Punapääbarbit tuhoavat

kalamamma

Mitkä kasvit olisivat punapään kestäviä, helppoja ja nopeasti kasvavia? Meillä on 200 l akvaario (oikeasti on vähän pienempi) n. 120 cm pitkä ja vajaa 50 cm korkea. Tällä hetkellä siellä on vallisneriaa ja anubiasta. Olen kokeillut karvalehteä, jotain saniaisia, jotain pientä miekkalehteä ja jotain muuta, mitä en muista ollenkaan. Punapäät tekevät selvää jälkeä kaikista, jopa karvalehdestä aikaa myöten, niin että siitä jää ruma ranka jäljelle. Olen kokeillut kurkun antamista. Barbit kyllä syövät sitä riemusta kiljuen ja ehkä kasvit, siis vallisneriat, saavat silloin olla vähän paremmin rauhassa. Haluaisin vähän vaihtelua kasvistoon, mutta ei huvita ostaa enää mitään, mikä hetken päästä on syöty. Kiitos jo etukäteen, olen ennenkin saanut täältä hyviä ohjeita.

2

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Kokeile spirulina pohjaisia kalanruokia; hiutaleita ja pohjaruokaa, riittävästi annosteltuna saattaa jäädä kasvitkin rauhaan... mitäs muita kaloja sulla oli, ootko nähnyt livenä että just punapäät vetelee kaikki kasvisi suihinsa???

• kalamamma

syövät kasveja. Olemme nähneet omin silmin. Niiden lisäksi on rubiiniseeprakaloja ja yksi laiska monni, joka ei muuta kuin makaa piilossa putkessa.

Ruokana on ollut Seran hiutaleita, joissa on spirulinaa ja kuivattua vesikirppu ym. ötökkäherkkua harvakseltaan. Monnille tabletti. Aiemmin oli jotain rakeita yleisruokana ja joskus on ollut jotain kuivatettua kasvisruokaa lisäkkeenä. Ruokin kaloja illalla antamalla kaksi kertaa peräkkäin pienen annoksen, jonka ne syövät ennen kuin ruoka vajoaa pohjalle.

Vihreää kalvomaista levää tulee reilusti kasvien lehdille ja muuallekin, jos akvaario on toista viikkoa putsaamatta. Joka vedenvaihtokerran yhteydessä siivoan vallisnerian lehdiltä sitä pois, koska aina sitä on vähän. Pyrin kyllä vaihtamaan vettä puolet kerran viikossa, mutta se ei aina onnistu. Ruokaa yritän antaa vähän, jotta levää ei tulisi ainakaan sen takia. Kalat söisivät varmaan paljon enemmänkin. Nitriittiä ei ole ja nitraattia alle 20 ennen vedenvaihtoa, joskus 5 tai 10. Ph on 7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      96
      8549
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      45
      4210
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1478
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1450
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1189
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1160
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      852
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      827
    Aihe