supikoira pihalla

supiturkki

Supikoira vaeltelee öisin pihallamme.Onko siitä mitään vaaraa,tartuttaako tauteja esim. kulkiessaan kasvimaalla.Voiko käydä ihmisen kimppuun ?Katsotaanko supi lain mukaan tuhoeläimeksi jonka saa tappaa kuka vain ja missä vain vai pitääkö olla metsästyskortit ynnä muut.

10

3697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      - Käytännössä ei tartuta tauteja, teoreettisesti rabiesta ja penikkatautia yms Suomessa erittäin harvinaisia tauteja.

      - Ei käy ihmisen kimppuun.

      - Ihme friikki olet jos luulet että eläimiä saa kuka tahansa tappaa!

      Toivottavasti et ole sama henkilö joka kirjoitti koirat.comissa samasta aiheesta.

      • supiturkki

        Ei kai sinulla itselläsi vain ole rabies kun noin meuhkaat suu vaahdossa,etkä osaa vastata asialliseen kysymykseen asiallisesti.


      • Anonyymi

        Kyllä sen kuka tahansa saa tappaa vaikka puukolla


    • ykä

      Supi voi tartuttaa kapia kissoihin ja etenkin koiriin.Meillä asusti kapinen (karvaton sekakakkutaikinapallo) supi talon alla.Antoi koirien ja kissojen syödä ensin ja meni kipolle vasta viimeisenä.Näin sopu säilyi ,mutta kapi tarttui koiriin ja supi sai hauliruiskeen.Kapi on sitkeä tauti ja lääkkeet ovat kalliita.Ihmiselle supi on vaaraton.

      • Minä

        Kapisen elukan kyllä erottaa terveestä ja silloin kannattaa pyytää metsästäjä hoitamaan ongelma.


      • killeri
        Minä kirjoitti:

        Kapisen elukan kyllä erottaa terveestä ja silloin kannattaa pyytää metsästäjä hoitamaan ongelma.

        tarvitsen koiran ja pesäpallomailan :D
        kun supikoira tallustelee pihalla päästä koira irti se nappaa supin sit otat ne kiinni ja lyöt olan takaa mailalla supia päähän, siihen ratkeaa sinun ongelmasi.
        tai sit viet jotain kaloja siihen pihan lähistölle ja kun supi on tottunut käymään aterialla siinä niin ei muuta ku syötät vähän lyijyä.

        Kyllä se supi saattaa hyökätä ihmisen kimppuun ainakin jos se on uhattu tai jos sillä on vesikauhu


    • Anonyymi

      Halloween.

    • Anonyymi

      Kapi voi myös tarttua ihmiseen.

    • Anonyymi

      Supikoira ei ole ongelma mikäli on talon pihapiirissä, meillä oli yhden syksyn ja hoiti hyvin rotta, myyrä ja hiirikannan.
      Kettukaan ei ole ongelma, tekee samaa työtä.
      Yksi huuhkaja oli kaksi kuukautta lähimetsässä ja viihtyi.
      Näin kanahaukan joka tavoitti talvella aurausvallien välissä juoksevan rotan jonka
      sain ajettua liikkeelle koiran tarhasta ja homma toimi haukan napattua rotan.
      Lintujen ruokinta piti lopettaa juuri noitten rottien, myyrien ja hiirien vuoksi.
      Nyt on pihapiirissä ollut kärppä kaksi päivää ja viime yönä ilmestyi näädän jäljet.
      Olen itse jonkin verran metsästellyt ja saaliseläiminä on olleet muutamat näistä
      kuten kettu, näätä. Ei enää.
      Tällä hetkellä juuri nyt pidän edellä mainitsemia eläimiä parhaina metsän hoitajina
      tikkojen, palokärkien, pöllöjen kanssa.
      Talomme on metsän ympäröimä ja nuo eläimet saavat olla rauhassa.

    • Anonyymi

      pitääkö olla huolissaan.
      No ei,vaihdat vaan kalsarit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe