Helmiliitos

Neuvosta kiitollinen.

Vaihdan veskin allaskaapin ja sekoittaja on kiinni altaan kannessa. Putkissa on sulku ja helmiliitos. Tehdäänkö helmiliitos uusiksi avaamisen jälkeen vai pitääkö vanha takaisin asennettuna?

9

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekottaja

      laittanet saman hanan takaisin,vanha liitos kyllä pitää

    • jos vain.,

      Tosiaan jos vain altaan vaihdat ja laitat vanhan hanan takaisin ja putket piisaa niin laita vanhaan helmeen vain. jos ei pidä niin vaihdat helmen.

      • mutta......

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.


      • jos vain.-
        mutta...... kirjoitti:

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.

        Teoria ja käytäntö on joskus eri juttuja. Teoriassa se uusi allas voi olla samalla korkeudella kuin vanha mutta käytännössä se allas voi olla eri mallinen, pari senttiä korkeammalla, vaihtotyönaikana putken päät vaurioituneet jne. tai jotakin muuta miksi ne vanhat putket eivät enää yletäkään.
        turha sitä on asiasta enämpää teoriaa pohtia. vetelet altaan vaiohtoon ja katsot miten käy. Jos ei vanha helmi pidä vedät putket poikki ja laitat uudet ei ole iso homma sekään.


      • helmen

        jos vanha helmiliitos ei pidä ni laita kierros pari teflonteippiä helmeen ja vuoto on korjattu!!!


      • mutta...... kirjoitti:

        Miksi ne ei piisaisi jos vanhaa helmeä käytetään ja uusi allas on samalla korkeudella kuin vanha? Vanhaa helmiliitosta tosin yleensä ei saa pitäväksi, jolloin putkia joudutaan katkaisemaan että vanhat helmet saa pois ja uudet tilalle, jolloin putket eivät välttämättä enää yletäkään kiinni.

        ei saa pitäväksi?laita kierteeseen öljyä tai putkikittiä niin kyllä pitää!kokemusta 25v!


      • höpö....
        arvo-poika kirjoitti:

        ei saa pitäväksi?laita kierteeseen öljyä tai putkikittiä niin kyllä pitää!kokemusta 25v!

        Muuten hyvä, mutta helmiliitoksessa kierre ei ole edes kosketuksissa veden kanssa, joten kierteen tiivistys ei vaikuta asiaan mitenkään. Ja että vielä öljyä? Ei tajua. Noh, jos 25 vuotta sitten on öljyä käytetty putkikierteiden tiivistykseen niin hyvä niin, mutta ei sillä kertaalleen avattu helmiliitos tiivisty!


      • höpö.... kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta helmiliitoksessa kierre ei ole edes kosketuksissa veden kanssa, joten kierteen tiivistys ei vaikuta asiaan mitenkään. Ja että vielä öljyä? Ei tajua. Noh, jos 25 vuotta sitten on öljyä käytetty putkikierteiden tiivistykseen niin hyvä niin, mutta ei sillä kertaalleen avattu helmiliitos tiivisty!

        kierteeseen laitetaan kittiä tai öljyä siksi,että liitin joka on messinmkiä "leikka kiinni" helposti kuivana ja ei kiristy loppuun vaikka tuntuu tiukalta.


    • riittävästi

      taivuttelet niin koko hana menee vaihtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe