Kasvojen puhdistus tuotteista - tärkeää

*uutukainen*

HEIPÄ HEI
Tällä viikolla kävin toisen kerran lääkärin vastaanotolla kasvojen ihon takia ja tällä kertaa lääkäri jopa määräsi lääkettä (edellisellä kerralla 2kk sitten ei kuulemma ollu vielä "pahan näköinen"), lääke on emulsio voidetta nimeltään Dalacin ja tämän toimivuutta kokeillaan ainakin 1-2kk. Nytpä sitten kysyn että onkohan muilla tästä kyseisestä tuotteesta kokemuksia, jos on niin millasia?! Ja kokemuksia muista vastaavista tuotteista.

Toinen juttu on sellaane --- mulla on herkkä ja helposti (pesun jälkeen) kuivava iho. Millasia kasvojen pesu tuotteita olette käyttäneen? Käytän meikkiä päivittäin (en kehtaa lähteä ulos ilman) ja siihen tarvitsin kunnon pesu systeemit. Kävin Body Shopissa ja löysin TeaTre-oil sarjan (tarkoitettu epäpuhtaalle ongelma iholle), eli siis ihan puhdistus geeli, kasvovesi ja sitten aloe vera sarjasta kosteusvoide. Onko kellään kokemusta näistä tuotteista? Ja onko kukaan kokeillu/käyttäny apteekista saatavia kasvojen puhdistus tuotteita, ja millasia kokemuksia niistä? Nämä apteekin tuotteet näyttävät olevan paljon arvokkaampia ku esim. BodyShopin tuotteet.

Yleensäkkin jos saisin vähän apua tähän puhdistus tuotteiden etsimiseen niin erittäin tyytyväinen olisin..clearasil ei nimittäin sovi miun kasvoille OLLENKAAN - liian kuivattava.

Olen ihan ens kertalainen näitten näppyjeni kanssa ja toivon oikeasti saavani apua teiltä "kanssa kärsijöiltä". Ensimmäisenä en uskalla alkaa ottamaan rajuimman päälle että lääkekuuria hommaisin - tilanne ei kuitenkaan ole vielä niin paha.

Kertokaa siis mahdollisimman paljon kokemuksianne kasvojen hoidosta - KIITOS KAUNIS :D

8

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __honey__468

Mä oon viime aikoina käytelly vähän kaikenlaisia pesutuotteita (mulla on kauhee kokoelma :D) mm. saippuaa, erilaisia kasvovesiä, joista yksi sisältää sinkkiä, kosteusvoiteen käytön oon lopettanu, käytän vaa silloin tällöin, Clearasilin tuotetta, joka lupaa paremman ihon 3 päivässä ... käytän myös erinäisiä kuorintavoiteita... että miä unelmoin vielä ihanasta sileästä ja normaalista ihosta, jossa ei olisi arven arpea! finnit tuntuu nykyään yks haileelta ku arpia pärstä täynnä. :(

• kaiken kokeillut

No joo, ehkä jos sulla on pari näppylää nii Dalacinillä voi oloa helpottaa, mut omalla aknenaamallani siitä ei ollut huomattavampaa hyötyä!
      Merisuola ajaa saman asian, jollei paremminkin...
      Eli veteen liotetaan merisuolaa ja pyyhitään ihoa sitten siihen suolaveteen kastetulla pumpulitupolla vaikka illalla ja aamulla huuhdellaan kasvot puhtaalla vedellä...

• *uutukainen*

Paljonkos tuota suolaa pitää liottaa ja millaseen määrään? Vois kyllä kokeilla tuota suola juttua näin aluksi - eli siis käytetäänkö sitä sitten puhtaalle iholle vai puhdistamaan? Kaikki neuvot on tarpeen tällä hetkellä.

• tuntumalla
        *uutukainen* kirjoitti:

Paljonkos tuota suolaa pitää liottaa ja millaseen määrään? Vois kyllä kokeilla tuota suola juttua näin aluksi - eli siis käytetäänkö sitä sitten puhtaalle iholle vai puhdistamaan? Kaikki neuvot on tarpeen tällä hetkellä.

mututuntumalla olen sitä suolaa liottanut veteen.... esim merivedessä uiminen voi auttaa iho-ongelmissa, siellähän se suolapitoisuus on jotain 3-4 %, eli ei mitään ihan suolalla kyllästettyä vettä tarvitse olla.
        Itse laitan jotain vajaan teelusikallisen n desilitraan vettä.

• lisäys
        *uutukainen* kirjoitti:

unohdin mainita, että en ehkä suosittelisi juuri puhdistetulle varsinki jos iho huivuu liikaa... eli siis meikistä puhtaalle iholle, ei haittaa jos vähän omia rasvoja on siin ihon pinnalla.

• *uutukainen*
        lisäys kirjoitti:

unohdin mainita, että en ehkä suosittelisi juuri puhdistetulle varsinki jos iho huivuu liikaa... eli siis meikistä puhtaalle iholle, ei haittaa jos vähän omia rasvoja on siin ihon pinnalla.

Anteeksi tyhmyyteni ja tietämättömyyteni kun tässä vielä tästä suolavedestä kyselen mutta kun jäi vielä hieman epäselväksi, eli ----- n. ½ tl meri suolaa 1 dl vettä - näinkös se oli? Ja kostealla pumpulilla puuhitään likaista ihoa, käytetään tavallaan puhdistusaineena? Olenko nyt ymmärtänyt oikein nämä ohjeet?

Kävi vain mielessä että aika hurja on laittaa desilitraan vettä noin paljon suolaa. Jos vielä sellasen saan kysyä että mistä olet tällaisen ohjeen oppinut? Onko joku "luonnon kikka" vai lääkäriltä opittu? Ajattelin rohkeasti kokeilla tätä tyyliä. Käytätkö suolaveden huuhtelun jälkeen iholla kosteusvoidetta?

• vain!
        *uutukainen* kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni ja tietämättömyyteni kun tässä vielä tästä suolavedestä kyselen mutta kun jäi vielä hieman epäselväksi, eli ----- n. ½ tl meri suolaa 1 dl vettä - näinkös se oli? Ja kostealla pumpulilla puuhitään likaista ihoa, käytetään tavallaan puhdistusaineena? Olenko nyt ymmärtänyt oikein nämä ohjeet?

Kävi vain mielessä että aika hurja on laittaa desilitraan vettä noin paljon suolaa. Jos vielä sellasen saan kysyä että mistä olet tällaisen ohjeen oppinut? Onko joku "luonnon kikka" vai lääkäriltä opittu? Ajattelin rohkeasti kokeilla tätä tyyliä. Käytätkö suolaveden huuhtelun jälkeen iholla kosteusvoidetta?

eli joo, sellaset puoli teelusikallista desilitraan vettä, toki mikäänhän ei estä sinua kokeilemaan miedompaakin, jos epäilyttää! Itsellä tosin ei ole ollut ongelmaa.

Eli siis "rasvaiselle iholle" pumpulilla pyyhkien...
        Jos kuivattaa, laita vaikka sitä kookosöljyä, mutta älä samantien, antaa sen suolaveden rauhassa kuivahtaa...
        Ei ole lääkäriltä opittu, eipähän nuo paljoa "luonnonhoitomenetelmiä" mainosta.
        Lisäksi voit kokeilla sinkkiä tabletteina, toisilla toimii toisilla ei...

• Uncut

Käytän Neutrogenan 2 in 1 Wash & Mask -puhdistusainetta. En sitten tiedä, onko tuo liian vahvaa, mutta puhdistaa ihon todella hyvin ja on raikkaan tuntuinen. Mulla oli ennen todella rasvainen iho, joten pystyin käyttämään tota ihan ongelmitta. Nyt oon syöny Roaa kolme kuukautta eikä iho rasvoitu enää melkein ollenkaan. Lääkäri ei antanut minkäänlaisia ihonhoito ohjeita, mutta olen kuullut, ettei ihoa saisi juurikaan hoitaa ja kuivattavia aineita ei saa käyttää. Olen kuitenkin koko ajan käyttänyt tuota puhdistusainetta eikä iho ole reagoinut siihen mitenkään.

Suihkussa käytän Lactolinen puhdistusnestettä kuivalle ja herkälle iholle. Se poistaa meikin täydellisesti ainakin silloin, jos pesee naaman kahteen kertaan sillä. Se on lievästi hapan ja on omiaan ongelmaisen ihon puhdistukseen. Siinä ei ole hajusteita eikä muutenkaan ärsytä ihoa. Samalla aineella voi pestä niin kasvot kuin koko muun vartalonkin. Se ei edes maksa paljoa ja saa ihan tavallisista kaupoista. On todellakin kokeilemisen arvoinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16403
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      37
      4369
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2567
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1878
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1299
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1253
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe