Raskausarvet

Nuori tuleva äiti

Minulla on ongelma hyväksyä muuttuvaa kehoani, kun aktiivisesta rasvaamisesta ja hieronnasta huolimatta rintoihini ja alavatsaan on ilmestynyt raskausarpia. :(
Tuntuu todella lapselliselta hävetä kehoaan mm. seksin aikana.
Muuten olen todella onnellinen raskaudestani. :)

7

1434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaisi

muuttaa omaa asennetta sitten!!noi jäljethän kumminkin jää näkyviin ihan hyvästä asiasta!!elämäs on niin paljon muutakin kuin jotku raskausarvet!!hyvää odotusta!!

• joku vastannu

sulle nätisti. kyllä se on ihan normaalia ettei pää ehi muun kropan perässä. kyllä itteäkin välillä hirvittää tää kroppa ja mietin tosi paljon sitä että mitä mieheni mahtaa ajatella musta.uimahalliinkaan ei oo huvittanu mennä näitä arpia esittelemään, vaikka ne ihan normaaleja onkin.no 9kk tää vaan kestää ja sit pääsee parantelemaan ja sopeutumaan omaan kroppaansa rauhassa.
      hassua musta on että oon kanssa odottanu niin innolla tätä vauvaa ja nimenomaan tätä isoa mahaa ja nyt sit kun on se iso maha ni meinaa itku tulla ku kattoo peiliin.
      vaikuttaa tosin varmasti asiaan että mulla ei ole mikään maailman paras itsetunto muutenkaan ja mieheni ei todellakaan osaa sitä aina nostaa...(=jaksamista, kyllä se siitä.

• odottaja-80

Kysyppäs esimerkiksi Sokoksesta tai Stockalta sellaisia voiteita, jotka ehkäisevät raskausarpia. En ole varma vaikka apteekistakin niitä saisit. Ystäväni on ainakin käyttänyt jotain voiteita (Sokoksesta ostanut), eikä ole tullut yhtään raskausarpia kahden lapsen syntymästä. Hän suosittelee myös tukevia raskausajan alushousuja. Itse en ole käyttänyt mitään. Muutama viiva on tullut, mutta minua ne eivät ole häirinneet, sillä jo nuoruudessa kärsin noista viivoista. Kaikki ovat haalenneet vuosien aikana lähes näkymättömiin.

• Tuleva äippä minäkin
        odottaja-80 kirjoitti:

Kysyppäs esimerkiksi Sokoksesta tai Stockalta sellaisia voiteita, jotka ehkäisevät raskausarpia. En ole varma vaikka apteekistakin niitä saisit. Ystäväni on ainakin käyttänyt jotain voiteita (Sokoksesta ostanut), eikä ole tullut yhtään raskausarpia kahden lapsen syntymästä. Hän suosittelee myös tukevia raskausajan alushousuja. Itse en ole käyttänyt mitään. Muutama viiva on tullut, mutta minua ne eivät ole häirinneet, sillä jo nuoruudessa kärsin noista viivoista. Kaikki ovat haalenneet vuosien aikana lähes näkymättömiin.

Se rasva on Biothermin Biovergetures. Vaihtoehtoja tuolle rasvalle ei juurikaan löydy. Hinta oli muistaakseni jotain 30-40 euroa. Kaksi purkkia ehkä riittää koko raskauden ajalle.

Ei se todellakaan kaikkia arpia ehkäise, koska suurin syy niihin on perinnöllisyys. Joillekin tulee hyvin vähän tai ei lainkaan, joillekin taas valtavan paljon. Mutta kyllä rasva arpia vähentää. Se pitää ihon pitkään joustavana, eli ei pääse repeilemään ihan niin paljoa, vaan "venyy".

Minulla on menossa vasta rv22. Rinnoissa on ihan olemattomia, kun oikein tarkasti katsoo. Vaaleita ja kapeita viivoja. En vielä tiedä miten käy sitten myöhemmin, kun vatsa kasvaa enemmän. Omalla äidilläni arpia ei juurikaan ole, joten toivo elää...

Ymmärrän aloittajaa. Todellakin oma pää voi tulla vähän kroppaa jäljessä. Mutta kun tsemppaa itseään tietoisesti, niin kyllä sitä oppii arvostamaan niitä muutoksiakin. Ajatelkaa, oma lapsi kasvaa kehon sisällä -eikös sitä varten olisi valmis paljon muuhunkin kuin kantamaan muutamaa raskausarpea? :)

Luin oppaista (ja olen omasta miehestänikin huomannut), että suurin miehistä on sitä mieltä, että raskaana oleva oma kulta on kauneimmillaan. Älkää siis hävetkö kroppaa puolisoltanne, vaan kantakaa vatsa, arvet ja katoava vyötärö ylpeänä! Mieskin on teistä ylpeä.:)

• henäseväs

Minä luulin etten ikuna jaksaisi välittää siitä jos niitä raskausarpia tuleekin. Mutta kyllä kieltämättä vähän "hirvittää" koska mahaan tuli aivan valtavat arvet. Ne noin 30 cm pitkät ja jopa 2 cm leveät, aivan valtavan suuret arvet.

Olen aina ollut ylipainoinen ja omannut jo ennestään raskausarpia mutta kyllä nämä juovat saa jo vähän suun mutrulle. Olen yrittänyt rasvata ja estää mutta minkäs teet. Ne on jopa kipeät ja kutisee välillä.

Mikä parasta, maha ei ole edes suuri vaikka rv 38 4 jo mennäänkin.

En olisi koskaan uskonut että olisin edes välittänyt raskausarvista mutta se oli ennenkuin näin nämä... huh =)

No mutta minkäs teet. Enää en asialle mitään voi ja se on opittava vain elämään uuden mahan kanssa. Toivottavasti mieskään ei välitä =) Ei kyllä vielä ole pahaa sanonut mutta ei teeskentele tyhmääkään. Vähän on leikkiä laskettu mutta pakko myöntää että hitusen harmissani kyllä olen.

• pojan odottaja

Heipä hei! Olen samalla linjoilla heinäseipään kans. Täällä mennään rv 38 5 ja aivan karmaisevat arvet löytyy vatsasta! Navasta alaspäin on kuin auringonsäteet piirretty syvillä, leveillä violetin värisillä viivoilla. Ja navan seutu on yhtä mustelmaa. Kyllä sitä vielä tässä iässä 22v kuitenkin haluais, esim. että kesällä voi bikinit päällä huoletta olla rannalla, niin en tiedä haaleneeko ne niin paljon, että kehtais. Kyllä ne jäljet pistää vähän mieltä kirvelemään, mutta minkäs teet. Rasvottu on yötäpäivää, mut ei mitään auta.
        Mut mitään ei saa täs maailmassa ilmaseks, kaikesta ihanasta pitää maksaa :) ei niitä arpeja mieti kun se vesseli tuhisee sylissä.

• mammaliini 12/07

Ei tuo rasva tai muukaan taida olla se täysin pelastava ratkaisu. Itse olen rv37 eikä mahassa ole arven arpea. Rinnatkin kasvanut aa-kupista d-kuppiin, eikä niissäkään ole arpia. Rasvailen itseäni n.kaks kertaa viikossa. Kun taas ystäväni rv23 omaa jo monet arvet mahassa ja käyttää tuota kallista rasvaa päivittäin.. että näin! Eikös se vaan ole asia johon täytyy vaan sopeutua. Ajatella niitä kuin puun vuosirenkaita tai elämänviivoja ja saavutuksia =) Onnellista odotusta kaikille ja tsemppiä kasvussa muuttuvan kehon mukana! Kaikilla se vie varmasti aikansa sopeutua uuteen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      15
      3298
    2. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1831
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1812
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1685
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1675
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1552
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1390
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1364
    9. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      35
      1314
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1304
    Aihe