8 vvt-i Avensis.... virtalukko (virtalukon pohja) oireilee, jos se menee rikki? Sellaista vikaa on tainnut joskus avessa olla.
- bobo
- MOK - kirjoitti:
... virtalukko (virtalukon pohja) oireilee, jos se menee rikki? Sellaista vikaa on tainnut joskus avessa olla.
edellisestä -01 vm. Avensiksesta virtalukon pohja, oireet oli samat. Maksoi toyotalla muistaakseni 70 €
- minä vain
startin solenoidin nastojen olevan loppu, ei saa kontaktia startin pyöritykseen.
- edellistä.
Carina E:ssä oli kerran samaa vikaa, startissa olevat kuparitassut/nastat olivat kuluneet. Vaihdettiin itse vaikkakin on aika ahdas irroittaa, tosin en tiedä miten ahtaassa paikassa on startti kyseisessä autossa?. Autolla on tosin ajettu kakskertaa enemmän kuin tuolla.
- solenoidin
nastoja -01 aven startissa, ei ainakaan d4d dieselissä. On rakenteeltaan erilainen kuin carinassa. Jos vika olisi virtalukon pohjassa ei edes naksahda joten senkin voi unohtaa luulen. Startti vaan uusiin puihin.
- Hartsavaan
Entäs kun ei naksu eikä sano mitään ku yrittää startata avensista työntämällä lähtee käyntiin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446