Olen siis rv 39 ja nyt on muutamana päivänä tullu peräpukamia,tai no peräpukama!
Tämä on niin kivuliasta että jopa käveleminenkin sattuu ja itken jopa,kun kipu on niin intensiivistä.Kakalla käyn myös tkien ja vasta sitten kun en enää millään pysty pidättelemään. (onneksi ei sentään ole vatsa kovalla)
Nyt pelkäänkin sitä lähestyvää synnytystä,kun jo käveleminen sattuu näin paljon.
Onko muita kohtalotovereita? Entä oisko kenties mitään hoitokonsteja? VÄlillä tuntuu ettei satu enää ja uskaltaudun kakalle ja heti sama juttu.Kyyneleet huutaen istun sitten pöntöllä ja loppupäivä onkin yhtä tuskaa!
Saako apteeksita kenties ilman resepitä mitään voidetta tähän? Eivätkö ne ikinä katoaa?
Olen ehkä pinnallinen,mutten neuvolassa kehtaa asiasta puhua,vaikka hoitaja onkin varmaan pahempiakin juttuja kuullut=) sanoin vain viimeksi että "takapuoli on kauhean kipeä".Johon hän ei edes reagoinut.
Kiitos jos jollain on jotaina auttavaa kirjoitettavana tähän!
Mukavaa joulun odotusta kaikille!:)
-pipipeppu-
peräpukamat rv 39
6
1982
Vastaukset
- tunteen
Hei! Ei sun tarvi kärvistellä, niihin löytyy hoitokeino. Itselläni oli ennen raskautta 3 asteen peräpukama joka esti mua kävelemästä ja liikkumasta, olin vuodepotilaana, oli se niin kipeä. Kävin lääkärissä ja ne puhkasivat sen, mutta ei auttanut mitään, pukama uusiutu heti.
Mut siis se miten sen hoidatat, niin apteekista saa ilman reseptiä pukamavoidetta ja niiden vaikutus on tehokasta. Viimestään kahden käyttöpäivän jälkeen, se kipu häviää ja 1-2vk päästä koko pukama häviää.
Itse tosin olen käyttänyt sellasta voidetta kun NEOPROC, mutta sen sain läääkäriltä reseptinä. Mutta me oltiin Kreikassa lomalla ja veljelleni tuli pukama, niin mentiin apteekkiin ja sieltä antovat voiteen ja heti lähti paranemaan. Joten turhaan kärvistelet kivuissa!! Hae voide apteekista niin olo paranee.
Nyt raskauden aikana itselläni on 2 pukamaa, mutta eivät ole olleet kivuliaita. Mutta nyt loppuajasta (olen rv39) ne on alkanu kasvamaan ja oireilemaan, joten olen joka vessareissun jälkeen desifioinu ja rasvonu,eivätkä ole kipeitä enään.- edelliseen
ja vielä tosta wc:stä käynnistä, kun kerroit että kyyneleet silmissä saa ähistä, niin itselläni oli vielä silloin maha kovalla joten tuskallisia istuntoja oli, mutta ostin sitten apteekista nestettä joka laittaa mahan toimimaan, niin ei ollu niin tuskallista kun tavara vaan valu ulos, eikä tarvinut ponnistella.
Ja nuo pukamat on ihan normaali "vaiva" varsinki raskausaikana, ei niitä tarvi hävetä. Varmasti ymmärtävät neuvolassa, kun kerrot tilanteen.
Tsemppiä sulle, kyllä se siitä paranee kun voiteen saat!
- Tässä pari vinkkiä
Ihan tavallinen tuo sinun vaivasi, joten uskalla ihmeessä puhua terkkarille. Hän on taatusti kuullut monen puhuvan samasta asiasta.
Apteekista saa montaakin eri merkkiä rasvoja ilman reseptiä. En muista merkkiä, mutta se missä on vihertävä viiva paketissa, on minun mielestä tehokkain. Koita mikä sopii sinulle. Ne ovat vaarattomia raskauden aikanakin.
Lisäksi pari ehdotonta vinkkiä. Käy kylvyssä! Se ohjeistetaan lääkärissäkin peräpukamien hoidoksi. Jos ei ole itsellä ammetta missä lillua, niin laita vatiin vettä ja änge vain pylly sinne. Jos olet yksin kotosalla, niin kukaan ei tiedä, että katselet töllöä takamus muovivadissa.;)
Älä käytä stringejä. No, tämän jutun hoksaa yleensä ihan siitä kivusta.
Työnnä pukamaa itse sisälle peräaukkoon. Et voi aiheuttaa mitään haittaa, ainoastaan hyötyä. Joten työnnä rohkeasti vaikka sen pukamavoiteen avustamana pukamaa sormella sisälle pyllyyn. Vaikka se hetken sattuisi enemmän, niin se helpottaa sen jälkeen liikkumista. (Vähän kuin finnin puristus, hetken voi kirpasta.)
