Olen lukenut jo jonkin aikaa näitä sivuja ja huomannu että sä jatkuvasti mollaat ulkomaisia kasvattajia erityisesti virolaisia.
Arvostan sun kiekkotuntemusta mutta keskity nyt vaan niihin kaloihin eikä virolaisten haukkumiseen.
Mulla on runsaasti kokemuksia hyvistä kasvattajista sieltäpäin ja tiedän että hyvä kasvattaja on suvaitsevainen.
OTK,VTM ja viljelijä
Timolle!
13
1352
Vastaukset
- fermee
Mielestäni Timo (Timppa) puhuu aika lailla objektiivisesti omilla mielipiteillään (voiko niin edes tehdä?) joko jonkun asian puolesta tai sitä vastaan. Vaikka hän saakin leipänsä ainakin osittain kotimaisten kalojen suosion mukaan, niin hänen kommenttinsa ovat olleet asiallisia, aivan kuin hän todella välittäisi meistä muista harrastajista ja meidän kaloistamme.
Moitteeseesi Timppa tullee vastaamaan edelleen asiallisesti ja pyytämään sinua ensi kerralla kommentoimaan omalla nimelläsi, mikä tässä tapauksessa olisikin suotavaa.
Pidetään sopu yllä, ja plasmat ohentamattomina,
t. Tuukka Sormunen- Marja Mäkinen
Et ole näköjään oikein tutustunut kaikkiin Timon kirjoittamiin teksteihin.
Korostan,että arvostan Timon ja kaikkien muiden kasvattajien mielipiteitä kalojen hoidosta jne.
Mutta se että joku ostaa virolaisen kasvattaman kalan ei tarkoita,että surkutellaan tyyliin:odota vain kohta se kuolee.Osta mielummin minulta!
Se virolainen ehkä oli "huono kasvattaja" mutta sen
ei pitäisi vaikuttaa siihen,että kaikki virolaiset kasvattaisivat jotain viruskaloja.
Myöskää kaikki virolaisnaiset eivät ole huoria -niin kuin Timppa vihjasi yhdessä tekstissä kertoessaan matkakuluista ja ravintola Hesperiasta.
Tämä ei koske Timoa,vaan muita rasisteja:--->
Huom. voisin tuoda esille sen,että on myös muita tyhmiä luuloja:
1.Kaikki ruotsalaismiehet ovat homoja
2.Mustalaiset ovat väkivaltaisia ja varkaita
3.Kaikki blondit ovat bimboja
Jne.......
Marja Mäkinen OTK,VTM = suvaitsevainen ihminen
Ensinnäkin nimestä puheenollen,en yleensä käytä oikeata nimeä internetissä ,mutta koska äskeistä henkilöä vaivasi se voin kertoa sen. - "Ville Virtanen"
Marja Mäkinen kirjoitti:
Korostan,että arvostan Timon ja kaikkien muiden kasvattajien mielipiteitä kalojen hoidosta jne.
Mutta se että joku ostaa virolaisen kasvattaman kalan ei tarkoita,että surkutellaan tyyliin:odota vain kohta se kuolee.Osta mielummin minulta!
ei pitäisi vaikuttaa siihen,että kaikki virolaiset kasvattaisivat jotain viruskaloja.
Myöskää kaikki virolaisnaiset eivät ole huoria -niin kuin Timppa vihjasi yhdessä tekstissä kertoessaan matkakuluista ja ravintola Hesperiasta.
Jne.......
Ensinnäkin nimestä puheenollen,en yleensä käytä oikeata nimeä internetissä ,mutta koska äskeistä henkilöä vaivasi se voin kertoa sen.Terve Marja Mäkinen!
Hieman alkuperäisestä asiasta poikkeava kysymys:
voisitko selventää viestisi lopussa olevan allekirjoituksen pointin, en hieman yksinkertaisena yksilönä oikein ymmärtänyt sitä...eli:
>>> Marja Mäkinen OTK,VTM = suvaitsevainen ihminen >>> - Marja Mäkinen
"Ville Virtanen" kirjoitti:
Terve Marja Mäkinen!
Hieman alkuperäisestä asiasta poikkeava kysymys:
voisitko selventää viestisi lopussa olevan allekirjoituksen pointin, en hieman yksinkertaisena yksilönä oikein ymmärtänyt sitä...eli:
>>> Marja Mäkinen OTK,VTM = suvaitsevainen ihminen >>>nimeni,Oikeustíeteen kandi,Valtiotieteiden maisteri
=viittaus mikä olen mielestäni,elikä suvaitsevainen
Onko tarkoituksesi nyt kehystää minut koulutukseni perusteella johonkin yleistykseen:ahaa tämä henkilö luulee olevansa parempi kun muut?
