Eemeli palasi takasin tänne kotipuoleen. Yhtenä sunnuntaina Eemeli meni Rautalammin kirkkoon. Pappi piti ihan hyvän saarnan. Loppusoiton jälkeen kirkkokansa lähti pois, mutta Eemeli meni kirkkoherran perässä sakastiin. "Kuka se sieltä tulee" kysäsi kirkkoherra. "Eemel minä oon. Eemel K." "Mitä asiaa Eemelillä on mielessä?", tiedusteli kirkkoherra". "Ee se nii oo", sano Eemel. "Mikä se ei ole niin?", tiedusteli kirkkoherra. "Ee Jumala oo tätä mualimoo tehny. Se on vua kehittyny itestää", vastas Eemel. "Mitenkä Eemeli on tällaisiin ajatuksiin tullut?", tieduteli kirkkoherra. "Minä oon lukenu noeta Ingersoli kirjoja", vastasi Eemeli. "Lukekaa vaan Eemeli niitä Ingersolin kirjoja, kyllä se Jumala sieltäkin vastaan tulee", ehdotti kirkkoherra. Jos vielä jaksatte lukea, niin ensi kerralla paljastan kohtasiko Eemeli Jumalan myöhemmin elämässään. Vitsihän tämä ei ole, vaan kerron Eemelin tyttären minulle kertomaa tarinaa eräästä savolaisesta kansanmiehestä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4091915- 1481417
- 1691353
- 1161336
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh281116- 111892
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.225835- 62704
- 26655
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i124635