Vessan lavuaari meni lähes vetämättömäksi jo alkusyksystä. Nestemäiselle kodin putkimiehelle se vain naureskeli.Poika huomasi asian ja olisi aukaissut viemärin, vaan kun ei äireellä ollut putkipihtejä. Ostin sitten pihdit ja ryhdyin hommiin. Yksi ruuvi oli ruostunut ja jäi käteen, joten homma jäi siihen. Laitoin ämpärin alle ja sehän sujui ihan hyvin kunnes eräs vieras sai täyden ämpärin jaloilleen:((.
Pakko oli sitten rohkaista luontonsa ja mennä rautakauppaan. Kyllä minä siellä ihan sujuvasti vierailen, kun löydän tarvitsemani itsepalveluhyllystä. Mutta pelkään paniikinomaisesti sitä rautakaupan myyjän huonosti salattua ivaa, kun joudun kysymään häneltä jotakin. Vaan nytpä tulikin naismyyjä selkäni taakse kuin pelastava enkeli. Ja sain kaiken mitä tarvitsin ja ilman kätkettyä halveksuntaa. Ja nyt putki on taas kiinni eikä edes vuoda:D
Minkäslaisia kokemuksia teillä muilla on rautakaupan naismyyjistä?
Nainen rautakaupassa
29
1657
Vastaukset
- aaarrrggggghhhh
Vaikkakin olen mies niin en erityisemmin ole kiinnostunut rautakaupassa asioinnista. Asiakas on aina auttamattoman tyhmä ja tietämätön, hälle voi myydä mitä vaan.
Taannoin oli sähkökiukaasta palanut vastus, no kauppaan kyselemään " Ei niitä ole tapana vaihtaa, tässä ois tällanen edullinen tarjouskiuas." No naapurikaupasta löytyi suoraa hyllystä sopiva..
Samaten autokorjaamot aiheuttavat ahdistusta. Olen ihan mopoikäisestä alkaen itse korjannut kulkupelini. Mutta kaupunkioloissa ei kaikkea enää pysty parkkipaikalla naapurien ivaamana tekemään.
Katsastuksessa todettiin toisen raidetangonpään olevan lievästi väljä. Siis läheiseen korjaamoon aikaa tilaamaan. Auto halliin ja itse kahville. Vartin päästä tuli puhelu että koko auton etupää pitää uusia kallistuksen vakaimista ja pallonivelistä alkaen... No valittelin kiireitä ja kehotin laittamaan ne tilatut asiat. Sen jälkeen käytin auton katsastuksessa ja kävin korjaamolla kertomassa "ihmeestä kun auto korjaantuu itsestään".
jnejne
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Se ihan se ja sama onko myyjä mies tai nainen, ne tekee sitä mitä on käsketty.- Puidenhalaaja
...että miestäkin voi ahdistaa rautakaupassa asiointi. Siis tämä ei taidakaan olla nais/mies -juttu, vaan asiakas/rautakaupanmyyjä -juttu...
- Puitten kaataja
Suorastaan vihaan suuria rauta marketteja.
Silloin kun tarttes myyjää niin mistään ei löydy ja sillon kun ei tartte,
niin asian tuntemattomia lausuntoja tulee aivan tilaamatta.
Maali puolella olen tavannut hyvinkin avuliaita, asiantuntevia ja ennen kaikkea ihastuttavia naismyyjiä.
Meillä on löytynyt heti ja niin helposti yhteistä värisilmää.
Pannaan pensselit santaan ja rukkaset naulaan eihän tässä muukaan auta.;)- Puidenhalaaja
Joo, maalipuoli on minullekin enempi omaa aluetta. Siellä en tunne itseäni kovin tyhmäksi kun olen jonkunverran maalaillut elämän varrella. Mutta rautakaupan puoli:O. Tosin täytyy todeta, että rautakaupasta löytyy ihan uskomattomia keksintöjä. Monesti olen ajatellut, että jonkun pitäisi keksiä semmonenkin vehje, ja kun selaan rautakaupan luetteloa, niin siellähän se jo on, joku on sen jo ehtinyt keksiä:O
Kuinka ihminen voi ollenkaan selvitä elämästä. kun yhden nippelin hankkiminen rautakaupasta noin kovasti ahdistaa. Siis kuvittelee, että esiintyisi kätkettyä halveksuntaa. Itsetunto ja itsekunnioitus tipotiessään. Sääliksi käy...
- Puidenhalaaja
Juuri noin olin olettanutkin tosimiesten suhtautuvan. Nuorempi poikanikin sanoo, että rautakaupassa tuntee itsensä niiin mieheksi. Mutta mites on, menetkö kangaskauppaan samaan malliin rinta rottingilla?
muuta tulkita ?
kauppa on kauppa ja jos sattuu ylimielinen myyjä sen woi pudottaa maanpinnalle helposti :=)
ei nykyiset rautakaupanmyyjät tiedä oikeastaan mitään rakentamisesta :=)- Puidenhalaaja
A.DONIS kirjoitti:
muuta tulkita ?
kauppa on kauppa ja jos sattuu ylimielinen myyjä sen woi pudottaa maanpinnalle helposti :=)
ei nykyiset rautakaupanmyyjät tiedä oikeastaan mitään rakentamisesta :=)Minulle ne myyjät ainakin menisivät ihan täydestä rakentamisen yli-insinööreistä tai tarkastajista.
No, kai minun kammoni on sitä samaa, mitä jotkut tuntevat viranomaisia kohtaan. Ihan suotta pelkään, itsekin olen viranomainen ja näin mukava ja lepposa immeinen silti;) Puidenhalaaja kirjoitti:
Minulle ne myyjät ainakin menisivät ihan täydestä rakentamisen yli-insinööreistä tai tarkastajista.
No, kai minun kammoni on sitä samaa, mitä jotkut tuntevat viranomaisia kohtaan. Ihan suotta pelkään, itsekin olen viranomainen ja näin mukava ja lepposa immeinen silti;)likaiset haalarit päällä ja yritä edes näyttää ammattilaiselta :=)
ja jolainen myyjä karttaa sinua :=)
koska luulewat olewansa ammattilaisen kanssa tekemisissä :=)
saawat pika koulutuksen myymisessä ei tarwikkeissa?
ja niistä ne ei tiedä mitään :=)
ja wanhemmat rautakauppiaat owat jo luopuneet kosa tilalle on tullut kaiken maailman pauhaussit ja honkkarit :=))
ammattitaitoinen rakennustarwikemyyjä osaa ottaa asiakkaan :=)
mut amatöörit owat wain ponnahduslaudalla kuten nykyiset rakennus insinööritkin :=)
ne ei osaa mitää tiedä mitään tjn
luulewat wain koska heillä on sentään akateeminen koulutus :=)
maalaisjärki kadonnut?
ja tarkoitan nyt rakennus alaa :=)
on ehkä muitakin aloja mut se ei kuulu tähän :=)
- maissiiii
Asun vanhaa isoa taloa yksin ja koko ajan joku paikka remppaa ja joudun usein käymään rautakaupassa
ja ihan mielelläni.
Sillä, elämäni muuttuu täysin kun astun rautakaupan ovesta sisään.
Minusta tulee täysin tyhmä, ymmärtämätön, osaamaton ja tietämätön tollo suorastaan.
Koska vaadin palvelua, en löydä mitään mistään ja en tiedä mitään.
Etsin palvelutiskiltä henkilökuntaan kuuluvan, mielelläni nuoren miehen,
nainenkin on ihan passeli, ja kerron hänelle mitä kummallista taas on tapahtunut
ja mikä paikka räjähtänyt ja pytyisikö hän auttamaan.
Aina on halunnut auttaa ja joskus jopa joku asiakaskin on puuttunut näihin avuttoman naisen rupatuksiin.
Vaikken omista edes kauniita silmiä niin
mukavat leppoisat jutut auttavat ja hommat hoituvat.
En edes suostu siihen, että minulle sanotaan, se on jossain tuolla hyllyssä,
sillä enhän edes tiedä, minkä näköinen se silinteri taikka sylinteri oikein on. Käteen saavat antaa.
Koskaan en ole kohdannut ivallista tai pilkallista suhtautumista ongelmiini. Tarvitsenhan vain apua ja palvelua. Ehkä olen eräs, sarjassa hankalia asiakkaita, mutta kyllä vaan kummasti hymyilyttää kun kehun nämä palvelijat.
Ja kyllä tätä tolloa naistakin hymyilyttää kun tulee tyytyväisenä, hyvin palveltuna taas kerran ulos rautakaupasta.- Puidenhalaaja
Erityisesti tunsin sielunsiskoutta tähän: "Minusta tulee täysin tyhmä, ymmärtämätön, osaamaton ja tietämätön tollo suorastaan". Noinhan siinä käy minullekin. Vaan toivottavasti minäkin lopulta opin suorastaan rakastamaan rautakaupassa käyntejä:))
- Jermuxi tms..
Viime kerralla en ostanut sitä ko. rautakauppaa siltä naismyyjältä. Oli siinä kaupassa liian kova hinta.
- Puidenhalaaja
Minusta ainakin olisi tosi kätevää, kun olisi oma rautakauppa kotona. Sieltä voisi ottaa kokeiltavaksi erilaisia hilavitkuttimia paikoilleen ihan rauhassa. Ei olisi kukaan jermuilemassa selän takana...
- Jermuxi tms..
Puidenhalaaja kirjoitti:
Minusta ainakin olisi tosi kätevää, kun olisi oma rautakauppa kotona. Sieltä voisi ottaa kokeiltavaksi erilaisia hilavitkuttimia paikoilleen ihan rauhassa. Ei olisi kukaan jermuilemassa selän takana...
niin sähän voit aina esittäytyä olevasi sen kaupparyhmän hallinosta ja teet koeostoksia ja tutkimusta palveluiden tasosta...Joka siinä liikkeessä ei sattuneesta syystä ole oikein vakuuttavaa. Lupaat sitten palata asiaan tehtyäsi raportin..Melko reilua.
- Puidenhalaaja
Jermuxi tms.. kirjoitti:
niin sähän voit aina esittäytyä olevasi sen kaupparyhmän hallinosta ja teet koeostoksia ja tutkimusta palveluiden tasosta...Joka siinä liikkeessä ei sattuneesta syystä ole oikein vakuuttavaa. Lupaat sitten palata asiaan tehtyäsi raportin..Melko reilua.
...mutta aika pitkä tie siihen on tästä "anteeksi että olen olemassa ja joudun vaivaamaan sinua" -tilastani.
- Jermuxi tms..
Puidenhalaaja kirjoitti:
...mutta aika pitkä tie siihen on tästä "anteeksi että olen olemassa ja joudun vaivaamaan sinua" -tilastani.
Kunhan mä sua tässä palstalla hetken koulutan, niin opit...
Jermuxi tms.. kirjoitti:
Kunhan mä sua tässä palstalla hetken koulutan, niin opit...
jos sää opastat saa ujoinkin asiakas alkostakin alennusta :=)
"repee"- Jermuxi tms..
A.DONIS kirjoitti:
jos sää opastat saa ujoinkin asiakas alkostakin alennusta :=)
"repee"Kummastuttaa tuollaiset viestit, että netissä joku kiusaa ja olo on tukala...Perskeles täällä ei kukaan toista kiusais, jos meikäläisen ohjeita noudattais..Krähähääää!
- kiike
ei saa koskaan ppästä yksin lautakauppaan; kiikelien taivaaseen. Nyt meni yöunet.
- Puidenhalaaja
...yritä päästä rautakauppaan. Ne vie sut kuitenkin lautakauppaan. Mutta varmaankin kaikissa kaupoissa tuo sinun lotta ja hiili -tyylisi puree. Ainakin miesmyyjiin...
Vaan kerropa minulle, mikä on kiikeli, ja miksi rautakauppa on teidän taivas;) - kiike
Puidenhalaaja kirjoitti:
...yritä päästä rautakauppaan. Ne vie sut kuitenkin lautakauppaan. Mutta varmaankin kaikissa kaupoissa tuo sinun lotta ja hiili -tyylisi puree. Ainakin miesmyyjiin...
Vaan kerropa minulle, mikä on kiikeli, ja miksi rautakauppa on teidän taivas;)On kiiken sisäinen eläin ja kun se on niin pieni ja nuoli niin pölisevät kiljaimet ovat hakusessa:
"Ensisanojen kaudella lapsi suosii tiettyjä äänteitä ja äännerakenteita. Suomen kielessä k on tavallinen konsonantti ja siksi k-sanat ovat yksivuotiaiden suomalaisten suosikkeja. Kakka, kakku ja kiikku ovat myös lapselle jokapäiväisiä asioita ja sen vuoksi usein ensimmäisten sanojen joukossa. Vaikeammat kenkä, kännykkä, tiikeri ja leikki mukautuvat tuttuun rakenteeseen, ja lapsi sanoo kekkä, kääkä ja kiike ja kikki."
(Kotimaisten kielten tutkimuskeskus)
Lautakauppa ja pölisevä-l lautakauppa ihan sama, kummastakin saa yhteensä talpeet ja ainekset joiden avulla kiikeli pääsee vähän vanhempana välkkäilemään kaikkea kivaa etukäteen suunnittelemaansa. kiike kirjoitti:
On kiiken sisäinen eläin ja kun se on niin pieni ja nuoli niin pölisevät kiljaimet ovat hakusessa:
"Ensisanojen kaudella lapsi suosii tiettyjä äänteitä ja äännerakenteita. Suomen kielessä k on tavallinen konsonantti ja siksi k-sanat ovat yksivuotiaiden suomalaisten suosikkeja. Kakka, kakku ja kiikku ovat myös lapselle jokapäiväisiä asioita ja sen vuoksi usein ensimmäisten sanojen joukossa. Vaikeammat kenkä, kännykkä, tiikeri ja leikki mukautuvat tuttuun rakenteeseen, ja lapsi sanoo kekkä, kääkä ja kiike ja kikki."
(Kotimaisten kielten tutkimuskeskus)
Lautakauppa ja pölisevä-l lautakauppa ihan sama, kummastakin saa yhteensä talpeet ja ainekset joiden avulla kiikeli pääsee vähän vanhempana välkkäilemään kaikkea kivaa etukäteen suunnittelemaansa.minä kun oon kuvitellut sun olevan 50 .
Sä ootkin nuori ja suunnittelet mitä vanhempana puuhastelet.
Mitäpä oot aikonut värkkäillä?- kiike
koti-kiusattu kirjoitti:
minä kun oon kuvitellut sun olevan 50 .
Sä ootkin nuori ja suunnittelet mitä vanhempana puuhastelet.
Mitäpä oot aikonut värkkäillä?isoja pienoismalleja esim huvimaja joka tehty luonnonkivistä, hilsistä ja siihen ympälille hauskoja kukkaistuskumpuja joissa on lappusia, betoniverhottuja kukka-astioita kalkealla hiekalla silattuna ja kaikenlaisia mielikuvitushahmoja piilottelen pitkin piha ja tievieliä. Ajattelin lakentaa nukkekodin jonka sisälle mahtuu ja joka seinät ovat taideteoksia mosaiikista ja ihanista kiiltelevistä kivistä. Kaikkea mihin mielikuvitus liittää. Naula vaan lauhassa, monitaitomies. Kiikeli tekee asiat kiikelitaidoilla ja oppii kokoajan; vilheistä oppii.
kiike kirjoitti:
isoja pienoismalleja esim huvimaja joka tehty luonnonkivistä, hilsistä ja siihen ympälille hauskoja kukkaistuskumpuja joissa on lappusia, betoniverhottuja kukka-astioita kalkealla hiekalla silattuna ja kaikenlaisia mielikuvitushahmoja piilottelen pitkin piha ja tievieliä. Ajattelin lakentaa nukkekodin jonka sisälle mahtuu ja joka seinät ovat taideteoksia mosaiikista ja ihanista kiiltelevistä kivistä. Kaikkea mihin mielikuvitus liittää. Naula vaan lauhassa, monitaitomies. Kiikeli tekee asiat kiikelitaidoilla ja oppii kokoajan; vilheistä oppii.
onks su piha täynnä sellasia isoja ja pieniä hahmoja
Onko sun paikkas sellanen missä voi käyrä ja ostaa jos kiinostuu jostain teoksesta?
Joskus mailmalla oon törmännyt sellasiin erikoisiin pihoihin,ne on kivoja ja käden taito on mulle tärkee asia.
Jos naulaamisella tarkoitat kulutusjuhlia niin ei kuudentuuman nauloja paneliin hakata,vitsi, vitsi,
huono sellanen.- kiike
koti-kiusattu kirjoitti:
onks su piha täynnä sellasia isoja ja pieniä hahmoja
Onko sun paikkas sellanen missä voi käyrä ja ostaa jos kiinostuu jostain teoksesta?
Joskus mailmalla oon törmännyt sellasiin erikoisiin pihoihin,ne on kivoja ja käden taito on mulle tärkee asia.
Jos naulaamisella tarkoitat kulutusjuhlia niin ei kuudentuuman nauloja paneliin hakata,vitsi, vitsi,
huono sellanen.sellaista piha, mutta suunitelmat on huljat ja pienoiskoko haljoittelut alkaneet kaikenlaisesta mitä voi tehdä liikaa sotkematta. Pali kesää ja sitten pääsee valmaan jo oikeaan tekemisen makuun. Se on vähän silleen että pitää haljottaa kättä ja silmää tekemään yhteistyötä elilaisten muotojen tavoittamiseksi ja valsinkin, jos aloittaa jonkun ihanasti muotoutuneen luonnonmalteliaalin (känkkyrä puu, kivi, kanto, pelkkä puunlehti: niin sen tavalan sisinolemus on tavoitettava ja sitten annetaan käsien tehdä loput elilaisista talveaineista, silloin ei tunneilla ja vuodenajalla ole väliä. Pitää olla paikkoja johon voi köllähtää kun väsyttää ja pitää olla luokaa siellä täällä että voi kahmasta suuhun kun nenukka haistaa ja vesipulloja on ihan jokaisessa työpisteessä. (Ei saa keltoa kellekkään, jookos?)
kiike kirjoitti:
sellaista piha, mutta suunitelmat on huljat ja pienoiskoko haljoittelut alkaneet kaikenlaisesta mitä voi tehdä liikaa sotkematta. Pali kesää ja sitten pääsee valmaan jo oikeaan tekemisen makuun. Se on vähän silleen että pitää haljottaa kättä ja silmää tekemään yhteistyötä elilaisten muotojen tavoittamiseksi ja valsinkin, jos aloittaa jonkun ihanasti muotoutuneen luonnonmalteliaalin (känkkyrä puu, kivi, kanto, pelkkä puunlehti: niin sen tavalan sisinolemus on tavoitettava ja sitten annetaan käsien tehdä loput elilaisista talveaineista, silloin ei tunneilla ja vuodenajalla ole väliä. Pitää olla paikkoja johon voi köllähtää kun väsyttää ja pitää olla luokaa siellä täällä että voi kahmasta suuhun kun nenukka haistaa ja vesipulloja on ihan jokaisessa työpisteessä. (Ei saa keltoa kellekkään, jookos?)
koen samanlaisia tunteita kuin kerroit, kun pääsen romukauppaan.
Siel on mielenkiintoisia härveleitä joitten sisällä joku uusi härveli pyrkii esiin.
Mä voin melkein nähdä sunt touhuuvan siellä pihallas,ja välillä piipahdat muona kätköllä.- kiike
koti-kiusattu kirjoitti:
koen samanlaisia tunteita kuin kerroit, kun pääsen romukauppaan.
Siel on mielenkiintoisia härveleitä joitten sisällä joku uusi härveli pyrkii esiin.
Mä voin melkein nähdä sunt touhuuvan siellä pihallas,ja välillä piipahdat muona kätköllä.sulla on silmää aidolle kauneudelle ja sellainen vanhojen mutojen sisältä uudenlaiseen kuosiin pylkiviä eisneitä on paljon ja sellaisia joiden alkupeläinen ihanuus on vain vähäisen kolloosion tälvelemä. Niin tai se tavala voi olla lähes neitseellinen, mutta sen omistaja ei ole ymmältänyt tavalan alvoa vaan syljäyttänyt esineen käyttöönpääsyoikeuden kokonaan kun jokin paljon mainostettu tusinalihkama on hankittu siihen käyttöön tatussymboliksi ja kohta likkimenneen tilalle on hankittu uusi.
- susa51
kiike kirjoitti:
sulla on silmää aidolle kauneudelle ja sellainen vanhojen mutojen sisältä uudenlaiseen kuosiin pylkiviä eisneitä on paljon ja sellaisia joiden alkupeläinen ihanuus on vain vähäisen kolloosion tälvelemä. Niin tai se tavala voi olla lähes neitseellinen, mutta sen omistaja ei ole ymmältänyt tavalan alvoa vaan syljäyttänyt esineen käyttöönpääsyoikeuden kokonaan kun jokin paljon mainostettu tusinalihkama on hankittu siihen käyttöön tatussymboliksi ja kohta likkimenneen tilalle on hankittu uusi.
...rautakaupassa. Entisenä pientaloasujana totuin käymään rautakaupassa. Eristeet ja sen tapaiset tuli haettua. Jos jotain pientä tilpehööriä ei löytynyt, niin myyjiltä sai palvelua. Joskus hiukan ivallistakin mutta mitäpä tuosta. Onhan tässä elämässä muutakin, ei kai yksi rautakaupan myyjä hetkauta mihinkään suuntaan.
- Puidenhalaaja
susa51 kirjoitti:
...rautakaupassa. Entisenä pientaloasujana totuin käymään rautakaupassa. Eristeet ja sen tapaiset tuli haettua. Jos jotain pientä tilpehööriä ei löytynyt, niin myyjiltä sai palvelua. Joskus hiukan ivallistakin mutta mitäpä tuosta. Onhan tässä elämässä muutakin, ei kai yksi rautakaupan myyjä hetkauta mihinkään suuntaan.
...mukavista vastauksista. Elämä olisi helppoa jos aina pystyisi toimimaan niinkuin järki sanoo. Mutta ehkäpä minä näillä eväillä astun rautakaupanmyyjän eteen hieman itsetietoisempana asiakkaana sitten seuraavalla kerralla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1596319
- 1165816
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465337Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323415- 572985
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252661- 432360
- 252320
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132030On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151911