Propral + rauhoittavat

Needtoknow

Mulla on karsea esiintymiskammo. Sain Propralia 30 mg:n tabletteina. Ihmettelen miksi sain 30 mg:n tabletteja, kun melkein kaikki muut ovat saaneet 10 mg:n Propralit esiintymispelkoon... Mistähän tämä vahvuus johtuu?

Entäs onko hyviä kokemuksia esiintymiskammon taltuttamisesta Propralin ja rauhoittavien yhteiskäytöllä? Eli mulla on tosi paha esiintymiskammo. Millainen olo tulee Propralin ja rauhoittavien yhteisvaikutuksesta? Mikä rauhoittava lääke olisi paras tähän tarkoitukseen?

7

13451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkityksiin,

itselläni on Propral 40 mg 1-3 krt/vrk
      Kokeile kotosalla miten bentzo beetasalpaaja toimii...parasko, se on ihan yksilöllistä, kokeilemalla se itselle paras bentzo löytyy.

• saasiaka

eli mistä sait noita propraleja?käykö esim päivystävä lääkäri jos keksisi muutakin vaivaa kuin jännittäminen.itse en ole vieläkään kehdannut mennä lääkäriin,jännittämisen takia.itselläni on vahva jännitys päällä esim kyläillessä.pulsi rupeaa lyömään hirveesti,jos joutuu vaikka kahvipöytään.miten muuten noita propraleja saisi vai saako muulla kuin reseptillä,ja onko terveydelle haittaa jos käyttää esim. noin 4 kertaakin kuussa?kiitos etukäteen..

• neuvo vaari

proprali laskee sykettä ja verenpainetta. Kahvi taas nostaa sykettä ja verenpainetta.

Lääkäri määrää sulle kun menet vaan, muista että lääkärit ovat suurimpia pilereitten popsijoita tässä maassa.

Juo kahvipöydässä sitten vaikka mehua.

• Needtoknow

Saat propralit kun menet vaan ihan vaikka tavalliselle yleislääkärille ja sanot, että kärsit sosiaalisesta ja/tai esiintymisjännityksestä. Lääkäri ainakin minulta sitten kysyi, että minkälaisia oireita mulle tulee niissä jännitystilanteissa, ja mahdollisimman tarkasti kuvailin kaikki heikotukset, tärinät ja suun kuivumiset ym. Sen jälkeen lääkäri sanoi, että paras lääke esiintymiskammoon on se, että esiintyy paljon ja usein. Sanoin siihen vain, että "niin..." ja pyörittelin silmämuniani, ja sitten lääkäri hymyili ja sanoi, että "helpommin sanottu kuin tehty, vai mitä?", johon minä vastasin että "totta". Sitten lääkäri kääntyi päätteelleen ja alkoi kirjoittaa minulle Propral-reseptiä.

Tsemppiä sinulle!

• cameu

Käytän 40 mg Propralia arkena muutaman tabletin viikossa, riippuen päivästä. Joskus menee kerralla enemmänkin, maksimissaan kolminkertainen määrä, ja se nyt on vaan niin, että kun toleranssi kehittyy ajan myötä, niin annoskokoa on pakko nostaa. Olen tästä lääkärillekin sanonut, ja hän vaan ihmettelee, eikö pulssini laske liian matalaksi, mutta ei se tosiaan laske.

Propralin lisäksi käytän 5 mg Diapamia, yhteisvaikutuksia ei ole muuta kuin ne toivottavat, eli sykkeen lasku, vapinan väheneminen ja olon rauhoittuminen. On sitten itsestään kiinni, kuinka paljon lääkkeitä haluaa käyttää, koska niihin muodostuu helposti jos ei fyysinen niin ainakin henkinen riippuvuus.

Tsemppiä sinulle!

• joolololo

Propraliin ei kehity toleranssia

• otto312
        joolololo kirjoitti:

Propraliin ei kehity toleranssia

Auttavatko nuo bentsot tai muut rauhoittavat lääkkeet oikeasti esiintymistilanteissa? Itselläni on vaihtoehtona rohkasuryyppy väkevää tai sitten käyn lääkärillä hakemassa rohkasutabuja, olen itsekkin nimittäin erittäin paha jännittäjä. pitäisi vielä tuntemattomille esittää :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3057
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2877
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2317
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1759
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26