Punapääbarbit tuhoavat

kalamamma

Mitkä kasvit olisivat punapään kestäviä, helppoja ja nopeasti kasvavia? Meillä on 200 l akvaario (oikeasti on vähän pienempi) n. 120 cm pitkä ja vajaa 50 cm korkea. Tällä hetkellä siellä on vallisneriaa ja anubiasta. Olen kokeillut karvalehteä, jotain saniaisia, jotain pientä miekkalehteä ja jotain muuta, mitä en muista ollenkaan. Punapäät tekevät selvää jälkeä kaikista, jopa karvalehdestä aikaa myöten, niin että siitä jää ruma ranka jäljelle. Olen kokeillut kurkun antamista. Barbit kyllä syövät sitä riemusta kiljuen ja ehkä kasvit, siis vallisneriat, saavat silloin olla vähän paremmin rauhassa. Haluaisin vähän vaihtelua kasvistoon, mutta ei huvita ostaa enää mitään, mikä hetken päästä on syöty. Kiitos jo etukäteen, olen ennenkin saanut täältä hyviä ohjeita.

2

364

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Kokeile spirulina pohjaisia kalanruokia; hiutaleita ja pohjaruokaa, riittävästi annosteltuna saattaa jäädä kasvitkin rauhaan... mitäs muita kaloja sulla oli, ootko nähnyt livenä että just punapäät vetelee kaikki kasvisi suihinsa???

• kalamamma

syövät kasveja. Olemme nähneet omin silmin. Niiden lisäksi on rubiiniseeprakaloja ja yksi laiska monni, joka ei muuta kuin makaa piilossa putkessa.

Ruokana on ollut Seran hiutaleita, joissa on spirulinaa ja kuivattua vesikirppu ym. ötökkäherkkua harvakseltaan. Monnille tabletti. Aiemmin oli jotain rakeita yleisruokana ja joskus on ollut jotain kuivatettua kasvisruokaa lisäkkeenä. Ruokin kaloja illalla antamalla kaksi kertaa peräkkäin pienen annoksen, jonka ne syövät ennen kuin ruoka vajoaa pohjalle.

Vihreää kalvomaista levää tulee reilusti kasvien lehdille ja muuallekin, jos akvaario on toista viikkoa putsaamatta. Joka vedenvaihtokerran yhteydessä siivoan vallisnerian lehdiltä sitä pois, koska aina sitä on vähän. Pyrin kyllä vaihtamaan vettä puolet kerran viikossa, mutta se ei aina onnistu. Ruokaa yritän antaa vähän, jotta levää ei tulisi ainakaan sen takia. Kalat söisivät varmaan paljon enemmänkin. Nitriittiä ei ole ja nitraattia alle 20 ennen vedenvaihtoa, joskus 5 tai 10. Ph on 7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1324
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      797
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      48
      673
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      124
      594
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      551
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      526
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      184
      515
    9. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      31
      507
    10. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      24
      500
    Aihe