itseruskettava voide

maarit

moi!TIEDÄTKÄ AIHEUTTAAKO KYSEINEN VOIDE SIKIÖLLE
VAURIOITA. OLEN KÄYTTÄNYT SITÄ JA NYT ALOIN MIETTIÄ´.ETTÄ JOSPA SIITÄ ON HAITTAA SIKIÖLLE.
ONKO KELLÄÄN TIETOA?

5

1631

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tigggr

Kun aloin odottamaan lastani niin soitin erään firman maahantuojalle, edustajalle tms. ja kysyin asiaa. Minulle sanottiin että terveysriskejä ei ole todettu mutta suosittelivat silti ettei käyttäisi. Otin neuvosta vaarin ja kuljin täysin ilman ruskettavia koko odotuksen ajan. Ei kannata suotta riskeerata kun itse tuotteen edustaja suosittelee olevan käyttämättä...

• Hannah

Raskauden aikana naisen ihon pigmentti muuttuu paremmin aurinkoa sietäväksi ja siks odottava nainen ruskettuu helpommin ja rusketus kuulemma kestääkin pitempään. Solariumistakaan ei ole mitään haittaa sikiölle. Itseruskettavat voiteet ovat yhtä "vaarallisia" kuin muutkin iholle levitettävät voiteet,saippuat ja pakkelit. Niin kauan kun käytät niitä tarkoituksenmukaisesti (ÄLÄ SYÖ! ;) ) ei niistä ole vaaraksi vauvallesi.

• rv 30+5

Solariumia ei kyllä suositella raskauden aikana. Lääkäri sanoi, että koska mahdollisia haittavaikutuksia ei tarkalleen tiedetä, ei solariumissa tulisi käydä.
        Ne säteilyt tulevat todella lähietäisyydeltä ja menevät kyllä ihon läpi.
        Ystäväni kävi raskauden alussa, mutta lääkäri neuvoi heti lopettamaan. Sanoi vain, ettei tarvitse yöuniaan menettää, mutta enempää ei tulisi käydä.

• aikainen

Mistä tietosi ovat peräisin? Muunkinlaista tietoa nimittäin on. Eli itseruskettavissa voiteissa on sellaisia kemikaaleja, joiden vaikutusta sikiöön ei tunneta. Ja sikiöönhän ne menevät äidin verenkierron kautta. Samoin solariumin säteily läpäisee ihon.

Miksi pitäisi olla kauhian ruskea, varsinkaan keinotekoisesti ja varsinkaan raskausaikana?

Yleensäkin on outoa, että pelkän kauneuden, nautinnonhalun yms syiden tähden ollaan valmiita riskeeraamaan _oman tulevan lapsen_ terveys.

• Hannah
        aikainen kirjoitti:

Mistä tietosi ovat peräisin? Muunkinlaista tietoa nimittäin on. Eli itseruskettavissa voiteissa on sellaisia kemikaaleja, joiden vaikutusta sikiöön ei tunneta. Ja sikiöönhän ne menevät äidin verenkierron kautta. Samoin solariumin säteily läpäisee ihon.

Miksi pitäisi olla kauhian ruskea, varsinkaan keinotekoisesti ja varsinkaan raskausaikana?

Yleensäkin on outoa, että pelkän kauneuden, nautinnonhalun yms syiden tähden ollaan valmiita riskeeraamaan _oman tulevan lapsen_ terveys.

Tietoni ovat peräisin pääosin raskaana olevalta ystävältäni jonka ongelmana on atooppinen (=yliherkkä) iho. Veikkaan että hilseilevä kaverini on perehtynyt ihonhoitoon melkoisen syvällisesti. KAIKISTA iholle levitettävistä sotkuista imeytyy kemikaaleja pintaa syvemmälle (mikä selittää myös kortisonivoiteiden tehon) ja ei lieni suuri uutinen että AURIGONsäteetkin läpäisevät ihon!!! (Mitenkähän on mahdollista että päiväntasaajan seudut ovat maapallon asutuimpia..)

Rusketuksen hankkiminen ei aina ole vain kauneudesta kiinni. Itse olen vuosia kärsinyt jokakesäisestä aurinkoihottumasta. Kutisevat ja pahimmillaan märkivät näppylät ilmestyvät iholleni heti alkukesästä. Vaivaani ei valitettavasti ole olemassa mitään täsmälääkettä, ainoastaan ihon karaistus-hoito on tepsinyt. Toisin sanoen; mikäli en halua istua koko kesää varjossa tai raapia itseäni verille tulee minun käydä säännöllisesti solariumissa vahvistamassa pigmenttiäni. Itseruskettavat voiteet, joita saa myös apteekeista, ovat ratkaisu silloin kun kyse on vain ulkonäöstä. Ne eivät kuitenkaan anna suojaa palamista vastaan ja omien kokemuksieni mukaan vain haisevat pahalta.

Suomen Valo-allergikot ry:n kotisivuilta löytyy tarkempaa tietoa aiheesta, käykääpä tutustumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe