Mies kieltää

lapsen kastamisen

Hei!

Mieheni ei anna kastaa vauvaamme, sillä hän ei ole kristitty. Mitä minä teen?

37

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärtää

      että lapsen kastaminne on pelkkää taikauskoa, josta lapselle ei ole mitään hyötyä.

    • talonmies.jansson

      tai no ihan ammekin käy

    • sillä

      sinä päätät alle vuoden ikäisen lapsenne uskonnosta yksinäsi. Jos yhteiselonne käy sietämättömäksi, ota ero.

      • TEU

        ON OIKEUS , ASETTAA LAPSI KASTEELLE . TAKUU VARMASTI , JOS MIEHESI EI ASIAA DIKKAA SEN VOI JÄTTÄÄ .
        EI SEMMOISELLA MITÄÄN TEKISIKÄÄN , meinaan miehellä kaikkia kas niitä on olemassa


    • Laki syrjii

      Valitettavasti lainsäädäntö on tosiaan syrjivä. Alle 1-vuotiaan lapsen äiti saa liittää uskontokuntaan ilman isän suostumusta, mutta isällä ei samaa oikeutta ole. Aiemmin äitiä syrjittiin, mutta myöhemmin lainsäädäntöä korjattiin syrjimään isää.

      Asiasta on parasta keskustella siten että perustelet isälle rauhallisessa tilanteessa oikein avoimesti ja asiallisesti miksi lapsen liittäminen uskontokuntaan on tärkeää.

      Tuon syrjivän lain hyödyntäminen eli isän sivuuttaminen voi pahentaa tilannetta joten yritä ensin keskustella.

      • Abimelek

        Pyhä Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei tarkoita uskontokuntaan liittämistä, vaan Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä. USKO on tässä asiassa avainasemassa, ilman uskoa ei pelastu kukaan, ja Kaste jää silloin vaille pelastavaa vaikutusta.


      • Abimelek
        Abimelek kirjoitti:

        Pyhä Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei tarkoita uskontokuntaan liittämistä, vaan Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä. USKO on tässä asiassa avainasemassa, ilman uskoa ei pelastu kukaan, ja Kaste jää silloin vaille pelastavaa vaikutusta.

        Kirjoitusvirhe edellisessä.


      • Laki syrjii
        Abimelek kirjoitti:

        Pyhä Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei tarkoita uskontokuntaan liittämistä, vaan Jeesuksen Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä. USKO on tässä asiassa avainasemassa, ilman uskoa ei pelastu kukaan, ja Kaste jää silloin vaille pelastavaa vaikutusta.

        Kasteella tarkoitetaan usein myös uskontokuntaan liittämistä ja oletan että näin on myös nyt.


      • Abimelek
        Laki syrjii kirjoitti:

        Kasteella tarkoitetaan usein myös uskontokuntaan liittämistä ja oletan että näin on myös nyt.

        Avaaja kysyi Pyhästä Kasteesta Isän Poja ja Pyhän Hengen nimeen. Sillä on Raamatussa vain yksi tarkotus. Kaste on ainoastaan YKSI. Toisen kerran kasteelle menevä tekee raskaan synnin Jumalaa vastaan. Tätä tapahtuu uudestikastajain parissa.


      • Äitee Pohjanmaalta

        Voihan lapsen kastaa myöhemminkin.Jos tilanteesi on
        vaikea : ollaan asian kanssa rauhassa. Ja ainakin
        voit rukoilla lapsesi puolesta ja siunata häntä. Ja
        rukoilla miehesikin puolesta.


      • Abimelek kirjoitti:

        Avaaja kysyi Pyhästä Kasteesta Isän Poja ja Pyhän Hengen nimeen. Sillä on Raamatussa vain yksi tarkotus. Kaste on ainoastaan YKSI. Toisen kerran kasteelle menevä tekee raskaan synnin Jumalaa vastaan. Tätä tapahtuu uudestikastajain parissa.

        Miten on mahdollista, että armoväline muuttuu synniksi?

        Voiko kutakin armovälinettä käyttää vain kerran?

        Mielestäni ehdottomuudet pitäisi rajata hyvin vähiin. Niitä on oikeastaan vain yksi: Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.


      • Abimelek
        vihne kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että armoväline muuttuu synniksi?

        Voiko kutakin armovälinettä käyttää vain kerran?

        Mielestäni ehdottomuudet pitäisi rajata hyvin vähiin. Niitä on oikeastaan vain yksi: Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.

        Ef. 4:5   yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;


      • Jeesuksen käsky
        Äitee Pohjanmaalta kirjoitti:

        Voihan lapsen kastaa myöhemminkin.Jos tilanteesi on
        vaikea : ollaan asian kanssa rauhassa. Ja ainakin
        voit rukoilla lapsesi puolesta ja siunata häntä. Ja
        rukoilla miehesikin puolesta.

        Lapsi on ehdottomasti vietävä kasteelle. Se on lapsen oikeus ja äidin velvollisuus.
        Yhtä hyvin isä voi kieltää puhumasta lapselle Jumalasta ja opettamasta lasta


      • Abimelek kirjoitti:

        Ef. 4:5   yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Nyt sinun vakuutuksesi päälle voidaan tehdä yksi eli kaksi kysymystä.

        1. Siinä yhdessä kasteessa, joka voidaan suorittaa jo ensimmäisen elinkuukauden aikan, saadaan uudestisyntyminen ja sen yhteydessä Pyhä Henki, oliko näin?

        2. Eikö Pyhän Hengen saanut ihminen ole saanut maistaa Jumalan hyvyyttä ja tulevaisen maailman voimaa?

        MOT: Miten kasteen armoliiton rikkonut voidaan hyväksyä seurakunnan yheyteen, kun hebrealaiskirjeen kirjoittaja kovasti kipuilee sen kanssa. Paikan tiedät/tiedätte.


      • uudelleen
        Abimelek kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe edellisessä.

        huomasin että kumpikaan ei ole oivaltanut kasteen oikeata merkitystä.


      • Tuomioksensa
        vihne kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että armoväline muuttuu synniksi?

        Voiko kutakin armovälinettä käyttää vain kerran?

        Mielestäni ehdottomuudet pitäisi rajata hyvin vähiin. Niitä on oikeastaan vain yksi: Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.

        Miten on mahdollista, että armoväline muuttuu synniksi?
        Vilpillisesti epäuskoisella sieluntilalla käy nauttimaan sakramentteja. Tästä on hyvä esimerkki Juudas Iskariot, kastetun palan jälkeen meni saatana häneen.


      • Abimelek
        uudelleen kirjoitti:

        huomasin että kumpikaan ei ole oivaltanut kasteen oikeata merkitystä.

        Ja sinulla riittää uskonveljiä.

        Vain harvat perivät taivasten valtakunnan, johon mennään uskon ja pyhän kasteen kautta, niin kuin Raamatusta voi jokainen lukea itsekin.


    • tai käskikö

      Kastoko tai käskikö Jeesus kastaa lapsia? Ryövärikinon taivaassa, hän ei uskonut eikä ollut kastettu.

      • teu

        Kyllä käski , ja olen kopioinut juuri kasteen asiat Lutherin, vähästä katkismuksesta
        Neljäs pääkappale PYHÄNKASTEEN SAKRAMENTTI
        Niin kuin perheen isän tulee se yksinkertaisesti esittää perheväelleen . jne.


      • ----------
        teu kirjoitti:

        Kyllä käski , ja olen kopioinut juuri kasteen asiat Lutherin, vähästä katkismuksesta
        Neljäs pääkappale PYHÄNKASTEEN SAKRAMENTTI
        Niin kuin perheen isän tulee se yksinkertaisesti esittää perheväelleen . jne.

        Lutheriko on parempi opettaja kuin Jeesus?


      • Augsburg
        ---------- kirjoitti:

        Lutheriko on parempi opettaja kuin Jeesus?

        Jeesus opettaa samoin kun Luther.


      • kysyä tollasia

        Aivan joutavaa ja lapsellista puhetta.
        Kasteen Jeesus asetti vastan ylösnousemisensa jälkeen.
        Sinänsä ryöväri sai kasteen, koska hän uskoi sen lupauksen sanan, jonka Jeesus sanoi, ja Jeesus oli itse hänelle sakramentti.


      • TEU

        TOTTA KAI HÄN SILLOIN USKOI , KUN KUN HÄN SANOI , MUISTA MINUA KUN TULET VALTAKUNTAASI , PARANNUS OLI TAPAHTUNUT , Eli mielen muutos . JEESUS KATSOI HÄNEN SYDÄMEENSÄ , Jos siinä olisi ollut silloin vilppiä ei se olisi saanut kehotusta TÄNÄ PÄIVÄNÄ SINÄ OLET MINUN KANSSA PARATIISISSA .Mutta se toinen ryöväri en minäkään haluaisi olla .


      • ----------
        Augsburg kirjoitti:

        Jeesus opettaa samoin kun Luther.

        ev.lut eivät toimi Jeesuksen mukaan kastaessaan lapsia.


      • Abimelek
        Augsburg kirjoitti:

        Jeesus opettaa samoin kun Luther.

        Tämä palsta ei ole teille tarkoitettu.


      • vai mitä
        TEU kirjoitti:

        TOTTA KAI HÄN SILLOIN USKOI , KUN KUN HÄN SANOI , MUISTA MINUA KUN TULET VALTAKUNTAASI , PARANNUS OLI TAPAHTUNUT , Eli mielen muutos . JEESUS KATSOI HÄNEN SYDÄMEENSÄ , Jos siinä olisi ollut silloin vilppiä ei se olisi saanut kehotusta TÄNÄ PÄIVÄNÄ SINÄ OLET MINUN KANSSA PARATIISISSA .Mutta se toinen ryöväri en minäkään haluaisi olla .

        ja varmaan ryöväri oli kastettukkin sateessa


      • Abimelek
        vai mitä kirjoitti:

        ja varmaan ryöväri oli kastettukkin sateessa

        Se kuumentaa joka kerta lisää kadotustasi.


    • Voisiko miehesi suostua sellaiseen keskusteluun, jossa kävisitte kolmestaan seurakuntanne papin kanssa tämän asian läpi.

      Papilla olisi virkavelvollisuus selittää miehellesi, miten asiat ovat voimassaolevien säännösten mukaan.

      Mikäli asia ei kuitenkaan onnistu, voit siunata lapsesi apostolisella siunauksella: Siunatkoon sinua Kolmiyhteinen Jumala Isä, Poika ja Pyhä Henki. Sen lisäksi Herran siunaus.

      Näin voit kantaa lapsesi Jeesuksen hoitoon.

      • keskustelu

        Tapauksessamme ei onnistu keskustelu miehen ja papin kanssa, sillä mies ei siihen suostu. Mies ei suostu, että vauvamme kastetaan, sillä hän haluaa että lapsemme saa itse valita uskonnon (joko kristillisyyden äidin mukaan, tai toisen uskonnon isän mukaan)

        Tiedoksi kaikille keskusteluun osallistuneille, että en aio jättää miestäni. Hän on kaikissa muissa asioissa maailman paras mies. Ja uskon, että uskontovaikeuksista huolimatta hän on se Jumalan minulle varaama mies.

        Jos siunaan lapsemme itse kuten Vihne neuvoit, voinko ajatella, että Jumala on ottanut hänet lapsekseen? Tämän yleensä ajattelen tapahtuvan kasteen kautta.


      • keskustelu kirjoitti:

        Tapauksessamme ei onnistu keskustelu miehen ja papin kanssa, sillä mies ei siihen suostu. Mies ei suostu, että vauvamme kastetaan, sillä hän haluaa että lapsemme saa itse valita uskonnon (joko kristillisyyden äidin mukaan, tai toisen uskonnon isän mukaan)

        Tiedoksi kaikille keskusteluun osallistuneille, että en aio jättää miestäni. Hän on kaikissa muissa asioissa maailman paras mies. Ja uskon, että uskontovaikeuksista huolimatta hän on se Jumalan minulle varaama mies.

        Jos siunaan lapsemme itse kuten Vihne neuvoit, voinko ajatella, että Jumala on ottanut hänet lapsekseen? Tämän yleensä ajattelen tapahtuvan kasteen kautta.

        Tässä joudut käymään sisällisen kamppailun, kuinka asia on.

        Nyt kehotan laittamaan kaikki ihmisten muokkaamat tunnustuksen syrjään ja ole Herran edessä yksin tämän asian kanssa.

        Joitakin vinkkejä voisin antaa.
        Ps. 139:16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.

        Jeesus on koko maailman Vapahtaja, eikä Hän jättänyt lastasi ulkopuolelle.

        Lapsesi päivät ovat Herran kädessä olleet tähän asti ja ovat tästä eteenpäin. Usko ainoastaan, että sana: Sikisi pyhästä Hengestä, tarkoittaa, että Hän otti vastuulleen jokaisen sikiämisestä asti.

        Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, varjelkoon sinut Jeesuksessa Kristuksessa. Jatka rukousta perheesi puolesta, uskon, että me toisetkin rukoilemme.


      • ----------

        Jeesuksenko hoitoon!!! Ei Lutheri ole Jeesus.


      • Vihneelle
        vihne kirjoitti:

        Tässä joudut käymään sisällisen kamppailun, kuinka asia on.

        Nyt kehotan laittamaan kaikki ihmisten muokkaamat tunnustuksen syrjään ja ole Herran edessä yksin tämän asian kanssa.

        Joitakin vinkkejä voisin antaa.
        Ps. 139:16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.

        Jeesus on koko maailman Vapahtaja, eikä Hän jättänyt lastasi ulkopuolelle.

        Lapsesi päivät ovat Herran kädessä olleet tähän asti ja ovat tästä eteenpäin. Usko ainoastaan, että sana: Sikisi pyhästä Hengestä, tarkoittaa, että Hän otti vastuulleen jokaisen sikiämisestä asti.

        Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, varjelkoon sinut Jeesuksessa Kristuksessa. Jatka rukousta perheesi puolesta, uskon, että me toisetkin rukoilemme.

        Sydämmelliset kiitokset Sinulle Vihne lohduttavista ja rohkaisevista sanoista!!

        Pyydän, että rukoilette puolestamme.


    • Äiti hoitaa lapsen kasteen

      Otat lapsen kainaloon ja menet pappilaan asia on sillä selvä.

      • teu

        Ja nekin pitää olla Seurakuntalaisia tai ainakin kirkkoon kuuluvia .
        Tee kuten minä , silloin kun olin hunsvotti kaudella , ja nainen joka teki minulle pojan ei kuulunut muuhun kuin siviilirekistriin , Niin rukoilin JEESUSTA KRISTUSTA ja annoin pojalle nimen , sekä' lupsin pyhästi että hänet kastetaan kun tilanne sen sallii, näin se meni poika oli neljän kun Heikki Linnavirta hänet kastoi. Nyt poika on 15v. ja kesällä pääsi RIPILLE .


      • Vilpitön kysyjä
        teu kirjoitti:

        Ja nekin pitää olla Seurakuntalaisia tai ainakin kirkkoon kuuluvia .
        Tee kuten minä , silloin kun olin hunsvotti kaudella , ja nainen joka teki minulle pojan ei kuulunut muuhun kuin siviilirekistriin , Niin rukoilin JEESUSTA KRISTUSTA ja annoin pojalle nimen , sekä' lupsin pyhästi että hänet kastetaan kun tilanne sen sallii, näin se meni poika oli neljän kun Heikki Linnavirta hänet kastoi. Nyt poika on 15v. ja kesällä pääsi RIPILLE .

        Miten tämä on mahdollista?

        Minun lapseni on kaikki tehty vaimon kanssa YHDESSÄ. :-)

        Sinänsä kirjoituksesi oli hyvä esimerkki oikeasta toiminnasta.


      • teu
        Vilpitön kysyjä kirjoitti:

        Miten tämä on mahdollista?

        Minun lapseni on kaikki tehty vaimon kanssa YHDESSÄ. :-)

        Sinänsä kirjoituksesi oli hyvä esimerkki oikeasta toiminnasta.

        Mahdollista , että olimme erossa , nyt olemme taas olleet aviossa 11v, 2kk, ja jonkun päivän .
        Kiitos Taivaan isälle , Ja Jeesukselle kaikesta minkä soit sun armosta mulle , Ja ei sulta pieninkään unhoon jää vaan katsot myös vähäiseenkin.


      • Vilpitön kysyjä
        teu kirjoitti:

        Mahdollista , että olimme erossa , nyt olemme taas olleet aviossa 11v, 2kk, ja jonkun päivän .
        Kiitos Taivaan isälle , Ja Jeesukselle kaikesta minkä soit sun armosta mulle , Ja ei sulta pieninkään unhoon jää vaan katsot myös vähäiseenkin.

        Ei se tyttö sitä lasta sinulle tehnyt vaan sinä ruiskutit spermaa hänen munasoluunsa, munasolu hedelmöittyi. SINUN lapsesi hedelmöittyi tuon naisen sisällä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2337
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      175
      1402
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1138
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      91
      1080
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1025
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      957
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      940
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      67
      865
    Aihe