Suvaitsevaisuus nimittäin ei riipu siitä.
Keskitytään nyt oleelliseen eikä mun henkilötietoihin. - fermee
Marja Mäkinen kirjoitti:
nimeni,Oikeustíeteen kandi,Valtiotieteiden maisteri
Onko tarkoituksesi nyt kehystää minut koulutukseni perusteella johonkin yleistykseen:ahaa tämä henkilö luulee olevansa parempi kun muut?
Keskitytään nyt oleelliseen eikä mun henkilötietoihin.että herne pois nenästä annetaan se partikselle :)
Olet aivan oikeassa, etten ole lukenut Timon kaikkia viestejä. Osan olen kuitenkin lukenut joukossa näitä "hauskoja" vitsin poikasia. En niitä kuitenkaan ota tosissani, enkä usko sinunkaan ottavan. Toki, jos yleistää ulkomaiset tai virolaiset kalat järjestään huonokuntoisiksi, niin on oltava selkeät perustelutkin.
Eikä se mua vaivaa, että nettiin kirjotetaan nimimerkillä, päinvastoin.
Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus. - Surffari
Marja Mäkinen kirjoitti:
nimeni,Oikeustíeteen kandi,Valtiotieteiden maisteri
Keskitytään nyt oleelliseen eikä mun henkilötietoihin.Jos viestin lähettäjä sisältää viestiinsä myös ammattinsa tai koulutuksensa lyhenteinä, kai sillä jokin statusarvo on viestin lähettäjälle itselleen. Eihän niillä muuten olisi merkitystä, kuin korostaa omaa olemassaoloaan suvaitsevaisena. Mikä ei suinkaan aina tule koulutuksen tai ammatin mukana.
Ja onhan se niin, että jos jollakulla on huonoja kokemuksia kalojen kasvattajista, niin omakohtaiset kokemukset leimaavat usein mielipiteitä. Ja jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, pidettiinpä siitä tai ei. - Marja Mäkinen
Surffari kirjoitti:
Jos viestin lähettäjä sisältää viestiinsä myös ammattinsa tai koulutuksensa lyhenteinä, kai sillä jokin statusarvo on viestin lähettäjälle itselleen. Eihän niillä muuten olisi merkitystä, kuin korostaa omaa olemassaoloaan suvaitsevaisena. Mikä ei suinkaan aina tule koulutuksen tai ammatin mukana.
Ja onhan se niin, että jos jollakulla on huonoja kokemuksia kalojen kasvattajista, niin omakohtaiset kokemukset leimaavat usein mielipiteitä. Ja jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, pidettiinpä siitä tai ei.Kiitos Timo viestistäsi.Ja kiitos kaikille muillekin.
Kaunista kevään odotusta.:) - Tiitu
Marja Mäkinen kirjoitti:
Jne.......
Ensinnäkin nimestä puheenollen,en yleensä käytä oikeata nimeä internetissä ,mutta koska äskeistä henkilöä vaivasi se voin kertoa sen.Se miten asiat näyttävät yksittäisten kokemusten perusteella olevan, ei ole koko totuus, mutta aavistuksen tietystä suuntauksesta se tottakai voi antaa. Näillä sivuilla parasta on ollut avoin ja puhdasmielinen akvaariokeskustelu, mikä on pitänyt ainakin minut lähes päivittäin linjalla. Taannoin puhuimme masennuksen hetkistä harrastuksessa, johon voisin nyt lisätä, että ainakaan itselleni mikään muu ei harrastusaikanani ole aiheuttanut niin lähtemätöntä masennusta, kuin toisen ihmisen tarpeettoman kovasanainen hyökkäys. Tässä ei nyt läheskään sellaisesta tietenkään ollut kysymys, mutta joskus suvaitseva "vaikeneminen on kultaa". Tai, niinkuin M. Koivisto aikoinaan sanoi: "Kun provosoidaan, niin ei pidä provosoitua."
- Diplomiveivaaja
Marja Mäkinen kirjoitti:
Kiitos Timo viestistäsi.Ja kiitos kaikille muillekin.
Kaunista kevään odotusta.:)...olla ihan kaikki kotona tällä kirjoittajalla.
Mihin ne OTK, TKT, KTM, VTM, PhD, HIV ym. lyhenteet muuten yhtäkkiä hävisivät nimmarista? - nimimerkki: edelleenkin saman
Diplomiveivaaja kirjoitti:
...olla ihan kaikki kotona tällä kirjoittajalla.
Mihin ne OTK, TKT, KTM, VTM, PhD, HIV ym. lyhenteet muuten yhtäkkiä hävisivät nimmarista?Onko mun koulutuksella tosiaan niin paljon merkitystä,että sä pelkästään sen koko tekstistä huomasit?
Jos pistäisin nimekseni vaikka "kaupunkilainen",niin alkaisko siitä keskustelu maalaisten ja kaupunkilaisten eroista.
Täytyispä ensi kerralla kun kirjoitan johonkin välttää ärsytystä herättäviä nimimerkkejä.
nimimerkki: edelleenkin saman koulutuksen omaava - Diplomiveivaaja
nimimerkki: edelleenkin saman kirjoitti:
Onko mun koulutuksella tosiaan niin paljon merkitystä,että sä pelkästään sen koko tekstistä huomasit?
Jos pistäisin nimekseni vaikka "kaupunkilainen",niin alkaisko siitä keskustelu maalaisten ja kaupunkilaisten eroista.
Täytyispä ensi kerralla kun kirjoitan johonkin välttää ärsytystä herättäviä nimimerkkejä.
nimimerkki: edelleenkin saman koulutuksen omaavaItsellesi niillä taisi olla eniten merkitystä, kun ne piti oikein kaikki luetella. Oletko huomannut, että täällä joku muu titteileitään tai koulutustaan mainostaisi? Lukijoissa löytyy kyllä muitakin akateemisia kuin sinä.
Edellisessä kirjoituksessani viittasin ensisijaisesti tyyliisi. Nettietiketin lukeminen voisi olla paikallaan kuten myös oikeinkirjoituksen kertaaminen. - vittuiluun kyllästynyt
Diplomiveivaaja kirjoitti:
Itsellesi niillä taisi olla eniten merkitystä, kun ne piti oikein kaikki luetella. Oletko huomannut, että täällä joku muu titteileitään tai koulutustaan mainostaisi? Lukijoissa löytyy kyllä muitakin akateemisia kuin sinä.
Edellisessä kirjoituksessani viittasin ensisijaisesti tyyliisi. Nettietiketin lukeminen voisi olla paikallaan kuten myös oikeinkirjoituksen kertaaminen.diplomiveivaaja taitaa olla oikeesti noita akvaarionyyssien vakiovittuilijoita. Voisit lukea sen netiketin itsekin, Korpelan varjosivuilta löytynee. Netiketissä on muuten mainittu jotain kirjoitusvirheisiin puuttumisesta ja sen sellaisesta... Mut hei oikeesti diplomiveivaaja, tääl on yleensä ollu tapana kommunikoida vähä rakentavammin, toi sun tyylis sopii sinne nyysseihin, eli muuta tyylii tai mee sinne, pliiiizzzz
- Timppa
Vaan kalojen laatua jota sieltä tulee. Tai paremminkin kiekkokalojen joita täällä olen nähnyt. Pahoittelen jos olen mielesi pahoittanut mutta idästä tuleva kala on kauppiaille halpaa, ja jos kalan hinta on halpa niin tottakai kauppias otaa halpaa kalaa koska sitä myydessä saa paremman kateen mutta jos harrastaja joutuu kärsimään huonon laadun niin se on väärin. En tiedä syytä siihen miksi suomen itäisistä naapureista tuleva kala on niin halpaa mutta epäilen kasvatuskustannuksien kuten sähkö ja vesi ja ruokinta olevan siellä paljon edullisempaa. Ja minä näen kaikki kasvattajat jotka tulevat kansallisuudesta riipumatta tervetulleiksi markkinoille mutta minun mielestä laadun pitää olla hyvä. Puhun nyt ainoastaan kiekkokaloista koska muusta en tiedä. Ja arvostan kaikkia kiekkokalojen kasvattajia samanarvoisina korkealle koska tiedän itse minkälainen työ kiekkokalojen kasvatuksessa on, harrastaja ei ehkä tätä asiaa ymmärrä ennenkuin on oman kiekkokalapoikueen kasvattanut myyntikokoon. Jos kiekkokala olisi helppo viljeltävä/kasvatettava se ei maksaisi juuri enempää kuin lehtikala joten viljely vaatii tietoa sekä malttia hiukan enemmän kuin lehtikaloilla. Itse haluaisin kyllä mielenkiinnolla tavata itäisen naapurimme kalankasvattajia ja käydä katsomassa jos mahdollista kalankasvatusta siellä, valitettavasti itseltäni puutuu kontaktit sinnepäin tyystin. Ei minulla ole mitään vastaan minkäänmaalaisia kalankasvattajia mutta kuten sanoin laatu pitää olla kohdallaan. Poikueesta huonot kalat täytyy raskia tapaa eikä laskea markkinoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli174062Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403057Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103044IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm432298Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas801173- 791049
- 561014
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul365985Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.213909Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e135843