Peräaukon suulla patti. Huomioin vahingossa, kun on ollut kivuliasta ulostusta aika ajoin (haavauma perseessä). Patti tuntuu sisältä kovalta, mutta ei kipeältä. Ei liene edes se kohta joka tuottaa kipua.
En ole varma kuuluuko se osio vain mun persukseen, koska pentunakin tutkailin samanmoista, mutta sitä en muista oliko se noin kovan tuntuinen sisältä.
Olen 25 ja nainen.
Peräsuolisyöpä?
17
33444
Vastaukset
- vain pukama
Heti tutkimuksiin siitä!
Kyllä lekurit sen tietää.
Minä meinin hirtättämään pukamaa kun se oli pitkään vaivannut ja vuotanut. Eipä ollut pukama vaan pikku kasvain ja ihan aukon lähellä vielä.
Piti leikata koko peräsuoli ja tehdä pysyvä paksusuoli avanne. Kivaa. Tästä on jo 1½ vuotta. Sain kemosäde- ja sytosdtaattikuurit suunnitelmien mukaan. Nyt syksyllä sitten löytyi etäpesäke maksasta joka äsken onneksi leikattiin.
Taas odotan niitä inhottavia, mutta joskus parantavia (yleensä) syto-kuureja. - haavauma
Eli minulla myös haavauma peräpäässä ja ulostus ongelmia. Välillä joudun sormin kaivamaan kun ei vaan mitään ulos tule. Olen nainen 27v ja 3 synnytystä takana. Kirkasta verta tulee myös usein ulostaessa. Olen liittänyt synytyksiin ja niiden tuomiin muutoksiin. Tätä ollut jo pari vuotta. Nyt vaiva vain pahentunut. Mille lääkärille varaan ajan? Onko sisä tautilääkäri oikea? Yksityiselle ajattelin mennä.....
- tutkimuksiin!
Minulla oli pari vuotta silloin tällöin kirkasta verta ulosteessa ja ajattelin, että se on vain pukamista, niinkuin sanotaan. Sitten viime keväänä puhuin työterveyslääkärille tästä vaivasta ja hän lähetti kolonoscopiaan. Ja sen jälkeen menikin kaikki suunnitelmat uusiksi. Diagnoosi peräsuolisyöpä 2-3cm päässä peräaukosta. Sädehoidot ennen leikkausta ja ensimmäisessä leikkauksessa poistettiin peräsuoli ja osa paksusuolta ja tehtiin J-pussi ja väliaikainen ohutsuoli avanne. Kesän olin pussihukkana ja syksyllä avanne suljettiin. Turha elää epätietoisuudessa, kun kolonoscopialla syy selviää.
- Löytyiskö vastauksia?
tutkimuksiin! kirjoitti:
Minulla oli pari vuotta silloin tällöin kirkasta verta ulosteessa ja ajattelin, että se on vain pukamista, niinkuin sanotaan. Sitten viime keväänä puhuin työterveyslääkärille tästä vaivasta ja hän lähetti kolonoscopiaan. Ja sen jälkeen menikin kaikki suunnitelmat uusiksi. Diagnoosi peräsuolisyöpä 2-3cm päässä peräaukosta. Sädehoidot ennen leikkausta ja ensimmäisessä leikkauksessa poistettiin peräsuoli ja osa paksusuolta ja tehtiin J-pussi ja väliaikainen ohutsuoli avanne. Kesän olin pussihukkana ja syksyllä avanne suljettiin. Turha elää epätietoisuudessa, kun kolonoscopialla syy selviää.
Millainen toimenpide se kolnoscopia on? Onko se kivulias juttu? Miten tuollainen avanne vaikuttaa elämään?
- haavauma
Löytyiskö vastauksia? kirjoitti:
Millainen toimenpide se kolnoscopia on? Onko se kivulias juttu? Miten tuollainen avanne vaikuttaa elämään?
Eli miten te kenellä kasvain löytyi tarkalleen oireilitte???
Millälailla pelkkä sisäinen peräpukama tuntuu peräsuolessa??? Voiko itse jotenkin eroittaa???
Soitin terv keskukseen ja sanoivat että ensi vuoden puolella vasta oman lääkärin ajat. Ja tälläinen vaiva mikä ollut näin pitkä aikainen tarvitsee lähetteen ja sitä ei päivystyksessä kirjoiteta. Kuinka kiire on? Odotanko ensi vuoden puolelle vai menenkö yksityiselle?
Onko sisätautilääkäri oikea paikka? Katselin että paikallisessa yksityisessä oli 2vk päähän vapaa aika sisätautilääkärille ja mietin ajan varaamista. Inhoittaa vain kun on mies lääkäri.
Voiko yksityinen lääkäri antaa lähetteen kunnalliselle puolelle tutkimuksiin?
Kävin vartalon viipale kuvauksessa keväällä kun tulehdusarvot olivat koholla ja oli ollut jatkuvaa väsymystä. Vartalon kuvat oli ok. Näkyisikö tässä mahdollisesti suoliston kasvaimet? Samalla otettiin aika laajat verikokeet ja ne ok. Syytä ei selvinyt oireilulleni.
Nyt tajuan kuin tyhmä olen ollut kun en aiemmin ole tästä lääkäriin hakeutunut :(
Oireillut jo yli 2v, niin jos onkin kasvain tms en voi antaa itselleni anteeksi... Lapset ja kaikki. - kysymyksiinne
haavauma kirjoitti:
Millälailla pelkkä sisäinen peräpukama tuntuu peräsuolessa??? Voiko itse jotenkin eroittaa???
Soitin terv keskukseen ja sanoivat että ensi vuoden puolella vasta oman lääkärin ajat. Ja tälläinen vaiva mikä ollut näin pitkä aikainen tarvitsee lähetteen ja sitä ei päivystyksessä kirjoiteta. Kuinka kiire on? Odotanko ensi vuoden puolelle vai menenkö yksityiselle?
Onko sisätautilääkäri oikea paikka? Katselin että paikallisessa yksityisessä oli 2vk päähän vapaa aika sisätautilääkärille ja mietin ajan varaamista. Inhoittaa vain kun on mies lääkäri.
Kävin vartalon viipale kuvauksessa keväällä kun tulehdusarvot olivat koholla ja oli ollut jatkuvaa väsymystä. Vartalon kuvat oli ok. Näkyisikö tässä mahdollisesti suoliston kasvaimet? Samalla otettiin aika laajat verikokeet ja ne ok. Syytä ei selvinyt oireilulleni.
Nyt tajuan kuin tyhmä olen ollut kun en aiemmin ole tästä lääkäriin hakeutunut :(
Oireillut jo yli 2v, niin jos onkin kasvain tms en voi antaa itselleni anteeksi... Lapset ja kaikki.omien kokemusteni perusteella. Kolonoscopia on paksusuolen tähystys, josta tarkemman selostuksen saat googlettamalla. Minulle se tehtiin K-HKS:ssa ja sain niin hyvän lääkityksen, etten tajunnut koko toimenpiteestä mitään ennenkuin havahduin siihen, että paikalle oli kutsuttu kirurgi, joka kertoi sitten minulle,että siellä on tuumori ja että se on leikattava, oli se sitten hyvän- tai pahanlaatuinen. Sisarelleni sama tutkimus tehtiin yksityisellä ja päinvastoin kuin luulisi, hän oli joutunut kokemaan kipua ja muutenkin hänelle jäi tutkimuksesta epämiellyttävät muistot. Te olette molemmat niin nuoria, etten oikein usko, että teillä kasvainta olisi, mutta hyvä tutkituttaa. Ei minulla ollut verikokeissa mitään poikkeavaa, edes CEA, mikä on suolistosyöpämarkkeri, ei ollut koholla. Noista lääkärikysymyksistä en osaa sanoa. Itse sain lähetteen työterveyslääkäriltä. Siitä ei kannata välittää, että on mies, työtään ne lääkärit vain tekevät. Arvatkaa vaan, onko minua harmittanut, etten mennyt heti kun oireet alkoivat. Jälkikäteen on kuitenkin turha jossitella.
- vielä siitä
kysymyksiinne kirjoitti:
omien kokemusteni perusteella. Kolonoscopia on paksusuolen tähystys, josta tarkemman selostuksen saat googlettamalla. Minulle se tehtiin K-HKS:ssa ja sain niin hyvän lääkityksen, etten tajunnut koko toimenpiteestä mitään ennenkuin havahduin siihen, että paikalle oli kutsuttu kirurgi, joka kertoi sitten minulle,että siellä on tuumori ja että se on leikattava, oli se sitten hyvän- tai pahanlaatuinen. Sisarelleni sama tutkimus tehtiin yksityisellä ja päinvastoin kuin luulisi, hän oli joutunut kokemaan kipua ja muutenkin hänelle jäi tutkimuksesta epämiellyttävät muistot. Te olette molemmat niin nuoria, etten oikein usko, että teillä kasvainta olisi, mutta hyvä tutkituttaa. Ei minulla ollut verikokeissa mitään poikkeavaa, edes CEA, mikä on suolistosyöpämarkkeri, ei ollut koholla. Noista lääkärikysymyksistä en osaa sanoa. Itse sain lähetteen työterveyslääkäriltä. Siitä ei kannata välittää, että on mies, työtään ne lääkärit vain tekevät. Arvatkaa vaan, onko minua harmittanut, etten mennyt heti kun oireet alkoivat. Jälkikäteen on kuitenkin turha jossitella.
avanteesta. Minulla kaikki sujui avanteen kanssa hyvin, iho pysyi hyvänä eikä pussi koskaan valskannut, mutta eihän se mitenkään mukava ollut, varsinkaan kesällä, kun oli ohuet vaatteet. Mutta kaikkeen sopeutuu. Olihan se helpotus kun siitä pääsi eroon, tosin olin varautunut myös siihen , että se on pysyvä.
- Hoidettu
tutkimuksiin! kirjoitti:
Minulla on suurin piirtein samanlaiset kokemukset kuin sinulla:viime elokuussa ensin sädehoito ja sitten leikkaus. Avennepussi 2,5 kuukautta. Miten sinun suolen toimintasi on muuttunut? Minun pitää ruokailun jälkeen käysä useita kertoja vessassa. Ripulia ei ole, mutta suoli toimii niin nopeasti, että vessa pitää olla lähettyvillä. Se rajoittaa elämää ja stressaakin. Auttaakohan aika asiaan?
- TGV5
haavauma kirjoitti:
Oireillut jo yli 2v, niin jos onkin kasvain tms en voi antaa itselleni anteeksi... Lapset ja kaikki.Olen 67vuotias, jolle sairaalassa kerrottiin parantumaton eturahasen syöpä! Onko tietoa tällasesta?
- tiedoista
Yritän näitä niinsanotusti sulatella, aika erikoisia ja vaikeita asioita.
- hahaju
Kannata sitä tähystystä jännittää, se on melko kivuton toimenpide.4 vuotta takaperin itseltäni leikattiin "pakarista" syöpä. 20 cm suolta pois ja päät liitettiin yhteen.Kontrollissa tähystys tehdään vuoden välein .Ainoaksi haitaksi jäi se,että suolesta tuli "kaasulaitos" Hoidata itses kuntoon.
- viestin,
hahaju kirjoitti:
Kannata sitä tähystystä jännittää, se on melko kivuton toimenpide.4 vuotta takaperin itseltäni leikattiin "pakarista" syöpä. 20 cm suolta pois ja päät liitettiin yhteen.Kontrollissa tähystys tehdään vuoden välein .Ainoaksi haitaksi jäi se,että suolesta tuli "kaasulaitos" Hoidata itses kuntoon.
mutta se taisi kadota jonnekin.
Ei minunkaan suolentoimintani ole leikkausten jälkeen normaalia ollut, juoksuttaa vessassa tämän tästä. Kaikenlaista olen kokeillut, mutta eipä tunnu paljon apua olevan.Maanantaina alkaa työt, saa nähdä miten pärjään. Jos joku haluaa keskustella aiheesta enemmänkin, vastaan mielelläni. Ja te, jotka olitte huolissanne oireistanne, ilmoitelkaa, kun olette käyneet tutkimuksissa.
- haavauma
Kävin sisätautilääkärillä tänään ja ei löytynyt sisäisiä eikä ulkoisia pukamia tai mitään muutakaan syytä ogelmilleni. Syy voi olla pidemmällä ja lähetteenhän siitä sain siihen tähystykseen. Nyt ei auta kuin odottaa....
- saat pian
ajan tähystykseen. Epävarmuudessa eläminen on tosi raskasta. Toivotaan, että syy oireisiisi ei ole kuitenkaan yhtä vakavaa kuin minulla oli.
- ...
itselläni kanssa peräaukon suulla patti. tai sen yläpuolella. todella iso ja kova! mikäköhän mahtaa olla? tuskin ainakaan peräpukamat? ei ole yhtään kipeä ollut.
- j.k.
kannattaa mennä lääkärille jos moista vaivaa. Tähystysttutkimus suolen puhdistuksen jälkeen melko kivuton toimenpide, jos lähettävä lääkäri katsoo aiheelliseksi.
- kertomus itsestäni
Siitä on jo 5 vuotta,minulta tuli verta vaaleisiin housuihini , ja soitin heti omallelääkärilleni ja kerroin tapauksestani . Hän antoi heti lähetteen ja kävin tähystyksessä . Tähystyslääkärini ilmoitti ,kasvain heti peäaukosta 3-5cm päässä. Siitä otettiin näyte ja , kasvain oli pahanlaatuinen . Minulle varattiin leikkaus . Sen jälkeen olen käynyt ½ vuotta sytosdtaatti hoidossa . Nyt olen , tänään viimeksi , käynyt leikaavan lääkärin luona tarkastuttamassa suoltani , ei mitää , CEA on normaali , maksan uä normaali , keuhkoissa ei ole mitään , se oli jo 4 kerta .
Lääkäri on antanu hyvä kuvan olotilastani .
ÄLÄ JÄTÄ TUONNEMMAKSI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802