Hyvä että sulla ei ole ummetusta -älä hankikaan. Itse olen krooninen ummetuksen sairastaja, ja voin kertoa ettei se ole mukavaa, kun on pukamia.
Isälläni pukamat on jouduttu joskus leikkaamaankin, joten kannattaa hoitaa kuntoon ennen kuin menee liian pahaksi. Itsestään ne tuskin katoaa, joten alahan hoitamaan!
Tsemppiä!:)- itkettää:,(
kiitos paljon ystävällisistä,hienoista vinkeistä.Joskus aiemminkin olen pukamia saanut,ja silloinkin työntänyt sormella sisälle,mutta silloin ne eivät olleet kipeät. Neuvolassa lähinnä en senkään takia halau asiasta puhua,kun hoitaja on 2 kertaa ottanu puheeks että joillakin odottajilla on niinkin ÄLLÖTTÄVÄT (näin hän sanoi) vaivat,että esim on suonikohjuja häpyhuulissa tai jopa PERÄPUKAMIA.Joten siksi en mielelläni halua hänelle kertoa näistä minun ÄLLÖISTÄ pukamista!! Mutta tuota voidejuttua on kokeiltava.Harmi vaan kun en tänään millään pääse apteekkiin,et pitää vaan kakkahätääpidätellä kovasti ja odotta huomis iltapäivään:(
kiitos kerran vielä! - tammimammeli
itkettää:,( kirjoitti:
kiitos paljon ystävällisistä,hienoista vinkeistä.Joskus aiemminkin olen pukamia saanut,ja silloinkin työntänyt sormella sisälle,mutta silloin ne eivät olleet kipeät. Neuvolassa lähinnä en senkään takia halau asiasta puhua,kun hoitaja on 2 kertaa ottanu puheeks että joillakin odottajilla on niinkin ÄLLÖTTÄVÄT (näin hän sanoi) vaivat,että esim on suonikohjuja häpyhuulissa tai jopa PERÄPUKAMIA.Joten siksi en mielelläni halua hänelle kertoa näistä minun ÄLLÖISTÄ pukamista!! Mutta tuota voidejuttua on kokeiltava.Harmi vaan kun en tänään millään pääse apteekkiin,et pitää vaan kakkahätääpidätellä kovasti ja odotta huomis iltapäivään:(
kiitos kerran vielä!itselläni tuli raskausaikana iso ja kivulias pukama, joka esti kävelyn ja oli todella kipeä. Menin päivystykseen sen takia kun täällä ei muuten saa lääkäriaikoja nopeasti.
Jos pukama on suuri ja turvonnut nuo rasvat eivät auta tähän vaivaan, ainut ratkaisu on puhkaisu. Kyseessä on laskimotukos, joka täytyy avata. Ei kannata turhaan itseään kiduttaa vaan tosiaan rohkeasti mennä lääkärin pakeille. Kipeä pukama on melkein viikon tuon toimenpiteen jälkeenkin ja vuotava sekä inhottava, mutta kuitenkin sitten se paranee. Itsestään ne eivät oikein tykkää lähteä. - kokenut
tammimammeli kirjoitti:
itselläni tuli raskausaikana iso ja kivulias pukama, joka esti kävelyn ja oli todella kipeä. Menin päivystykseen sen takia kun täällä ei muuten saa lääkäriaikoja nopeasti.
Jos pukama on suuri ja turvonnut nuo rasvat eivät auta tähän vaivaan, ainut ratkaisu on puhkaisu. Kyseessä on laskimotukos, joka täytyy avata. Ei kannata turhaan itseään kiduttaa vaan tosiaan rohkeasti mennä lääkärin pakeille. Kipeä pukama on melkein viikon tuon toimenpiteen jälkeenkin ja vuotava sekä inhottava, mutta kuitenkin sitten se paranee. Itsestään ne eivät oikein tykkää lähteä.Olen erimieltä tammimammelin kanssa. Itselläni oli ulkoinen todella iso pukama, joka veti vuodepotilaaksi ja lääkärissä sanoivat että puhkaisu on ainut parannuskeino. No mä kiltisti menin puhkasuttamaan joka muuten kävi helv**** kipeetä!!! Ja viikon kärsin verenvuodosta ja särystä, eikä pukama edes kadonnu. Se alkoi vaan täyttymään uudelleen (pukamahan on verihyytymä). Menin lääkäriin ja aikoivat puhkasta uudelleen, en tod antanu!! ei ollu mitään hyötyä aijemminkaan. Mut mä sain sen pukaman häviämään säännöllisellä puhdistamisella ja lääkärin määräämällä resepti voiteella!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1292646Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/612042Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1341770Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee201649- 1171597
- 1381298
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su881054Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441025"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48972Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917