Kovat kannkuset kaatavat

vielä alkoholin käytön

minulta. Viinakrampit, 3päivää kestävät pääkivut, puolen viikon saamattomuus, ruuan haluttomuus ja unelias olotila saavat aina minut miettimään, että miksi join taas? En ikinä opi ja nyt taas kärsin. Olotila on niin perseestä, että mua on nykyään ruennu mitetityttään, että lopetanko kokonaan vai vähennänkö puoleen ensin. Kuoleman pelko liittyy myös olennaisesti krapulatiloihin ja nämä asiat voivat ennenpitkään laukaista jonkinsortin psykoosin.

6

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sinun kohdallasi ole enää vaihtoehto. Todelliset vaihtoehtosi ovat raittius tai juoppous. On/off. Näin se vaan on meillä juopoilla. Olotilasi on kovin tuttu alan ihmisille.

Kirjallisuutta:
      AA:n Iso Kirja (Nimettömät alkoholistit)
      Raimo O. Kojo: Eroon viinasta

• kaikkeen.

Tiedän,tiedän! Olen nyt ollut viikon nukkumatta..pelkään öitä, itsesyytökset tulee öisin ja sängystä on noustava vähän väliä kävelemään,että saa ajatukset pois ongelmistaan.
      Viime yönä jo sitten murruin niin,että oli pakko itkeä! Olen pilannut muidenkin elämän...ja lääkärin sain vasta torstaiksi..että saisin tähän jotain.. perkele..kuinka ihmistä voi vituttaa!

• vee-e

-mitä aiot lääkärissä valittaa ?
        -mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
        -entä vuoden päästä ?

• SE syyllinen
        vee-e kirjoitti:

-mitä aiot lääkärissä valittaa ?
        -mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
        tyytyväinen ?
        -millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
        -entä vuoden päästä ?

Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"

• syyllinen..
        SE syyllinen kirjoitti:

Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"

Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
        fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
        Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne.

• calmato
        syyllinen.. kirjoitti:

Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
        fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
        Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne.

Ymmärsin, että perheen jäsenet tai muut läheiset koet tappavaa vihaa ja jäynää ilmaisevina. He ovat sairastuneet alkoholismisi myötä ja tarvitsevat myös apua. Alkoholismi on koko perheen sairaus.

Läheiset voivat halutessaan saada tukea alkoholistien läheisten toveriseurasta:
        http://www.al-anon.fi/

Läheisille on suuri helpotus tajuta, että he eivät ole aiheuttaneet perheenjäsenen juomista, eivätkä voi millään keinoin mieltään osoittamalla saada sitä loppumaan. Al-anonissa myös oppii tajuamaan, että alkoholismi on sairaus. Silloin alkaa suhtautua alkoholistiin kuin sairaaseen ihmiseen, eikä enää pidä juomista pahantahtoisena itseensä kohdistuvana kiusantekona.

Voimia matkalle kohti valoisaa tervettä huomista, apua on saatavissa sekä sinulle että läheisille, jos apu kelpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      64
      4041
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3845
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3649
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      86
      3471
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3209
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2698
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2685
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2562
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2219
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2219
    Aihe