Bakteerivaginoosi ja outo erite

Kävin toissapäivänä gynekologin normaalissa tarkastuksessa, jossa hän kirjoitti minulle reseptin Zidoval-nimiseen emätingeeliin. Sanoi vain, että näyttää olevan sinulla hippusen valkovuotoa, joten kirjoitan sulle reseptin. Toissapäivänä ja eilen sitten tätä geeliä käytin, ja heti yön jälkeen on vessapaperiin jäänyt outoa eritettä. Ihan normaalilta valkovuodolta se ei näytä ja mukaan on vieläpä sekoittunut verta. Tosin en aivan varma tästä verestä ole, mutta jotain ruskeaa kuitenkin. Gynekologin sisätutkimus sattui oikein kunnolla, mutta hän sanoi kaiken olevan kunnossa valkovuotoa lukuunottamatta. Kotiin päästessäni housuissa oli jonkinverran verta, joten hiukan tässä nyt huolestuttaa.

Käynti gynekologilla oli ensimmäinen laatuaan, joten olisi kiva jos joku viitsisi vastata, sillä haluaisin hoitaa asiat kuntoon jos jotain hoidettavaa on. Ajattelin että tuo eritehän voi olla myös sitä geeliä, mutta kertokaahan jos joku tietää paremmin.

Kiitos etukäteen!
3719
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Geeli ilmeisesti on valkoista joten se ruskea ei sitä geeliä ole. Tosin se muu vuoto voi olla juuri tätä geeliä, kaikki ei kuitenkaan imeydy.
Voi olla että gynekologinen tutkimus aiheutti sinulle nyt tuon lievän verenvuodon (josko lääkäri oli hieman "kovakourainen"). Odottele rauhassa muutama päivä, olen lähes varma että verenvuoto loppuu.

Äänestä

Luulen myös, että sisätutkimuksessa on aiheuttanut pienen pienen vuodon, joka nyt ruskeana(vanha veri) poistuu muun geelin ja vuodon mukana.
Mulle on myös yksi lääkäri joskus rutiinisti kirjoittanut tuota geeliä. En kuitenkaan käyttänyt sitä, koska ei ollut diagnoosiakaan. Menin apteekkiin ja hain 2 bakteerivagioositestiä, joista kumpikin negatiivisiä. Toinen lääkäri ihmetteli, että miksi aivan normaalin (hajuttoman)vuodon perusteella pitäisi Zidovalia käyttää? Papassa löytyi hiiva, johon on aivan omat lääkkeet.
Toivottavasti lääkärilläsi oli painava syy tuota kirjoittaa, koska pelkkä valkovuoto sitä ei ole.

Äänestä
  • Ainakaan gyne ei sanonut lääkityksen syyksi muuta kuin valkovuodon. Voiko tästä geelin käytöstä sitten olla haittaa mikäli siihen ei ole oikeasti tarvetta?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


tinttaraala kirjoitti:

Kävin toissapäivänä gynekologin normaalissa tarkastuksessa, jossa hän kirjoitti minulle reseptin Zidoval-nimiseen emätingeeliin. Sanoi vain, että näyttää olevan sinulla hippusen valkovuotoa, joten kirjoitan sulle reseptin. Toissapäivänä ja eilen sitten tätä geeliä käytin, ja heti yön jälkeen on vessapaperiin jäänyt outoa eritettä. Ihan normaalilta valkovuodolta se ei näytä ja mukaan on vieläpä sekoittunut verta. Tosin en aivan varma tästä verestä ole, mutta jotain ruskeaa kuitenkin. Gynekologin sisätutkimus sattui oikein kunnolla, mutta hän sanoi kaiken olevan kunnossa valkovuotoa lukuunottamatta. Kotiin päästessäni housuissa oli jonkinverran verta, joten hiukan tässä nyt huolestuttaa.

Käynti gynekologilla oli ensimmäinen laatuaan, joten olisi kiva jos joku viitsisi vastata, sillä haluaisin hoitaa asiat kuntoon jos jotain hoidettavaa on. Ajattelin että tuo eritehän voi olla myös sitä geeliä, mutta kertokaahan jos joku tietää paremmin.

Kiitos etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu