Mikä on paras saamasi joululahja?

joulutiitiäinen

Eli eiköhän se kysymys siinä otsikossa tullut; mikä on hauskoin, hullumaisin, kaunein, merkittävin, sydämellisin, upein, liikuttavin tai muuten vaan mahtavin joululahja minkä olet saanut? Voit myös kertoa milloin keneltä olet sen saanut.

64

18125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain...

      sykemittarin ja gymstickin, sporttityttö kun oon :) niitä oon käyttäny tosi aktiivisesti koko vuoden, eikä todellakaan kumpikana ole jäänyt kaappiin pölyttymään. molemmat ovat olleet melko hintavia, mutta turhaan niitä eivät vanhempani ostaneet. saapa nähdä mitä mahtavaa tänä jouluna saan :)

      • LahjaKaunein

        Nyt pidän parhaana Joululahjana...Lumeton joulu-ja siksi,että ei ole liukasta.
        (vanhukset ja humalaiset pysytään "pystyssä").Et sillee...tätä mie ajattelen?

        Ei tää oo vastaus kelleekään.


      • Tervehdys oi joulu.
        LahjaKaunein kirjoitti:

        Nyt pidän parhaana Joululahjana...Lumeton joulu-ja siksi,että ei ole liukasta.
        (vanhukset ja humalaiset pysytään "pystyssä").Et sillee...tätä mie ajattelen?

        Ei tää oo vastaus kelleekään.

        Terveys.
        Eräänä jouluna sain lahjaksi terveyteni takaisin.
        Kuin sokea olisi saanut näön, kuin kuuro kuulon, kuin jalaton jalat...
        Sain takaisin terveyteni. Siinä lahjaa loppuelämän ajaksi. Muu on pinnallista tai tavaraa.


    • sussixx

      Viime jouluna sain aidiltani sellaisen koirapatsaan hyllylle laitettavaksi.. ylensa en innostu tuollaisesta kraasasta, mutta patsas oli ihan samanlainen kuin pari vuotta sitten kuollut koirani, jota rakastin hulluudella.

    • ___just_

      paras lahja tuli poikakaveriltani kun vietimme ensimmäistä joulua yhdessä. Sain sydänriipuksen joka ei ollut ehkä sieltä kalleimmasta päästä mut ajatuksella ostettu. Ei se määrä vaan se laatu.....

      • 'päättämätön'

        Tosi vaikea valita mikä olis paras joululahja, kun kaikki lahjat on ihania. Semmonen lahja mistä näkee oikeasti että sitä on mietitty eikä vain sattunut ensimmäisenä käteen. :)


    • sarppa84

      Paras joululahjani on ehdottomasti ollut Hanna siskoni. Ihana, mukava ja sydämmellinen siskoni HANNA! :)

      Hänestä saan nauttia ja olla iloinen!

      • ÄITEE...

        Tähän asti paras joululahjani on jouluna -94 syntynyt tyttäreni.


      • lahjaneuvoja

        Uusi perheenjäsen on tosi kiva lahja, sain minun pikkuvelin kun toivosin äidiltä joululaikona.


    • The Real Jamo

      ...kun olin 11-vuotias julli, sain isovanhemmiltani GameBoy-käsikonsolin, uusinta uutta siihen aikaan, ja siitähän se joulun tunnelma sitten repesikin. Kyllä jäi mieleen todella positiivisena joulumuistona.

      Viime vuonna siskoni pelasti edellisen omistajan käsissä aika huonoon kuntoon päässeen aidon Zippo-sytkän yhdeltä kirpputorilta viitosella ja antoi lahjaksi minulle kun tiesi että arvostaisin. Siinä oli sitten joulunpyhät hubaa laittaa vanha tulikone takaisin iskuun. Piti muun muassa korvata bensatankin pumpulit tampponintäytteillä ja hinkata ruma, tahmea kohta sytkän kyljestä tärpätillä pois. Mutta tuli kova peli siitä ja uudelleenteroitti hampaansakin seuraavalla viikolla Uudenvuodenaaton rakettikarkeloissa. Hienoja aikoja.

    • rääkätty

      Jouluksi 2003 sain entiseltä eukoltani avioeropaperit selväksi. Se oli parasta mitä siltä noidalta sain.
      Sen jälkeen ei ole lahjoja sitten tippunutkaan.

      • lkikl

        No etpä ole itsekkään kovin pidetty ihminen kun et ole kahjoja saanut. Varmaan vaimosi elämän paras päätö kunlähti.


    • ...........................

      jokainen lahja jonka mieheni on salaa ostanut, on ihana!
      joku vuosi sain talvikengät joita olin kenkäkaupassa ihaillut, niistä olin yllättynyt ja iloinen!!!

      • LipsMix

        Se on Mp3-Soitin jonka sain vuonna 2006 jouluna.!
        Mokani sen lahjan suhteen oli se että minä jo ehdin suuttua siitä kun paketti näytti kahvipaketilta ja aloin valittamaan siitä,mutta mikäs yllätykseni olikaan kun paketista paljastui Mp3-soitin :D Kiitos!


    • sydämmestä kiitos

      oli joulu 1958 naapurin mies tuli markinoilta oli ostanu pyöretikut ja ihanaa villalankaa sit4punaista ja sinistä nappia,neuloin nutun nukelle.muistan sen silmän loisteen,ku antoi sydämellä.köyhä antaa vähästä,rikas ei mistään.

      • Siiiis

        siis hyvä antaa vähästä, paha ei paljostakaas.


    • nainen''

      Kahden viikon matka Brasiliaan! Ihanaa!!! Miesystävältä sain jouluna matkan lahjaksi ja yhdessä matkustettiin tammikuussa.

      • IHANAN

        PYJAMAN POIKAYSTÄVÄLTÄNI JOKA OLI AINAKIN 3 KOKOA LIIAN PIENI MINULLE, AINAKIN NYT TIEDÄN MINKÄ KOKOISENA HÄN MINUA PITI KUN PYJAMAA OSTI :)


      • joululahja
        IHANAN kirjoitti:

        PYJAMAN POIKAYSTÄVÄLTÄNI JOKA OLI AINAKIN 3 KOKOA LIIAN PIENI MINULLE, AINAKIN NYT TIEDÄN MINKÄ KOKOISENA HÄN MINUA PITI KUN PYJAMAA OSTI :)

        Näytitkö hyvältä liian pienessä? Ukkoja ei pidä lähettää joululahjaostoksille ainakaan vaatekauppaan. Mutta jos voisi tehdä listan niistä asioista joita haluaisi, ei ne aina ole mitään materiaalista. Ks esim http://www.joululahja.info ja sieltä "vaimolle"


    • sormus

      sain sormuksen ja mies kysyi mennäänkö naimisiin.vastasin että mennään vaan..

    • 24122001

      jouluna 2001 tein raskaustestin ja sehän oli toivotusti POSITIIVINEN ;) oi niitä onnen kyyneleitä..Paras joululahja,ehdottomasti..kyseessä oli viel ensimmäinen lapsi.

    • hunskuliini

      Joka joulu lapset tekevät ns. lahjakortteja. tämä lahjakortti oikeuttaa 10 kerran jalkojen hierontaan ja rasvantaan. Ne on aina ihan parhaat lahjat!vaikka yleensä vain yksi kerta tulee käytettyä......

    • äitdiltä

      saama Porche 911 turbo 13 vuotta sitten

    • viime jouluna

      mustemman mister:in kulia. Meinasin haljeta!

      • kuli..

        on ja mistä saa ostettua? Haluisin kokeilla.


    • onnellinentähti

      Sain edellis jouluna tähtikaukoputken ja se on tähän mennessä paras joululahjani.

      Siinä vasta on kiva harrastus kun iltaisin katselee avaruutta niin muut huolet kyllä unohtuu sillähetkellä eli on myös terapiaa.

    • anopilta

      käytetyn valurauta lättypannun.

    • lähensi

      Lahjan antaja ei ollut minulle silloin läheinen, mutta pieni lasienkeli, jonka häneltä sain, on todella kaunis. Se on vieläkin kirjahyllyssä monen vuoden jälkeen. Ajatuksella ostettu.Olemme lähentyneet näinä vuosina.

    • ekatus

      Isäni aspestoosi ei ole muuttunut syöväksi ja hän on hyvässä kunnossa. Kiitos

    • veikko 96

      joo äit ja iskä antoi mulle kännykän viime jouluna eli olenkin pieni 11 v poika :)

      • xmas

        Meille tuli jouluna -69 ja -91 pikkuinen koiranpen-
        tu,ne olivat ehdottomasti parhaimmat.Jälkimmäinen
        oli kanssamme 16 v.ja lähti vasta hiljattain pois.


    • Viisailta ihmisiltä.

      Joulunpunainen teietenkin.
      Sellaisesta firmasta kuin ,ABB.
      Tyhmiltä ihmisiltä taas tuli viinapulloja ja ne tietenkin tyhmistä firmoista.
      Sinne ne meni viemäriin,valitan.
      Ja pullot viinakaupan pullonpalautusautomaattiin.
      Lahjakortista olisin ollut ilahtunut paljon enemmän, mtta kun lahjan antaja oli juoppo, niin mitäs muuta siltä nyt voikaan odottaakkaan.

      • Jolurauhaa / Mieltä ; kaipaan

        Hei Teille Kaikille,Ystävyydellä!
        Minulle Joulu,on jotenkin aina... vaan yhtä tuskallinen.
        Olen kokenut aivan liian pajon ...tuhkaduta.,,,myöskin..Iloa jonka voin jakaa Teidä kaikkien kesken.:)

        Milla poikani tytär ; 7v ,iskä 38v ja mummi??? Jotekin olen aika surullinen,Elömän suhteen...valinnut yksinäisyyden.... välillä se jos mikä tukahduttaa; Elämän..


    • 48M

      paras ja kaiken kattava on Joulun todellinen lahja, Jeesus jonka saan omistaa joka päivä.

    • pianisti

      joskus aikoinaan kun olin 5-vuotias sain vanhemmilta vaatimattoman mutta toimivan kosketinsoittimen. Siitä lähti aktiivinen pianonsoitonharrastus ja musiikista on tullut yksi tärkeimmistä alueista elämästäni. Kiitos tästä lahjasta!

      • 31

        Lapsena saaduista lahjoista tulee ensinnä mieleen kolmopyörä. Siitä on yli 60 v. Muistan myös keltaisen nallen, koska se on mulla vieläkin.


    • asdasdaa
      • JalkatukiMissä

        Kyllä tuo on "ihana",mutta miten saa hyvän "ampuma-asennon"ylläpidettyä?.


    • F1-fani

      Playstation-pelikonsoli 90-luvun loppupuolella alle 10-vuotiaana.
      Oli se jännä peli. Siitä lähtien olenkin pelannut konsolipelejä,ehkä vähän liiankin ahkerasti.

      Nykyään kuitenkin joulussa on tärkeintä kinkku.

    • wsxcvgtr

      digikamera. Mutta mikä olisi vielä parempi, niin ystävieni kanssa vietetty pieni joulujuhla, missä yhdessä vedettäisiin glögiä naamaan ja tehtäisiin jotain mukavaa.Sellainen vähän rauhallisempi joulu. Sitä en ole vielä saanut =) Sukulaisten kanssa on tullut jo joulua vietettyä 20 vuotta, joten vaihtelu virkistäisi.

    • Näin se menee!

      Nintendo Wii ja New Super Mario Bros Wii! =D

    • Vaikka tämä lahja olikin koko perheelle, niin tietokone jouluna -95 oli varmasti paras lahja koskaan. Perusteluina voitanee keroa, että siitä alkoi kiinnostukseni tietotekniikkaa kohtaan, joka johti järjestelmäylläpitäjän ammattiini.

      Tietysti jos materialistinen puoli unohdetaan, ovat lähes kaikki lapsuuden (ennen teini-ikä) joulut peheen yhdessä olon ja tunnelman kannalta parempia kuin yksikään fyysinen lahja.

    • turilasjajääräss

      no aamulla sain tietokoneen mutta jäi harmittamaan kun en lahjan antajalle älynnyt mitään hommata :(

    • Mikään ei voita yhdessäoloa perheen kanssa.

    • Pruts.

      Mä sain eilen lahjaks peltikalsarit ,nyt on turvallisempi liikkuu Manskulla. Ei tartte studaa jos vaik eduskunnanportailta hyökkäis takaa kimppuu eräs Vaasalainen.
      Kysymys. Miksi kolmensepän patsaassa katsoo jokainen seppä eri suuntiin?
      Vastaus. Ettei eräs Vaasalainen pääse yllättämään.

    • JR Fan

      lippu Jope Ruonansuun konserttiin pari vuotta sitten

    • neito24 vaan

      Tänä vuonna sain äidiltä huovutetun patalapun. Ensin luulin että se on ostettu jostain joulumarkkinoilta/myyjäisistä käsityönä. -Äiti kysyi sitten että eikö näytä yhtään tutulta?
      Ja sitten minulle selvisi että se oli kaksitoista vuotta sitten minun itseni huovuttama hattu, joka ei sopinit kenekään päähän vaikka monet sitä sovitti. Hattu oli maannut kokoajan käyttämättömänä ja minäkin sen olin jo unohtanut. Äiti oli leikannut siitä kaksi pyöreää kiekkoa ja ommellut ne reunoista yhteen paksuksi patalapuksi.

      Oli hauska idea ei meinannut tulla naurulta loppua.
      Äiti oli tosiiankin ajatellut minua tätä lahjaa tehdessä. Egologinen, kierätty, kaunis ja tarpeellinen

    • 1970 luvun lapsi

      Vhs videot vuodelta Presley ja nahkaremmi. Myöhemmin -90 luvulla pentium 75mhz pc oli huikea lahja. Nykyisin joulusta puuttuu se lämmin ja rauhallinen jouluhenki. Lahjatkin voi laskea yhden käden sormin.

    • Naurettavaa on

      Paras lahja joululahja on viettää joulua ilman sukulaisia sillä olivat ne joulut lapsuudessa karmeita kotona ja sukulaisissa kierrellen ihme traditioneen levotonta aikaa. Nyt kun saa järjestää juuri sellaisen joulun mistä itse tykkää eikä olla toisten vietävissä. Jokainen ostakoon itse omat lahjansa jos sellaisia haluaa niin ei varmasti tule pettymyksiä ja ei tarvitse otsanahka piukeella vitutustaan purkaa joulun jälkeen.

      Joulu ilman ostohysteriaa ja ilman uskonnollisia traditioita ja ilman sukulaisissa vierailemisia, ilman niitä yököttäviä joulun perinneruokia...kesti kauan kunnes pääsin noista kaikista eroon, jotain traumoja on vielä jäänyt joita pitää työstää pois.

      Joulu ja uusvuosi on mennyt täysin kauppiaiden juhlaksi joita ei voi viettää ilman järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta ja viimeinen niitti joulun päälle ilotulitteet.

      Roskapöntöntöt pursuaa ja sitten räjäytellään niin että näytetään oikein ettei tässä satasia säästellä ja ollaan kuivin suin naama irvessä loppuvuosi vitutusta kärvistellen.

    • moikka_13

      Toissavuonna isältä saamani kännykkä, Samsung Galaxy - sarjaa. Se on käytössä vieläkin. Viime vuonna sain sitten sopivasti DesignSkins-kauppaan lahjakortin ja tilasinkin tämän http://tinyurl.com/or7dw8l :) Sopii kuin nenä päähän. Ne siis pari viime vuoden parasta lahjaa. Tänä vuonna en ole kyllä toivonut mitään, joten saa nähdä :)

    • joilh

    • lahjaneuvoja

      Paras saamasi joululahja oli suuri Lego paketti kun olin noin 8-10 vuotta vanha. Siinä iässä legot olivat kivat!

    • Paras saamani lahja

      oli äidiltä 80 luvun alussa,limsakone.Siitä riitti riemua vuosiksi.Vieläki
      on jäljellä mummolan vintillä ,tiiä vaikka vielä toimis?Mulla on
      ikävä niitä maagisia lämpöisiä lapsuuden jouluja,joita äitini järjesti.Kiitos äiti sinne taivaaseen kaikesta mitä minulle annoit.

    • muori7

      Ehdottomasti viimevuonna saamani hampaidenvalkaisupaketti.
      Niitä 3dwhiten liuskoja, toimi todella hyvin ja kesti koko vuoden hampaat valkoisina.
      Toivottavasti saan tänäkinvuonna tyttäreltä lisää niitä liuskoja ja ehkä hammastahnankin. :)

    • valhehtelija
    • tohveli25

      paras joululahja on kahvakuulat koska se hyödyllinen ja hyvä käyttää niitä ja toiseksi oli reino tossut jotka on hyvä käyttää ja lämpimät

    • Eloonjäämistakki

      - on edelleen käytössä.

    • Lenka

      Parhaiten on jäänyt kai mieleen lapsuuden joulu mummolassa. en muista minkä ikäinen olin, ehkä 7? Sain lahjaksi Bernard ja Bianca- satukasetin. Kuuntelin sen monta kertaa läpi makuuhuoneessa, vaikka satu oli hieman pelottava. Samana jouluna sain lahjaksi myös vihreän hammasharjasetin omenanmakuisella tahnalla. Muistan vieläkin kun pesin (jälleen kerran) hampaita mummolan wc:ssä, siellä oli vähän tunkkainen haju johtuen muovilattiasta- ja seinistä. Mutta se tahna oli niin hyvää!
      Satukasetti kirjoineen on edelleen tallessa!

    • BestJouluEver

      Enpä tiiä. Keskiviikkona selviää

    • edullinen ja haluttu

      vaikka varmasti joku pahastuukin, niin kyllähän se parasjoululahja on kun saa peppua.

    • viljaminärpiö

      Ihan ykkönen oli kun saatiin anopilta vaimoni kanssa secridin lompakot. Molemmissa on kaiverrettu meidän nimet ja puhelinnumerot jos hukkuu. Joulupukki hankki ne http://optikkoliike.fi kaupasta.

    • japasitsa

      Tositapaus vuosien takaa ihastuttaa vieläkin. Olin kaverin luona hiukan ennen joulua ja sit illalla kaverin äiti vei mut autolla kotiin. Autossa se kysy mitä haluaisin joululahjaksi. Pamautin sille oitis pilke silmäkulmassa että jos sinulta saisin yhden suukon niin oisin ikionnellinen. No sit kun oltiin perillä niin kas kummaa me suudeltiin, se oli yksi suukko, mutta se oli märkä ja pitkä, joulusuukko kaikilla mausteilla. Nainen oli jotain 35 ja mää 15. Mää olin kyllä aika taivaissa monta päivää sen jälkeen, sain suudella ensi kertaa aikuista naista.

      Ehkä se on kaikkien aikojen paras joulahja ja ihan harmittoman viaton. Kun jälkeenpäin aina kohtasin tuon naisen, niin kieltämättä hiukan nolotti.

    • Anonyymi

      Vastaan tähän näin: itse pyrin hankkimaan kummilapsille ja muille läheisten lapsille lahjaksi jotain "hyödyllistä" tai opettavaa. Esim jotain pulmaleluja, koottavia juttuja ja nyt viimeisimpinä on olleet palapelit. Täältä olen niitä etsinyt: https://unelmienpalapeli.fi/t/lasten-palapelit/

      Näistä kaikista on kyllä tykätty ja yleensä ei ole pelkoa, että tulisi sama lahja kuin jollain muulla. :) Olen siis tietoisesti pitäytynyt pois trendileluista.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe