mieheni kannabiksen käyttö

umpikujassa

Olen seurustellut mieheni kanssa 4 vuotta, ja ollaan vuosi yhdessä asuttu.
Jo tavatessamme tiesin hänen päivittäisestä kannabiksen käytöstä. Kun aloimme seurustelemaan sanoin hänelle, että ryhdyn suhteeseen vain jos kannabis jää kokonaan pois. Niin hän myös teki, mutta ainoastaan vuodeksi ja sitten se taas alkoi.
Tämän vuoden aikana tietysti ehdin kiintyä ja rakastua häneen kovasti eikä jättäminen tullutkaan kysymykseen. Yhdesta rehkahduksesta se sitten alkoi taas.
Itse en pahemmin juo enkä polta, joten siksi minun on ollut aina kovin vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka käyttävät päivittäin päihteitä. En kuitenkaan ole mitään tiukkapipo, joten sanoin miehelleni, että olkoon menneeksi jos pysyy kohtuullisena huvina..kuinkas sitten kävikään..Aluksi oli kohtuullista, nyt taas joka päiväistä, kuten ennen seurusteluamme.

Mikä minua sitten niin haittaa hänen polttelussaan? Se on totta, ettei kannabis aiheuta väkivaltaisuutta, kuten esimerkiksi viina helposti tuppaa tekemään, mutta hänestä tulee niin kaukainen. Tuntuu, että kaikki mitä hänelle puhun menee kuuroille korville. Se ehkä on ikävintä.
Itse olen joskus kokeillut muutaman kerran kannabista ja huomasin, ettei se vain ollut minun juttuni. Itsekin tulin siitä kovin kaukaiseksi ja kuoreeni vetäytyneeksi ja näin ollen en pitänyt olotilasta. Mielestäni suhteemme ei myöskään voi edetä henkisellä tasolla kunnolla, jos toinen on päivittäin muissa maailmoissa, koska en pysty keskustelemaan hänelle mistään vakavasta/tärkeästä kun huomaan ettei hän ole henkisesti läsnä.

No, tilanne on nyt siis jo ollut pidempään sellainen, että hän on päivittäin pilvessä ja jotenkin olen vain "kasvanut" olemaan välittämättä. Toisaalta en jaksa käydä tuhansia kertoja käytyjä keskusteluja uudelleen, toisaalta tyydyn mieluummin rauhalliseen henkeen kotonamme.
Myös osa tuttavistani on alkanut parin viime vuoden aikana käyttämään kannabista runsaasti, joten ehkä tämäkin on tietyllä tavalla tuonut minulle hiljaisen myöntymisen käytölle.

Pahinta tässä on ehkä kuitenkin se, että jos joskus tulee niitä päiviä, jolloin jostain syystä mieheni ei pääsekään polttamaan ,niin hän muuttuu todella vihaiseksi ja aggressiiviseksi. Ja se on sellainen asia, jota en millään voi sietää ja ehkä siksi en jaksakaan enää pyytää häntä lopettamaan, koska en jaksa kuunnella sitä kiroamista ja ovien paukuttamista. Hänen polttelunsa alkoi jo varhaisessa teini-iässä ja näin ollen hänen murrosikänsä meni pilvipäissään seilaten. Seurustelusuhteita ei ollut, kun kaikki aika meni pilvessä. Tämäkin seikka on alkanut pikku hiljaa vaivaamaan minua, koska pakkohan siitä on ennemmin tai myöhemmin alkaa koitua jotain haittaa jos teini-ikä on "jäänyt kokematta."

Onko minulla kohtalotovereita? Monet varmasti haukkuvat minut, että miksi olen edes ryhtynyt tuommoisen henkilön kanssa suhteeseen. Niin, sitä minäkin olen miettinyt, mutta lopettaminen on hankalaa kun toista on jo ehtinyt alkaa rakastaa.
Ja onko tämmöisellä suhteella tulevaisuutta? Kiteytettynä elän siis parisuhteessa, jossa kumppani kärsii vahvasta riippuvuudesta.
Päivittäistä yhdessäoloamme hänen käyttönsä ei haittaa, mutta entäs pidemmän päälle? Kuten jo aikaisemmin mainitsemani elämätön teini-ikä?

Sitten minulla olisi kysymys pariskunnille, jotka yhdessä käyttävät päivittäin kannabista. Pystyttekö kommunikoimaan ihan normaalisti ollessanne pilvessä? Tuttavapariskuntani käyttävät usein pilveä ja olen huomannut heidän makaavan vain hiljaa sohvalla koko loppuillan. Tästä olen tullut siihen tulokseen, että mihin jäävät asioista keskusteleminen ja ns. "normaali yhdessäolo?" Kyllä he laskunsa yms. hoitavat kunnialla ja töissä käyvät, mutta ainakin heidän kohdallaan olen huomannut, että se tavallinen kanssakäyminen on supistunut vain yhdessä pilvenkäyttöön ja siitä nautiskeluun. Ja käytännössä olen itse ihan samassa jamassa omassa parisuhteessani; istua kökötän sohvalla mieheni vieressä hiljaa ja jos kysyn jotain saan vain hiljaisia etäisiä vastauksia. Rupeaa pelottamaan, ettei suhde pysty etenemään kun toinen on fyysisesti läsnä, mutta henkisesti poissa.

43

4464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • master cheng

Elätkö varmasti nykyhetkessä, etkä ainoastaan vanhoissa muistoissa? Jos voisit tänä päivänä rakastua ko. mieheen, niin kaikki on hyvin.
      Itse en pistäisi agressiivisuutta "menetetyn" teini-iän piikkiin vaan vieroitusoireen piikkiin. Mitä enemmän säälit, sitä enemmän kärsit.

• ....db...

päivittäinen käyttö ole tervettä. Oli se sitten kahvi, kannabis, nikotiini tai alkoholi.

Tuskin hän kuitenkaan hylkää kannabista, vaikka erolla uhkaisit, mutta sen mitä voit tehdä on, että laitat rajat. Sovitte vaikka, että viikonloppuisin saa poltella niin paljon kuin keuhkot vetää, mutta viikot on selvin päin.

Tämän pitäisi toimia, jos on yhtään halukas tekemään parisuhteen eteen mitään. Sitä paitsi se palkitsee työnteon, mutta se myös pitää sen käytön räpylässä paremmin, jos ei muu auta.

Jos ei tuokaan toimi, eipä kannattane sen jälkeen kamalasti jäädä märehtimään sitä suhdetta. Ohi se on. Hän tulee polttamaan niin kauan kun on tarve... eikä sitä voi estää. Molemmat vaan turhautuvat.

Hyvällä tuurilla voitte löytää toisenne uudestaan myöhemmin. Monet lopettavat polttelun 30 ikävuoden jälkeen...

• ratkaisu---

Sky:n sivuilla on hamppumuffinssien resepti, aika yksinkertainen valmistaa. Haet kaupasta valmiin muffinsijauhepakkauksen, taikinan sekaan silmämääräisesti sopiva määrä jauhettua kuivaa kukkaa ja uuniin pakkauksen ohjeiden mukaisesti.
      Toimii hyvin, lievittää stressiä ja auttaa nukahtamisvaikeuksiin ja ärtyneisyyteen.

• kannabisratkaisu?

Merkillistä on se, että kannabista pitäisi ylipäänsä käyttää, sillä eihän kannabis ole kannabidioottien mukaan mikään huume ( voin lopettaa koska vain & olen ollut käyttämättä x -vuotta, mutta nyt käytän, koska en ole riippuvainen kannabiksesta).

Miksi siis SKY:n hamppumuffinssit ratkaisuksi? Miksi et ehdottanut ratkaisumallina SKY:n kuuluisia saunailtoja, joissa ihmiset hakevat seksuaalisuuttaan kannabiksen avulla vaaleanpunaisen kiukaan äärellä (jo uusintamaalausta kaipaavan) ja päätyvät kannabis-pohdiskelun jälkeen poikarakkauteen?

• Hermomyrkky?

Olette valitettavan yleinen esimerkki siitä, miten nykyään parisuhteessa elävien on todella hankalaa jutella keskenään, yhteisistä pelisäännöistä sopien.

En kykene käsittämään, miksi yhdessä elävät ihmiset laiminlyövät toisiaan ja suhdettaan tällä tavoin.

Sinulla on täysi oikeus tuoda miehellesi julki, että et ole tilanteeseenne lainkaan tyytyväinen. Voit tuoda julki, että oma ideologiasi nojautuu pitkälti raittiiseen elämäntapaan, ja että miehesi tottumukset ovat pahasti ristiriidassa tämän kanssa. Tämän kerrottuasi teidän tulisi etsiä konsensusta, kompromissia jonka avulla yhteinen elämänne voi jatkua.

Muista myös, että miehesi pitkähkö "ura" kannabiskuvioissa on elämäntavan lisäksi tottumus, josta hän tuskin on valmis tyystin luopumaan. Sekin on toki mahdollista, mutta silloin todennäköisesti joku teillä elää toisen elämää, ei omaansa. Sinun ei tule elää miehesi ehdoilla, mutta älä myöskään odota miehesi elävän sinun mieltymystesi mukaisesti.

Aggressiot ja hermostuneisuus ovat asioina sellaisia, ettei sinun tulisi sellaista katsoa läpi sormien. Tee selväksi, että tuollaisia reaktioita et halua omassa kodissasi todistaa. Pyydä miestäsi toimimaan niin, ettei hän hermostu. Kerro miehellesi koska hän on mielestäsi hermostunut. Se että hänellä ei ole pössyä, ei ole hyväksyttävä syy menettää malttiaan. Yrittäkää selvittää yhdessä hermostumisen syitä.

Terveisinä miehellesi, myös kannabista on mahdollista käyttää oikein. Siten, että se ei täytä kaikkea vapaa-aikaa, ja luo näin vääristynyttä todellisuuskuvaa. Pidättäytymällä arkikäytöstä jättäen sen vain viikonloppuiltojen huviksi, siitä saa moninverroin enemmän.

Tilanne jossa kahden ihmisen yhteisellä ajalla vain toinen on kannabiksen vaikutuksen alaisena, on aika erikoinen. Erityisesti pitkät, seuraamista ja tarkkaavaisuutta vaativat selittelyt eivät vain taivu päihtyneelle. Tämä luonnollisesti ärsyttää selväpäistä. Yhdessä tuumin nautittuna tämä ilmiö ei tule samalla tapaa esiin, koska ulosanti on kummallakin sama. Kovin syvälliseksi ei tuo yhteinen aika kuitenkaan tuolloin muodostu.

• umpikujassa

Kiitos vastauksistanne!

Kyllä, voisin rakastua häneen vielä tänäkin päivänä.
        Silti kuitenkin päivittäinen pilvenpoltto kaihertaa yhteistä aikaamme. Tuossa joku kummasteli, että nykyajan ihmissuhteissa ei keskustella, mutta sitä en ehkä tajunnutkaan tuoda esiin, että kyllä meillä aiheesta keskustellaan lähes viikottain.
        Siitä olen iloinen, että keskustellessamme tästä harvemmin kuitenkaan riitaa syntyy. Mieheni yleensä kuuntelee mitä minulla on sanottavaa asiasta ja kyllä välillä on ollutkin päiviä, jolloin hän ei ole polttanut. Se on kuitenkin hänelle aika kova ja vaikea pala, koska kuten jo mainitsin, hän on polttanut monen monta vuotta.

Myös hänkin on muilta elintavoiltaan täysin raitis, ja näin ollen joskus jopa salaa mielessäni ajattelen, että olenpa saaliin löytänyt. Itse kun en niin tykkäisi, jos mies kävisi aina perjantaisin ja lauantaisin baareissa ja tulisi umpi humalassa kotiin vasta 4-5 aikaan aamuyöllä ja sunnuntai menisikin sitten itsensä parantelussa. Vaikken pidä kannabista alkoholia yhtään terveellisempänä, niin koen kuitenkin, että se on mielestäni miehelleni parempi "rentoutumistapa," kuin esimerkiksi joka viikkoiset kännit.

Ikävä kyllä on pakko rehellisesti myöntää, että uskon mieheni riippuvuuden loppujen lopuksi niin pahaksi, että noin yks kaks polttelun vähentäminen pelkille vklopuille ei olisi kovin helppoa.
        Ja väitän, että hänen vieroitusoireistaan tulisi aivan kamalat! Sen voin sanoa, että silloin inhoksun häntä ,kun hän on selväpäisenä niin räjähdysarka, että esim avainten tippuessa lattialle saattaa alkaa sellainen pauhaus, etten enää tiedä, kuinka menetellä hänen kanssaan.
        Silloin minuakin alkaa hermostuttaa ja tekisi mieli sanoa hänelle (ja olen sanonutkin), että miltä hänestä tuntuisi jos minä riehuisin samalla lailla jos en olisi saanut esimerkiksi juotua 4 siideriä päiväni aikana. Silloin menee kyllä aika hiljaiseksi...

Toisaalta olemme vasta kovin nuoria ja se on yksi syy, mikä on pitänyt minut tässä suhteessa. Uskon nimittäin aika vahvasti, että polttelu alkaa jäämään siinä vähän vanhemmalla iällä, kuten joku jo tiesi sanoakin. Mutta toisaalta olisi kyllä kiva saada joku selko ja kompromissi tähän asiaan jo nyt ennen kolmeakymppiä, jotta nykyinen yhteiselo alkaisi taas sujumaan.
        Vaikka itse olenkin täysin raitis niin en silti oleta sitä muilta, mutta tietenkään jokapäiväinen päihtyminen ei koskaan ole suotavaa.
        Jos teille tulee vielä mieleen lisää jotain neuvoja tai kysyttävää niin kirjoittakaa, minulla ei näet ole mitään tekemistä/kiirettä kotona iltaisin, kun mies on pöhnässä.

• huolestunutreino

Kannabis aiheuttaa muuten aivat tavallisissa ihmisissä skitsofrenian oireita. Asiasta on satoja tutkimuksia. Kannabista voisikin kutsua kemialliseksi skitsofreniaksi.

Hyvä puoli on se, että kun käyttö jää mielisairauskin loppuu. Ongelma on siinä että käyttäjät kaipaavat tuota ongelmaansa. Harva pystyy koskaan lopettamaan koska riippuvuus on niin voimakas, mutta jos sen pystyy tekemään ei käytön haitoilla ole suurtakaan merkitystä loppuelämän kannalta.

Kehottaisinkin sinua asettamaan miehellesi eräänlaisen ultimatumin. Jos hän ei lopeta, sinä lopetat suhteen. Ymmärrän että tällaisen tekeminen on psykologisesti hankalaa, mutta usko minua kaipuu aitoon ihmissuhteeseen voittaa huumehuurutkin.

Nyt loppui ongelman hyysääminen!

• henkilöltä joka

elää bentsokoukussa ja silti pitää niitä suurin piirtein ihmiskunnan pelastuksena.

Laitapa linkkikokoelma niihin satoihin tutkimuksiin joissa todetaan kannabiksen aiheuttavan skitsofrenian oireita tavallisissa ihmisissä.

Viimeinen neuvosi ultimatumista on todella mainio, eikö siihen voisi liittää samalla vaatimuksen silmienvärin muuttamisesta, peniksen pituuden ja paksuuden lisäämisestä ja pierujen muuttamista ruusuntuoksuisiksi.

Aloittajan ongelma näkyy olevan kyvyttömyys hyväksyä toista ihmistä kokonaisena persoonana ja tarve muuttaa hänet vastaamaan jotain unelmaa ihanneyksilöstä .... no jaa, aikuistuminen ei ole helppoa.

• hempman

Suora linkki mistä ole lukenut aiheesta!
        Luepa kuule itse

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis

http://www.encod.org/info/spip.php?page=recherche&recherche=kannabis&lang=fi

http://www.encod.org/info/WIEN-2008-KYMMENEN-VUODEN-JALKEEN.html

http://www.adressit.com/kannabis

• linkistäsi
        huolestunutreino kirjoitti:

Siinä sulle yli 600 000 linkkiä:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=schizophrenia cannabis&btnG=Hae&meta=

http://www.schizophrenia.com/prevention/streetdrugs.html

Ignoramus, joka et tiedä edes perusasioita!

ilmenee että jos tuntee tarvetta sekoittaa päänsä jollakin aineella niin on riskittömämpää tehdä se kannabiksella koska alkoholin aiheuttama psykoosiriski on nelinkertainen kannabikseen verrattuna.

"It is also notable that alcohol abuse is a stronger predictor of psychotic symptoms than regular cannabis use (by a factor of four)."

On se outoa että nautintoaine tekee sinut hulluksi neljä kertaa todennäköisemmin kuin "tappava huume".

En tosin ota kovinkaan vakavasti näitä tarkoitushakuisesti tehtyjä ja tulkittuja "tutkimuksia".

• hempman
        linkistäsi kirjoitti:

ilmenee että jos tuntee tarvetta sekoittaa päänsä jollakin aineella niin on riskittömämpää tehdä se kannabiksella koska alkoholin aiheuttama psykoosiriski on nelinkertainen kannabikseen verrattuna.

"It is also notable that alcohol abuse is a stronger predictor of psychotic symptoms than regular cannabis use (by a factor of four)."

On se outoa että nautintoaine tekee sinut hulluksi neljä kertaa todennäköisemmin kuin "tappava huume".

En tosin ota kovinkaan vakavasti näitä tarkoitushakuisesti tehtyjä ja tulkittuja "tutkimuksia".

ei tuollaiselle ei huolestuneellereinolle kannata edes selittää koska viina jaa lääkkeet ovat pehmentäneet sen pään.HÄN haluua vain ummistaa silmänsä viinalta että se on turvallista koska se on laillista ja sekakäyttäjät on pahimpaa sakkia lääkkeet ja viina!

• on kyllä

mielestäni aika kova keino, ja todennäköisesti johtaa vastakkaiseen reaktioon kun on toivottu.Sanoisin, että 100% varmuudella ajat kumppania kauemmaksi itsestäsi.
        Kokeileppa komppromissiksi ehdottaa sitä, että jos esim. pelkkä vkloppu polttaminen riitä, niin esim kl 20 jälkeen on ok.Tarkoitan sitä, että sillon suuri osa iltaa kaveri on kuitenkin läsnä sinulle skarppina.Yks juttu on kanssa , että keksi jotain tilalle, menkää leffaan, kävelylle, keilaamaan punttikselle...jotain mielekästä ja vähänkin mielenkiintoista .TSEMPPIÄ

• huolestunutreino
        hempman kirjoitti:

ei tuollaiselle ei huolestuneellereinolle kannata edes selittää koska viina jaa lääkkeet ovat pehmentäneet sen pään.HÄN haluua vain ummistaa silmänsä viinalta että se on turvallista koska se on laillista ja sekakäyttäjät on pahimpaa sakkia lääkkeet ja viina!

Monta kertaa olen sanonut sinulle etten käytä viinaa!!! ja tarvitsen lääkkeitä LÄÄKETIETEELLISISTÄ syistä! Et kai ole niitä joiden mielestä lääkkeiden käyttökin on väärin.

Et varmaan pelastaisi kuolevaa äitiäsi. Häpeä!

• huolestunutreino
        linkistäsi kirjoitti:

Jos kannabis olisi laillista, niin siinä tapauksessa se olisi parempi kuin viina. Olet oikeassa siinä. MUTTA SE EI OLE EIKÄ TULE OLEMAAN !!!

• huolestunutreino
        on kyllä kirjoitti:

mielestäni aika kova keino, ja todennäköisesti johtaa vastakkaiseen reaktioon kun on toivottu.Sanoisin, että 100% varmuudella ajat kumppania kauemmaksi itsestäsi.
        Kokeileppa komppromissiksi ehdottaa sitä, että jos esim. pelkkä vkloppu polttaminen riitä, niin esim kl 20 jälkeen on ok.Tarkoitan sitä, että sillon suuri osa iltaa kaveri on kuitenkin läsnä sinulle skarppina.Yks juttu on kanssa , että keksi jotain tilalle, menkää leffaan, kävelylle, keilaamaan punttikselle...jotain mielekästä ja vähänkin mielenkiintoista .TSEMPPIÄ

Huumeenkäyttäjille se on joko riippuvuus tai absolutismi. Sen tiedän kyllä entisenä dokuna usko pois. Ja parempi on se absolutismi!!!

• hempman

Jos kannabis olisi laillista, niin siinä tapauksessa se olisi parempi kuin viina. Olet oikeassa siinä. MUTTA SE EI OLE EIKÄ TULE OLEMAAN !!!

oliko vaikeata myöntää? olevansa väärässä?
        Se tulee olemaan laillista aivan varmasti perehdy aiheeseen niin tiedät

• huolestunutreino
        hempman kirjoitti:

oliko vaikeata myöntää? olevansa väärässä?
        Se tulee olemaan laillista aivan varmasti perehdy aiheeseen niin tiedät

Eikä johdu minusta. Alkoholi on helvetin vaarallista. Mutta se on laillista. Jos kannabis olisi laillista, olisit oikeassa. Mutta se ei ole!!! Eikä tule olemaan! Siksi olet väärässä!

• hempman

Monta kertaa olen sanonut sinulle etten käytä viinaa!!! ja tarvitsen lääkkeitä LÄÄKETIETEELLISISTÄ syistä! Et kai ole niitä joiden mielestä lääkkeiden käyttökin on väärin.

lääketieteellisestä syistä?justhan kerroit että oot vetänyt viinalla itsesi niin pohjalle kuin voi olla.tarvit niitä masennukseesi!En ole niitä että lääkkeet pitäisi kieltää mutta ihminen hakee heti apua lääkkeistä kun on joku vialla..Mene oikeasti hakemaan apua vaikka psykiatrialta

onko maailma kohdellut sinua noin pahasti että haukut kaikkia muita ihmisiä?ja jaat neuvoa että alkoholi ja lääkkeet on paljon turvallisempaa?

• ainoa mahdollisuus

Huumeenkäyttäjille se on joko riippuvuus tai absolutismi. Sen tiedän kyllä entisenä dokuna usko pois. Ja parempi on se absolutismi!!!

olla joko absolutisti tai rapajuoppo niin se ei todellakaan tarkoita sitä että jokainen ihminen olisi samanlainen kuin sinä.

Itse käytin sekä amfetamiinia että kannabista nuoruusvuosien jälkeen harkitun satunnaisesti ennenkuin kyllästyin molempiin ja ne putosivat kattauksestani. Alkoholista ja bentsoista eroonpääseminen olikin sitten paljon vaikeampi projekti, niiden aiheuttama riippuvuus on omien kokemusteni perusteella samaa luokkaa kuin heroiinilla.

• lääketieteellisin perustein

tilapäisesti tai päivittäin korkeintaan 2 viikon ajan.

Mietipä omaa käyttöäsi, jos se on jatkuvaa niin sinähän vain tyydytät bentsoriippuvuuttasi.

• huolestunutreino
        hempman kirjoitti:

lääketieteellisestä syistä?justhan kerroit että oot vetänyt viinalla itsesi niin pohjalle kuin voi olla.tarvit niitä masennukseesi!En ole niitä että lääkkeet pitäisi kieltää mutta ihminen hakee heti apua lääkkeistä kun on joku vialla..Mene oikeasti hakemaan apua vaikka psykiatrialta

onko maailma kohdellut sinua noin pahasti että haukut kaikkia muita ihmisiä?ja jaat neuvoa että alkoholi ja lääkkeet on paljon turvallisempaa?

Ja hänen mielestään tarvitsen niitä jatkuvasti lääketietellisistä syistä. Oletko itse ekspertti?

• hempman

Ja hänen mielestään tarvitsen niitä jatkuvasti lääketietellisistä syistä. Oletko itse ekspertti?

kaiken jo kertoo että vedät niitä jatkuvasti,onpa kumma jos mielipide vaihtuu 5min välein.vedä vaan niitä lääkkeitäs ja nehän ei riippuvuutta aiheuta?
        säälittävää..

• jos pitää paeta

todellisuutta.
      Itselleni pamahti eilen päälle tosi paha olo.
      Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa yli puoli vuotta. No on käytetty alkoholia aina silloin tällöin ja hauskaa on piisannut hyvin viihdytty. Selvinpäin oleminen on ollut hiukan jäykkää.

No eilen sitten yhdessä polttelimme kannabista ensimmäisen kerran. Hän sitä halusi, ei ole aikaisemmin polttanut. Itse olen sitä harrastanut noin pari vuotta silloin tällöin.
      Hän tuntui aivan vieraalle ihmiselle.
      Vieraannun ja tajusin sillä tasolla, etten pidä hänestä. Hän piti kannabiksesta ok. Että se rentouttaa ja vapauttaa etc... Mutta että mieluummin juo.
      Itselle nyt ei ole sillä juomisella väliä.
      No nuo nyt ovat pieniä ongelmia sen ongelman rinnalla minkä tajusin ja miltä olen silmäni sulkenut ja koettanut paeta.
      Se että ikäeromme on todellinen rasite.
      Koska kannabis vapautti hänet ensi kertaa puhumaan tuntojaan ja ajatuksiaan.
      Niin voi hyvä ihme mitä tuskaa se oli minulle.
      Ja hänellekin tietysti, se että meillä ei ollut henkistä yhteyttä.
      Se tekee sen, että minä pidän häntä täysin idioottina, kuten hänkin minua, koska ei vuosien elämänkokemuksen kautta tullutta "viisautta" voi valuttaa noin vain toiselle.
      No tietysti hän nyt on sen verran oivaltanut, että minun jutut tulevat todeksi ja hän niitä pikkuhiljaa oivaltaa. Itse koetan taantua sitten taas nuoremmaksi, mikä rasittaa.

No tätä ongelmaa lisää se että olen poltellut muidenkin jopa hänen ikäisten kanssa ja hekin tuntuvat paljon fiksummilta.

Joten teillä voi olla samoja ongelmia.
      Henkisen yhteyden puute muutenkin. Ehkä se ei sinua haittaa mutta häntä haittaa.

• .........

Miehesi on ilmeisesti aika kokematon kannabiksen käyttäjä ja aloittelija, joka ei ole kovin paljoa polttanut.
      Kokeneet käyttäjät ovat puheliaita ja aktiivisia eikä heistä ulkoapäin millään tavoin huomaa päihtymystilaa. Esim. jos tunnet afrikkalaisia maahanmuuttajia jotka ovat elämänsä aikana polttaneet TODELLA RUNSAASTI, he ovat ylisosiaalisia ja puheliaita, ja käyttävät tyylikkäitä ja siistejä vaatteita, paljon koruja yms. Eivät siis ole samanlaisia nuhjuisia passiivisa ilmestyksiä mitä suomalaiset aloittelevat kannabis-kokeilijat.

• fhkjdghj

Ne kokeneet afrikkalaiset käyttäjät eivät ole selvinneet tänne asti ja ne harvat joita tunnet ovat valikoitunutta sakkia, jonka kestokyky on joko poikkeuksellinen tai sitten eivät oikeasti juuri käytä noita aineita. Kai tunnet tyypin joka on polttavinaan tupakkaa kun muutkin polttavat.

• eroonpäässyt

moi. olen itse 34v mies ja käyttänyt 19v päivittäin. nyt vasta kun olen jo 34v ja menettänyt kaksi ihanaa perhettä ja kerran asunnon ja ollut katkolla ainakin 7kertaa, niin olen pystynyt olemaan ilman pilveä kuukausia, ilman hermoiluja. minulla on nyt uusi perhe, muijani ei polta ja on jaksanut katsoa minun polttelemista ja välillä juomistakin noin 7vuotta. toivottavasti se ukkos pääsee siitä eroon, se on omasta tahdosta kiinni. mä oon ollut nyt noin 5kk, ja polttanut muutaman kerran vaan. eikä pahemmin tee mieli. ja siitä että se aiheuttaa sitsoilua niin se on totta, ainakin minun kohdallani. en saanun siitä polttamisesta enää mitään hyvääoloa. oli vaan poltettava kun mieli teki niin vitusti. mulle tuli todella hirveitä pelkotiloja ja aloin luulemaan kaikkea mikä ei ollut totta. en pystynyt menee ihmisten ilmoille ja aloin välttelee ihmisiä. mitä pitempään on ilman niin vähemmän se on mielessä.olen nyt tämän 5kk aikan polttanut muutaman kerran kun joku on tullut tyrkyttää, silloin iskee hirvee himo, ja sitä on vaikee pitää kurissa. mutta en enää mene ostelemaan sitä. se mun polttelu oli semmoista että aamulla ekat ja yöllä vikat.kiitti mulle kun oon pystynyt.ja nyt kun en enää polta niin ei enää skitsota mikään ja olo on pirtee, iloinen yms... jaksamista sinulle.

• hempman

yleistä vähän enemmän.paskapuhetta

• hempman

100% varmuudella uudestaan!

• aloita
        hempman kirjoitti:

100% varmuudella uudestaan!

koska en halua, ja miksi niin tekisin? mulla on nyt parempi olla. JA KUKAKOHAN SE TÄÄLLÄ YLEISTÄÄ?

• .....
        aloita kirjoitti:

koska en halua, ja miksi niin tekisin? mulla on nyt parempi olla. JA KUKAKOHAN SE TÄÄLLÄ YLEISTÄÄ?

..ja selkäkivut ym. iskevät, niin huomaat että lääketehtaiden lääkkeet eivät autakaan riittävän hyvin. Kynnys käytön uudelleen aloittamiseen kyllä kasvaa iän myötä.

• ajankanssa
        ..... kirjoitti:

..ja selkäkivut ym. iskevät, niin huomaat että lääketehtaiden lääkkeet eivät autakaan riittävän hyvin. Kynnys käytön uudelleen aloittamiseen kyllä kasvaa iän myötä.

aloitat varmsti,vuosipari menee hyvin ja sitten heräät todellisuuteen kun katsot puliukkoja joka kadun kulmalla,niin se siitä...

• Amelia11

Me ollaan seurusteltu 3v. ja avopuolisoni on polttanut koko suhteen ajan joskus vähemmän ja joskus enemmän. Joskus pitäny parin viikon taukoja mutta harvoin. Hän väittää ettei ole riippuvainen aineesta, mut musta on, kun ei voi rajoittaa poltteluaan viikonloppuun, kuten on sovittu. Onko hän riippuvainen vai mistä on kyse? Ja mäkään en viihdy aina hänen seurassa kun on pilvessä, tuntuu ettei ole aidosti läsnä, on niin hilpeä, kuin normaalisti ja asiat menevät kuuroille korville.

• huolestunutreino

Loppuun saakka on ongelma kiellettävä läheisiltä ja itseltään, muutenhan asialle täytyisi tehdä jotain.

Ainoa järkevä ja vastuullinen riippuvuus on läheisriippuvuus, mutta nistit pettävät läheisensä poikkeuksetta.

Kannattaa jättää mies kunnes tulee järkiinsä ja oppii arvostamaan rakkauttasi.

• jonib

Loppuun saakka on ongelma kiellettävä läheisiltä ja itseltään, muutenhan asialle täytyisi tehdä jotain.

Ainoa järkevä ja vastuullinen riippuvuus on läheisriippuvuus, mutta nistit pettävät läheisensä poikkeuksetta.

Kannattaa jättää mies kunnes tulee järkiinsä ja oppii arvostamaan rakkauttasi.

just niin mielihäiriönen bentsojensyöjä!

• tyttisehdokas
        jonib kirjoitti:

just niin mielihäiriönen bentsojensyöjä!

Tässä ketjussa on paljon asiaa ja paljon sen ulkopuolelta. Olen itse lopettanut kannabiksen polttamisen 2 vuotta sitten, käyttänyt sairauteen bentsoja noin vuosi sitten ja lopettanut tupakoinnin 5kk sitten... Omasta kokemuksesta kerron, että tupakoinnin lopettaminen on ollut kaikkein vaikeinta, edelleen tekee ajoittain tupakkaa mieli. Haluan kuitenkin sanoa pari sanaa ystävästäni, jota olen seurannut viimeiset pari vuotta. Hän on poltellut kannabista päivittäin n. 5vuotta. Haluaisi lopettaa polttamisen, mutta vieroitus oiret ovat (ainakin sivullisena seuraten) pahempia kuin itselläni mistään aikaisemmin mainituista. Aiheuttaen nimenomaan älytöntä kiukuttelua yms. skitsoilua...
        Vasta, kun näen yhdenkin pössyttelijän täysin tolpillaan ja sortumatta vähintään 2kk ajan saatan uskoa kaikki väitteet kannabiksen turvallisuuden osalta! Turvallisia nautintoaineita ei ole! Jopa kahvinpuute saattaa aiheuttaa aamupäänsärkyä. Eli silloinkin riippuvuus ohjaa elämää... Näin itselläni toistaiseksi.
        Ilon aiheiden elämässä tulee olla jotain ihan muuta kuin nautintoaineista saatava tyydytys. Jos ei osaa nauttia tavallisista asioita on elämä tyhjää!
        Vain "ajatusköyhät" ihmiset tarvitsee stimulantteja...

• Kurt Makea
        tyttisehdokas kirjoitti:

Tässä ketjussa on paljon asiaa ja paljon sen ulkopuolelta. Olen itse lopettanut kannabiksen polttamisen 2 vuotta sitten, käyttänyt sairauteen bentsoja noin vuosi sitten ja lopettanut tupakoinnin 5kk sitten... Omasta kokemuksesta kerron, että tupakoinnin lopettaminen on ollut kaikkein vaikeinta, edelleen tekee ajoittain tupakkaa mieli. Haluan kuitenkin sanoa pari sanaa ystävästäni, jota olen seurannut viimeiset pari vuotta. Hän on poltellut kannabista päivittäin n. 5vuotta. Haluaisi lopettaa polttamisen, mutta vieroitus oiret ovat (ainakin sivullisena seuraten) pahempia kuin itselläni mistään aikaisemmin mainituista. Aiheuttaen nimenomaan älytöntä kiukuttelua yms. skitsoilua...
        Vasta, kun näen yhdenkin pössyttelijän täysin tolpillaan ja sortumatta vähintään 2kk ajan saatan uskoa kaikki väitteet kannabiksen turvallisuuden osalta! Turvallisia nautintoaineita ei ole! Jopa kahvinpuute saattaa aiheuttaa aamupäänsärkyä. Eli silloinkin riippuvuus ohjaa elämää... Näin itselläni toistaiseksi.
        Ilon aiheiden elämässä tulee olla jotain ihan muuta kuin nautintoaineista saatava tyydytys. Jos ei osaa nauttia tavallisista asioita on elämä tyhjää!

, koska ovat osa konetta ja totaalisia robotteja.

• Aloituksien etsijä
        Kurt Makea kirjoitti:

, koska ovat osa konetta ja totaalisia robotteja.

Hyvä että nostit ylös näin hyvän aloituksen.

Lukekaa ihmeessa aloitus.

• 1+15
        tyttisehdokas kirjoitti:

Edellisen vuoden uutena vuotena, koska ajattelin että aika voisi olla kypsä muutokselle (käyttöä kesti 10v. kokonaisuudessaan ja viimeiset 5-6v. päivittäin, toki mulla oli vuoden parin putki heti käytön aloitettuani). Vieroitus oireeni kestivät kokonaiset 3 vrk. ja ne liittyivät lähinnä siihen että olin unohtanut miten nukahtaa selvinpäin. Täytyy sanoa että fyysinen vointini ei ole ainakaan kehittynyt parempaan suuntaan, koska olen alkanut juomaan viikonloppuisin joka puolestaan on vain lihottanut minua.

• Ihimettelijä:
        1+15 kirjoitti:

Edellisen vuoden uutena vuotena, koska ajattelin että aika voisi olla kypsä muutokselle (käyttöä kesti 10v. kokonaisuudessaan ja viimeiset 5-6v. päivittäin, toki mulla oli vuoden parin putki heti käytön aloitettuani). Vieroitus oireeni kestivät kokonaiset 3 vrk. ja ne liittyivät lähinnä siihen että olin unohtanut miten nukahtaa selvinpäin. Täytyy sanoa että fyysinen vointini ei ole ainakaan kehittynyt parempaan suuntaan, koska olen alkanut juomaan viikonloppuisin joka puolestaan on vain lihottanut minua.

Miksi helevetissä sitten lopetit, jos mielestäsi siitä oli vain fyysisessä mielessä pientä haittaa ?
        Mites se psyykkinen puoli ?

• 1+15
        Ihimettelijä: kirjoitti:

Miksi helevetissä sitten lopetit, jos mielestäsi siitä oli vain fyysisessä mielessä pientä haittaa ?
        Mites se psyykkinen puoli ?

budi ei enää pärissyt kunnolla ja sen takia koska jokapäiväinen polttelu alkoi tuntua tylsältä. Psyykeeni on tällä hetkellä mielestäni samalla tasolla kuin aktiivi urallani.

• Pajatso palaa
        Aloituksien etsijä kirjoitti:

Hyvä että nostit ylös näin hyvän aloituksen.

Lukekaa ihmeessa aloitus.

aikas hauska juttu :))

• *Clearhead*

Älkää hyvät ihmiset polttako kannabista, on vuosi 2011!
      Sen sijaan tutustukaa kannabiksen höyrystämiseen, eli vaporisointiin tai kannabiksen syömiseen. Näillä tavoin saa HAITAT MINIMIIN, HYÖDYT MAKSIMIIN.

Syötynä tosin vaikuttaa huomattavan paljon enemmän psykoaktiivisemmin ("kolisee" enemmän) kuin höyrystettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82