Onko kenellä kokemusta Online Armor (Free edition) -palomuurista:
http://www.tallemu.com/downloads.html
Online Armor (Free edition)
8
6563
Vastaukset
- Turkulainen2
Olen käyttänyt sitä noin viikon. Tosi tyytyväinen ohjelmaan. Ohjelman keskustelupalstalla tekijät vastaavat tosi nopeasti kaikkiin kysymyksiin.
Suosittelen, ehdottomasti.
Turkulainen - soldier100
Paras palomuuri ohjelma mitä olen kokeillut ja olen kokeillut näitä:
ZoneAlarm -ei ikinä enää.
Sygate -hyvä muttei päivitetä joten ei kiitos.
Comodo 3 -kyselee liikaa (siis jatkuvasti kun päivittääkin jotain ohjelma)..- orvesto
Onko Online Armor Free yhtä selkä kuin superhyvä Sygate Personal Firewall Pro? Onko yhtä hyvät säätömahdollisuudet?
ZoneAlarm Firewall softaa olen joskus käyttänyt, mutta se oli liian yleispiirteinen ja vaati esim svchos.exe:n oikeuksia verkkoon jotta netti toimi, mitä Sygate ei vaadi. Lisäksi ei tiennyt oliko kaikki suojattu, liian epäselkeä käyttää. Lokin käyttö taas hyydytti koneen.
Comodo Firewall taas oli kokeilun mukaan aivan liian epäselkeä ja lukemattomilla ikkunoilla varustettu superepäselkeä insinöörin toiveuni. En päässyt vain selville siitä, en edes nettiin kun koitin itse asettaa asetukset niiden valmiiden sijaan, joiden suojauksen asteesta en tiedä mitään?
Mielestäni palomuurin pitää kysellä lupa kaikkeen liikennöintiin (block/allow/ask) ja näyttää kaikki mahdollinen tieto näistä yhtyksistä. Liikennelokia pitää olla helppo seurata koko ajan. Kaikkien toimintojen ohajus pitää olla selkeästi esitetty ja haettavissa, ei lukemattomien ikkunoiden takaa. Olen käyttänyt sitä erilaisten virustorjuntaohjelmien lisänä jo usean vuoden ajan. Nyt latasin kokeilumielessä tuon ArmorFirevallin ja aika mukavalle tuntuu. Vähällä kokemuksella en osaa sanoa kumpi parempi. Vaikka Sygate jo vanha niin se täyttää perustehtävän loistokkaasti sillä varsinainen palomuurin tehtävä on valvoa sisään tulevaa ja ulos lähtevää liikennettä ja siihen toimintaperiaatteeseen ei ole tullut muutosta. Ne uudet härpäkkeet mitä uusissa palomuureissa on ovat sittenb enempi tai vähempi varsinaiseen virustorjuntaan tms. liittyviä lisiä
- tulimuuriainen
Online Armor Free ei ole mikään paras mahdollinen palomuuri, koska sen kaikki ikkunat ovat niin miniatyyrisiä, eikä niitä voi edes laajentaa (lieneekö pelkästään ilmaisversion riesa?).
Kun katsoo vaikka liikennelokitiedostoa niin joutuu sivusuunnassa skrollaamaan, että näkee edes jotain tietoa. Typerästi suunniteltu. Vertaa vaikka Sygate Personal Firewall Pro;hon, jossa kaiken saa vaikka koko näyttöruudun kokoiseksi.
Se on menestynyt testeissä, mutta uudella Firewall Leak Tester sivulla sitä ei edes mainittu(?)
http://www.firewallleaktester.com/tests.php- Tietäväinenkö
Kannattaisi tutkia noiden testien päivämäärät hieman tarkemmin: last update : March 11 2006 eli kyseessä on kaksi vuotta vanhat testit, jonka jälkeen ohjelmat ovat muuttuneet radikaalisti.
Comodo kyselee todellakin oletusasetuksilla lähes jatkuvasti jotain (Defense erityisesti). Ongelma ratkeaa yksinkertaisesti laittamalla ohjelmien asennuksen ajaksi "installation mode" päälle tai vaihtamalla Defense :n asetuksista training mode päälle. ....Näytön koko jotain 5" vai Nooakin aikainen selain vai etko osaa käyttää konettasi.
Minulla ainakin Online Armor Free ikkunat saa vaikka koko näytön kokoiseksi ja käytössä on WinXP Home SP2
Saan kyllä 17" näytöllä kutistettua ikkunat vaikka kärpäsen kokoiseksi, nyt kuitenkin asettanut ne noin 3/4 näytön koosta ja hyvin näkee kaiken tarpeellisen.- :OOOO
Online Armor v 2. Has just won the "Best Firewall for 2008" as award by Scott Finnie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743345
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311921Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681909Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965