Online Armor (Free edition)

ville.

Onko kenellä kokemusta Online Armor (Free edition) -palomuurista:

http://www.tallemu.com/downloads.html

8

6539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkulainen2

      Olen käyttänyt sitä noin viikon. Tosi tyytyväinen ohjelmaan. Ohjelman keskustelupalstalla tekijät vastaavat tosi nopeasti kaikkiin kysymyksiin.
      Suosittelen, ehdottomasti.

      Turkulainen

    • soldier100

      Paras palomuuri ohjelma mitä olen kokeillut ja olen kokeillut näitä:

      ZoneAlarm -ei ikinä enää.
      Sygate -hyvä muttei päivitetä joten ei kiitos.
      Comodo 3 -kyselee liikaa (siis jatkuvasti kun päivittääkin jotain ohjelma)..

      • orvesto

        Onko Online Armor Free yhtä selkä kuin superhyvä Sygate Personal Firewall Pro? Onko yhtä hyvät säätömahdollisuudet?

        ZoneAlarm Firewall softaa olen joskus käyttänyt, mutta se oli liian yleispiirteinen ja vaati esim svchos.exe:n oikeuksia verkkoon jotta netti toimi, mitä Sygate ei vaadi. Lisäksi ei tiennyt oliko kaikki suojattu, liian epäselkeä käyttää. Lokin käyttö taas hyydytti koneen.

        Comodo Firewall taas oli kokeilun mukaan aivan liian epäselkeä ja lukemattomilla ikkunoilla varustettu superepäselkeä insinöörin toiveuni. En päässyt vain selville siitä, en edes nettiin kun koitin itse asettaa asetukset niiden valmiiden sijaan, joiden suojauksen asteesta en tiedä mitään?

        Mielestäni palomuurin pitää kysellä lupa kaikkeen liikennöintiin (block/allow/ask) ja näyttää kaikki mahdollinen tieto näistä yhtyksistä. Liikennelokia pitää olla helppo seurata koko ajan. Kaikkien toimintojen ohajus pitää olla selkeästi esitetty ja haettavissa, ei lukemattomien ikkunoiden takaa.


      • Olen käyttänyt sitä erilaisten virustorjuntaohjelmien lisänä jo usean vuoden ajan. Nyt latasin kokeilumielessä tuon ArmorFirevallin ja aika mukavalle tuntuu. Vähällä kokemuksella en osaa sanoa kumpi parempi. Vaikka Sygate jo vanha niin se täyttää perustehtävän loistokkaasti sillä varsinainen palomuurin tehtävä on valvoa sisään tulevaa ja ulos lähtevää liikennettä ja siihen toimintaperiaatteeseen ei ole tullut muutosta. Ne uudet härpäkkeet mitä uusissa palomuureissa on ovat sittenb enempi tai vähempi varsinaiseen virustorjuntaan tms. liittyviä lisiä


    • tulimuuriainen

      Online Armor Free ei ole mikään paras mahdollinen palomuuri, koska sen kaikki ikkunat ovat niin miniatyyrisiä, eikä niitä voi edes laajentaa (lieneekö pelkästään ilmaisversion riesa?).
      Kun katsoo vaikka liikennelokitiedostoa niin joutuu sivusuunnassa skrollaamaan, että näkee edes jotain tietoa. Typerästi suunniteltu. Vertaa vaikka Sygate Personal Firewall Pro;hon, jossa kaiken saa vaikka koko näyttöruudun kokoiseksi.

      Se on menestynyt testeissä, mutta uudella Firewall Leak Tester sivulla sitä ei edes mainittu(?)
      http://www.firewallleaktester.com/tests.php

      • Tietäväinenkö

        Kannattaisi tutkia noiden testien päivämäärät hieman tarkemmin: last update : March 11 2006 eli kyseessä on kaksi vuotta vanhat testit, jonka jälkeen ohjelmat ovat muuttuneet radikaalisti.

        Comodo kyselee todellakin oletusasetuksilla lähes jatkuvasti jotain (Defense erityisesti). Ongelma ratkeaa yksinkertaisesti laittamalla ohjelmien asennuksen ajaksi "installation mode" päälle tai vaihtamalla Defense :n asetuksista training mode päälle.


      • ....Näytön koko jotain 5" vai Nooakin aikainen selain vai etko osaa käyttää konettasi.
        Minulla ainakin Online Armor Free ikkunat saa vaikka koko näytön kokoiseksi ja käytössä on WinXP Home SP2

        Saan kyllä 17" näytöllä kutistettua ikkunat vaikka kärpäsen kokoiseksi, nyt kuitenkin asettanut ne noin 3/4 näytön koosta ja hyvin näkee kaiken tarpeellisen.


      • :OOOO

        Online Armor v 2. Has just won the "Best Firewall for 2008" as award by Scott Finnie.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe