Kauanko kestää talletus-suojan rahan saaminen

jos kaatuu ?

kauanko kestää,
jos pankki kaatuu, saada talletus-suojan verran omiaan pankista.

arvioita?

7

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on "kaatumisen"

      varma merkki. Tuskin, kun julistavat kaatuneeksi, saat mitään vekka enää suojista huolimatta.

      Tärkeintä on nähdä, mikä (mitkä) ovat kaatumassa, milloin ovat kaatumassa ja mitkä ovat oireita tästä.

      Vertailun vuoksi kerron esimerkin jenkkilästä teknokuplan aikoihin, silloin ENRON niminen energiayhtiö kaatui 11 mrd dollarin kirjanpitovääryyksiin. Sisäpiiriläiset olivat kuin kunnon "kapteeni" jättäneet jo laivan. "miehistö" menetti kaiken.

      Sitä kapitalisti tavoittelee nytkin, jos vaikeusia on näköpiirissä. Itse luistavat ja sinä menetät.

      STORA-vainaa oli hyvä esimerkki. Härmälä osti kartanon, vainaa irtisanoi henkilökunnan. Kaikki tuli "täytenä yllätyksenä". Tätä yllätystä meidän pitäisi nyt ennakoida pankkien osalta.

      Miten ?

      • juuri.

        muistan hyvin, erittäin hyvin Ekan/tradekan ? kaatumisen,

        se kesti silloin 2 tuntia iltapäivällä ja seuraavana aamuna toiset vajaa 2 tuntia.


        Luulen että nyt kaatuminen tapahtuu paljon nopeammin,
        kun kaikilla on nettiavaimat ja voi tyhjentää tilinsä,
        ei tarvi olla 100 m pitkässä jonossa, kuten olin silloin 16.30.


        Kaatuminen voi alkaa joukkohysteriasta ja väärinkäsityksestä.
        Kun 10-20 % tallettajista ottaa rahansa pois,
        on pankki vainaa, tai ainakin ovet suljettuna useita kuukausia.

        Ei sitä rahaa ole missään holveissa, se on kiinni sellaisissa paikoissa,
        joista sitä ei voida irrottaa mitenkään nykyarvoa vastaavasti.


      • juuri. kirjoitti:

        muistan hyvin, erittäin hyvin Ekan/tradekan ? kaatumisen,

        se kesti silloin 2 tuntia iltapäivällä ja seuraavana aamuna toiset vajaa 2 tuntia.


        Luulen että nyt kaatuminen tapahtuu paljon nopeammin,
        kun kaikilla on nettiavaimat ja voi tyhjentää tilinsä,
        ei tarvi olla 100 m pitkässä jonossa, kuten olin silloin 16.30.


        Kaatuminen voi alkaa joukkohysteriasta ja väärinkäsityksestä.
        Kun 10-20 % tallettajista ottaa rahansa pois,
        on pankki vainaa, tai ainakin ovet suljettuna useita kuukausia.

        Ei sitä rahaa ole missään holveissa, se on kiinni sellaisissa paikoissa,
        joista sitä ei voida irrottaa mitenkään nykyarvoa vastaavasti.

        Verkkopankin rahansiirtotoiminnot tai koko verkkopankin saa kyllä helposti tilapäisesti suljetuksi. Ylikuormitustilanne voi tukkia systeemin ihan itsestäänkin.


      • Pankki olisi
        Timontti kirjoitti:

        Verkkopankin rahansiirtotoiminnot tai koko verkkopankin saa kyllä helposti tilapäisesti suljetuksi. Ylikuormitustilanne voi tukkia systeemin ihan itsestäänkin.

        Jos pankki olisi vaarassa kaatua, niin kyllä se nettipankki suljettaisiin hyvissä ajoin ennen sitä.


      • edellinen kaatuminen alkoi
        Pankki olisi kirjoitti:

        Jos pankki olisi vaarassa kaatua, niin kyllä se nettipankki suljettaisiin hyvissä ajoin ennen sitä.

        "Jos pankki olisi vaarassa kaatua, niin kyllä se nettipankki suljettaisiin hyvissä ajoin ennen sitä."

        mihin perustuu, arvioihin,

        edellinen "pankin kaatuminen" alkoi klo 16.00 uutisista, kun uutiset kertoi totuuden.


      • yllätyksenä"
        edellinen kaatuminen alkoi kirjoitti:

        "Jos pankki olisi vaarassa kaatua, niin kyllä se nettipankki suljettaisiin hyvissä ajoin ennen sitä."

        mihin perustuu, arvioihin,

        edellinen "pankin kaatuminen" alkoi klo 16.00 uutisista, kun uutiset kertoi totuuden.

        vain tällä tavoin kapitalisti yrittää välttää suuremmat tappiot. Niin tehdään, kun suljetaan paperitehtaita (niiden sanotaan olevan kannattavia) ja "luottamusmieskin" sanoo kaiken tulleen "täytenä" yllätyksenä. Johon en sentään aivan usko. Nekin on ostettu kapitalistin leiriin, demareita (mustia porvareita) kun ovat.


      • yllätyksenä" kirjoitti:

        vain tällä tavoin kapitalisti yrittää välttää suuremmat tappiot. Niin tehdään, kun suljetaan paperitehtaita (niiden sanotaan olevan kannattavia) ja "luottamusmieskin" sanoo kaiken tulleen "täytenä" yllätyksenä. Johon en sentään aivan usko. Nekin on ostettu kapitalistin leiriin, demareita (mustia porvareita) kun ovat.

        Kun eräs ranskalainen nettikauppa joutui selvitystilaan, sieltä irtisanottiin mm. suomenkielinen palveluhenkilökunta ja asiakkaita palveltiin sen jälkeen vain ranskan kielellä. Siitähän esim. jokin tanskalainen pankki voisi ottaa mallia ja todeta vastaavassa tilanteessa, että asiakkaita palvellaan vain tanskan kielellä. Ei kai mikään velvoita yritystä palvelemaan asiakkaitaan muilla kuin oman kotimaansa kielellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe