Kovat kannkuset kaatavat

vielä alkoholin käytön

minulta. Viinakrampit, 3päivää kestävät pääkivut, puolen viikon saamattomuus, ruuan haluttomuus ja unelias olotila saavat aina minut miettimään, että miksi join taas? En ikinä opi ja nyt taas kärsin. Olotila on niin perseestä, että mua on nykyään ruennu mitetityttään, että lopetanko kokonaan vai vähennänkö puoleen ensin. Kuoleman pelko liittyy myös olennaisesti krapulatiloihin ja nämä asiat voivat ennenpitkään laukaista jonkinsortin psykoosin.

6

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sinun kohdallasi ole enää vaihtoehto. Todelliset vaihtoehtosi ovat raittius tai juoppous. On/off. Näin se vaan on meillä juopoilla. Olotilasi on kovin tuttu alan ihmisille.

      Kirjallisuutta:
      AA:n Iso Kirja (Nimettömät alkoholistit)
      Raimo O. Kojo: Eroon viinasta

    • kaikkeen.

      Tiedän,tiedän! Olen nyt ollut viikon nukkumatta..pelkään öitä, itsesyytökset tulee öisin ja sängystä on noustava vähän väliä kävelemään,että saa ajatukset pois ongelmistaan.
      Viime yönä jo sitten murruin niin,että oli pakko itkeä! Olen pilannut muidenkin elämän...ja lääkärin sain vasta torstaiksi..että saisin tähän jotain.. perkele..kuinka ihmistä voi vituttaa!

      • vee-e

        -mitä aiot lääkärissä valittaa ?
        -mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
        -entä vuoden päästä ?


      • SE syyllinen
        vee-e kirjoitti:

        -mitä aiot lääkärissä valittaa ?
        -mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
        -entä vuoden päästä ?

        Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"


      • syyllinen..
        SE syyllinen kirjoitti:

        Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"

        Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
        fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
        Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne.


      • calmato
        syyllinen.. kirjoitti:

        Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
        fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
        Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne.

        Ymmärsin, että perheen jäsenet tai muut läheiset koet tappavaa vihaa ja jäynää ilmaisevina. He ovat sairastuneet alkoholismisi myötä ja tarvitsevat myös apua. Alkoholismi on koko perheen sairaus.

        Läheiset voivat halutessaan saada tukea alkoholistien läheisten toveriseurasta:
        http://www.al-anon.fi/

        Läheisille on suuri helpotus tajuta, että he eivät ole aiheuttaneet perheenjäsenen juomista, eivätkä voi millään keinoin mieltään osoittamalla saada sitä loppumaan. Al-anonissa myös oppii tajuamaan, että alkoholismi on sairaus. Silloin alkaa suhtautua alkoholistiin kuin sairaaseen ihmiseen, eikä enää pidä juomista pahantahtoisena itseensä kohdistuvana kiusantekona.

        Voimia matkalle kohti valoisaa tervettä huomista, apua on saatavissa sekä sinulle että läheisille, jos apu kelpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe