Helmiliitos

Neuvosta kiitollinen.

Vaihdan veskin allaskaapin ja sekoittaja on kiinni altaan kannessa. Putkissa on sulku ja helmiliitos. Tehdäänkö helmiliitos uusiksi avaamisen jälkeen vai pitääkö vanha takaisin asennettuna?

9

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekottaja

      laittanet saman hanan takaisin,vanha liitos kyllä pitää

    • jos vain.,

      Tosiaan jos vain altaan vaihdat ja laitat vanhan hanan takaisin ja putket piisaa niin laita vanhaan helmeen vain. jos ei pidä niin vaihdat helmen.

      • mutta......

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.


      • jos vain.-
        mutta...... kirjoitti:

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.

        Teoria ja käytäntö on joskus eri juttuja. Teoriassa se uusi allas voi olla samalla korkeudella kuin vanha mutta käytännössä se allas voi olla eri mallinen, pari senttiä korkeammalla, vaihtotyönaikana putken päät vaurioituneet jne. tai jotakin muuta miksi ne vanhat putket eivät enää yletäkään.
        turha sitä on asiasta enämpää teoriaa pohtia. vetelet altaan vaiohtoon ja katsot miten käy. Jos ei vanha helmi pidä vedät putket poikki ja laitat uudet ei ole iso homma sekään.


      • helmen

        jos vanha helmiliitos ei pidä ni laita kierros pari teflonteippiä helmeen ja vuoto on korjattu!!!


      • mutta...... kirjoitti:

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.

        ei saa pitäväksi?laita kierteeseen öljyä tai putkikittiä niin kyllä pitää!kokemusta 25v!


      • höpö....
        arvo-poika kirjoitti:

        ei saa pitäväksi?laita kierteeseen öljyä tai putkikittiä niin kyllä pitää!kokemusta 25v!

        Muuten hyvä, mutta helmiliitoksessa kierre ei ole edes kosketuksissa veden kanssa, joten kierteen tiivistys ei vaikuta asiaan mitenkään. Ja että vielä öljyä? Ei tajua. Noh, jos 25 vuotta sitten on öljyä käytetty putkikierteiden tiivistykseen niin hyvä niin, mutta ei sillä kertaalleen avattu helmiliitos tiivisty!


      • höpö.... kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta helmiliitoksessa kierre ei ole edes kosketuksissa veden kanssa, joten kierteen tiivistys ei vaikuta asiaan mitenkään. Ja että vielä öljyä? Ei tajua. Noh, jos 25 vuotta sitten on öljyä käytetty putkikierteiden tiivistykseen niin hyvä niin, mutta ei sillä kertaalleen avattu helmiliitos tiivisty!

        kierteeseen laitetaan kittiä tai öljyä siksi,että liitin joka on messinmkiä "leikka kiinni" helposti kuivana ja ei kiristy loppuun vaikka tuntuu tiukalta.


    • riittävästi

      taivuttelet niin koko hana menee vaihtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe