Onko kukaan laittanut etupesää suht uudehkoon öljykattilaan eli ns. ylipaineiseen, jos on niin onko joutunut tekemään mitään muutoksia esim. turbulenssilevyihin yms.
Itsellä sellainen kattila josta 108 mm sisähalkaisijaltaan oleva hapokas putki lähtee suoraan kattilan päältä. Pituutta sellaiset 9 m.
Onko mitään toimintaedellytyksiä Warmax:n etupesän kanssa ???
Etupesä öljykattilaan ???
9
5823
Vastaukset
- ite.
Stokeri sopii öljykattilaan kuin sormi korvaan.
Suosittelen lämpimästi. - romikselle
Tai laita pellettipoltin.
- Maxfan
Arimax 17S vm. 2004 ja myös 100mm teräsputki 9m. Alussa oli ongelmia vedon kanssa, koska ennen putkea olikin vielä 150cm vaakaosuus. Takkaimurin kanssa pelittää nyt hienosti. Öljylle tarkoitetut haittalevyt otettiin pois ja toimituksen yhteydessä tuli uudet pannukohtaiset.
Tykkään kovasti. Ei kustannuksia varaajasta eikä putkitöistä. Maksaa ittensä kahdessa talvessa.
Uskon, että saat pelittämään yhtälailla. Rohkeutta peliin ja tilaamaan. Ovat nyt tarjouksessakin.- vastauksesta
täytyy tosiaan harkita tosiaan tuota Warmax:a
kun kuitenkin nykyisellä kattilalla ja muilla vermeillä on teknistä käyttöikää reilusti jäljellä, ja tällä vaihtoehdolla on selvästi nopein takaisinmaksu eli toi 2 v.
Seuraavana tulisi pellettikattila n. 6 v
sitten ILVP 8 v. ja hännänhuippuna MLP 15 v.
Näin minulla.
- mutta luovuin
Minulla oli sama harkinnassa. Warmaxin asentaja kävi tarkistamassa paikan ja totesi, että ei suosittele etupesää ilman kattilan vaihtoa. Minulla piipun pituus noin 11 metriä ja kattila Högforsin valurautainen öljylle suunniteltu.
- Maxfan
Sanoivat muistaakseni, että noin kymmenen vuotta vanhaan voi vielä laittaa. Kannattaa kuitenkin soittaa Warmaxin Ahlstedtille. Se on mukava heppu ja sillä on todella paljon tietoa eri kattiloista ja niiden sopivuudesta. Siltä saat hyvässä lykyssä samanlaisen yhdistelmän omistajan puhelinnumeron, jolta voit kysyä yhdistelmän toimivuudesta.
Muuten - googletappa: villa höyrylinna ja klikkaa vasemmasta freimistä puunpoltto, niin saat aika hyvän selvityksen, miksi Warmax on yliveto. - Ege85
Laitoin vloppuna etupesän öljypannuun,hyvä veto on ja savukaasut jotain 250 astetta,ainut joka huolettaa on se kun veto on kiinni niin tuleeko häkää asuintiloihin,pitänee hommata häkävaroittimet nopeesti.
- etupesä2
No ei tule jos savupellit ei ole kiinni, ja miksi ihmeessä olisi jos tuli on pesässä.
- Ege85
Täyttöluukun tiiviste vuotaa ja en oo ehtiny uutta keraamista tiivaria vaihtamaan.nyt kun se on ollu paripäivää käytössä ni ei tuu savua juurikaan kämppään...Ei oo siis olemassakaan savupeltejä tuossa piipussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658